Skocz do zawartości
tomipe

Podłączenie alternatora - styki B1+, B2+, L i DFM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam prośbę, jeśli ktoś z kolegów jest zorientowany jak podłączyć ten alternator prosiłbym o pomoc. Głównie chciałbym uzyskać odpowiedź na pytanie do czego są styki: B1+, B2+, L oraz DFM (dwa ostatnie znajdują się w kostce). Wpadł mi w ręce taki alternator i chciałbym go umieścić w swoim wozidełku :)

CAM00073.jpg

Obecny alternator jest podłączony do śruby fi8 zasilanie, fi6 pojawia się + kiedy zacznie kręcić alternator i pojedynczy styk (sterowanie - niebieski z czarnym paskiem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B1+ stały plus (zwykle punkt podłączenia na rozruszniku)

L lampka kontrolna

DFM sygnał wyjściowy informujący o stanie obciążenia alternatora (do ECU)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
B1+ stały plus (zwykle punkt podłączenia na rozruszniku)

L lampka kontrolna

DFM sygnał wyjściowy informujący o stanie obciążenia alternatora (do ECU)

ciekawość mnie męczy: do czego jest B2+?

 

Dlaczego nie ma opcji "pomógł"?

Dziękuję bardzo tomnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to jest tam D2 , a nie B2 ....

Znalazłem info, że D może znaczyć "Dummy" , czyli nie do podłączenia, pusty...

 

Nie za ma co :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co widzę to jest tam D2 , a nie B2

B2+ mam go przed oczami :)

Bez tytułu.jpg

Dziękuję za wiedzę, którą nie wszyscy chcą się dzielić :D

Edytowane przez tomipe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem alternator, wszystko działa. Generalnie rzecz ujmując... przewody łączymy kolorami: niebieski z niebieskim, niebiesko-czarny z niebiesko-czarnym (mam tu na myśli kostkę dwuprzewodową). Zauważyłem, że jest to konsekwentnie powielane rozwiązanie VW, zmiana kostek, jednak kolorystyka przewodów pozostaje ta sama (np. podłączenie airbag foteli, sterowanie lusterkami i teraz alternator - kolor do koloru)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w układzie ładowania występuje więcej alternatorów np. trzy w (autobusie) to B2+ wykorzystuje się do podłączenia kolejnego alternatora żeby nie ciągnąć niepotrzebnie tylu przewodów mocy. Pozdrawiam ShadowMan33PL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności