tomalek220 Zgłoś #1 Napisano 28 Maja 2013 (edytowane) Witam, proszę o analizę logów IMM i Turbiny 003 i 011. Auto nie przyspiesza żwawo od dolnych wartości obrotów - zaczyna po 2000 obr/min. Sprawdzałem sztangę turbiny - BS11 - ruch w małym zakresie ok 1cm. 2 lata temu miałem problem z przepływką - wtedy wystarczyło przedmuchać sprężonym powietrzem. Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128531.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128532.html Pozdrawiam LOG-01-003-xxx-xxx.xls LOG-01-011-xxx-xxx.xls Edytowane 28 Maja 2013 przez tomalek220 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #2 Napisano 28 Maja 2013 Tu wrzuć logi http://vaglog.rtnet.pl/index.php Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #3 Napisano 28 Maja 2013 Brak podciśnienia do sterowania zmienną geometrią w turbinie lub zapieczone kierownice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomalek220 Zgłoś #4 Napisano 28 Maja 2013 Brak podciśnienia do sterowania zmienną geometrią w turbinie lub zapieczone kierownice. Jednak turbina? - miałem najpierw sprawdzać przepływkę. No cóż zmienię kolejność prac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #5 Napisano 30 Maja 2013 (edytowane) Przepływka i tak dobrze pokazuje mimo widocznego niedoładowania (w zakresie 2800 obrotów silnika wzwyż) a wartość ciśnienia doładowania wygląda faktycznie tak jakby na gruchę przy turbo wcale nie dochodziło podciśnienie. Mało tego - turbo nawet przy końcu loga nie osiąga zadanego ciśnienia doładowania a to może być oznaką wyszczerbionych skrzydełek na którymś z wirników turbo. Zrób jeszcze logi statyczne w trybie Basic Settings grup 003 i 011. Edytowane 30 Maja 2013 przez Sztomel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomalek220 Zgłoś #6 Napisano 30 Maja 2013 Witam , zrobiłem więcej logów do diagnozy. Komputer pokazuje 1 błąd: 7964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation Statyczne Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128769.html Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128767.html Grupy: 001,002,003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128763.html Grupy: 004,005,006 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128766.html Grupy: 007,008,009 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128764.html Dynamiczne Grupy: 001,004,008 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128770.html Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128768.html Grupy: 003,010 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128765.html Dziękuję za diagnozę i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #7 Napisano 30 Maja 2013 (edytowane) Witam , zrobiłem więcej logów do diagnozy. Komputer pokazuje 1 błąd: 7964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation Chyba komp widzi błąd 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Edytowane 30 Maja 2013 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Biszczan Zgłoś #8 Napisano 30 Maja 2013 Przy okazji sprawdź czujnik temp. płynu chłodzącego, oraz termostat bo masz za niską temperaturę... Czy logi, które wrzuciłeś dotyczą Twojego pojazdu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomalek220 Zgłoś #9 Napisano 30 Maja 2013 Tak, te logi są z mojego samochodu. Z tego co się dowiedziałem to poprzedni właściciel robił jakiś chiptuning (podobno kiepski). Ja jeżdżę tym samochodem 6 lat i jedyne co robiłem po stronie silnika to przedmuchanie przepływki powietrza 2 lata temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #10 Napisano 31 Maja 2013 Miały być logi grupy 003 oraz 011 zrobione w trybie Basic Settings a zrobiłeś zwykłe czyli w trybie Meas. Blocks. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomalek220 Zgłoś #11 Napisano 31 Maja 2013 Witam, wrzucam zapomniane logi grupy 003 i 011 BS Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128919.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128918.html czyżby zawór N75 niedomaga? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 31 Maja 2013 Brak jakiejkolwiek reakcji zarówno egr jak i turbo. EGR masz zaślepiony? Jeżeli nie to wypiął się gdzieś wężyk, prawdopodobnie w okolicach ściany grodziowej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #13 Napisano 31 Maja 2013 czyżby zawór N75 niedomaga? gdyby niedomagał tylko N75 to nie miałbyś tylko regulacji ciśnienia doładowania a nie działa również sterowanie zaworem EGR i skoro nic nie wspominałeś, że jest zaślepiony EGR to musisz sprawdzić układ podciśnienia począwszy od pompy podciśnienia aż po elektrozawory bo albo ktoś poknocił połączenia wężyków albo faktycznie się któryś wypiął albo jest konkretnie pęknięty któryś wężyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomalek220 Zgłoś #14 Napisano 31 Maja 2013 Zanim przeczytałem 2 posty wyżej - sprawdziłem w garażu zawór N75. Wykręciłem go i zgodnie z instrukcją na "naszym portalu" wyczyściłem tłoczki. Po zamontowaniu ruch dźwigni turbiny wygląda tak: http://www.youtube.com/watch?v=aHTie5hUA94&feature=youtu.be w zasadzie jak przed czyszczeniem. Widząc skok dźwigni - wnioskuję że jest podciśnienie w układzie. Ruszając dźwignią turbiny (kombinerkami lub podważając kluczem 12) nie odczuwam jakiś blokad. Problemy zaczęły się 2 tygodnie temu - nikt wtedy nie grzebał przy aucie. Sprawdzałem pobieżnie szczelność wężyków- dokładniejszej analizy dokonam rano. Czy coś jeszcze sprawdzić? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomalek220 Zgłoś #15 Napisano 1 Czerwca 2013 Witam, dziękuję za trafną diagnozę. W aucie okazały się 2 nieszczelności w układzie podciśnienia: 1. w sztywnym wężu wychodzącym z vacu 2. w gruszce która steruje przepustnicą na wężu cieczy chłodzącej idące do kopułki filtra paliwa. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #16 Napisano 1 Czerwca 2013 Ależ Tomaszu. Sztanga turbo nie chodzi w pełnym zakresie. Ona ma skok zaledwie (z tego co widzę to chyba raptem 0,5-0,7 cm) a to stanowczo zbyt mało. Niekoniecznie musi to być wina nieszczelności tylko najprawdopodobniej jeszcze czegoś innego bo przycina się zmienna geometria - sztanga przy gruszce turbo powinna opadać znacznie bardziej w dół niż na Twoim filmiku a to jeszcze bardziej komplikuje sprawę Twoich logów : przy tak działającej sztandze twoje turbo powinno przeładowywać a nie niedoładowywać. Wyznacznikiem prawidłowej pracy zmienej geometrii jest ogranicznik na korpusie turbo na którym powinna się opierać dźwignia od kierownic spalin a jeśli ona się na nim opiera całkowicie i praktycznie opada od niego ledwie 0,5 cm w dół to turbo ma przeładowywać a nie pompować tak słabo jak u Ciebie. Moim zdaniem nadal kwestia sterowania Twojego turbo nie została rozwiązana do końca. Takie są moje obserwacje i chyba trafne (biorąc pod uwagę, że jestem upity jak bąk przy sobocie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomalek220 Zgłoś #17 Napisano 2 Czerwca 2013 Filmik wstawiony z pracą sztangi turbiny był zrobiony zanim uszczelniłem układ. Jeszcze dodatkowo rozebrałem i wyczyściłem zawór N18. Po tych czynnościach sztanga pracuje dynamicznie, skok 2-2,5cm, na logach BS 003 i 011 są zmiany i to bardzo widoczne. No i najważniejsze, auto odzyskało zwoją dynamikę - mam wrażenie że nigdy tak dobrze nie jeździł. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach