szkapek28 Zgłoś #1 Napisano 3 Maja 2013 Witam Z racji iż mam malutką seryjną chłodnicę chodzi mi po głowie założenie większej zewnętrznej (powiedzmy Mocal'a). Problem mam z ewentualnym doborem podstawki: czy ma być z termostatem czy nie i jaka ma w ogóle być do 1.9 TDI AVB, jak i w którym miejscu się ja przykręca(jakoś pod filtr ale gdzie konkretnie)......resztę czyli węże i sama chłodnicę raczej ogarnę. Zapraszam do wymiany doświadczeń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #2 Napisano 3 Maja 2013 Do takiego silnika załóż sobie oryginalną,większą chłodniczkę oleju od 130tek i całkowicie Ci taka wystarczy. Montowanie zewnętrznych ma sens przy autach,które gotują olej szybciej,niż czajnik elektryczny szklankę wody. Lepiej zainwestuj we wskaźnik ciśnienia i temperatury oleju. AVF zrobiony na 200 koni musi zdrowo się namęczyć,żeby doprowadzić olej syntetyczny do temperatury powyżej 110 stopni,na seryjnej chłodnicy,sprawdzane już wielokrotnie. Zewnętrzne chłodniczki słabo się zimną sprawdzają,nie sposób na nich dogrzać olej do odpowiedniej temperatury,powyżej 80 stopni,choć termostat w podstawce,to obligo. Na seryjnej trzeba zdrowo deptać,żeby zimową porą złapać 100 stopni. Jak chcesz,zakładaj,ale znam fury robione grubo na ponad 200 koni i nikt tam nie kombinuje z takimi cudami.Dwa wskaźniki i możesz ganiać nawet na seryjnej chłodniczce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #3 Napisano 3 Maja 2013 dokładnie. zapomnij o chłodnicy, bo jest absolutnie niepotrzebna. gdybyś jeździł po torze to co innego, ale passat nie nadaje się na żadne tor, a na ulicy nie zagotujesz oleju, chyba, że wybierzesz się do hiszpanii i będziesz leciał vmax przez kilkadziesiąt km, ale wcześniej odleci turbo zanim stracisz ciśnienie oleju wymiennik ze 130 w zupełności wystarczy. u mnie z małym wymiennikiem przy normalnej jeździe po mieście+trasa jest 90-95 stopni. kup sobie wskaźnik temp oleju i będziesz miał kolejny zegarek do oglądania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #4 Napisano 3 Maja 2013 Najpierw załóż sobie czujnik temperatury oleju i zobacz w jakim zakresie oscyluje temperatura przy Twoim stylu jazdy, jeśli się okaże że oliwa grzeje się mega szybko jak np w BXE/BLS/BKC itp to zakładaj zewnętrzną chłodnice. My przy modach 1.9 105km w okolice 180KM zakładamy 9-12rzędową. Mocal nie jest warty swojej ceny, a nawet bym powiedział że jest przereklamowany i lepiej kupić tańszy zamiennik...jakość ta sama i kilka PLNów w kieszeni zostaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapek28 Zgłoś #5 Napisano 3 Maja 2013 Dzieki za opinie....... ale jak ktoś oblatany w temacie to niech napisze co i jak z montażem tej zewnetrznej może komuś się przyda. Ja zdecydowałem będzie chłodniczka od 130'tki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmink Zgłoś #6 Napisano 3 Maja 2013 (edytowane) To nie jest chodniczka tylko wymiennik ciepła i moim zdaniem jest to bezsens Podłącz czujnik, zamontuj wskaźnik i sprawdź jak to w praktyce wygląda to potem będziesz miał przynajmniej jakieś odniesienie...bo tak to wiesz tylko sam sobie będziesz wkręcał że jest lepiej... Co do montażu zewnętrznej chłodnicy...przecież jest cala masa sprzedawców, można śmiało cały zestaw kupić, tylko sobie węże zamówisz w hansa flex czy podobnej firmie i tyle... Chłopie włóż trochę wysiłku, a nie na łatwiznę idziesz Edytowane 3 Maja 2013 przez kmink Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagon Zgłoś #7 Napisano 3 Maja 2013 Podłącz czujnik, zamontuj wskaźnik i sprawdź jak to w praktyce wygląda to potem będziesz miał przynajmniej jakieś odniesienie To też pisałem,avf na 200 koni z trudem łapał 110 stopni przy bucie.Przy normalnej jeździe latem max 90 stopni,zimą nawet 80ciu nie łapał. Nie ma więc sensu ładować zewnętrznych chłodnic oleju,nie w tym przypadku.Zwłaszcza,że do pd trzeba non toper lać tylko syntetyczne oliwy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkapek28 Zgłoś #8 Napisano 3 Maja 2013 (edytowane) Chłopie włóż trochę wysiłku, a nie na łatwiznę idziesz Kolego.....po to jest forum aby opisywać przeróżne modyfikacje, pytać i dzielić się doświadczeniem i moim zdaniem nie jest to łatwizna......na tym forum nie znalazłem informacji na ten temat i dlatego założyłem tego posta. Edytowane 4 Maja 2013 przez szkapek28 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach