Skocz do zawartości
Grucha...

Wymiana rozrządu 1.8 T AWT.

Rekomendowane odpowiedzi

WYMIANA ROZRZĄDU 1.8T AWT

Są fachury co to wymieniają rozrząd bez zdejmowania przodu ;). Ja nie podejmowałem takiego ryzyka i wolałem zrzucić cały przód, a tym bardziej, że nie jestem "mechanikiem", ani moja profesja związana z tym nie jest. Nie zajmuje to dużo czasu, a przy okazji można zrobić przegląd niektórych elementów do których jest trudny dostęp.

 

Z racji, że w dziale warsztat mamy już tematy o zdjęciu przodu nie będę tego powielał:

1. http://forum.vw-passat.pl/threads/10223-Wymiana-(demontaz)-grilla-w-Passacie-B5-3BG.

2. http://forum.vw-passat.pl/threads/73502-Demontaz-zderzaka-wymiana-chlodnicy-foto-3bg.

 

Po zdjęciu przodu ukazuje się nam taki o to widok:

100_3764 - Kopia.jpg

1. Przystępujemy do odkręcenia wiatraka wiskozy 4 śrubki (oznaczone na zielono).

2. Następnie luzujemy napinacz paska klimatyzacji, 2 śrubki (oznaczone na czerwono), i możemy zdjąć pasek.

100_3766 - Kopia.jpg

3. Kolejnym krokiem jest zdjęcie drugiego paska. W tym celu klucz 17 zakładamy na napinacz (miejsce oznaczone na czerwono) odciągamy go w prawą stronę i zdejmujemy pasek. Po czym odkręcamy cały napinacz 3 śruby (oznaczone na niebiesko).

100_3768 - Kopia.jpg

4. Zabieramy się za osłony. Aby zdjąć pierwszą od góry należy podważyć 2 zatrzaski znajdujące się po bokach (miejsca oznaczone na czerwono). Dla lepszego dostępu przewód chłodzenia turbiny można przełożyć w górę na pokrywę zaworów.

5. Odkręcamy kolejną osłonę 3 śrubki (oznaczone na zielono).

6. Pokręcamy kołem pasowym wału (zgodnie z ruchem silnika podczas pracy), aby ustawić rozrząd na znaki i sprawdzić czy się zgadzają. Przed tą czynnością należy zdjąć osłonę górną silnika wyjąć cewki zapłonowe i wykręcić świece, aby lżej było obracać silnikiem.

7. Następnie odkręcamy koło pasowe 4 śrubki (oznaczone na żółto). Przed zdjęciem koła należy się upewnić, że znaki się zgadzają i przy odkręcaniu koła nie zostały przestawione.