Skocz do zawartości
Kamilek1307

BiXenon i jego samopoziomowanie / wysokość świecenia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam u siebie Bixenony, fabrycznie.

Ostatnio zauważyłem, że bardzo nisko świecą, a kiedyś pamiętam, że nie trzeba było korzystać z świateł drogowych bo wszystko było pięknie widoczne.

Klosze są ładne, żarniki wymieniałem na oryginalne jakiś czas temu.

Po włączeniu silnika przechodzi klasyczny test (w dół i na boki).

W VCDS brak błędów.

Kiedy wjadę na krawężnik światła nie obniżają się (nawet nie wiem czy powinny)

Podejrzewałem czujniki na kołach ale w blokach pomiarowych w VCDS wartości zmieniają się np kiedy wjadę właśnie na krawężnik.

Jest możliwość jakoś sensowniejszego ustawienia tego? VCDS czy trzeba ręcznie?

Będę wdzięczny za sugestie:)

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też kiepsko świecą , co do ustawień to pozostaje tylko kręcenie przy lampie a przynajmniej tak mi ktoś powiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie w VW ale w Mercedesie miałem podobny problem.

Okazało się że po demontażu lampy coś się przedstawiło. Trzeba było ustawić auto na płaskim i ustawić ręcznie pozycje wyjściową xenonu, później było już ok - po załadunku, rozladunku, pod górkę i z górki wysokość ustalała się automatycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kalibracja zasięgu lamp w VW , a nie żadne kręcenie na oko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kamil, miałem ten sam problem po założeniu gwintu. Jak wiadomo auto siadło. Czujniki zachowały się jak przy pełnym załadunku i co za tym idzie xenon poszedł na maxa w dół. Pojechałem na stacje diagnostyczną i ustawiłem "recznie" do przyrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo źle szukam albo nikt jeszcze nie poruszył kwestii modulowania wiązki świateł mijania (nie drogowych!) w bi-xenonach z DLA.

 

Mam uciążliwy problem, którego nie udało się rozwiązać od zakupu samochodu mimo kilku wizyt w ASO. Tryb automatycznych świateł drogowych działa bez zarzutu, wiązka jest prawidłowo modulowana, w miejscu mijających mnie (lub jadących przede mną) pojazdów tworzony jest ciemny "tunel" a w pozostałym obszarze świeca światła długie. Przy małych prędkościach i na terenie zabudowanym (oświetlonym lampami ulicznymi) światła drogowe są wyłączone. Wygląda, że jest wszystko w porządku ale jest małe ale..... przy prędkościach autostradowych (a w zasadzie już od ok. 120km/h) oślepiam jadących z przeciwka (a tym przede mną świecę do kabiny) wiązką świateł mijania, nawet jeśli światła drogowe/automatyczne są wyłączone.

 

Dlaczego tak się dzieje? Dlatego, że wiązka świateł mijania jest modulowana zależnie od prędkości. Wygląda to mniej więcej tak:

 

xenony.jpg

 

Nie jestem pewien dokładnych prędkości, przy których następuje zmiana ale są to okolice wspomnianych 0, 50 i 120 km/h.

 

Kiedy światła są wyregulowane zgodnie ze specyfikacją, czyli na kąt opadania 1% to lekko oślepiam poniżej 120km/h i mocno oślepiam powyżej 120km/h. Po obniżeniu wiązki do ok. 1.6% jest jak dla mnie idealnie przy prędkościach do 120, powyżej 120 zaczynam oślepiać. Chciałbym wyeliminować podnoszenie wiązki przy 120km/h (odpowiednie kodowanie sterownika?).

 

Czy ktoś spotkał się z tym problemem i/lub zna rozwiązanie?

Edytowane przez keisim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ta sama bryka co Ty ale nie zauwazylem takich rzeczy. Do swiatel bardzo przywiazuje uwage. W moim mijania swiecily za nisko wiec sobie podnioslem mechanicznie. Wszystko dziala jak nalezy. Bylem teraz na swieta w polsce i jechalem przez niemcy. Promien swiatla idealnie widac na barierkach po lewej stronie nawet przy znacznych predkosciach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, ze mogles jednak nie zauwazyc albo... mamy inne kodowanie sterownika xenonow co bardzo by mnie ucieszylo! Serdeczna prosba, jezeli bedziesz mial okazje jechac dluzszy czas wzdluz barier, sciany lasu, etc. to zwroc uwage na wysokosc wiazki i zwiekszaj powoli predkosc od 100 do 140 km/h. Zwroc tez uwage na odbicie wiazki Twoich swiatel na samochodzie przed Toba kiedy bedziesz zatrzymywal sie na skrzyzowaniu - u mnie tuz po zatrzymaniu wiazka lekko sie unosi i pojawiaja sie charakterystyczne "trojkaciki".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj, na swiatelka to ja patrze jak nikt. Codziennie robie przeglady i naprawy poprzegladowe to cos moge o tym powiedziec. Podczas duzych predkosci nie zauwazylem zmian w wysokosci swiatel ale podczas postoju na skrzyzowaniu lekko sie poziomuja i swieca calkiem plasko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postaram się odnaleźć na nagraniach z rejestratora jazdy fragmenty kiedy następuję zmiana kształtu wiązki i wrzucę linki żebyś wiedział o co mi chodzi.

Czy masz możliwość odczytania konfiguracji sterownika świateł? U mnie wygląda to tak:

 

Adressword : 55

Numer VAG :5M0907357F

Nazwa :Regulacja zasięgu reflektorów

Opis ster. :J745 AFS-ECU

 

Komunikacja :UDS, EV_HeadlRegulVWAFSPt 002016

Wersja SW :0111

Kodowanie :02BA00104F000200

 

Zakupiłem jakiś czas temu VAG CAN PRO ale dopiero poznaję diagnostykę WV. Wcześniej bawiłem się tylko Fordem ale to inna bajka... Może uda się rozgryźć temat :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzucaj to obejrzymy. Moze jutro zerkne na sterownik, tez mam VAG CAN PRO. Ostatnio mam problem z kluczem w VAGu, pewnie bede musial zakupic nowy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewam temat aby napisać iż kolega keisim miał rację w poprzednich postach. Właśnie przyjechałem do Pl na święta i przed podróżą postanowiłem podnieść sobie jeszcze lekko światełka mijania. Podczas nocnej podróży po Szwedzkich drogach zaobserwowałem dziwne zachowanie świateł mijania, tak jak pisal keisim. Podczas przyspieszenia przy 120 światła mijania znacznie się podnoszą a przy zwalnianiu opuszczają się z powrotem przy 110 na godz. Po tej ostatniej regulacji i po dodatkowym podniesieniu przy 120 świecą dokładnie poziomo i przy lekkim bujaniu auta lub nierównej drodze oslepiam kierowców. A ksenony świecą nieźle po oczach... Ciekawe czy keisim coś grzebal w sterowniku bo nie ukrywam ze troszke to wnerwiajace. Światełka pięknie ustawione a nagle się podnoszą i oslepiaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, ja nie zauważyłem niczego takiego, a kiedyś ubolewałem że xenony świecą "średnio". Po zmianie palników na nowe, jak ręką odjął. Na pewno układ zmienia wiązkę przy zakrętach, ale żeby podnosił to pierwsze słyszę. Wydaje mi się że układ nie dostały by homologacji gdyby powyżej 120 oślepiało innych kierowców. A może to kwestia ładowania akumulatora i napięcia przy wyższych wartościach obrotowych silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Nuttie, ja sobie światełka podniosłem manualnie i do 120 jest super ale później już nie jest wesoło dla jadących z przeciwka. Podniosłem je dlatego iż oryginalnie świeciły bardzo nisko. Pogrzebę w sterowniku, jeśli nie uda mi się wyłączyć podnoszenia mijania przy 120km/h to będę musiał je opuścić...Oczywiście mówimy o bixenonach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie, dojazd do firmy mam poprzez niezle wyboje i nierownosci... drżą mi wtedy xenony,

czy to normalne ??? mam autko od niedawna, w Skodze Superb 1 z bixenonami tego nie bylo na takiej drodze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale później już nie jest wesoło dla jadących z przeciwka

 

skąd wiesz?

 

Ja grzebałem w sterowniku bixenonu w B6, nic tam takiego nie było, nie zauważyłem też tego na drodze (a często jeżdżę pow. 120). Może sterownik bixenonu w B7 i w dodatku alltracku jest inny? A może pow 120 ugina Wam się tylna oś ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może pow 120 ugina Wam się tylna oś
To by znaczyło że system poziomowania nie działa :D. Może po prostu system sam wydłuża zasięg światła dostosowując go do prędkości. To byłoby chyba najrozsądniejsze wytłumaczenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłoby ale na razie tylko gdybamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mkpol, tylko po co wydluzac zasięg poprawnie ustawionych świateł? Jeździłem po Norwegii wolno po krętych drogach to myślałem kolega z pierwszego postu pisze głupoty a tu gość ma rację. Walnąłem w nocy trasę ponad 1000km po autostradach to i zauważyłem problem. Dodam że to podniesienie mijania jest znaczne. Do 120 świecą tak na wysokości tablic rej aut jadących daleko z przeciwka, powyżej 120 odbijają się pięknie wszystkie tablicę rej i oświetlone wszystkie przydrożne słupki. Dobrze widać podnoszenie się świateł w lesie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alltrackiem nie jeździłem, mogę jedynie służyć teorią.

Aktywna regulacja świateł jest zachowaniem normalnym z założenia producenta. Dlatego też auto wyjeżdżając z fabryki świeci niżej aby podnoszenie, powyżej 120 km/h, świateł mijania nie miało tak drastycznego efektu dla jadących z przeciwka. Poniżej tej prędkości z założenia ma działać system automatycznych świateł długich z korektą dla samochodów jadących z przeciwka (na długich wszystko pięknie widać a krótkie włączają się przy dostatecznym oświetleniu drogi - teren zabudowany - lub w długich powstaje luka dla jadącego samochodu z przeciwka. Wilk syty i owca cała). Natomiast powyżej 120 km/h podnoszenie świateł mijania ma służyć bezpieczeństwu - dawać więcej czasu na reakcję przez doświetlenie większego dystansu przed samochodem.

Logika tego rozwiązania jest troszkę zakręcona w tym przypadku. Sam system można by rzec jest wzorowany na rozwiązaniu wprowadzonym przez Audi (najnowszy model A8 z technologią matrix LED headlights) - tutaj film prezentujący działanie tego rozwiązania w warunkach drogowych:

oraz

Swoją drogą, ileż bym oddał żeby mieć takie cudo... :P

 

@Edit:

Zapomniałem nadmienić, że tyczy się to B7 z reflektorami wykonanymi w pełni w technologii LED. B6 z xenonami odpadają - xenon nie ma możliwości płynnego modulowania wiązki światła, tu jedynie mamy skrętne soczewki dla doświetlania zakrętów i łuków drogi

Edytowane przez Gravemind

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności