Skocz do zawartości
Gość custome

stuki przy hamowaniu i ruszaniu.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

I u mnie swego czasu też pojawił się problem stukania przy hamowaniu i ruszaniu. Stuk dość głośny i odczuwalny na pedałach. Jak się okazało powodem była delikatnie poluzowana rozpórka dolna, delikatnie na tyle, że sprawdzając płaskim kluczem wydawało się że jest dokręcona. Potraktowanie rozpórki konkretną grzechotką zalatwiło problem stukania :kciuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KOLEDZY POMOCY !!!

Dziś jak co dziń ruszyłem autem, od pierwszego puszczenia sprzegla aute szarpie i przy tym dzwięk stukania bez różnicy na bieg 1,2,3,4 oraz przy "gaz-odpuszczenie pedala gazu" co moze być tego przyczyna? spotkaliście sie z taka dolegliwośćia??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KOLEDZY POMOCY !!!

Dziś jak co dziń ruszyłem autem, od pierwszego puszczenia sprzegla aute szarpie i przy tym dzwięk stukania bez różnicy na bieg 1,2,3,4 oraz przy "gaz-odpuszczenie pedala gazu" co moze być tego przyczyna? spotkaliście sie z taka dolegliwośćia??

 

 

Pierwsze co zrób sprawdź w warsztacie śruby od sanek zawieszenia z przodu. śruby te się wyciągają i powstaje luz pomiędzy sankami zawieszenia a karoserią (przy okazji za zwyczaj też zmiany w geometrii).

 

można śruby dokręcić i na jakiś czas będzie spokój, ale docelowo polecam taki zestaw, który sam zastosowałem ECS Tuning. składa się z mocniejszych śrub i podkładek pomiędzy sanki a karoserie zapobiegającym przemieszczaniu się sanek.

 

temat dotyczy Passata B6, golfów MKV.

 

VIDEO żeby wiedzieć o co chodzi:

 

ogólnie prosta naprawa, ale ważne, żeby potem zrobić GEOMETRIĘ.

 

http://www.ecstuning.com/News/MKV_Subframe_Spacer/

 

można też to kupić w UK w AWESOME GTI, ale Ci biorą dużo za kuriera (35 GBP) wiec warto kupić razem z innymi rzeczami, żeby się kurier rozłożył na różne frukty:)

 

http://www.awesomegti.com/ecs-subframe-spacer-plates-kit-mk5-mk6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuje Piotrze za podpowiedź napewno sprawdze sanki i także poduszki silnika czy któraś może nie siedzi.

 

jeszcze raz dzieki, jutro na kanał napisze co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jest rozwiązanie....w moim przypadku

 

to żadne poduchy czy sanki luźne... pękła poprostu aluminiowa śruba od mocowania poduchy i tak nawalało właśnie ta pierdółka

 

Koszt 15 zł/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Przy naciskaniu hamulca przy małych prędkościach albo na postoju, słychać było stuknięcie, które było czasami nawet czuć na kierownicy. Problem pojawiał się po przejechaniu kilkunastu kilometrów, nie występował na zimnym aucie.

Przyczyna była banalna - zapieczony sworzeń łączący zacisk i jarzmo hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopię temat, mam problem ze stukami tylko po hamowaniu. Jeśli jadę delikatnie jest ok, minimalnie popiskują klocki raz na jakiś czas, a jak jest sytuacja taka że trzeba hamować bardziej niż lekko to po hamowaniu jest takie stukanie nasilające się wraz z prędkością jak dla mnie idzie to z lewej strony z tyłu ale pewien nie jestem, dźwięk jak lokomotywy takie pukanie wraz z wzrostem prędkości, bez różnicy czy na ciepłym czy na zimnym. Wycisza się przy „dotknięciu” hamulca. Wystarczy ze minimalnie łapie i jest cisza. Ma ktoś jakiś pomysł? Bo nie chciałbym wymienić połowy hamulców i zawieszenia. Stuki po hamowaniu znikają po przejechaniu kilkuset metrów do kilometra jeśli dalej jadę delikatnie. Oglądałem tarcze i klocki. Jak dla mnie nie jest pęknięta, klocki mają zapas, ale to na założonym kole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkręcić koło i sprawdzić czy nie ma jakiś luzów z tej lewej strony , ale na 99% tarcza bije ( skrzywiła się) i do wymiany :) .  Może miałeś jakieś mocniejsze hamowanie ? albo za bardzo się nagrzała była słabej firmy i się wykrzywiła , wzrokiem tego nie ocenisz czy ok czy nie , ja bym zaczął od wymiany tarcz (oczywiście komplet od razu nie wymieniaj tylko jednej) . 

Edytowane przez Adamus2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że się wykrzywiła, miała awaryjne hamowanie ze 140 do jakichś 50-70. Rozumiem że jak tarcze to i klocki są do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie tak :)  , bo i tak trzeba ściągać a w komplecie z klockami zapłacisz może z 30 zł więcej a u mechanika wyjdzie cena za założenie taka sama bo i tak klocki ściąga to ja bym wymienił też klocki i miał spokój na lata :) a nie że np za pół roku okaże się że klocki do wymiany i znowu płacić ...

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko, wolę zrobić porządnie, wrzucę zestaw ATE+ATE Ceramic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności