Skocz do zawartości
djroofer

Kontrolki wariuja, silnik nie gasnie,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem chyba napewno z instalacja ale nie wiem od czego mam zacząć szukać. Stacyjka sprawna, czujniki w drzwiach dzialaja prawidlowo, vag niema błędów poza katalizatorem ale wiem że do wymiany. Niema zamontowanego zdalnego odpalania chodź jakby był to na to bym stawiał. Niewiem od czego zacząć?

Mianowicie wygląda to tak:

Objawy nie występują cały czas tylko sporadycznie chodź coraz częściej.

1) Na odpalonym silniku i po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki samochód nie gaśnie nadal pracuje. Światła przednie gasna i zapala się kontrolna zaciągniętego ręcznego. Po naciśnięciu pedału hamulca bez dotykania stacyjki (przez co wnioskuje że to nie stacyjka) samochód gaśnie i wszystko wraca do normy.

2) Na zgaszonym silniku i zamkniętym samochodzie czasami włącza się na chwilę alarm, zapalają się wszystkie kontrolki na wskaźniku i oświetlenie w kabinie. Nieda się otworzyć samochodu pilotem. Po otwarciu drzwi kluczykien i naciśnięciu pedału hamulca wszystko wraca do normy.

3) bez zamkniętych zablokowanych drzwiach bez kluczyka w stacyjce czasami włączają się kontrolki i miga kontrolka immobilaizera. Oczywiście radio działa. Normuje się po naciśnięciu hamulca ale czasami po puszczeniu spowrotem się zapalają i trzeba hamulec naciskać parę razy i wtedy wyłącza się wszystko jak należy.

 

Dodam ze z odpalaniem niema problemu jak rowniez podczas jazdy. Szukalem w wyszukiwarce ale wszystkie problemy tego typu dotycza albo stacyjki albo mikrowlacznikow w drzwiach.

Edytowane przez djroofer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doszedl nowy objaw. Po naciśnięciu szybko i parę razy hamulca i wyciagnietym kluczyku kontrolki się zapalają jak również zaplon radio tak jak po włożeniu kluczyka i przekreceniu na on. Co dziwne pali się również kontrolna hamulca ręcznego i niema znaczenia w jakiej jest pozycji. Immo wyświetla komunikat o braku kodu.

Może to jakiś przekaznik się blokuje tylko który? W komputerach susza już sprawdzalem nawet radio odpinalem. Może ktoś ma jakiś pomysł bo już mi ręce opadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może kostka pod stacyjką ?

 

Też myślałem ale co ma to wspólnego z hamulcem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to zrób inaczej wyklucz hamulec że zwarcie gdzieś robi, odłącz lampy tyknie, odłącz czujnik nad pedałem hamulca i możesz się pokusić o odłączenie kostki na abs-e i sprawdź. Ja i tak bym stawiał na stacyjkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampy z tylu już sprawdzone wczoraj, nie pomaga. Chyba naprawdę jutro stacyjke wymienię, albo odlacze kostkę od stacyjki i zobaczę czy pomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz gdzieś przerwaną izolację na wiązce i po wciśnięciu stopu masuje co powoduje załączenie zapłonu. Szukałbym przy ścianie grodziowej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiązka do tylniej klapy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy trzeba ściągać kierownicę aby dostać się do stacyjki? Tak jest opisane w service manual. Moze da się tam dostać bez sciagania poduszki i kierownicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się, bardzo ciężko. Nie wiem co chcesz szukać w stacyjce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W stacyjce niczego nie znajdziesz. Od czegoś musisz zacząć. Kostka pod stacyjką nie kosztuje dużo około 40zł. Podjedz do elektryka zrobi to bardzo szybko i chyba nie drogo.Ja też wymieniłem kostkę ponieważ podczas jazdy zapalały się kontrolki.Wizyta u elektryka i po kłopocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy zmagań:

Po odlaczeniu kostki od stacyjki nic nie pomogło. Zauważyłem że czujnik od hamulca jest dwu stopniowy (mam automata) i wystarcza pierwsze lekkie wcisnniecie hamulca aby bieg wrzucić (lampy sie nie włączają) już dziwy się dzieją. Wymontowalem czujnik hamulca ponaciskalem parę razy i myślałem ze to na 100% jego wina. Poprzegladalem przewody od hamulca wszystko ok. Nagle problem ustał bez stwierdzenia przyczyny. Złożyłem do kupy wszystko cacy. Jazda próbna .... Rozpedzilem autko daje więcej gazu zero reakcji, puszczam gaz naciskam jeszcze raz wszystko ok. I dopiero mnie olsnilo przejzec schemat. Czujnik hamulca przechodzi przez zlaczke T15a , biała pod maską. W zlaczce razem spotyka się 15 przewodów od hamulca, tempomatu, położenia pedału gazu i idą do komputera w tej samej zlaczce są 2 przewody do złącza diagnostycznego. Jeszcze nie zdarzylem tego sprawdzić ale chyba w tej zlaczce musi być zwarcie bo wszystkie objawy w tym momencie na to wskazują. Miałem czasem kłopoty z wykasowaniem błędów z kompa. Jutro popatrze to dam znać czy pomogło.z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może masz tam wodę? Mówiłem od razu, że to nie stacyjka. Szukaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wariacjach z tempomatem, gazem, kontrolkami przeszła pora na zagladniecie do zlaczek koło kompa. Porozlaczlem wszystkie przeczyscilem specjalnym sprayem złożyłem spowrotem i wszystko działa jak należy. Widać coś słabe styki były bo wody nie bylo. Mam nadzieję że problem nie wróci a jak będą się dziwy dalej dziać to już wiem która wiązkę mam sprawdzać. Dzięki za pomoc.

A jakby ktoś potrzebowal to biała kostka koło kompa idzie do czujnika hamulca, czujnik położenia pedału gazu, tempomat w kierownicy i dwa przewody do OBD II

Edytowane przez djroofer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat.

 

Auto to 3B5 1.6 ARM 2000 r. Auto ma instalacje LPG IV gen STAG. Ale problem występuje na benzynie.

Problem polega na tym, że raz na jakiś czas przy odpalaniu silnika (zawsze na benzynie) zapalają się wszystkie kontrolki na liczniku i obroty rosną do 5000 obr/min. Gaszę silnik i odpalam jeszcze raz i wszystko działa poprawnie. No czasem za drugim razem ;)

 

Od czego zacząć diagnozowanie problemu?

 

Ps. Jeden magik stwierdził, że w nie ma żadnych błędów w sterowniku. To chyba oznacza, że czas zmienić fachowca. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po wariacjach z tempomatem, gazem, kontrolkami przeszła pora na zagladniecie do zlaczek koło kompa. Porozlaczlem wszystkie przeczyscilem specjalnym sprayem złożyłem spowrotem i wszystko działa jak należy. Widać coś słabe styki były bo wody nie bylo. Mam nadzieję że problem nie wróci a jak będą się dziwy dalej dziać to już wiem która wiązkę mam sprawdzać. Dzięki za pomoc.

A jakby ktoś potrzebowal to biała kostka koło kompa idzie do czujnika hamulca, czujnik położenia pedału gazu, tempomat w kierownicy i dwa przewody do OBD II

 

dzięki tego szukałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chciałem się podzielić z wami tym co stało się u mnie. Dokładnie taka sama sytuacja i pedał hamulca wyłączał zapłon.

Przegrzebalem całe auto i znalazłem. 

W czujniku hamulca są cztery zestyki. Jeden musiał kiedyś dostać jakiegoś sporego zwarcia i się stopił, podczas pracy z tego stopionego kawałka rozciągnęła się taka jakby cyna, kto lutował to zrozumie.. i to ona zawierała kiedy nie powinna i napięcie wracało na zegary mimo braku kluczyka.

Edytowane przez Johny6665

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności