Irek1982 Zgłoś #1 Napisano 8 Lipca 2013 Witam, Mój problem polega na tym, że nie przyspiesza płynnie, nie ma mocy i wygląda na to jakby turbina nie działała. Auto nie che osiągnąć 3000 obrotów co widać na logach, a prędkość maksymalna to 110km/h. Po skanowaniu auta, wyświetla błędy : Monday, 08 July 2013, 10:12:45 VAG-COM Version: Release 409.1-US Control Module Part Number: 038 906 019 CD Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1042 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 05311 2 Faults Found: 18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller P1649 - 35-10 - - - Intermittent 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-00 - - Próbowałem podmienić zawór n75 na inny, ale to też nie przyniosło efektu. Nie wiem co może być przyczyną i jak zabrać się do tego. Poniżej zamieszczam link z analizą logów (08,10,11) http://vaglog.rtnet.pl/westicepl_133781.html Z góry wielkie dzięki dla tych, którzy mogą coś poradzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #2 Napisano 8 Lipca 2013 Zrób logi jeszcze raz. Tylko zanim zaczniesz jechać to zrestartuj silnik. Dorzuć przynajmniej grupę 003. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #3 Napisano 9 Lipca 2013 Nie trzeba grupy 003 bo wartość zasysanego powietrza widać również w grupie 010. Sprawdź sobie kolego czy w ogóle dochodzi podciśnienie do gruchy przy turbo a jeśli nie to sprawdź cały układ podciśnienia oraz sprawdź czy masz prawidłowo podłączone wężyki do wszystkich elektrozaworów tj. N75, N18 i N239. Log oczywiście powtórz bo ten wyżej jest zrobiony w trybie awaryjnym więc całkowicie bezwartościowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Irek1982 Zgłoś #4 Napisano 9 Lipca 2013 Dzięki za podpowiedzi. Szczególnie dla kolegi Sztomel za słuszną uwagę ,że w grupie 10 widać tą wartość zasysanego powietrza.Miałem wymieniany cały silnik ponieważ w poprzednim pękł blok silnika....sprawdzę połączenia wężyków oraz ich poprawne podłączenie jak również gruchę.W końcu może ruszy i wtedy zrobię ponownie logi.Dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomselek Zgłoś #5 Napisano 9 Lipca 2013 Witam mam podobny problem jakis czas temu Passat B5 oznaczenie silnika AJM 115 Km problem polegał na nie doładowywaniu przez turbinę po wymianie turbiny wszystko wrociło do normy jednakże po kilku dniach okazało się ze uszczelka pod głowica jest uszkodzona po jej wymianie samochód jest słabszy i znacznie wzrosło spalanie paliwo do 10 l samochód nie ciagnie od dołu wyczytałem równiez ze jesli podczas wymiany uszczelki pod glowica pompowtryskiwacze nie byly zanurzone w ropie mogly ulec uszkodzeniu jednakze komputer nie wykazuje błedów na wtrysku wiec jaka moze byc przyczyna ? bardzo prosze o pomoc z góry bardzo dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #6 Napisano 10 Lipca 2013 Tomaszu, zloguj Twoje auto dynamicznie (grupy 001 z 004, 003 z 011 i 008 z 010) oraz statycznie 013, 018 i 023 to będzie w tych logach cokolwiek widać bo nie ma sensu zgadywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedsperado Zgłoś #7 Napisano 10 Lipca 2013 witam, przeczytałem wszystkie zalecenia i nie znalazłem rozwiązania, chciałem prosić o analize logów dynamicznych może komuś one coś więcej powiedzą , z podstawowych informacji problem mam z passatem b5 1.9 101 km sytuacja wyglada tak ze najcześciej przy 2100 obrotach auto przy przyspieszaniu przechodzi w tryb awaryjny...po ponownym uruchomieniu silnika jest wszystko ok i jedziemy dalej, z ciekawostek to w tryb awaryjny przechodzi co najmniej dziwnie na trasie k-ce -->kr-ów nie dzieje sie nic spalanie 5,4 a powrót droga przez męke, tryb awaryjny i odcinanie turbiny miało miejsce 5 razy...dodam ze zakupiłem nowy zawór egr oraz wszystkie elektrozawory tj. N75, N18 i N239. Gruszka na teście pod vagiem pracuje prawidłowo góra dół w zakresie okolo 1 do 2 cm logi dynamiczne robione na 3cim biegu w zakresie 1500 do 4500 obrotów, http://egofiles.com/suzmfdBDeX1ZjWJB/VaG.rar ps. dodam że mechanik kazał do tego wymienić mi przepływomierz powietrza oraz czujnik doładowania ciśnienia https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQm6WnA5hdYcFgmPyxvM7ApQ_2K6St2b1Qd2D0VKODTWp8Nhfkhtw , i ostatnie pytanie czy wadliwy przepływomierz powietrza może powodować przechodzenie w tryb awaryjny? pozdrawiam Sylwester. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #8 Napisano 10 Lipca 2013 Umieść te logi jak człowiek! http://vaglog.rtnet.pl/ Nikt nie chce sobie syfu pobierać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedsperado Zgłoś #9 Napisano 10 Lipca 2013 sorki nie wiedziałem jak, juz podaje linki http://vaglog.rtnet.pl/sylwesterkudla_134179.html http://vaglog.rtnet.pl/sylwesterkudla_134180.html http://vaglog.rtnet.pl/sylwesterkudla_134181.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #10 Napisano 10 Lipca 2013 Nie ma żadnych błędów zapisanych? Turbinka strasznie kiepsko wstaje a przy 2700 trochę przeładowuje, ale potem niby zbija ciśnienie. W jakim stanie jest filtr powietrza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedsperado Zgłoś #11 Napisano 10 Lipca 2013 jest po wymianie filtrów powietrza paliwa oleju itd.. ---------- Dodano o 15:39 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:20 ---------- co do błedow to wyskakuje po każdym przejsciu do trybu awaryjnego tylko ten jeden bład 1 Faults Found: 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent za pierwszym kasowaniem bledów było jeszcze takie coś 01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70) 35-10 - - - Intermittent 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 35-00 - - ale od wykasowania juz nie wraca tylko ten pierwszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #12 Napisano 11 Lipca 2013 (edytowane) EGR, jeśli nie jest zaślepiony to nie działa bo z pewnością nie dochodzi do niego podciśnienie. Winnym tak wolnego wstawania turbo zapewne również będzie słabe podciśnienie z powodu nieszczelności - pewnie na którymś z wężyków albo króciec przy pompie podciśnienia będzie miał luzy i tam tracił podciśnienie. Silnik AVB ma klapę gaszącą wewnątrz wlotu powietrza doładowanego obudowy zaworu EGR sterowaną podciśnieniem więc możesz sobie wykonać prosty test i zawsze pewny (pod warunkiem szczelnej membrany siłowniczka klapy i wężyka do niej idącego od elektrozaworu N239). Jedna osoba gasi silnik a Ty w tym czasie patrzysz czy plastikowa dźwignia plastikowego czarnego siłowniczka klapy gaszącej zamyka klapę gaszącą i czy trzyma ją zamkniętą przez 3 sekundy a następnie otwiera ją ponownie tak jak na tym filmiku : Jeśli nie reaguje wcale lub tylko na ułamek albo 1 lub 2 sekundy to nieszczelność w układzie podciśnienia jest bankowa i tylko trzeba ją znaleść. Faktycznie pomiar masy powietrza przez przepływkę jest fatalny od 3400 obrotów ale jednak dawki paliwa nie zaniża. Logi jednak robione pojedynczo więc nie wiadomo jak pompowało turbo kiedy logowałeś grupę 003 dynamicznie i nie mam odniesienia czy ta mała masa powietrza to wina niedoładowania turbo od tych 3400 obrotów. Edytowane 11 Lipca 2013 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedsperado Zgłoś #13 Napisano 11 Lipca 2013 (edytowane) EGR, jeśli nie jest zaślepiony to nie działa bo z pewnością nie dochodzi do niego podciśnienie. egr nówka sztuka oryginał wstawiony 2 miesiace temu ,juz wymieniłem pół auta jak sie okaże ze to wężyk to bede miał dużo cześci do sprzedania a powaznie dzieki za uwagi, ide rozbiore dosłownie cały układ cisnienia i zobaczymy... pogazowałem go troche i po wyłaczeniu silnika klapa gaszaca podniosla sie pare milimetrow na sekunde czyli jednak jest gdzies dziura...ale nie koniecznie moze być to przez wadliwy któryś zaworek albo niedziałajaca gruszke ? ze np wezyki i polaczenia beda ok a po prostu nie ładuje którys zaworek czy jak to jest ? no dobra własnie wrocilem, wiec tak zobaczylem jak dziala egr i nie otwiera sie jak w tym filmiku tylko max 5mm stoi pare sekund i opada. zdemontowalem wszystko doslownie ogladalem kazdy wezyk zaworki itd wszystko jest szczelne a praca klapy gaszacej jest jaka jest dodaje filmik ktory wlasnie nagralem z praca tej klapy moze u mnie tak ma byc? http://www.youtube.com/watch?v=2VPkqSJyo0c Edytowane 11 Lipca 2013 przez dedsperado Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #14 Napisano 12 Lipca 2013 Nie zamyka klapy gaszącej do końca. Podjedziesz do mnie to zajrzymy w Twoje auto ale musisz podjechać dziś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedsperado Zgłoś #15 Napisano 12 Lipca 2013 No i wrociłem własnie od kolegi Sztomela. Wielki szacun znalazł mi bardzo szybko nieszczelność auto znów daje czadu okazalo sie ze przetarty był jeden z przewodow i nie bylo cisnienia, dzieki jeszcze raz wielkie za pomoc i polecam tego forumowicza - super gosciu pozdr! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Irek1982 Zgłoś #16 Napisano 12 Lipca 2013 A ja wracam do tematu.Faktycznie okazało się,że były źle podpięte wężyki i turbo ruszyło, ale ..... Po osiągnięciu 3000 obrotów turbina zostaje odcięta i znów traci moc. Poniżej zamieszczam logi: Grupy: 008,010,011 - DYNAMICZNY http://vaglog.rtnet.pl/westicepl_134458.html Grupy: 003 - STATYCZNY http://vaglog.rtnet.pl/westicepl_134459.html oraz wyskakuje tym razem błąd: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation Auto wcześniej trochę stało przed wymianą silnika, czy możę to być problem z kierowniczką turbiny? Co z tych logów można wywnioskować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #17 Napisano 12 Lipca 2013 Auto wcześniej trochę stało przed wymianą silnika, czy możę to być problem z kierowniczką turbiny? Co z tych logów można wywnioskować? Mało tych logów ale: Zapewne tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #18 Napisano 13 Lipca 2013 Pierwszy log jest wystarczający. Turbo pompuje na full bo kierownice zmiennej geometrii zakleszczają się w pozycji maksymalnego doładowania i sztanga nie opada w dół w trakcie logu dynamicznego. Czyszczenie zmiennej geometrii i polerka bieżni wewnątrz muszli gorącej załatwią problem z przeładowaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomselek Zgłoś #19 Napisano 1 Sierpnia 2013 Witam ja mialem podobny przypade jednakze w moim przypadku problemem okazala sie turbina po regeneracji wszystko bylo ok ---------- Dodano o 10:31 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:11 ---------- Witam nadal borykam sie ze spadkiem mocy wszystko zaczęło sie iz silnik pobieral olej następnie kopcił na biało - niebiesko okazało sie ze wina leży po stronie turbiny jednocześnie w bardzo małych porcjach obywało płynu chłodniczego po wymianie turbiny samochód zaczął jezdzic bardzo dynamicznie pech chciał ze po kilku dniach temperatura silnika zaczela mocno wrastac tym samym wywalało przez zbiornik wyrównawczy płyn chłodniczy (uszczelka do wymiany prawdopodobnie po wymianie turbiny zwiekszyło sie cisnienie co spowodowało uszkodzenie uszczelki) po wymianie uszczelki samochód stracil dynamike sprawdzane bylo juz chyba wszystko, EGR podmieniona turbina wezyki podcisnieniowe sprawdzane na zegarach kkomputer nie wykazuje zadnych bledów a problem nadal wystepuje czytalem na jednym z postów ze wina lezec moze po stronie pompowryskiwaczy poniewaz mechanik ktory wymienial uszczelke na okres przechowywanie pompowtryskow nie zanurzył ich w ropie i lezay sobie gdzies na półce i byc moze to jest przyczyna braku dynamiki zapchane otwory pompowtryskiwaczy ? ale czy komputer nie wykazal by tego po podłoczeniu? po podłączeniu pokazuje ze wszystko jest ok pragne jednak nadmienic ze dodatkowo slyszalny jest metaliczny dźwięk przy dodawaniu gazu jak by wlasnie gdzies z pod pokrywy silnika rowniez zwiekszony jest spalanie ostatnio w drodze walbrzych -szczecin spalanie w granicach 7,2 przy predkosci 130 km jesli znacie kogos kto mogłby pomóc byl bym bardzo wdzięczny poniewaz problem zaczyna mnie przerastac jak i kilku mechanikow z okolicy serdecznie pozdrawiam i prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #20 Napisano 1 Sierpnia 2013 Jak najbardziej powinieneś sprawdzić pompowtryskwiacze, ale najpierw poszukaj kogoś na forum z Twoich okolic kto pomoże przy zrobieniu logów. U mnie po podłączeniu VAGA i zrobieniu logów nie było nic niepokojącego w grupach 013, 018, 023, a jednak brak mocy, oraz zwiększone spalanie były spowodowane niesprawnymi pompowtryskiwaczami. (Najbardziej odczuwałem brak mocy, oraz wibracje silnika bujającego się na lewo i prawo podczas postoju. Spalanie wydawało się w normie jednak po naprawie pali jeszcze mniej ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach