Skocz do zawartości
SevZabrze

Wyciek oleju po planowaniu głowicy.

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1997

    Witam, nie wiem czy dobry dział - w razie czego proszę o przeniesienie.

     

    Mam VW Passata 1997, TDI 90KM.

     

    Po przejechaniu 350 tyś km z silnika zaczął już niemal płynąć olej zatem autko odstawione na warsztat.

    Diagnoza - głowica do planowania, wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelki klawiatury i do tego rozrząd oraz uszczelnienie przewodów płynu chłodzącego (był wyciek na silnik) oraz wymiana gumowej rury odmy (cała popękana).

     

    Po odebraniu autka na "testy" zauważyłem drobny wyciek płynu - na szczęście śladowy - co jestem w stanie poprawić nawet sam lub uszczelni to mechanik. Niestety po tygodniu jazdy musiałem dolać pół litra oleju (przejechałem jakieś 400km).

    Widać wycieki pod autkiem - w dużej mierze to płyn chłodzący ale i olej. Okolice uszczelki klawiatury czyściutkie, silnik tam, gdzie go czyściłem po naprawie - również czysty.

     

    I teraz uwaga.

     

    Prosiłem by sprawdził miskę olejową ale stwierdził, że miska jest ok... choć na przeglądzie niemal rok temu już zwrócono mi uwagę na wyciek z miski... Do tego nie założył mi jeszcze tej gumowej rurki odmy - uszczelnił tylko taśmą budowlaną, wzmacnianą choć i ta kończy swój żywot i widać już prześwity. Rurka gumowa odmy była zamawiana i dostarczą ją do mechanika za 2 dni.

     

    Moje pytanie.

     

    Czy odma w takiej postaci może mieć wpływ na tak spore wycieki? Czy to możliwe by po planowaniu głowicy i wymianie uszczelek aż tak spaprać sprawę że nadal cieknie czy to jednak powodem może być ta miska olejowa?

    Dodam, że autko jeździ bez zarzutu. Pali normalnie.

     

    Proszę o jakieś wskazówki.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1991

    o matko. mechanik od 7 boleści. jeszcze nie widziałem żeby w zarzyganym silniku robić głowicę, bo to nie spod UPG olej wyciekał, ale skoro już zrobione to tylko Twoja strata kasy. wymień odmę, bo to musi być szczelne! co to za mechanik jak użył taśmy budowlanej? ja pierd... szkoda, że nie użył skarpetki swojej matki. jeśli pokrywa zaworów nie cieknie, to umyj silnik i zobacz skąd leci. wiele osób podejrzewa miskę olejową, a to zły trop -> olej ściekający z góry silnika zawsze zbiera się na uszczelce miski. jednakże warto jej się także przyjrzeć przy takim przebiegu, a sama wymiana nie jest szczególnie trudna ani kosztowna. tylko niech ten mechanik nie używa już żadnych ultra nowoczesnych środków typu szmata, a tym bardziej czerwony silikon. zresztą możesz napisać, który to, bo w zabrzu znam każdego godnego polecenia. swoją drogą ja na nowej głowicy miałem wyciek oleju spod uszczelniacza wałka rozrządu, bo super-fuckowcy od regeneracji głowic założyli uszczelniacz na świeżo położoną warstwę srebrzanki, którą pomalowali głowicę. :) takich mamy fachowców...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1997

    Witam Cię. Podziwiam za wiedzę - to odma, ta boczna, dłuższa rurka. Na samym dole był wyciek. Wszystko poprawione i wymienione. Być może straciłem kasę, fakt, ale co zrobić, nie znam się na mechanice samochodowej.

    Widzę, że również jesteś z Zabrza. Jakbyś polecił mi kogoś z VAGiem to byłbym wdzięczny i postawił browarka.

     

    Dziękuję za odpowiedź!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności