Suchy_PL_ Zgłoś #1 Napisano 13 Czerwca 2013 (edytowane) Witam, stałem się posiadaczem "paska" z 99r. silnika AFN-pojawił się jednak problem, którego prędzej nie widziałem a mianowicie czy na zimnym czy na ciepłym dodam gazu gwałtownie np do 2 tys obr. to zadymi na siwo-może siwo niebiesko po czym nawet utrzymując obroty nie dymi już nic, dodając gaz stopniowo -bąk nie występuje- na pewno mam turbo do czyszczenie bo przeładowuje (kolektor ssący wyczyściłem i wygląda jak nowy, podobnie cały dolot, filtr nowy-postanowiłem zalogować na ciepłym silniku grupę 000 i 008 dodam iż EGR jest zaślepiony, przepływka wyczyszczona izopropylem- oto log http://vaglog.rtnet.pl/suchy_pl_1985_130873.html http://vaglog.rtnet.pl/suchy_pl_1985_130874.html Edytowane 13 Czerwca 2013 przez Suchy_PL_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #2 Napisano 14 Czerwca 2013 Czy byłby ktoś w stanie zerknąć na logi ? byłbym bardzo wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 15 Czerwca 2013 Po tych logach nie można nic powiedzieć na temat przypadłości Twojego paska. Zrób komplet to coś podpowiemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #4 Napisano 15 Czerwca 2013 OK, chyba już wiem co go boli..turbina ma luzy wzdłużne na wałku ok 2mm a z tego co wiem nie może ich być i stąd zapewne przydymianie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #5 Napisano 16 Czerwca 2013 (edytowane) Może tak być jak piszesz ale Vagiem się tego w żaden sposób nie sprawdzi. Jak turbo leje to tylko sprawdza się to organoleptycznie. Moje poprzednie (oryginalne turbo) po czyszczeniu zmiennej geometrii pompowało jak Bozia przykazała ale za to lało olejem w dolot również jak jej Bozia przykazała więc poleciało szybko do krainy wiecznych łowów. Stare, lejące pokazywało, że przy prawie każdym odpaleniu silnika (czy zimnego czy gorącego - poleciały kłęby biało-siwego dymu i to w raczej w sporych ilościach - zauważalnych dla innych osób). Obecnie w moim silniku siedzi inne turbo i nie ma tego problemu. Edytowane 16 Czerwca 2013 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PersoN Zgłoś #6 Napisano 16 Czerwca 2013 Kolego Sztomel czyli jak oleju ubywa na bagnecie w znaczący sposób a jest odma w butelce (oleju tam ociupinke), a oleju w dolocie sporo że aż spod kolektora ssącego poci się olejem to ten olej w dolocie tylko z turbo może się tam znaleźć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #7 Napisano 16 Czerwca 2013 Albo smoła z EGR....byłem na stacji diagnostycznej to na domiar złego nic nie poleciało ale tak jak pisałem wałek ma luz wzdłużny którego -jak wszędzie jest napisane na internecie- być nie powinno, więc po prosty turbo pada powoli... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #8 Napisano 16 Czerwca 2013 Kolego Sztomel czyli jak oleju ubywa na bagnecie w znaczący sposób a jest odma w butelce (oleju tam ociupinke), a oleju w dolocie sporo że aż spod kolektora ssącego poci się olejem to ten olej w dolocie tylko z turbo może się tam znaleźć ? Owszem, wtedy tylko z turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach