Jump to content
maystero

Check brake pads - nowe klocki i tarcze

Recommended Posts

Witam

Od ok. 4 tygodni wyświetlał mi się komunikat: Check brake pads. Więc w sobotę wymieniłem klocki hamulcowe, tarcze i płyn hamulcowy (bo stary był już nieciekawy). Z wymianą klocków i tarcz nie było problemów - wszytko ładnie przebiegło.

Niestety problem napotkałem przy sensorze klocka hamulcowego. Stara wtyczka była tak licha, że przy demontażu się rozpadła :( Zmuszony byłem ja odciąć i zlutować kabelki.

 

brake_pads.jpg

 

Z jakiegoś powodu jednak komunikat Check brake pads dalej jest wyświetlany!! Co może być tego przyczyną??

 

check_brake_pads.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zlutowales kable i masz zwarcie. Dlatego pojawił się komunikat.

Dziwne.... sensor w klocku ma ok. 0,7ohm-a....

Jutro zamówię komplet wtyczek oraz pin-y i jak już będę miał to założę i sprawdzę czy to pomoże.

 

Ktoś pisał na forum że robił jakieś obejście... Oczywiście nie mam zamiaru odwalać fuszerki, ale mam wrażenie, że jest jeszcze jakaś usterka :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam masz przerwę w przewodzikach do kabiny od wtyczki sprawdź jedna końcówka z przewodzikiem to masa, natomiast na drugim powinno być 12 v tylko sprawdź miernikiem obwód kontroli klocków musi być zawsze zamknięty pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam masz przerwę w przewodzikach do kabiny od wtyczki sprawdź jedna końcówka z przewodzikiem to masa, natomiast na drugim powinno być 12 v tylko sprawdź miernikiem obwód kontroli klocków musi być zawsze zamknięty pozdrawiam

 

Kolego, czy może wiesz skąd te kable idą? Spod maski? z kabiny? Z jakiego bezpiecznika? Bo przypuszczam, że będę musiał wymienić owe kabelki bo są silnie skorodowane.

 

Dodam, że strasznie trudno było lutować te kable. Całe zaszły korozja i brudem. Przypuszczam, że jakiś paprok jak wymieniał daaawno temu klocki to się nie przyłożył do zadania, bo wtyczka była pęknięta. Pęknięcie sklejone nie zbyt dokładnie. Do środka dostawała się woda, bród itp. Jak ruszyłem wtyczkę to rozpadła się na części :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masa połączona w głównej wiązce przewodów dojście do zegarów też w głównej wiązce przewodów do kostki 33 c pin 15 przewody idą pod skrzynką bezpiecznikową w listwą kablowa do kabiny, pociągnij za któryś kabelek jeśli jest uszkodzony złamany to ci wyjdzie bez problemów z izolacji nie musisz wymieniać całej wiązki z reguły uszkodzenie jest pomiędzy wtyczką a mocowanie kabelków do wahacza.Najlepiej to wymienić wiązkę w listwie kablowej bo tam przewodziki są już bez tej izolacji gumowej tylko pozostaje demontaż skrzynki bezpiecznikowej podstawy bezpieczników i listwa jest na wierzchu odwiniecie izolacji i kabelki masz na wierzchu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przemierz te kable jak nie dasz rady niech ktoś kumaty to zrobi wyeliminujesz tym sposobem ewent. niewidzialnej gołym okiem przerwę

Dodam, że strasznie trudno było lutować te kable. Całe zaszły korozja i brudem.

poprzedni fachman nie przyłożył się do sprawy i odpowiednio nie zabezpieczył i po izolował przewodów dla tego zaśniedziały , a woda i wilgoć robi swoje .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie.

Oto relacja z sobotniego podejścia do problemu. Zainstalowałem kostki.

 

kostka_po_naprawie.jpg

 

Podpiąłem do instalacji i niestety: Check brake pads.

 

Zacząłem szukać problemu. Miernikiem sprawdziłem napięcie między "czerwony a żółtym" kablem.

 

kostka.jpg

 

Okazuje się, że tam występuje czasem 8,8V, czasem 10,1V innym razem 12,0V....

Jestem przekonany, że uszkodzony jest gdzieś kabel! Nie mogę niestety zlokalizować dokładnie gdzie!!

Szarpanie cążkami po długości kabla nic nie daje, nie rozciąga się, nic się nie wysuwa.

 

Czasem podczas pomiarów jak się kabel ułożył to pojawiało się nawet 12,9V.

Mam wrażenie, że usterka leży między kostką a tym gumowym trójnikiem.

 

kostka_1.jpg

 

Trochę się boje to ruszać bo tam wychodzi kabel do czujnika ABS. Ten gumowy trójnik jest chyba nie rozbieralny.

Trzeba będzie chyba wciągnąć cały nowy kabel (żółty i czerwony).

 

Ma ktoś pomysł jak to jeszcze inaczej ugryź?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przewód ten nie jest rozbieralny, jest jednorazowy, zalany gumą trójnik jak to rozbebeszysz to nie zrobisz już szczelności.

Plus jest taki ze nie idzie on do kabiny, łączy sie gdzies na podłużnicy z przewodami co idą do kabiny.

Wiec jak masz przerwę w gumowym to idzie go wymienić, ale musisz miec identyczny wraz z odesciem na ABS - mam gdzieś taki cały przewód gumowy z odejściem na klocki i ABS

Rozbierz nadkole zobacz gdzie wchodza przewody do komory silnika, wykręć akumulator, filtr powietrza i szukaj gdzie się łączą,

Edited by Bimbasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niewiem jak jest w b6 ale pewnie w jednej zyle idzie abs grubszy i cienki od zuzycia klockow ja usunalem vagiem i teraz komp niesprawdza mi klockow i jest ok nic niepiszczy ,mialem uszkodzona wiazke od zuzycia klockow dlatego tak zrobilem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niewiem jak jest w b6 ale pewnie w jednej zyle idzie abs grubszy i cienki od zuzycia klockow ja usunalem vagiem i teraz komp niesprawdza mi klockow i jest ok nic niepiszczy ,mialem uszkodzona wiazke od zuzycia klockow dlatego tak zrobilem.

To znaczy że jak by ci nie działał ABS tez byś go wyłączył VAG-iem?

Właśnie przez takich "fachowców" później są nie doróbki, że coś nie działa, a miało działać. Ktoś czasem spartoli sprawę i sprzedaje auto nie informując nowego właścicielach o pseudo naprawach.

Dzięki kolego za rade, ale ja wole przywrócić układ kontroli klocka do sprawności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego ja niewylaczylem systemu abs tylko wiazke od czyjnika zuzycia klockow hamulcowych bo wiem kiedy mam je wymienic bez blednego pokazywania mi informacji na desce to calkowicie inny uklad niemajacy zadnego wplywu na bezpieczenstwo jazdy ale oczywiscie jesli chcesz by taka informacja sie pojawiala to mozna to naprawic ,ale zycze powodzenia przy lutowaniu chociaz moim zdaniem problem znowu moze sie pojawic bo vw daje za cienkie przewody do czujnikow zuzycia ktore podczas swojej pracy poprostu pekaja i nieprzewodza sygnalu i wtedy daja bledne info ze niemamy juz klockow najpewniejszym i prawidlowym rozwiazaniem twojego problemu jest zakupic cala wiazke orginalna i ja wymienic tyle w temacie .

Edited by Robcyk

Share this post


Link to post
Share on other sites
najpewniejszym i prawidlowym rozwiazaniem twojego problemu jest zakupic cala wiazke orginalna i ja wymienic.

 

i tak planuje :)

Czy kolega BIMBASZ może podesłać zdjęcie kompletnego tego przewodu? I Podać nr części?

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam mam pytanie czy klocki hamulcowe od b5 passata będą pasować do b6 sa jakies różnice??

Share this post


Link to post
Share on other sites
i tak planuje

Czy kolega BIMBASZ może podesłać zdjęcie kompletnego tego przewodu? I Podać nr części?

Jesli masz zwykle lampy to nr.wiazki masz taki; 3C0927903C a jak masz xenony to taki; 3C0927903D passat B6 wiazka abs i zuzycia klockow.jpg

wiazka zuzycia klockow abs zwykle lampy.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jesli masz zwykle lampy to nr.wiazki masz taki; 3C0927903C a jak masz xenony to taki; 3C0927903D [ATTACH=CONFIG]105773[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]105774[/ATTACH]

Dziękuje kolego za pomoc. Wygląda na to, że mam 3C0927903C.

Ciekawe ile to możesz kosztować...?

Ktoś się orientuje czy trudno się to wymienia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ciekawe ile to możesz kosztować...?

 

132,34 zł

 

wymienia sie to tak jak opisałem, musisz dojść do wiązki gdzie łączy się ta wiązka z wiązką centralną auta i tam odciąć i ponownie przylutować nową gumową wiązke

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

 

czy mozecie poradzic co moglo sie stac u mnie, dzis jechalem dobra droga okolo 120 km/h podczas bardzo duzej ulewy i w pewnym momencie zapalilo mi sie Check brake pads ale ja mam klocki ok 70% i tarcze tez grube, czy to woda ktora sie dostala i zawilgociła czujnik zuzycia klockow? jesli tak to co teraz, czy musze kupic nowe klocki z czujnikami czy da sie to jakos obejsc? czy obciac czujnik kabel i sie tym nie przejmowac kontrolujac stan klockow czy dosc zaawansowana elektronika w tym aucie caly czas bedzie mnie denerwowala pokazujac ten komunikat i czy ma to jakies konsekwencje czy tylko jest to wyswietlony komunikat o sprawdzenie klockow. Z gory dzieki za pomoc

dawi1973

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obstawiam wilgoć w kostce klocka hamulcowego. Zawsze możesz odłączyć kontrole zużycia klocków w VCDS-ie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale pojechalem na stacje diagnostyczna zeby sprawdzili amory, zawieszenie i przy okazji stan klockow i okazalo sie ze chociaz klocki z zewnatrz sa zuzyte max 30% to od srodka prawie ich nie ma powiedzial diagnosta, czy to jest normalne zeby az taka byla roznica w wytarciu klockow, czy cos moze byc nie tak z ukladem hamulcowym, na tescie wykazalo ze hamulce sa sprawne. Czy taki komunikat mozna skasowac czy tylko wtedy kiedy wymieni sie klocki na nowe to samo zgasnie, z gory dzieki za info

 

dawi1973

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy