Skocz do zawartości
fb3

Silnik podziału strumienia powietrza V213. Lokalizacja.

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem do tej pory 2 błędy klimy: 712 i 4fA.

Teraz doszedł błąd 029.

Wszystkie są pernament i nawet z kompa nie idzie ich wykasować.

O ile o poprzednich dwóch błędach znalazłem sporo,

o tyle błąd 029 wydaje się być nietypowym.

Gdzie szukać tego V213? czy on również ma ten potencjometr który wyciera się w jednym położeniu?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzie szukać tego V213? czy on również ma ten potencjometr który wyciera się w jednym położeniu?

Powiem że dostałeś najgorzej jak można, ten silniczek jest możliwy do demontażu po demontażu całej dechy.

Nie ma do niego dojścia inaczej. Znajduje się centralnie na środku dechy pod szybą, pod środkową kratką w desce na podszybiu.

Możesz próbować się do niego dostać po demontażu licznika, ale nie wiem czy jest jakaś szansa na to.

Oczywiście jest podobny do innych i też ma potencjometr.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do silniczka V213 można się dostać po zdemontowaniu zegarów, nie wiem jak z jego odkręceniem ale silniczek da się otworzyć i można w taki sposób podmienić potencjometr. A znajdziemy go po zdemontowaniu zegarów po prawej stronie ten górny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzie szukać tego V213? czy on również ma ten potencjometr który wyciera się w jednym położeniu?

 

I co ? dotarłeś do tego silniczka ?

Mam podobny problem.

Wszystko przez to, że zalałem mechanizm pianką do czyszczenia nawiewów !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam bo mam ten sam problem. Jak się dostać do tego nieszczęsnego v213?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdemontowac zegary. Będzie po prawej stronie. Z resztą przedmówcy już to napisali. Fajne instrukcje mozna znalezc w necie. Wystarczy użyć google’ a ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@emilus100

Po wyciągnięciu zegarów ukazują się dwa silniczki, owszem są na widoku i jest dostęp bez problemu. Lecz ktoś kiedyś powiedział, że gdzieś tam głębiej jeszcze są dwa do których jest cięższy dostęp, mógłbyś mi z tym jakoś pomóc? Ogólnie problem jest tego typu, że terkocze cały czas jak byś wiertarkę włączył, problem ustaje jak włączę nawiew na szybę, przestaje się jak by kręcić. Wystarczy tylko, że wyłączę nawiew na szybę i zaczyna się impreza. Czy właczę nawiew na twarz, na nogi, obieg zamknięty czy ten co jest strzałka w górę, kompletnie nie przestaje wiercić...

Edytowane przez matikupiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszkodzona przekładnia ślimakowa w silniczku daje taki stały dźwięk

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony / zuzyty potencjometr tez bedzie dawał efekt terkotania. Najlepiej rozebrać i zerknac jak wyglada silnik. Na szybe to chyba ten głebiej wlaśnie. Z resztą bedziesz widziec jak wyjmiesz zegary. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dźwięk  jaki daje uszkodzony ślimak w silniczku jest inny od dźwięku uszkodzonego potencjometra

 

Najlepiej zdjąć pokrywkę silniczka i uruchomić nawiew, widać wtedy ładnie co się dzieje we wnętrzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko Lanowie, w tym problem, że jak zdjąłem liczniki to ukazały się dwa silniczki, odpiąłem z nich kostki i dalej to słychać jak by koło nich, ale nie widzę żadnego silniczka. Jest tam jeszcze coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, adams napisał:

dźwięk  jaki daje uszkodzony ślimak w silniczku jest inny od dźwięku uszkodzonego potencjometra (...)

Zgadza się, ale nie każdy rozpozna różnicę. Dla niektórych już sam dźwięk potencjometru uszk., gdzie nastawnik nie może się odpowiednio ustawić będzie terkotaniem. Poza tym, nie spotkałem się, by ślimak uległ uszkodzeniu sam z siebie. Zazwyczaj jest problem z potencjometrami. No chyba, że ktoś nieprawidłowo zmontował obudowę (w moim przypadku ja :D ). I ta przekładnia ślimakowa odskoczyła od zębatki, dając strasznie głośne terkotanie. Ale wracając do meritum...

matikupiec, są blisko jeszcze dwa silniczki poniżej. Jest V158 i nad nim V107. Ale do nich dostęp jest od dołu (nad pedałem przyspieszenia). Najlepiej przed odkręceniem czegokolwiek podłączyć kompa i spr błędy. Bo zapewne już się pojawiły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wychodzi jak się szuka w ciemno bez dobrej diagnostyki. 

Diagnostyka to podstawa.

 

Jakie błędy masz?

Po wyjęciu licznika masz widoczne dwa silniczki V70 i V213

Od spodu po stronie kierowcy V107 i V158

Od spodu po stronie pasażera V159

Za schowkiem może być jeden lub dwa silniczki. V71 i V113 (zamiennie V154)

 

 

VCDS jest bardzo pomocny przy diagnozowaniu klimy w B6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności