Skocz do zawartości
maly219piast

proszę o analize logów passat B5fl 130KM AVF 2002/2003r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam proszę o analizę logów.

przyczyną wystawienia jest zbyt duże spalanie (autostrada 120km/h-7-8l ,150km/h - ok 10-11l ,a max prędkość ok 180km/h)

 

Logi statyczne i dynamiczne (logi zrobione wg zaleceń http://sprawdz.auto.pl/jak-zrobic-logi-dynamiczne-vag/)

 

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133836.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133837.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133838.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133839.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133840.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133841.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133842.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133845.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133846.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133847.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_133848.html

 

od jakiegoś czasu zauważyłem, że po dłuższym postoju, kiedy odpalam auto lekko zadymi , jednakże już zanim auto zaczęło dymić, spalanie było równie wysokie, wiec nie wiem czy to ma jakikolwiek problem ze spalaniem ( wymienione oba czujniki temp. płynu chłodzącego )

 

 

pozdrawiam

Krzysiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz zły kąt synchronizacj wałka. Popraw go i powinno pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety nic to nie dało

 

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_134012.html

 

wydaje mi się ze nawet teraz jest troszkę słabszy.

 

spalanie wzrosło

 

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_134013.html

 

wcześniej było w granicy 0,7

 

zastanawia mnie jeszcze wahania w obrotach. oraz zauważyłem ze kilka razy wychodząc na 840 spadło spalanie na 0,6

 

---------- Dodano o 16:30 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:25 ----------

 

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_134014.html

 

---------- Dodano o 16:55 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:30 ----------

 

a idąc w drugą stronę

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_134017.html

 

-zmniejszone spalanie na postoju

-silnik nadal pracuje nierówno (skoki obrotów)

- dawki na cylindrach się poprawiły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co się oze stać gdy będę miał tą 4 kolumnę w takiej wartości jak ustawiłem ostatnio. (4,4-5)

 

 

zrobiłem nowe ustawienia.

 

zauważyłem gdy zwiększę obroty pow 2,5 tys kat synchronizacji walu się zmienia

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_134030.html

Edytowane przez maly219piast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

po naprawie erg i ustawieniu kąta synchronizacji na wartość -,5-0 - auto zaczęło jeszcze więcej palić.

 

wróciłem na zmianę kąta powyżej 1,5 do 2,2 spalanie chwilowe i na trasie mniejsze niż przy kącie "0" ale nadal wysokie

 

nowe logi

BS- (podczas przejścia w ten tryb auto zaczęło piszczeć, mrugała mi kontrolka świec żarowych i na wyświetlaczu pojawił sie napis "MOTORSTORG WERKSTATT" )

 

000 http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135246.html

003 http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135247.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135248.html

 

Statyczne

 

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135249.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135250.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135251.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135252.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135253.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135254.html

Grupy: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135255.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135256.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135257.html

 

 

 

Błędy jakie mi wyskoczyły:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 GQ

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1524

Coding: 00002

Shop #: WSC 05314

WVWZZZ3BZ3E012923 VWZ7Z0B5379246

No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 4B0 614 517 G

Component: ABS/ESP front 1728

Coding: 04255

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU

P1850 - 35-10 - - - Intermittent

18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU

P1850 - 35-10 - - - Intermittent

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 H

Component: CLIMATRONIC B5GP 0008

Coding: 17000

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

35-10 - - - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)

35-00 - -

Address 15 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 909 605 B

Component: 0A AIRBAG VW51 04 0004

Coding: 12353

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 827 A

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V08

Coding: 05115

Shop #: WSC 00000

WVWZZZ3BZ3E012923 VWZ7Z0B5379246

2 Faults Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)

49-00 - No Communications

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 05314

3 Faults Found:

01314 - Engine Control Module

49-10 - No Communications - Intermittent

00476 - Control Module for Fuel Pump (J538)

49-00 - No Communications

00463 - Control Module for Digital Sound Package (J525)

49-00 - No Communications

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 959 799 B

Component: 7X Komfortgerát HLO 0003

Coding: 00259

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

01336 - Data Bus for Comfort System

80-00 - Single-Wire Operation

 

End -------------------------------------------------------

 

 

nie działa mi również zaworek N239 podczas gaszenie silnika nie zamyka klapki (przewody podciśnienia sprawne , gdy odłączę i ponownie go podłączenie zaworek tykniecie)

 

jakie zrobić logi dynamiczne??

 

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_134351.html - zrobiony kilka dni temu (EGR jeszcze był niesprawny)

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy takim kącie (ok +1,6) w grupie 015 mam dawkę 3,6mg/R i spalanie 0,4l/h. Na pewno odstaje 4 pompowtrysk. Reszta wygląda ok. Z tego co podesłałeś stawiam na pompowtryski (może pomóc regulacja) lub wytarte krzywki wałka, które powodują, że auto pali za dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co podesłałeś stawiam na pompowtryski (może pomóc regulacja) lub wytarte krzywki wałka, które powodują, że auto pali za dużo.

 

JAKA REGULACJA???

 

a jak sprawdzić czy krzywki są wytarte?? miałem ściągnięta obudowę ale nic takiego nie zauważyłem. też stawiam na wałek bo gdy ustawie kąt synchronizacji to w Vagu mi skacze o -0.5 nawet -1,2 różnicy od ustawionego kąta gdy dodaje gazu ( zaczyna tak robić powyżej 2500obr)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

znalazłem nieszczelność w układzie IC. ale to nie zmieniło spalania i mocy wiec przemyłem wtryski Liqui Moly Diesel Spulung (bezpośrednio do filtra paliwa)

 

chyba niestety rezultat jest odwrotny. samochód zaczął więcej palić. choć logi mówią inaczej

 

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135254.html

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_135257.html przed

 

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_136587.html po

 

a po przejechaniu kilkunastu kilometrów

 

http://vaglog.rtnet.pl/k.wojtyczko_136598.html

 

 

 

jutro spróbuje przestawić jeszcze kąt synchronizacji wałka. ( a może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego jak ustawie kąt na daną wartość to po zwiększeniu obrotów kąt maleje?? nawet o wartość 1,5 ). chyba ze to normalne.

 

mam problem również z N239. nie działa gdy wyłączam silnik. Wszystkie przewody sprawne podawane napięcie na 1. pin +12 2. jest nieuszkodzony przemierzone od 81 pinu z ECU do końcówki. po podaniu na 2 styk "-" auto gaśnie więc sam zaworek jest sprawny i podciśnienie również jest. VAG nie wykrywa żadnych błędów. gdy testuje z Vaga uruchomienie tego zaworka to działa.

 

Zauważyłem również ze jak odpalam auto to pozostawia dużo dymu, czy to możne być przyczyna niesprawnego tego zaworka czy szukać przyczyny gdzieś indziej??

Edytowane przez maly219piast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałbym się upewnić jak zmienić kąt synchronizacji w passacie b5 fl 1.9 130 avf 2003r. wystarczy ściągnąć osłonę, poluzować 3 śróby i w środkową centrującą wsadzić "klucz" i puknąć delikatnie w prawo ( na -) i w lewo (na+) i sprawdzić na kompie? Obecnie mam źle ustawiony, ponieważ wartość wynosi -4. Mechanicy do których dzwonie chcą ściągać cały przód jak do wymiany rozrządu w fl i wołają 200zł :O. Chciałbym to zrobić jak najszybciej :/ Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jak piszesz. Powodzenia :ok

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki już przestawiłem :P Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności