Skocz do zawartości
tomalek220

Analiza logów - słaba moc ATJ 115KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

proszę o analizę logów IMM i Turbiny 003 i 011. Auto nie przyspiesza żwawo od dolnych wartości obrotów - zaczyna po 2000 obr/min. Sprawdzałem sztangę turbiny - BS11 - ruch w małym zakresie ok 1cm.

2 lata temu miałem problem z przepływką - wtedy wystarczyło przedmuchać sprężonym powietrzem.

 

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128531.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128532.html

 

Pozdrawiam

LOG-01-003-xxx-xxx.xls

LOG-01-011-xxx-xxx.xls

Edytowane przez tomalek220

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak podciśnienia do sterowania zmienną geometrią w turbinie lub zapieczone kierownice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Brak podciśnienia do sterowania zmienną geometrią w turbinie lub zapieczone kierownice.

 

Jednak turbina? - miałem najpierw sprawdzać przepływkę. No cóż zmienię kolejność prac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływka i tak dobrze pokazuje mimo widocznego niedoładowania (w zakresie 2800 obrotów silnika wzwyż) a wartość ciśnienia doładowania wygląda faktycznie tak jakby na gruchę przy turbo wcale nie dochodziło podciśnienie. Mało tego - turbo nawet przy końcu loga nie osiąga zadanego ciśnienia doładowania a to może być oznaką wyszczerbionych skrzydełek na którymś z wirników turbo.

Zrób jeszcze logi statyczne w trybie Basic Settings grup 003 i 011.

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , zrobiłem więcej logów do diagnozy.

Komputer pokazuje 1 błąd: 7964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

 

Statyczne

Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128769.html

Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128767.html

 

Grupy: 001,002,003 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128763.html

Grupy: 004,005,006 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128766.html

Grupy: 007,008,009 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128764.html

 

Dynamiczne

Grupy: 001,004,008 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128770.html

Grupy: 003,008,011 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128768.html

Grupy: 003,010 - http://vaglog.rtnet.pl/tomalek220_128765.html

 

Dziękuję za diagnozę i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam , zrobiłem więcej logów do diagnozy.

Komputer pokazuje 1 błąd: 7964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

 

 

Chyba komp widzi błąd 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny.:luka

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji sprawdź czujnik temp. płynu chłodzącego, oraz termostat bo masz za niską temperaturę... Czy logi, które wrzuciłeś dotyczą Twojego pojazdu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, te logi są z mojego samochodu. Z tego co się dowiedziałem to poprzedni właściciel robił jakiś chiptuning (podobno kiepski). Ja jeżdżę tym samochodem 6 lat i jedyne co robiłem po stronie silnika to przedmuchanie przepływki powietrza 2 lata temu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miały być logi grupy 003 oraz 011 zrobione w trybie Basic Settings a zrobiłeś zwykłe czyli w trybie Meas. Blocks.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brak jakiejkolwiek reakcji zarówno egr jak i turbo. EGR masz zaślepiony? Jeżeli nie to wypiął się gdzieś wężyk, prawdopodobnie w okolicach ściany grodziowej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyżby zawór N75 niedomaga?

gdyby niedomagał tylko N75 to nie miałbyś tylko regulacji ciśnienia doładowania a nie działa również sterowanie zaworem EGR i skoro nic nie wspominałeś, że jest zaślepiony EGR to musisz sprawdzić układ podciśnienia począwszy od pompy podciśnienia aż po elektrozawory bo albo ktoś poknocił połączenia wężyków albo faktycznie się któryś wypiął albo jest konkretnie pęknięty któryś wężyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim przeczytałem 2 posty wyżej - sprawdziłem w garażu zawór N75. Wykręciłem go i zgodnie z instrukcją na "naszym portalu" wyczyściłem tłoczki. Po zamontowaniu ruch dźwigni turbiny wygląda tak:

http://www.youtube.com/watch?v=aHTie5hUA94&feature=youtu.be

w zasadzie jak przed czyszczeniem.

Widząc skok dźwigni - wnioskuję że jest podciśnienie w układzie.

Ruszając dźwignią turbiny (kombinerkami lub podważając kluczem 12) nie odczuwam jakiś blokad.

Problemy zaczęły się 2 tygodnie temu - nikt wtedy nie grzebał przy aucie.

Sprawdzałem pobieżnie szczelność wężyków- dokładniejszej analizy dokonam rano. Czy coś jeszcze sprawdzić?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

dziękuję za trafną diagnozę. W aucie okazały się 2 nieszczelności w układzie podciśnienia:

1. w sztywnym wężu wychodzącym z vacu

2. w gruszce która steruje przepustnicą na wężu cieczy chłodzącej idące do kopułki filtra paliwa.

 

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ Tomaszu. Sztanga turbo nie chodzi w pełnym zakresie. Ona ma skok zaledwie (z tego co widzę to chyba raptem 0,5-0,7 cm) a to stanowczo zbyt mało. Niekoniecznie musi to być wina nieszczelności tylko najprawdopodobniej jeszcze czegoś innego bo przycina się zmienna geometria - sztanga przy gruszce turbo powinna opadać znacznie bardziej w dół niż na Twoim filmiku a to jeszcze bardziej komplikuje sprawę Twoich logów : przy tak działającej sztandze twoje turbo powinno przeładowywać a nie niedoładowywać. Wyznacznikiem prawidłowej pracy zmienej geometrii jest ogranicznik na korpusie turbo na którym powinna się opierać dźwignia od kierownic spalin a jeśli ona się na nim opiera całkowicie i praktycznie opada od niego ledwie 0,5 cm w dół to turbo ma przeładowywać a nie pompować tak słabo jak u Ciebie. Moim zdaniem nadal kwestia sterowania Twojego turbo nie została rozwiązana do końca.

Takie są moje obserwacje i chyba trafne (biorąc pod uwagę, że jestem upity jak bąk przy sobocie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filmik wstawiony z pracą sztangi turbiny był zrobiony zanim uszczelniłem układ. Jeszcze dodatkowo rozebrałem i wyczyściłem zawór N18. Po tych czynnościach sztanga pracuje dynamicznie, skok 2-2,5cm, na logach BS 003 i 011 są zmiany i to bardzo widoczne. No i najważniejsze, auto odzyskało zwoją dynamikę - mam wrażenie że nigdy tak dobrze nie jeździł.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności