djroofer Zgłoś #1 Napisano 12 Czerwca 2013 (edytowane) Witam Mam problem chyba napewno z instalacja ale nie wiem od czego mam zacząć szukać. Stacyjka sprawna, czujniki w drzwiach dzialaja prawidlowo, vag niema błędów poza katalizatorem ale wiem że do wymiany. Niema zamontowanego zdalnego odpalania chodź jakby był to na to bym stawiał. Niewiem od czego zacząć? Mianowicie wygląda to tak: Objawy nie występują cały czas tylko sporadycznie chodź coraz częściej. 1) Na odpalonym silniku i po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki samochód nie gaśnie nadal pracuje. Światła przednie gasna i zapala się kontrolna zaciągniętego ręcznego. Po naciśnięciu pedału hamulca bez dotykania stacyjki (przez co wnioskuje że to nie stacyjka) samochód gaśnie i wszystko wraca do normy. 2) Na zgaszonym silniku i zamkniętym samochodzie czasami włącza się na chwilę alarm, zapalają się wszystkie kontrolki na wskaźniku i oświetlenie w kabinie. Nieda się otworzyć samochodu pilotem. Po otwarciu drzwi kluczykien i naciśnięciu pedału hamulca wszystko wraca do normy. 3) bez zamkniętych zablokowanych drzwiach bez kluczyka w stacyjce czasami włączają się kontrolki i miga kontrolka immobilaizera. Oczywiście radio działa. Normuje się po naciśnięciu hamulca ale czasami po puszczeniu spowrotem się zapalają i trzeba hamulec naciskać parę razy i wtedy wyłącza się wszystko jak należy. Dodam ze z odpalaniem niema problemu jak rowniez podczas jazdy. Szukalem w wyszukiwarce ale wszystkie problemy tego typu dotycza albo stacyjki albo mikrowlacznikow w drzwiach. Edytowane 12 Czerwca 2013 przez djroofer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djroofer Zgłoś #2 Napisano 26 Czerwca 2013 Doszedl nowy objaw. Po naciśnięciu szybko i parę razy hamulca i wyciagnietym kluczyku kontrolki się zapalają jak również zaplon radio tak jak po włożeniu kluczyka i przekreceniu na on. Co dziwne pali się również kontrolna hamulca ręcznego i niema znaczenia w jakiej jest pozycji. Immo wyświetla komunikat o braku kodu. Może to jakiś przekaznik się blokuje tylko który? W komputerach susza już sprawdzalem nawet radio odpinalem. Może ktoś ma jakiś pomysł bo już mi ręce opadają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #3 Napisano 26 Czerwca 2013 Może kostka pod stacyjką ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djroofer Zgłoś #4 Napisano 26 Czerwca 2013 Może kostka pod stacyjką ? Też myślałem ale co ma to wspólnego z hamulcem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #5 Napisano 26 Czerwca 2013 no to zrób inaczej wyklucz hamulec że zwarcie gdzieś robi, odłącz lampy tyknie, odłącz czujnik nad pedałem hamulca i możesz się pokusić o odłączenie kostki na abs-e i sprawdź. Ja i tak bym stawiał na stacyjkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djroofer Zgłoś #6 Napisano 26 Czerwca 2013 Lampy z tylu już sprawdzone wczoraj, nie pomaga. Chyba naprawdę jutro stacyjke wymienię, albo odlacze kostkę od stacyjki i zobaczę czy pomaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #7 Napisano 26 Czerwca 2013 Masz gdzieś przerwaną izolację na wiązce i po wciśnięciu stopu masuje co powoduje załączenie zapłonu. Szukałbym przy ścianie grodziowej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew015 Zgłoś #8 Napisano 26 Czerwca 2013 A wiązka do tylniej klapy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djroofer Zgłoś #9 Napisano 26 Czerwca 2013 Czy trzeba ściągać kierownicę aby dostać się do stacyjki? Tak jest opisane w service manual. Moze da się tam dostać bez sciagania poduszki i kierownicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #10 Napisano 27 Czerwca 2013 Da się, bardzo ciężko. Nie wiem co chcesz szukać w stacyjce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #11 Napisano 28 Czerwca 2013 W stacyjce niczego nie znajdziesz. Od czegoś musisz zacząć. Kostka pod stacyjką nie kosztuje dużo około 40zł. Podjedz do elektryka zrobi to bardzo szybko i chyba nie drogo.Ja też wymieniłem kostkę ponieważ podczas jazdy zapalały się kontrolki.Wizyta u elektryka i po kłopocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djroofer Zgłoś #12 Napisano 10 Lipca 2013 Ciąg dalszy zmagań: Po odlaczeniu kostki od stacyjki nic nie pomogło. Zauważyłem że czujnik od hamulca jest dwu stopniowy (mam automata) i wystarcza pierwsze lekkie wcisnniecie hamulca aby bieg wrzucić (lampy sie nie włączają) już dziwy się dzieją. Wymontowalem czujnik hamulca ponaciskalem parę razy i myślałem ze to na 100% jego wina. Poprzegladalem przewody od hamulca wszystko ok. Nagle problem ustał bez stwierdzenia przyczyny. Złożyłem do kupy wszystko cacy. Jazda próbna .... Rozpedzilem autko daje więcej gazu zero reakcji, puszczam gaz naciskam jeszcze raz wszystko ok. I dopiero mnie olsnilo przejzec schemat. Czujnik hamulca przechodzi przez zlaczke T15a , biała pod maską. W zlaczce razem spotyka się 15 przewodów od hamulca, tempomatu, położenia pedału gazu i idą do komputera w tej samej zlaczce są 2 przewody do złącza diagnostycznego. Jeszcze nie zdarzylem tego sprawdzić ale chyba w tej zlaczce musi być zwarcie bo wszystkie objawy w tym momencie na to wskazują. Miałem czasem kłopoty z wykasowaniem błędów z kompa. Jutro popatrze to dam znać czy pomogło.z Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #13 Napisano 10 Lipca 2013 Może masz tam wodę? Mówiłem od razu, że to nie stacyjka. Szukaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djroofer Zgłoś #14 Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) Po wariacjach z tempomatem, gazem, kontrolkami przeszła pora na zagladniecie do zlaczek koło kompa. Porozlaczlem wszystkie przeczyscilem specjalnym sprayem złożyłem spowrotem i wszystko działa jak należy. Widać coś słabe styki były bo wody nie bylo. Mam nadzieję że problem nie wróci a jak będą się dziwy dalej dziać to już wiem która wiązkę mam sprawdzać. Dzięki za pomoc. A jakby ktoś potrzebowal to biała kostka koło kompa idzie do czujnika hamulca, czujnik położenia pedału gazu, tempomat w kierownicy i dwa przewody do OBD II Edytowane 12 Lipca 2013 przez djroofer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
w0jta5 Zgłoś #15 Napisano 11 Stycznia 2016 Odświeżam temat. Auto to 3B5 1.6 ARM 2000 r. Auto ma instalacje LPG IV gen STAG. Ale problem występuje na benzynie. Problem polega na tym, że raz na jakiś czas przy odpalaniu silnika (zawsze na benzynie) zapalają się wszystkie kontrolki na liczniku i obroty rosną do 5000 obr/min. Gaszę silnik i odpalam jeszcze raz i wszystko działa poprawnie. No czasem za drugim razem Od czego zacząć diagnozowanie problemu? Ps. Jeden magik stwierdził, że w nie ma żadnych błędów w sterowniku. To chyba oznacza, że czas zmienić fachowca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korba85 Zgłoś #16 Napisano 11 Stycznia 2016 Po wariacjach z tempomatem, gazem, kontrolkami przeszła pora na zagladniecie do zlaczek koło kompa. Porozlaczlem wszystkie przeczyscilem specjalnym sprayem złożyłem spowrotem i wszystko działa jak należy. Widać coś słabe styki były bo wody nie bylo. Mam nadzieję że problem nie wróci a jak będą się dziwy dalej dziać to już wiem która wiązkę mam sprawdzać. Dzięki za pomoc.A jakby ktoś potrzebowal to biała kostka koło kompa idzie do czujnika hamulca, czujnik położenia pedału gazu, tempomat w kierownicy i dwa przewody do OBD II dzięki tego szukałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Johny6665 Zgłoś #17 Napisano 1 Czerwca 2020 (edytowane) Chciałem się podzielić z wami tym co stało się u mnie. Dokładnie taka sama sytuacja i pedał hamulca wyłączał zapłon. Przegrzebalem całe auto i znalazłem. W czujniku hamulca są cztery zestyki. Jeden musiał kiedyś dostać jakiegoś sporego zwarcia i się stopił, podczas pracy z tego stopionego kawałka rozciągnęła się taka jakby cyna, kto lutował to zrozumie.. i to ona zawierała kiedy nie powinna i napięcie wracało na zegary mimo braku kluczyka. Edytowane 18 Czerwca 2020 przez Johny6665 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach