Skocz do zawartości
syjan1212

Golf 4 1.9TDI czy alfa 147 1.9JTD

Rekomendowane odpowiedzi

zastanawiam się nad wyborem samochodu między dwoma podanymi w temacie. co do golfa zniechęcają mnie jego ogromne przebiegi a co do alfy jej rzekoma awaryjność i drogie części. kwota jaką dysponuje to około 12-13 tys zł. co waszym zdaniem jest lepszym wyborem i jakie są ku temu powody, z góry dziękuje za dyskusję i pomoc. autem będzie jeździć kobieta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więcej warsztatów zna sie na VW niz na AR może to jest argument.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więcej warsztatów zna sie na VW niz na AR może to jest argument.

Alfa to fiat więc każdy się zna.

co do awaryjności wszystko sie psuje ale alfa to dopiero sie psuje

główny mankament to w 10 letnim golfie śruby od zawieszenia odkręcisz a w 10 alfie wytniesz diaxem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Golf jest idiotoodporny ale tez przestarzaly, czesto gesto po dzwonie ale nie gnije. Alfa ma mlodszy silnik, CR robi swoje ale jest drozsze w naprawie. Samodzielna naprawa jest rownie prosta jak golfa. Wybor trudny jednak ja bym decydowal sie na alfe, moze dlatego ze jeszcze nie bylem w posiadaniu zadnego wlocha a VW juz drugi i znam awaryjnosc tych wozow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcesz jeździć i nie zaglądać bierz alfe.

 

1. argument jaki za tym idzie jest taki że włochy szybko tracą na wartości starsze mniej a vw ciągle trzyma, i za tą cene kupisz o wiele młodsze auto oraz z dużo mniejszym przebiegiem.

2. gówno prawda że włochy gniją, gniły ale przed 2000 rokiem a za tą kase kupisz napewno cos w okolicach 2005-6 a golfa może z 2000 roku także się zastanów dobrze;)

3. uroda:) nie ma nawet co porównywać golfa do alfy;)

4. jakoś wykonania również przemawia za alfa;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4. jakoś wykonania również przemawia za alfa;)

 

Hmmm gdzie ta jakosc bo chyba o innej alfie mowimy ? Co do alf sprzed 2000 moge sie wypowiedziec (mialem gdzies foto na starym telefonie) gnije wszystko na potege az dywanik i peszel z przewodami widac bylo :D co do desek itd wnetrza nie widze zeby to mialo jakas lepsza jakosc wrecz odwrotnie ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te po 2000 roku też gniją, naoglądam się ich na warsztacie. Żeby nie było, golfy też mają blachy takie sobie-najważniejsze wywalić gąbki z przednich nadkoli i zakonserwować.

Dla mnie alfa jest ładniejsza ale nic więcej za nią nie przemawia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak kwestia zawieszenia ale golf 4 - bardzo proste i trwale jest (a co za tym idzie taniutkie w naprawie :D)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem oglądać parę golfów z fachowcami i prawda jest taka że znaleźć dobry egzemplarz jest bardzo ciężko. każdemu coś dolega i każdy sprzedawca wielce zdziwiony. oglądałem też dwie alfy jedna naprawdę ładna i nieoszukiwana do zrobienia tylko rozrząd natomiast druga to jakaś masakra niby piękna sprzedawca wielce zapewniał a jak zajechałem obejrzeć prawie 200km to okazał sie totalny złom. bita z każdej strony i jeszcze cham sie śmieje w twarz i wciska kity aż nie miło. nic tylko takiemu po mordzie dać.

 

chyba jednak skłonie się w kierunki alfy są młodsze o kilka lat i przebiegi też mniejsze no i żonie się bardziej podoba :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z Krynio. Chcąc kupić auto i wydać bądź co bądź nie małe pieniądze dobrze przemyśl. Porównaj interesujące Cię argumenty. Alfa to fiat, więc ktoś kto pisze, że droga w naprawie tak naprawdę nie ma pojęcia o czym pisze. W naprawie może być droga ale w przypadku dzwona, bo faktycznie blachy i lampy są stosunkowo droższe, ale w przypadku napraw tzw. eksploatacyjnych naprawa niewiele różni się od Punto. Pytanie jeszcze jaki silnik. Jeżeli JTD to jest to coś co Włochom wyszło chyba najlepiej. Co do urody nie wypowiadam się gdyż każdy ma inny gust, ale wg mnie w tym temacie Golf nie dorasta do pięt AR. Sam jeździłem AR przez 3 lata i jedynie co przy niej robiłem to wymiany płynów i klocków oraz łożysko(mechanik zepsuł przy wymianie wahacza-nie wiem jak to zrobił).

AR kupisz o kilka lat młodszą, a co za tym idzie z proporcjonalnie mniejszym przebiegiem. I jeszcze mała dygresja, a mianowicie za Alfą każdy się obejrzy, a Golf to takie coś co wszyscy mają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
za Alfą każdy się obejrzy, a Golf to takie coś co wszyscy mają.

I tyle w temacie.. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cham sie śmieje w twarz i wciska kity aż nie miło. nic tylko takiemu po mordzie dać.

 

Widocznie trafiłeś na Mirka handlarza przemytnika :lol

 

Kup to co trafisz w lepszym stanie, nie sprecyzowałeś też, na czym ci zależy benzyna czy dizel? itp itd... czy miejsce w środku 5D czy nie... śmiem twierdzić, że golf i tak będzie tańszy w eksploatacji, części itp itd... nie wiem natomiast jak to jest z VIN`ami od Fiata/Alfy czy tam to robią sumiennie i czy baza jest EU itp... bo jak nie to przebieg kret...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie sprecyzowałeś też, na czym ci zależy benzyna czy dizel?
Sprecyzował w tytule wątku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tdi się chowa przy jtd, kto jezdził i ma do czynienia wie, tym bardziej teraz gdzie tdi się sypią aż przykro a jtd poza kilkoma pierdołami jezdzi bezawaryjnie. Eksploatacja też będzie tańsza w alfie, co do gnicia, to gnije każde auto które jest nie szanowane. Jeżeli w odpowiednim momencie się zadba to nawet taka landaryna jak moje B4 ma podłogę jak żyleta. bbbb ma rację ale mogąc mieć ładniejsze auto i o wiele młodsze z urokiem to nad czym się zastanawiać? Co do bazy wystarczy wejsc na alfaholicy.org i sprawdzą Ci auto po VIN za darmo nie tak jak u nas na forum, druga sprawa na forum jest opisane większość aut która aktualnie jest np na otomoto:) także można najpierw tam poczytać czy warto jechać. to chyba tyle:) aa jeszcze jedno, jeżdze puntem 2 w pracy i zawieszenie od nowości nie było jeszcze robione, poza tulejkami i takimi pierdołami a tłumi perfekcyjnie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt jeszcze nie napisal ze silniki 1.9 JTD 8v czy 16v montowane sa rowniez w Saabie i Oplu. Wersja 16v 150ps zbiera sie niesamowicie i do tego jest stosunkowo cicha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tdi się chowa przy jtd, kto jezdził i ma do czynienia wie, tym bardziej teraz gdzie tdi się sypią aż przykro

 

No nie wiem ... Silniki TDI w golfie 4(o takim mowa) moze byc od 1.9 SDI do 1.9 TDI ARL 150KM) ktore tez nie naleza do awaryjnych ... 1.9 TDI na pompie jest nie do zajechania w sumie jak JTD, wiec nie pisz glupot ;) (to nie slynne 2.0)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kultura pracy JTD jest o niebo lepsza od TDI. Moja AR miała przejechane 230kkm jak kupiłem, a sam dołożyłem połowę z tego i do silnika palca nie wkładałem poza płynami eksploatacyjnymi. Na trasie ze Śląska nad Bałtyk, przy spokojnej jeździe{ok. 100(+/-)10} JTD spalił mi 4,0 l/100km:galy:!!! Części jak do Fiata wszędzie tego pełno. Jedynie z blachami przy dzwonie może być różnie. I jwszcze raz powtórzę: ustalić priorytety i nimi się kierować, a wyjdzie co chcemy kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jako użytkownik golfa (1.9 TDI 110ps) mogę go poleci z czystym sumienie, bez awaryjny 3 lata śmigam i nic w nim nie robiłem, fakt do najcichszych nie należy ale w końcu to już stara konstrukcja. Spokojnie można niewielki kosztem podnieść moc. i Tani w eksploatacji. Za AR przemawia wygląd na pewno dużo ładniejsza ale czy lepsza jak za te same pieniądze co za golfa można kupić kilka lat młodszą alfę?? każdy niech wyciągnie sobie wnioski sam. Jak potrzeba wraże z jazdy można kupić ARL 150ps który jest dużo kulturalniejszy niż zwykły 1.9 na pompie. Choć znaleźć dobry egzemplarz jak sam się przekonałeś jest ciężko ale możliwe. Ja po raz drugi też wybrał bym golf!

Edytowane przez Merffik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę wątek.

Przyszedł czas na następce passata.

Coś nowszego i ekonomiczniejszego. Czyli mniejsze i LPG lub ON.

Znalazłem dwa auta, i nie potrafię się zdecydować - może mi podpowiecie conieco.

Oba auta są z raczej pewnej ręki, z 99% prawdziwym przebiegiem, podobnie wyposażone...

1. Ford Focus - IX.2004, Diesel 1,8 100KM, 170000 przebiegu

2. VW Golf - 2003, Diesel 1.9 101KM, 300000 przebiegu

Dodam, że golf wychodzi około 3-3.5 tysiąca drożej. W Golfie nie było ponoć jeszcze nic konkretnego wymieniane, w Focusie wiele - m.in. dwumas...

Ja jednak wolałbym pozostać wierny :provw: Ale przeraża mnie ten przebieg... prawie dwa razy większy...

Potraficie coś doradzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brałbym golfa:) przebiegu nie ma się co bać, ja mam już 530tyś i jeździ dalej:) 300tyś przynajmniej realny przebieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności