patefoniq Zgłoś #1 Napisano 16 Lipca 2013 Witam! Mam taki problem. Otóż po krawędzi nadkola delikatnie kapie mi płyn do spryskiwaczy. W sumie, to ta delikatność czyści mi cały zbiornik (6l) w parę dni. I teraz pytanie co może być przyczyną. Dzwoniłem do bednarka i do jeszcze jednego warsztatu i nie potrafią na szybko ocenić ani kosztów, ani tego, czy zrobią to od reki. Dziwne to o tyle, że rozrząd każdy serwis wymienia od razu, a takiej pierdoły nie mogą. Proszę o pomoc i nakierowanie ewentualne na przyczyny i sposób naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 16 Lipca 2013 W tym wątku znajdziesz kilka wskazówek: http://forum.vw-passat.pl/threads/7918-Zbiornik-na-plyn-do-spryskiwaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patefoniq Zgłoś #3 Napisano 16 Lipca 2013 Niewiele mi te wskazówki pomogły, bo pisali właściciele albo B5tek, albo B6 z dieslem, a ja mam benzynę i do tego z bi-xeno... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus00 Zgłoś #4 Napisano 17 Lipca 2013 no to na pewno masz dzielony zbiornik i dwie pompki , jesli schodzi caly plyn to moze mocowanie którejś z pompek ,ale zeby tam dojsc i cos zobaczyc trzeba zdjac błotnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #5 Napisano 18 Lipca 2013 (edytowane) ale zeby tam dojsc i cos zobaczyc trzeba zdjac błotnik czy Ty w ogóle wiesz co trzeba zrobić aby błotnik w B6 zdjąć, coś mi się wydaje że bladego pojęcia nie masz o tym co piszesz. Piotrek zdejmij zderzak i zobaczysz co tam jest, a jak to zrobić masz w mojej instrukcji dołożenia spryskiwaczy. http://forum.vw-passat.pl/threads/106825-Instrukcja-Podlaczenie-spryskiwaczy-reflektorow Nikt to nie jest wróżką aby bez ogledzin auta postawić od razu 100% diagnozę. Jak Ty nie wykażesz choć trochę chęci aby zobaczyć gdzie cieknie to my jak mamy to zdalnie stwierdzić. Wiesz ile jest miejsc z których może ciec. Wypisywanie ich nic nie da, bo w 1 kolejności to zderzak musi iść na bok, ew kolo, nadkole, plastiki podwozia, itp to może coś zobaczysz. Edytowane 18 Lipca 2013 przez Bimbasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patefoniq Zgłoś #6 Napisano 18 Lipca 2013 Wczoraj byłem na serwisie i mi to samo powiedziano. Ja sam nie zdejmę, nie bo mam warunków. W serwisie taka usługa kosztuje 350pln (zdjęcie i założenie zderzaka) - będę musiał skorzystać z Bednarka. Samo zdjęcie nadkola niewiele pomogło, bo to co widać, nie cieknie. tak czy owak, dziękuję za konkretną odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #7 Napisano 18 Lipca 2013 Ja sam nie zdejmę, nie bo mam warunków Zderzak można zdjąć nawet na parkingu pod blokiem i to nawet bez odkręcania kół, wiec dasz radę. A 350 stówy wydasz na coś innego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #8 Napisano 18 Lipca 2013 Ja sam nie zdejmę, nie bo mam warunków Na pewno byś sobie z tym poradził. Ja pod blokiem większość prac wykonuję przy samochodach. http://forum.vw-passat.pl/threads/7918-Zbiornik-na-plyn-do-spryskiwaczy http://forum.vw-passat.pl/threads/48849-Instukcja-zdejmowania-przedniego-zderzaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
under81 Zgłoś #9 Napisano 25 Lipca 2013 Nie wiem czy już sie uporałeś z problemem, ale przyczyną może być przewód karbowany od pompki spryskiwacza, jest on wciskany w takie "widełki" w zderzaku. Musisz zdjąć nadkole i jak zaglądniesz pomiędzy spryskiwacz a dół zderzaka, to zobaczysz. Ja u siebie tam miałem mikro przetarcie i w ciągy 3-4 dni cały płyn uciekał. Sprawdzić można też kompresorem. Zalej zbiorniczek płynem (wodą) wyciągnij koszyczek z sitkiem, dopasuj gumowy korek z małym otworem ( może być korek z umywalki starego typu) i w otwór korka wciśnij pistolet od kompresora. Ciśnienie powietrza (nie za duże, max 2 atm.) pokaże gdzie przecieka. Sprawdzałem w ten sposób u siebie, i w 100% zadziałało i nic nie stało sie ze zbiorniczkiem. Dostęp ułatwi też odkręcenie osłony halogenu - 1 śrubka, halogenu - śrubki i kierunku 1 śrubka wkręcona w pionie. Owocnego sprawdzania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek1 Zgłoś #10 Napisano 26 Lipca 2013 Dobrze pisze Under81 oraz Bimbasz. Jest to przypadłość B6 z biksenonem. Najczęściej przeciera się delikatnie karbowany wężyk który ociera o zderzak. sprawdzić to można ręką po częściowym odkręceniu nadkola ale się tak nie naprawi bo potrzebny jest lepszy dostęp. Trzeba jednak zdjąć zderzak przynajmniej odchylić od strony zbiornika. Trudno go jednak zakleić więc dobrym rozwiązaniem jest owinięcie w przetartym miejscu miękką taśmą dwustronną lub inną gumką i zaciśnięcie opaską jak na jednym ze zdjęć . Jak się zassie to i potrzyma a ponadto opaska izoluje wężyk od zderzaka i po problemie. Można to zrobić na parkingu ale potrzeba torksy T 20 i T 25 i klucz nasadowy "10" na długim trzpieniu ok 30-45 cm. Sam to przerabiałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patefoniq Zgłoś #11 Napisano 26 Lipca 2013 Dziękuję za odpowiedzi, ale dla mnie to i tak czarna magia. Ja rozbieram laptopy i konfiguruję serwery i programuję, a na autach to znam się z teorii Rower, to zrobię, ale auto średnio. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasand Zgłoś #12 Napisano 20 Czerwca 2014 Witam! U mnie płyn do spryskiwaczy uciekał przez uszczelkę (oring) pompki dolnej. też nie jestem mechanikiem i nie znam się dobrze ale jakoś udało mi się ten oring wymienić. Nie ukrywam że baaardzo mi pomógł bimbasza opis jak zdjąć zderzak. W sumie nie musiałem go całego zdejmować, a wystarczyło większą połowę poodkręcać i wystarczyło by wyciągnąć pompkę. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplo Zgłoś #13 Napisano 20 Czerwca 2014 U mnie natomiast leciało z wężyka przy pompce. Auto z xenonem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bystra Zgłoś #14 Napisano 21 Czerwca 2014 Może dodam tylko że u mnie ciekła sama pompka (zwykłe światła, kombi) Można natomiast ją wymienić od strony nadkola, bez demontażu zderzaka. Poza tym 350 złotych to trochę drogo za sam montaż/demontaż... Radziłbym udać się do jakiegoś porządnego mechanika, poza serwis VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemekkaw Zgłoś #15 Napisano 30 Listopada 2015 Ja na dniach miałem taka przypadłość. Zdjąłem koło, odkręciłem nadkole włożyłem rękę i dopchnąłem wężyk. I po temacie. Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach