Skocz do zawartości
adam_ruski

TDI 1Z szarpie na biegu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o konsultację abym był pewien co padło.

 

Silnik 1Z 90 KM

Przelatane ~420 tyś km

 

Objawy usterki:

--Szarpanie autem podczas jazdy na biegu - intensywne.

*szczególnie ujawnia się podczas przyspieszania

*gdy puszczę pedał gazu ustaje szarpanie

*gdy obroty spadną do min na biegu (nie trzymając gazu) szarpie ponownie

 

--Mruga czerwona dioda od oleju podczas szarpnięcia

 

Inne:

Na luzie silnik pracuje równo - równo wkręca się na obroty, nie smoli z rury.

EGR zatkany.

 

Olej stan ok - wymieniany z 2000km temu.

Brak pęcherzy powietrza w przewodach pomiędzy filtrem paliwa, a pompą wtryskową.

 

Usterka ujawniła się po przejechaniu ok 1400km ciurkiem - po dolaniu paliwa do baku ustało na ok 30km.

 

Proszę o podpowiedzi gdzie zajrzeć - tu gdzie pojechałem na wakacje lipa z normalnymi mechanikami :) O ile zabrałem kabel VAG spróbuję zrobić skan jak się rozpakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może być wiele przyczyn, np wtrysków, pompy dającą złą dawkę paliwa, przepływka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie teraz przy takich objawach (1z) okazała się być winna przepływka, chociaż vag tego nie pokazał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nastawnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, problem rozwiązany.

 

O dziwo mój kabel nie chce się łączyć z kompem i jajo wyszło z diagnostyki.

 

Przypadkiem jednak poznałem kogoś kto hobbistycznie zajmuje się diagnostyką i ma jakieś cudo które połączyło się z kompem i winą okazał się zaworek n108 - błąd nieciągły.

 

po kasacji jak ręką odjął.

 

Trochę dziwne bo wymieniałem zawór z rok temu i teraz mam dylemat co w drodze powrotnej:)

 

oczywiście wczoraj przejrzałem i nastawnik, i przepływkę przeczyściłem i pompę z baku wymontowałem.

 

Nauczka jedna, następne auto tylko starsze! Im mniej elektroniki tym mniej awaryjne:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja to poluje na golfa 1 cabrio;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam ten sam problem. Od 1500 do 2000 obrotów tak szarpie mocno że sie nie da wytrzymać. Wymieniałem już przeguby zewnętrzne i wewnętrzne,sprawdzałem poduszki pod skrzynią i pod silnikiem. Silnik pracuje równo,nie dymi,egr zaślepiony katalizator wywalony. Proszę o pomoc :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dominoc328

jedź na diagnostykę i niech ci sprawdzą, najlepiej pokupuj nowe przewody paliwowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności