Skocz do zawartości
Gość custome

stuki przy hamowaniu i ruszaniu.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ja juz szukalem pomocy w innym temacie wczoraj ale nikt mnie jeszcze nie odpowiedzial moze dlatego ze temat byl troche stary . Mianowicie wymienilem cale zawieszenie z przodu ( amory i wachacze) no i po dwoch dniach zaczelo cos napier....c . stracilem glowe. no i zaczolem czytac forum no i wyczytalem ze padla mi kolumna kierownicza teraz nie wiem co robic czy kupic nowa czy uzywke dodam ze jestem w irlandii a tutaj z dobrymi mechanikami to problem i nikt nie moze mi poradzic czy pasuje przekladnia od paska 2001 1.8t awt do mojego 1.9 tdi avf 2003. mam jeszcze jedno pytanie czy jest mozliwe ze padla ona dlatego ze wachacze byly nowe i sztywne jeszcze czy to jest jakis szmelc te wachacze ( firma QH) dodam ze nie ma w irlandii lemforderow dostepnych a to byla najlepsza opcja(QH).

Zgory dziekuje za pomocna odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie prześledziłem cały wątek też miałem stuki, przy hamowaniu i ruszaniu tylko, podczas jazdy nawet po nierównościach była cisza. 2 godziny na kanale i powodem była niedokręcona śruba od wahacza dolnego banana. Dzięki serdeczne za wszelkie podpowiedzi.

Taka błahostka a napsuje tyle nerwów człowiekowi.;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie w moim pasztecie też pojawiły się stuki... tzn przy hamowaniu po wciśnięciu hamulca nie stuknie od razu...po ok 1-2s słychać i delikatnie czuć takie charakterystyczne puknięcie - przy zmianie biegów tego nie słyszę. Ostatnio wymieniałem tarcze i klocki (przód/tył) ale zrobiłem na nich jakieś 1,5tyś km i było ok. Przy wymianie dolałem płynu hamulcowego bo troszkę ubyło... Wiem że lewy przegub troszkę niedomaga - czasami słychać przy ruszaniu i skręconych kołach delikatne stukanie. Ale nie wydaję mi się żeby to on był przyczyną. Wahacze były wymieniane jakieś 1,5 roku temu i na przeglądzie nie było luzów.

 

Zna ktoś zaufanego mechanika z Bydgoszczy który mógłby mi to obejrzeć? Bo z tego co czytałem przyczyn może być wiele a wymieniać w ciemno to i ja potrafię :P

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie przy podobnych objawach mechanik zdiagnozował przekładnie kierowniczą.

 

Jakie koszta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu.

W moim samochodzie od dłuższego czasu było słychać pojedyńcze stuknięcie najczęściej z rana przy ruszaniu. Tak jakby walnąć podłogą o jakiś kamień.

Z czasem przerodziło się to w stukanie przy ruszaniu i hamowaniu.

Czyli tak ruszam jest puk hamuje puk i tak na zamianę jak hamuje kilka razy pod rząd to nie stuka.

Wydaje mi się że coś tam się przestawia, ale wiadomo auto było na diagnostyce i jak zwykle wszystko sprawne.

Dodam że dolne tylko wahacze wymienione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeśli to się dzieje tylko przy wolnej jeździe to zupełnie serio proponuję podnieść leciutko autko i sprawdzić/dokręcić koła. Jeśli macie aluski to sprawdzić czy pierścienie dystansowe są na swoim miejscu i czy aby na pewno założone są dobre śruby - stożki do alusków, kule do stalówek

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też puka. Brzmi jakby końcówka w okolicach prawego przedniego koła. Zawieszenie robione komplet w styczniu tego roku. Diagnosta nic nie znalazł, mechanik również. Diagnoza mechanika - za sztywne zawieszenie za dużo nowych elementów, muszą się wyrobić hahahahaha. Tak jak pisałem dźwięk identyko jak końcówka drążka. Puka na dziurach, prawa strona. Co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,odgrzewam kotleta.

 

Od paru dni mam zagadke zwiazanym z prawym przednim kolem.Podczas spokojnego ruszania na prostych kolach,czy tez cofania to przez chwilke slychac z jego okolicy dziwne chrobotanie.Nawet podczas jazdy jak tylko puszcze gaz,czy zmienaie biegow (ale napewno to nie skrzynia ) to ten dzwiek sie wydobywa.Dzis nawet podczas szybkiego przyspieszania bylo slychac ten dzwiek.

 

Ale najlepsze dopiero powiem,otoz na postoju z wlaczonym silnikiem i szarpaniu za kolo slychac wlasnie to chrobotanie w kabinie a na zewnatrz tez cos slychac ale ciezko okresli jaki to dzwiek bo silnik zaglusza

jak wylacze silnik i robie tak samo to dzwieku w kabinie i na zewnatrz brak.To dopiero zagadka mi sie trafila.

 

Mial ktos moze podobny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie z kolei przy ruszaniu jest czasami ( raz na 40 ) jedno puknięcie ale to tak jakby w srodku po stronie pasazera pod deską ? dziwna sprawa ( to nie fotel )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż, ja także podepnę się pod temat. U mnie stuka przy przyspieszaniu i hamowaniu. Wyraźnie stuki dochodzą z okolicy skrzyni biegów / dźwigni hamulca ręcznego. Nawet, jak połóżę rękę na dźwigni, to czuję te puknięcia. Auto (PASSAT 1,9 TDI AWX 130) ma nalatane 260 k, więc trochę już pojeździło. Osobiście stawiam na poduszki pod skrzynią biegów, ale to tylko moje przypuszczenia. Może ktoś z Was ma / miał podobne objawy i wie, jak temu zaradzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No cóż, ja także podepnę się pod temat. U mnie stuka przy przyspieszaniu i hamowaniu. Wyraźnie stuki dochodzą z okolicy skrzyni biegów / dźwigni hamulca ręcznego. Nawet, jak połóżę rękę na dźwigni, to czuję te puknięcia. Auto (PASSAT 1,9 TDI AWX 130) ma nalatane 260 k, więc trochę już pojeździło. Osobiście stawiam na poduszki pod skrzynią biegów, ale to tylko moje przypuszczenia. Może ktoś z Was ma / miał podobne objawy i wie, jak temu zaradzić?

 

 

u mnie jest to samo - wymieniłem poduszki silnika- nie pomogło, w następnej kolejności wymieniłem poduszki skrzyni również bez zmian (stare poduszki wyglądały wizualnie na sprawne ale myślałem że może guma jest już nie tak elastyczna jak powinna), skontrolowany również został odbój ten przy chłodnicy .

Stuki pozostały teraz pozostaje mi chyba dwumasa, ale z tym na razie się wstrzymam

najdziwniejsze jest to że po wymianie kompletu poduszek na nowe (wszystko Lemfordery) dalej czuć podczas dodawania i ujmowania gazu na lewarku zmiany biegów delikatne ruchy - czy to może powodować dwumasa??? czy może jest coś o czym nie wiem a co warto sprawdzić?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja od pewnego czasu mam problem ze stukaniem w przednim kole od strony kierowcy, jak spokojnie ruszam to cisza ale jak chce szybciej ruszyć to pukanie jest okropne, na zakrętach też cisza tylko przy szybszym ruszaniu wali coś tak potwornie że nie mam pojęcia co. Dodam zdjęcie bo ściągłem koło i w miejscu zaznaczonym na zdjęciu wydaje mi się że powinno coś być i może to jest powodem tych stuków2012-11-03-144.jpg

 

lub podpowiedzieć co mogę i jestem w stanie jeszcze sprawdzić w warunkach garażowych z kanałem co i jak

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedz. Zuchu

Edytowane przez Zuchu29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki problem, od jakiś 2 dni zaczeło mi coś stukać ... na początku nie umiałem tego określić jaki to dzwiek i gdzie to sie znajduje, wiec wziałem Ojca jako pasażera i jezdziłem do czasu aż zacznie się tak dziać...

 

I okazało się że coś stuka jak hamuje i potem przy ponownym przyspieszaniu nadal coś stuka przez jakas chwile i przestaje... mi wydawało się że coś stuka w prawym koles albo w okolicy, ojciec jako pasazer mowi ze to napewno nie tam, ze bardzie tak po srodku... Wydaje mi się też ze jak jade po dziurach to lekko to słychać.

 

Dzwiek dośc specyficznym, suche tarcie metalu, stukanie metalu...ciezko to nazwac:/

 

 

proszę o Pomoc bo nie ukrywam że lubię gdy wszystko gra w moim autku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od roku walcze z głuchymi stukami/puknieciami i dalej tego nie zdiagnozowałem a zrobiłem:

 

- Zawias trzepany z 10 razy

- przekładnia kierownicza sprawdzana, dociągana

- poduszki na kolumnach sprawdzane

- wydech szczepiany na sztywno

-- akumulator sprawdzany

- poduszki pod silnikiem sprawdzane, jedna zmieniana

- poduszki pod skrzynią sprawdzane

- mocowania foteli sprawdzane

- zawiasy drzwi sprawdzane

- bagażnik wybebeszony

- belka tylna i tuleje sprawdzane

 

nic nie pomogło.

 

Stuki pojawiają sie czasem nawet przy odpalaniu, teraz jeszcze sprawdze sanki silnika i tą osłone wydechu.

 

Stuki słychać przy dohamowywaniu, odpalaniu, skręcie w lewo lub prawo, przy szybkiej zmianie z R na D ( automat )

 

Może macie jakies inne pomysły co jeszcze srawdzić?

 

Stuk słychac środek lub pod nogami pasażera lub z tyłu z prawej strony, cos się niesie po podwoziu

 

---------- Dodano o 20:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:58 ----------

 

Ja od roku walcze z głuchymi stukami/puknieciami i dalej tego nie zdiagnozowałem a zrobiłem:

 

- Zawias trzepany z 10 razy

- przekładnia kierownicza sprawdzana, dociągana

- poduszki na kolumnach sprawdzane

- wydech szczepiany na sztywno

-- akumulator sprawdzany

- poduszki pod silnikiem sprawdzane, jedna zmieniana

- poduszki pod skrzynią sprawdzane

- mocowania foteli sprawdzane

- zawiasy drzwi sprawdzane

- bagażnik wybebeszony

- belka tylna i tuleje sprawdzane

- końcówki drążków sprawdzane, jeden zmieniony

 

nic nie pomogło.

 

Stuki pojawiają sie czasem nawet przy odpalaniu, teraz jeszcze sprawdze sanki silnika i tą osłone wydechu.

 

Stuki słychać przy dohamowywaniu, odpalaniu, skręcie w lewo lub prawo, przy szybkiej zmianie z R na D ( automat )

 

Może macie jakies inne pomysły co jeszcze srawdzić?

 

Stuk słychac środek lub pod nogami pasażera lub z tyłu z prawej strony, cos się niesie po podwoziu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mni pomogla wymiana przegubu... dzieki Ci Wlochaty :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Od kilku dni mam problem z buczącym lewym przednim kołem oraz przy dochamowywaniu czuć jakby coś się przesuwało w zawieszeniu. Czuć tez dziwne zachowanie auta jak się dosłownie delikatnie toczy, koło tak jakby toczyło się w jajku lub po jakiejś nierówności.

 

Co to może być?

 

Dodam ze koło zmienione na inne (zimówka- letnia) a efekt bez zmian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rumci21

Witam wszystkich. Od kilku dni w moim passacie dochodziły stuki z przednich kół przy przyspieszaniu i hamowaniu. Dodam ze byly to metaliczne stuki z prawej strony auta. Dzisiaj po krótkiej przejazdzce pojawil sie ciagly hałas w prawym przednim kole. Slychac go najbardziej przy wolnej jezdzie 30km/h-60km/h. Przy przyspieszaniu kiedy przod auta sie unosi hałas sie zmniejsza. Przy toczeniu sie auta bardzo dotkliwie daje o sobie znac. Co to moze byc? Łozysko, przegub? pozdrawiam... czekam na pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opiszę swoj problem i rozwiązanie - moze komuś pomoże, moze komuś się przyda

 

Zaczęło się stukaniem z przodu przy hamowaniu - tylko i wyłącznie przy hamowaniu. Później doszło do tego drżenie kierownicy. W ostatecznej fazie, przy silniejszym hamowaniu telepało mi przodem i kierownicą i hałasowało wszystko jakbym jechał po kocich łbach.

 

Winne okazały się pokrzywione tarcze hamulcowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć też miałem od roku stukanie przy mocniejszym hamowaniu i przyspieszaniu. Stukanie następowało również przy wjeżdzaniu i zjeżdzaniu np. z krawężnika przy mocno skręconej kierownicy. Diagnostyka - poluzowane sanki / wyciągnięte śruby mocujące sanki.

 

rozwiązanie: na dzień dzisiejszy miałem dokręcone śruby i zrobiona była korekta geometrii. Nastała cisza, ale przeczytałem, że śruby wyciągnięte z czasem się znów poluzują, a nowe śruby z ASO po jakimś czasie także się wyciągną i poluzują i kłopot powróci.

 

Znalazłem coś takiego, zamówiłem taki zestaw naprawczy firmy (znanej w USA i UK) ECStuning. Zestaw składa się z mocniejszych śrub i podkładek zapobiegających ruszaniu się sanek. Zestaw jest w drodze i jak przyjdzie to będę wymieniał. tutaj link do zestawu na awesomegti.com (anglia): http://www.awesomegti.com/ecs-subframe-spacer-plates-kit-mk5-mk6

 

 

a tutaj film z opisanym problemem i pokazaną wymianą:

Edytowane przez Sadziak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepne sie pod temat bo mam podobny problem a mianowicie u mnie wystepuje pojedyncze stukniecie podczas zdjecia nogi z gazu(gdy auto wpadnie w lekkie szarpniecie), wystepuje to na niskich biegach z 1na2 i z 2na3, wyzej nie slychac oraz gdy silnik jest juz rozgrzany. Dźwiek dochodzi z okolic gałki zmiany biegów(która sie porusza podczas szarpniecia) lub skrzyni. Poduszki sprawdzane, sanki, zawieszenie dokręcone, dwumas wymieniony. Mechanicy nie wiedzą co stuka, jeden rzucił temat ze cos w skrzyni, ale chcialbym zapytac czy ktos mial podobny problem...? Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności