Skocz do zawartości
turek

AVF – komplet logów analiza czy nadaje się na chipa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Koledzy, proszę o analizę logów statycznych i dynamicznych, chciałbym zapodać Passacikowi małego virusa. Silnik AVF 130 KM 310 Nm (ciekawe ile wyjdzie w serii), moje oczekiwania to 150-160 KM i 340-350 Nm.

 

Kilka informacji na temat eksploatacji auta:

 

•dolewam 1l oleju na 12 tyś. (od wymiany do wymiany),

• miesiąc temu wymieniłem kompletne sprzęgło z kołem dwumasowym,

• kompletny rozrząd wymieniony 16 tyś. temu,

• nie ubywa płynu G12, termostat i czujnik założony nowy i oryginalny (pół roku temu),

• na VAG-u temperatura silnika po ostrej jeździe oscyluje w granicach 93-94*C – nie za dużo?

nie słyszałem aby wentylator się włączał, na desce równo 90*

•spalanie na normalnym poziomie: trasa 6-6,5 l/100 miasto 7,5-8 l/100,

•niezła dynamika jazdy (choć zauważyłem lekki spadek doładowania w zakresie 3000-3500 obr./min),

•lekko zadymi na siwo (biało) przy uruchamianiu silnika, przy ostrej jeździe nie zauważyłem aby dymił (lekkie zadymienie czasami się zdarzy ale to rzadkość),

•EGR czyszczony rok temu, poci się i widać na nim ślady oleju,

•2-3 miesiące temu wpadł w tryb awaryjny (przeładowanie), po przegonieniu auta do tej pory jest ok.

•przebieg licznikowy 221 tyś. (rzeczywisty ???) ale przyjmijmy że ma 321 tyś. ;)

 

Logi statyczne:

Grupa 00, 01

http://vaglog.rtnet.pl/nemoo_135870.html

Grupa 03,04

http://vaglog.rtnet.pl/nemoo_135872.html

Grupa 07

http://vaglog.rtnet.pl/nemoo_135873.html

Grupa 013

http://vaglog.rtnet.pl/nemoo_135869.html

Grupa 018

http://vaglog.rtnet.pl/nemoo_135871.html

Grupa 023

http://vaglog.rtnet.pl/nemoo_135874.html

 

Logi statyczne BS

 

Grupa 00

http://vaglog.rtnet.pl/nemoo_135875.html

Grupa 03

http://vaglog.rtnet.pl/nemoo_135877.html

Grupa 011

http://vaglog.rtnet.pl/nemoo_135876.html

 

Logi dynamiczne:

 

Grupa 00, 01

http://vaglog.rtnet.pl/nemoo_135878.html

Grupa 03, 04

http://vaglog.rtnet.pl/nemoo_135879.html

Grupa 08, 010

http://vaglog.rtnet.pl/nemoo_135883.html

Grupa 010, 011

http://vaglog.rtnet.pl/nemoo_135882.html

 

 

Z góry dziękuję za wskazówki i uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ wtryskowy wzorowy.

Mam tylko 2 uwagi do tych logów.

1. Jeśli poci się EGR to po programie będzie lecieć z niego jeszcze więcej (większe doładowanie). Najlepiej zrobić z nim porządek od razu przed programem, bo ten olej będzie kapał na kolektor wydechowy i może się różnie skończyć...

2. Log 011 zrób najlepiej osobno, bo jest zbyt krótki. Widać, że geometria nie pracuje płynnie i spadek mocy od 3000rpm jest wyraźnie zauważalny. Przed programem wyczyścić turbinę. Tuner w obecnym stanie będzie się z nią męczył, a i tak jej nie wysteruje poprawnie. Jeśli po chipie wyczyścisz turbinę to będziesz musiał robić później korektę chipa, więc lepiej to ogarnąć tym bardziej że w AWX, AVF turbinę wykręca się bez problemu.

 

P.S.Temp poprawna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Jeśli chodzi o turbo to faktycznie muszę się zabrać za czyszczenie, choć myślałem że mnie to ominie :(

Co do EGR to zastanawiam się nad zaślepieniem lub wymianą na nowy ale nie wiem czy nowy za jakiś czas też nie będzie chlapał olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w EGR masz olej albo z odmy albo z turbo. Wyczyść EGR i zrób porządek z odmą i turbo. A jak nie wywalisz odmy(pod furę ,separator, butelkę) to zawsze będzie leciało z EGR i tak jak Sławek mówił po programie jeszcze bardziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z egr nie powinno lecieć - bynajmniej tymi dwoma otworkami pod membraną. Wszystkie jakie widziałem a ciekły kwalifikowały się do wymiany. Czyszczenie lub zaślepienie nic nie da, bo wyciek jest z miejsca, którego nie da się ominąć. Sama ilość oleju wewnątrz egr nie ma tu nic do rzeczy, silnik go spali.

Jeśli chcesz się pozbyć egr to kup coś takiego images?q=tbn:ANd9GcTpb1Mqg21j4-sFi5PbL_eskJDNi27dSL1iNpvUOgWAySswzAwi

Edytowane przez banshee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sławek, czyli mam rozumieć , że jak EGR cieknie ( z tych dwóch otworków) to jest do wymiany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieknie, a poci się to dwa różne stany. Jak ma małą stóżkę oleju, która że tak powiem obsycha to ja taki dopuszczam do dalszej eksploatacji, ale jak z niego na tyle leci, że smaży się olej na wydechu no to sorki, ale jest do wymiany.

Edytowane przez banshee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz się pozbyć egr to kup coś takiego images?q=tbn:ANd9GcTpb1Mqg21j4-sFi5PbL_eskJDNi27dSL1iNpvUOgWAySswzAwi

 

Właśnie myślałem nad całkowitym wyrzuceniem EGR i zamontowaniem takiej flanszy i programowe wyłącznie EGR np. podczas modyfikacji silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś na forum takie flansze robił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diabel nick jak dobrze pamietam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz zakładał wskaźnik BOOST to się przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wygląda to całkiem dobrze

 

Wygląd wyglądem - przed kupnem zdejmij wężyk z zaworu klapy gaszącej (ten czarny mały zaworek z lewej strony EGR-u jak stoisz przodem do auta). Odpal i zgaś silnik. Zobacz czy takie gaszenie silnika podoba Ci się bo tak będzie gasł bez klapy gaszącej - czyli twardo, aż zatelepie budą jak stary VP.

 

Co do samego EGR-u po programie zaklej te otworki syliconem (najpierw oczywiście odtłuść) - to jest odpowietrzenie zaworu, ale jeżeli zostanie on wyłączony, przestanie pracować a więc nie będzie potrzebne mu odpowietrzenie przez które może wyciekać olej stąd zaklejasz syliconem i masz spokój + nie tracisz na komforcie gaszenia silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wygląd wyglądem - przed kupnem zdejmij wężyk z zaworu klapy gaszącej (ten czarny mały zaworek z lewej strony EGR-u jak stoisz przodem do auta). Odpal i zgaś silnik. Zobacz czy takie gaszenie silnika podoba Ci się bo tak będzie gasł bez klapy gaszącej - czyli twardo, aż zatelepie budą jak stary VP.
juz nie dramatyzujmy !! wcisniete sprzeglo i az tak nie telepie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
juz nie dramatyzujmy !! wcisniete sprzeglo i az tak nie telepie

 

Równie dobrze mogę powiedzieć - gdy pęknie wąż w dolocie, nie dramatyzuj zaklej taśmą. Przecież to żadna różnica, ba to prawie to samo, nieprawdaż ? :)

 

Jak kto woli, ja fuszerki nie cierpie ! Koniec OT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co za fuszerke widzisz w założeniu flaszny, ktora ma zastąpić egr i klape gaszacą ?? bo nie za bardzo wiem. Ja klapy juz dawno u siebie nie mam, i jakoś nie telepie mi auto jak je gasze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fuszerke widzę we wciskaniu sprzęgła przy gaszeniu i wmawianiu sobie, że wcale nie jest tak źle.

 

Oczywiście to tylko moje prywatne zdanie, więc zasugerowałem koledze turek by sam sprawdził czy odpowiada mu takie gaszenie silnika i czy chce zrezygnować z komfortu jaki daje klapa gasząca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fuszerke widzę we wciskaniu sprzęgła przy gaszeniu i wmawianiu sobie, że wcale nie jest tak źle.

 

Oczywiście to tylko moje prywatne zdanie, więc zasugerowałem koledze turek by sam sprawdził czy odpowiada mu takie gaszenie silnika i czy chce zrezygnować z komfortu jaki daje klapa gasząca.

 

Sprawdzę jak to wygląda u mnie po zdjęciu wężyka, zobaczymy jakiego rodzaju dyskomfort sobie zafunduję ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze odpalam i gasze auto ze sprzeglem :) znajomi to samo...wiec walimy fuszerke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpalanie i gaszenie ze sprzeglem to ważna sprawa bo dwumas dłużej pozyje;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności