Jump to content
Łuki0

Błąd 008213 - czujnik położenia klapy w kolektorze

Recommended Posts

Witam,

w zeszłym tygodniu podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka silnika (motor 2.oTDI CR).

Podłączyłem VCDSa, wyszedł błąd:

 

 

008213 - Czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym (zespół 1), P2015 - 000 - niezrozumiały sygnał

 

Błąd skasowałem, nie sprawdzałem czy pojawił sie spowrotem, ale kontrolka silnika zgasła więc temat zamknąłem.

Na drugi dzień po gaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu kontrolka znów się zapaliła.

Podłączyłem VCDSa i znów ten sam błąd.

Poczytałem forum i okazało się, że do wymiany jest przepustnica - zamówiłem, wymieniłem (wymieniłem tą przed EGRem).

Niestety kontrolka dalej się pali i błąd po skasowaniu spowrotem wskakuje (nie trzeba uruchamiać silnika).

Nie mam możliwości przeprowadzenia adaptacji przepustnicy

53725461.jpg

mam możliwość sprawdzenia jej (chodzi wszystko OK)

42376450.jpg

 

Czym może być jeszce spowodowany ten błąd ?

Czy adaptacja jest możliwa tylko z poziomu serwisu ?

a może wymieniłem nie tą przepustnicę co trzeba ?!

 

podłączyłem VCDSa do takiego samego samochodu i po odpiecią wtyczki 5-cio pinowej od przepustnicy nie pojawił się taki błąd jak u mnie - więc kable OK ?

U mnie po odpięciu wtyczki od przepustnicy mam dodatkowo błąd

 

000290 - Czujnik położenia przepustnicy (G69)

P0122 - 000 - sygnał za niski - MIL zapalona

Edited by Łuki0

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i co Kolego, poradziłeś sobie z tym czujnikiem położenia klap? Mam takiego samego passata z silnikiem cr CBAB i pojawił się identyczny problem. Zespół przepustnic pracuje OK, ale przycina się w położeniu wyjściowym silniczek sterujący klapami. Będę wdzięczny za informację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam , ja rowniez mam taki problem wiec prosze o jakas podpowiedz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
No i co Kolego, poradziłeś sobie z tym czujnikiem położenia klap? Mam takiego samego passata z silnikiem cr CBAB i pojawił się identyczny problem. Zespół przepustnic pracuje OK, ale przycina się w położeniu wyjściowym silniczek sterujący klapami. Będę wdzięczny za informację.

 

Cześć

Mam to samo pytanie do ciebie bo błąd ten sam, silnik ten sam tylko bez DSG?

Czy masz jakieś rozwiązanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam ten sam problem.

Właśnie wymieniłam silnik sterujący klapami w kolektorze ale niestety nic to nie dało. Błąd nadal się pojawia.

Czy jest sens wymieniać klapy?

Rozebrałem cały kolektor ssący i dokładnie go wyczyściłem, klapy chodzą bez problemu.

 

Jak robię adaptację tych klap to silniczek na przemian zamyka i otwiera te klapy i jak skończy to wyrzuca błąd sterowania klapami.

O co chodzi?

W środku nie ma żadnego czujnika który widział by położenie tych klap a więc tylko silnik mówi o położeniu.

 

Proszę o pomoc.

 

Znalazłem jeszcze coś takiego:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18447/P2015/008213

 

Może rzeczywiście jest problem z softem.

Edited by habor

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie też występuje problem z kapkami kolektora - zwarcie elektryczne - zastanawiam się czy wymiana samego sterownika coś da? czy może zdecydować się na usunięcie klapek? probował ktoś usuwania klapek jak to wpływa na dynamikę i zużycie paliwa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrzuccie zdjecie kolektora ssacego to powiem co najczesciej sie dzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najczęściej pada nastawnik klap kolektora dolotowego 03L129086 v120. To jest element z prawej strony kolektora połączony z kolektorem za pomocą dźwigni. Naturalnie nie jest to reguła

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Radek77

Witam,

pytanie do Marka i Rosiela oraz wszystkich innych którzy mają taki problem, jeżeli to dźwignia to czy da się ją zregenerować albo czy ktoś pomoże gdzie kupić 03L129086 v120 bo wszystko jest w archiwum allegro i innych portali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam ten sam błąd. Kupiłem na Allegro za 300zł używany nastawił klap kolektora ssącego wymieniłem i było dobrze przez kilka dni. W tej chwili znowu wywala błąd 8213. Od czego zacząć dalsze serwisowanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby ktoś sobie poradził z problemem to również będę wdzięczny za info, gdyż mam ten sam błąd. Póki co doradzono mi rozebranie i czyszczenie, dam znać jeśli to pomoże, ale oczywiście musi upłynąć trochę czasu jeśli kontrolka znów ma się zaświecić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze mam to samo w 2.0 TDI CR (CAHA) kontrolka świeci od razu po skasowaniu. Komp podaje; czujnik położenia klapy w kolektorze ssącym. Co za przyczyna? Pomoc bardzo mile widziana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szanuje się takich użytkowników jak Łuki0 - naprawił swoje auto i nie podzielił się doświadczeniami. Na prawdę kultura pierwsza klasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc w moim przypadku pomogła operacja czyszczenia, ale na krótko. Błąd znów się pojawił.

Jako że błąd dotyczy czujnika klapek kolektora - ten został rozmontowany, był tam syf/nagar/olej, który według mechanika zbierał się przez te ponad 130 tys km, które przejechał samochód. W wyniku tego klapki w kolektorze się nie domykały i otwierały tak jak powinny, bo miały za duży opór. Po ponownym wyskoczeniu błędu (tym razem przejechałem 2000km - wcześniej bez naprawy a jedynie po skasowaniu błąd się pojawił po 50 kilometrach) zostało to ponownie rozebrane i jest czyściutkie. Samochód spala tyle samo co zawsze, mocy nie brakuje, w zasadzie żadnych objawów poza tą świecącą się kontrolką 'check engine'. Mechanik nie wie co dalej robić.

No i ja też nie wiem co mam dalej robić, jak pojadę do ASO VW to wymieniacze mi doradzą pewnie wymianę połowy silnika...

A może wymienić cały kolektor ssący? Koszt jak patrzę na allegro 200-300zl...

 

Jeszcze taki czujnik wygooglowałem: http://www.pompapaliwa.pl/czujniki-cisnienia-bezwzglednego-w-kolektorze-ssacym-map-sensor/2098-Czujnik-cisnienia-w-kolektorze-ssacym-Map-Sensor-WRC-82212.html ale nie wiem czy to o to chodzi?

Edited by Stanson

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@@Stanson - mam identyczny problem jak Ty. Mechanik również wywalił u mnie pełno syfu, wszystko zostało oczyszczone "wysmarowane" itp. Kasowanie błędu a po odpaleniu znów to samo.

 

W bliźniaczym temacie naprawa tego ustrojstwa została dokonana w ten sposób "Witam , tak uporałem się walnięta wiązka przewodów na przejściu nadwozie a skrzynia".

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie wyjaśnione! Przyczyna to luzy przy napędzie klap. Trzeba zdjąć całą górę, dostać się do klap zawirowujących i tam ścierają się takie plastiki ograniczające ruch wałka klap. Trzeba skasować luz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

w koncu ktos sie przyjrzal jak to dziala i zobaczyl luzy.gratulacje.Panowie z klapami zazwyczaj uszkodzenia sa widoczne golym okiem.wytarcie i tyle

Share this post


Link to post
Share on other sites
U mnie wyjaśnione! Przyczyna to luzy przy napędzie klap. Trzeba zdjąć całą górę, dostać się do klap zawirowujących i tam ścierają się takie plastiki ograniczające ruch wałka klap. Trzeba skasować luz.

 

Bossman a możesz wstawić jakieś zdjęcia,opisać w jaki sposób skasowałeś te luzy? Dużo ludzi będzie Cie wdzięcznych...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy