Skocz do zawartości
bojownik

Tryb SPORT w AUTOMACIE (TIP) w PASSACIE dostępny.

Rekomendowane odpowiedzi

Surfując po sieci znalazłem ciekawą anglojęzyczną stronę, która traktuje o passatach i trybie SPORT w tip-ie (5 biegowym).

Nie zauważyłem, aby ktoś poruszał tu ten temat. Audi posiada możliwość zmiany na tryb SPORT z poziomu auta. Natomiast Passat jako auto rodzinne nie posiada takiej opcji. Jednak można to obejść. Wystarczy VAG i przekodowanie skrzyni.

 

- podpinamy interface do auta

- włączamy zapłon

- wybieramy sterownik skrzyni biegów 02

- wciskamy przycisk recode 07

- zmieniamy "software coding" i klikamy na przycisk "DO-IT"

 

szczegółowy opis kodowania po angielsku dostępny tiptronic-performance-mods

 

Rozszerzenie opisu:

 

5-Speed Automatic Transmission (01V) Coding

 

Non-DBW (Drive-by-Wire) Cars:

 

* 00000 = Standard (DSP active)

* 00010 = Standard (DSP inactive)

 

 

DBW (Drive-by-Wire) Cars:

 

* 0?xxx: Tiptronic Installation

o 0 = Tiptronic Buttons/Paddels not installed

o 1 = Tiptronic Buttons/Paddels installed

* 0x?xx: Tiptronic Strategy

o 0 = Old Strategy (Shifts to first Gear when braked to Standstill)

o 1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down)

* 0xx?x: Dynamic Shift Program (DSP)

o 0 = DSP active

o 1 = DSP inactive

* 0xxx?: Region/Powertrain

o 1 = All-Wheel-Drive (Rest of World)

o 2 = All-Wheel-Drive (North American Region)

o 3 = Front-Wheel-Drive (Rest of World)

o 4 = Front-Wheel-Drive (North American Region)

 

W skrócie, aby włączyć tryb sport należało by zmienić kodowanie (stare sobie zapisać na wszelki wypadek) na:

 

a) - ten kod jesli dobrze zrozumiałem dla aut do 2002r.

00010

 

b) - ten kod od 2002r

00033 (FWD) lub 00031 (AWD)

 

Dokładnie to metoda a) dla samochodów linką przy pedale gazu (Non-DBW (Drive-by-Wire) - czyli DBC (Drive by Cable).

 

Natomiast metoda b) dla samochodów z elektronicznie sterowanym pedałem gazu (Drive-by-Wire)

 

DBW zostało wprowadzane od roku modelowego 2000.

Nie ponoszę odpowiedzialności za wprowadzone zmiany :)

Edytowane przez bojownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzał ktoś??? TESTOWAŁ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzałem sposób a), kod z b) mi nie wchodził z vaga. Mam rocznik modelowy 2000 więc się nie dziwię, że kod z b) nie wchodził.

Auto wydaje się być bardziej dynamiczne, ale to tylko moje sybiektywne odczucie, być może placebo, choć wątpię :), dużo też jeżdżę teraz na klimie a ta wiadomo trochę zamula. Na forum angielskim pisali, że widzą wyraźną różnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fabryczne kodowanie mojej skrzynki (2004 wersja usa) było 001104. Po zmianie na 001134 (sport mode) http://www.passatworld.com/forums/42-volkswagen-passat-b5-discussion/116118-review-tiptronic-sports-mode-enabling-instructions.html skrzynka szybciej zmienia biegi i auto lepiej przyśpiesza ale za to pracuje bardziej "nerwowo" tzn .przy hamowaniu wyrażne odczuwanie zrzucanego biegu. Za to dłużej trzyma na biegu i rzadziej redukuje w momencie wciśnięcia pedału gazu. Dla mnie (teraz auto po chipie) spora, odczuwalna różnica. Jeżdziłem tak ponad pół roku, po powrocie do ustawień fabrycznych żadnych niepokojących objawów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem A6 z tipem to nie jest żaden tryb sportowy tylko kodowanie skrzyni skrzynie. Każde auto ma inne w zależności od wersji wyposażenia, mocy silnika, Quattro czy też bez, kraju do jakiego szła produkcja. Sens ma tylko zmiana kodowania z 00000 na 00010. Pozwala to wyłączyć preselekcję podjazdów, wyłączając to tip bedzie zmieniał biegi przy niskich obrotach nawet gdy jedziemy pod górkę i pod obciążeniem (regulacja gazem)

 

Nie polecam używania kodowania o którym nie ma się pojęcia typu 00033 może to się skończyć szybką śmiercią skrzyni. (Jak dobrze pamiętam to przy tym kodowaniu obrotomierz wchodzi na czerwone pole i sam nie zmieni nam biegu w trybie tiptronic) Są kodowania które pozwalają na zmianę biegów np. guzikami na kierownicy w trybie D (jak ktoś taką kierownicę posiada [ja miałem] !!!

 

Nie ma znaczenia tu rocznik auto tylko tak jak wyżej pisałem bardzo dużo aspektów. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tą preselekcję podjazdów to chętnie bym wyłączył, bo trochę mnie to irytuje kiedy jadę pod górę a silnik wyje nawet jak już auto jest w poziomie dłuższy czas. Ktoś to stosował?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tą preselekcję podjazdów to chętnie bym wyłączył, bo trochę mnie to irytuje kiedy jadę pod górę a silnik wyje nawet jak już auto jest w poziomie dłuższy czas. Ktoś to stosował?

 

Jak miałem Audi to zastosowałem takie kodowanie. Polecam automat jest bardziej posłuszny dla naszej nogi. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zauważyłeś jakieś negatywy z tej operacji, biegi wchodzą normalnie czy jakoś szarpie itp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A zauważyłeś jakieś negatywy z tej operacji, biegi wchodzą normalnie czy jakoś szarpie itp?

 

Same pozytywy, biegi nie szarpały i wchodziły normalnie. I przed i po zmianie kodowania. To akurat jest bezpieczne kodowanie dla tych skrzyń nie mówiąc o o tych ....32, ...33 One pozwalają dla silnika pracować na czerwonym polu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba się zdecyduję. Ciekawe ile sobie fachowiec zażyczy za taką usługę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba się zdecyduję. Ciekawe ile sobie fachowiec zażyczy za taką usługę?

 

 

Fachowiec ? Jeżeli masz Vaga to 2 minuty roboty. Po za tym mało jest ludzi co potrafią coś więcej na vagu niż odczyt błędów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy można zakodować skrzynie by działała jak w Audi na przykład zamiast 4 działał Sport:)

Pewnie trzeba by zmienić program w skrzynie a nie tylko kodowanie:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat został przypomniany więc chciałem coś zadziałać ale pokazuje mi takie wartości:

Software Coding - 00103

WorkShop Code - 05311

Chyba tą pierwszą wartość powinienem zmienić tylko nie wiem czy 00010 będzie ok czy u mnie ma być jakaś inna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zguba79 powinieneś wpisać kodowanie 00113

Nie wiem co dokładnie daje pierwsza 1 ale 3 to znaczy że masz napęd na przód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po zmianie na 001134 (sport mode)

 

Ska 6 cyfr w kodowaniu skoro w opisie jest tylko 5 ??

 

Ja mam auto z początku 2001 i przyjmuje mi kodowanie 00113 i 00103 ale różnicy nie widzę :)

Pytanie czy "1 = Tiptronic Buttons/Paddels installed " da się włączyć w passacie ??

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

DBW (Drive-by-Wire) Cars:

 

* 0?xxx: Tiptronic Installation tryb sterowania tiptronikiem

o 0 = Tiptronic Buttons/Paddels not installed tylko pedał gazu

o 1 = Tiptronic Buttons/Paddels installed pedał gazu + manetki lub przyciski w kierownicy

 

* 0x?xx: Tiptronic Strategy zasada działania w trybie tiptronic.

o 0 = Old Strategy Sterownik nie zmienia biegów nawet jak wskazówka obrotomierza jest na czerwonym polu i to samo w dół (ślepo wierzy kierowcy, funkcja przydatna przy logowaniu lub na hamowni) przy hamowaniu do zera włącza pierwszy bieg

o 1 = New Strategy sterownik sam zmienia biegi w góre i w dół gdy obroty są za wysokie lub z byt niskie.

 

0xx?x: Dynamic Shift Program (DSP) tryb agresywnej jazdy

o 0 = DSP active włączony silnik wkręcany jest na wyższe obroty a zmiana biegów jest bardziej drastyczna.

o 1 = DSP inactive wyłączony

 

0xxx?: Region/Powertrain Region świata i typ napędu. NIe wiem po co :) Czym się różni auto w USA od Europy:)

o 1 = All-Wheel-Drive (Rest of World) Dla samochodów z napędem na 4 koła

o 2 = All-Wheel-Drive (North American Region)

o 3 = Front-Wheel-Drive (Rest of World) Dla samochodów z przednim napędem

o 4 = Front-Wheel-Drive (North American Region)

 

Mam nadzieje że pomogłęm zrozumieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tłumaczenie, chociaż ja pierwotnie miałem kodowanie 00003 i na tiptroniku też sam zmieniał biegi jak zapomniałem przełączyć i w górę i w dół. Po zakodowaniu na 00013 biegi mi wrzuca szybciej i przy spokojnej jeździe biegi zmienia przy ok 2200 obrotów i jadąc równo trzyma ok 1500 obrotów, oczywiście jak wcisnę mocniej gaz to ciągnie do wyższych obrotów ale i tak szybciej wrzuca kolejny bieg i mam wrażenie że nie jest taka nerwowa więc tak jak w tłumaczeniu. Na koniec zakodowałem 00113 i różnicy nie zaobserwowałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jak zakupiłem miałem 00113 i dziwiłem się że każde delikatnie dociśnięcie pedału gazu powoduje że nos auta idzie w górę:) Mam też podobno chipa na 145KM. Po zmianie na 00103 skrzynia jakby dłużej filtrowała sygnał z pedału gazu, to znaczy że po naciśnięciu pedału dopiero po chwili przyspieszał i jakby się ślizgało sprzęgło ( bo obroty były a przyspieszał po woli) :) Ale żona powiedziała że tak się nie da jeździć i zmieniłem na sport:) Co do strategi to też nie zauważyłem różnicy. Może tylko przy zatrzymywaniu nie ma tego hamskiego zrzucenia biegu tuż przed zatrzymaniem.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

b) - ten kod od 2002r

00033 (FWD) lub 00031 (AWD)

 

skąd ta 3 skoro w Dynamic Shift Program (DSP) nie ma 3:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i przekodowałem z 00103 na 00113 i zrobiłem rundę po mieście. Rezultat jest taki, że wszystkie górki i podjazdy, które dotychczas auto pokonywało na wysokich obrotach i można było tylko ręcznie zmienić bieg teraz wszystko pod kontrolą pedału gazu. W końcu pasek nie wyje jak wściekły kiedy można już jechać na odpowiednich obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i z tego co widzę wyszła kolejna niejasność, ja mam auto z 1999r a Wy z 2001r i 2003r i kody wchodzą takie same, co prawda miałem zmieniany silnik ze 115 na 130 AVF ale skrzynia została stara (w opisie AWX bo brak wyboru silnika AVF do 3b).

A co do kodu 00033 to na forum audi a4 wyczytałem że to jest ukryty tryb i właśnie w tym trybie skrzynia ślepo wierzy kierowcy i na tiptronic jak damy np na 3 to nie zmieni biegu za nic w świecie, doczytałem również że jest podniesione ciśnienie modulacji ponoć o 2psi co ponoć daje skrócenie czasu potrzebnego na zmianę biegu i szybsze reakcje w tiptronicu. Generalnie nie testowalem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności