Skocz do zawartości
SevZabrze

Wyciek oleju po planowaniu głowicy.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie wiem czy dobry dział - w razie czego proszę o przeniesienie.

 

Mam VW Passata 1997, TDI 90KM.

 

Po przejechaniu 350 tyś km z silnika zaczął już niemal płynąć olej zatem autko odstawione na warsztat.

Diagnoza - głowica do planowania, wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelki klawiatury i do tego rozrząd oraz uszczelnienie przewodów płynu chłodzącego (był wyciek na silnik) oraz wymiana gumowej rury odmy (cała popękana).

 

Po odebraniu autka na "testy" zauważyłem drobny wyciek płynu - na szczęście śladowy - co jestem w stanie poprawić nawet sam lub uszczelni to mechanik. Niestety po tygodniu jazdy musiałem dolać pół litra oleju (przejechałem jakieś 400km).

Widać wycieki pod autkiem - w dużej mierze to płyn chłodzący ale i olej. Okolice uszczelki klawiatury czyściutkie, silnik tam, gdzie go czyściłem po naprawie - również czysty.

 

I teraz uwaga.

 

Prosiłem by sprawdził miskę olejową ale stwierdził, że miska jest ok... choć na przeglądzie niemal rok temu już zwrócono mi uwagę na wyciek z miski... Do tego nie założył mi jeszcze tej gumowej rurki odmy - uszczelnił tylko taśmą budowlaną, wzmacnianą choć i ta kończy swój żywot i widać już prześwity. Rurka gumowa odmy była zamawiana i dostarczą ją do mechanika za 2 dni.

 

Moje pytanie.

 

Czy odma w takiej postaci może mieć wpływ na tak spore wycieki? Czy to możliwe by po planowaniu głowicy i wymianie uszczelek aż tak spaprać sprawę że nadal cieknie czy to jednak powodem może być ta miska olejowa?

Dodam, że autko jeździ bez zarzutu. Pali normalnie.

 

Proszę o jakieś wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o matko. mechanik od 7 boleści. jeszcze nie widziałem żeby w zarzyganym silniku robić głowicę, bo to nie spod UPG olej wyciekał, ale skoro już zrobione to tylko Twoja strata kasy. wymień odmę, bo to musi być szczelne! co to za mechanik jak użył taśmy budowlanej? ja pierd... szkoda, że nie użył skarpetki swojej matki. jeśli pokrywa zaworów nie cieknie, to umyj silnik i zobacz skąd leci. wiele osób podejrzewa miskę olejową, a to zły trop -> olej ściekający z góry silnika zawsze zbiera się na uszczelce miski. jednakże warto jej się także przyjrzeć przy takim przebiegu, a sama wymiana nie jest szczególnie trudna ani kosztowna. tylko niech ten mechanik nie używa już żadnych ultra nowoczesnych środków typu szmata, a tym bardziej czerwony silikon. zresztą możesz napisać, który to, bo w zabrzu znam każdego godnego polecenia. swoją drogą ja na nowej głowicy miałem wyciek oleju spod uszczelniacza wałka rozrządu, bo super-fuckowcy od regeneracji głowic założyli uszczelniacz na świeżo położoną warstwę srebrzanki, którą pomalowali głowicę. :) takich mamy fachowców...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Cię. Podziwiam za wiedzę - to odma, ta boczna, dłuższa rurka. Na samym dole był wyciek. Wszystko poprawione i wymienione. Być może straciłem kasę, fakt, ale co zrobić, nie znam się na mechanice samochodowej.

Widzę, że również jesteś z Zabrza. Jakbyś polecił mi kogoś z VAGiem to byłbym wdzięczny i postawił browarka.

 

Dziękuję za odpowiedź!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności