Skocz do zawartości
r_afaello

Chipsnięty AVF - i jestem prawie szczęsliwy

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Witam.

    Zebrałem się z moim kolejnym TDI (teraz mam A6 c5) na modyfikację.

    Moje życzenie było takie - ile się da żeby było bezdymnie i bezpiecznie dla sprzegła i 2masu.

    Auto zostawiłem.

    Dostałem telefon że podczas diagnozy na rolkach wywala komp błąd przeładowania. Nigdy czegoś takiego nie miałem a autem jeżdżę juz z 1,5-2lata, podpinałem pod kompa nie raz (mam swojego) i wszystko wychodziło OK. Autko przeganiane regularnie.

    Wg tunera (zna się na rzeczy i nie mam absolutnie podstaw aby mu nie wierzyć) przycinają się kierownice.

    Wg niego na hamowni to wyszło ale podczas jazdy nie koniecznie musi sie to objawić i mogłem jeszcze długo jeździc w niewiedzy ze cos już siezaczyna dziać.

    Wyszło w serii 127KM i 286Nm - czyli podobnie jak mój poprzedni AFN :sciana

     

    Miałem 3 możliwości.

    1. zrezygnować z chipa i dalej jeździć jak jedziłem

    2. Oddać komuś turbine do czyszczenia i wrócić na softa

    3. Robić softa teraz i zdać się na nos tunera. Kierownice jak się rozruszają (dzięki prawej stopie) to i moc/moment wzrosną bo chip zrobiony na ok 160KM. 165KM w tej chwili podobno niewykonalne żeby nie było dymu.

     

    Wybrałem opcję 3.

    Wyszło 155Km i 356Nm i fajnie poprowadzone.

    Przejażdżka po odbiorze z tunerem na prawym siedzeniu - jeździ sie fajniej, nie przeładowało ani razu.

    Zadowolony jestem.

    Ale jest jedno ale, taki mały niedosyt.

    Może jednak warto oddać do czyszczenie turbawke i zyskać trochę Nm (bo ich jakoś najbardziej wydaje mi sie że brakuje).

     

    Tylko najważniejsze pytanie: ile mi to doda KM i Nm (reszta auta: pompki, samo doładowanie, wstawanie turbo są ok)

    przy założeniu że bezpiecznie i bezdymnie.

     

    icp9.th.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B4 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1997

    To audi ma w rzeczywistości więcej,niż 155 koni.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002
    To audi ma w rzeczywistości więcej,niż 155 koni.

     

    Mógłbyś rozwinąć?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2001

    skoro turbo narazie nie odcina i oleju nie bierze to po co robic wydatek na czyszczenie sam to zrobisz jak mowiles prawa stopa :P

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: ---

    Tak tylko wez pod uwage ze to moc na kole zamachowym a nie na kolach hehehe. Majac 200 na kole masz zaledwie ze 160 na kolach.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Ponowny kontakt z tunerem.

    Na razie będę uskuteczniał metodę rozruszania kierownic prawą stopą a za jakiś czas ponowny pomiar i ewentualne poprawki.

    Dzięki.

    Temat do zamknięcia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1991

    nie rozumiem o so chosi. auto jeździ bezawaryjnie, a ty szukasz cyferek, bo zamiast 160 wyszło po pomiarze 155. tak jakby miało to jakiekolwiek znaczenie... nie, nie przybędzie już samoczynnie mocy, bo wszystko działa jak należy, a z powietrza kuni nie przybywa. do zamknięcia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2001

    Daj znać czy udało się odczyścić kierownicę prawą stopą? Jestem ciekawe, bo wiele miałem przypadków z zapieczoną kierownicą turbiny i zawsze pomagało jedynie czyszczenie :-)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności