Skocz do zawartości
PersoN

Prośba o analizę logów Passat B5 1.9 AFN 110 KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie

W końcu znalazłem chwile, żeby zajrzeć do moje Passacika zrobiłem logi oraz sprawdziłem podciśnienie pompy Vacuum (serwo szczelne), która na szczęście jest w dobrej kondycji:). Ale do rzeczy robiąc loga 011 BS zwróciłem uwagę, że sztanga turbo po podciągnięciu na MAX troszkę opada jakby podciśnienie gdzieś uciekało (wszystkie wężyki od N18 i N75 wymienione na nowe).

 

Załączam film:

[video=youtube;EH1oj-kyyqM]

 

Myślałem że to wina gruchy, ale mając vacuumetr postanowiłem wpiąć się nim w wężyk który idzie do gruchy i okazało się że podciśnienie zasysa po czym spada co by świadczyło o jakieś nieszczelności ale jestem pewien że wężyki dobrze pozakładałem (ewentualnie te plastikowe rurki może gdzieś są walnięte).

 

Załączam film:

 

Czy takie opadanie sztangi może powodować N75 ??

Słaby z dołu do 2200 Obr/min i nie mogę dociec problemu !

 

 

Logi dynamiczne:

 

000 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164214.html

001 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164223.html

004 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164221.html

003-011 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164263.html

003 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164265.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164266.html

008 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164222.html

008-011 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164264.html

 

Logi statyczne:

000 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164212.html

001 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164216.html

003 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164217.html

004 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164219.html

008 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164224.html

013 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164226.html

019 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164227.html

020 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164228.html

Logi statyczne BS:

000 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164213.html (wiem kąt do poprawy)

003 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164218.html

004 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164220.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_164225.html

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem N75 z racji, że miał pęknięta membranę w środku auto jedzie dużo lepiej z dołu oraz przepływka pokazuje teraz nieco lepiej.

 

http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_172953.html

http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_172954.html

http://vaglog.rtnet.pl/hatsnare_172956.html

 

nie wie czemu tylko czemu jest wartość 1009,8 a nie 1020,0

 

Tak wyglądał stary N75:

 

bc421138cbbb342dm.jpg 849b114d644f9fd6m.jpg 7b889c4ae4c64bd3m.jpg

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest trochę za nisko z ciśnieniem do 1900 obr - może sztanga albo geometria ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może tak przez przez 10 miesięcy N75 był uszkodzony i sztanga opadała jak widać na filmikach wyżej, także może coś tam geometria się przycinać (po przeganiam go - zobaczymy). Natomiast czy skracać sztangę przy takim wysterowaniu N75 ?? I czy zapchany katalizator może powodować to że przepływka tak mało pokazuje ??

 

ps. Dopiero w niedziele mam wolne to wsiądę go przegonić i zrobię kolejne logi oraz zrobię pomiar vacumetrem podciśnienia podpiętego zamiast gruchy.

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma połączenia 011 i 010 (pedał gazu), ale widać że ciśnienie skacze w całym zakresie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mógłbyś bardziej wyjaśnić "nie ma połączenia 011 i 010 (pedał gazu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po długiej przerwie walczenia z niedoładowaniem dziś skróciłem sztangę mniej więcej o 1 może 1,5 obrotu i przepływka jakby ożyła ale nadal dół jest dość słaby czy skracać jeszcze bardziej tą sztangę ??

 

Logi dynamiczne:

003 http://vaglog.pl/log_224614.html

003 http://vaglog.pl/log_224615.html BS

011 http://vaglog.pl/log_224619.html

011 http://vaglog.pl/log_224620.html

011 http://vaglog.pl/log_224618.html BS

004 http://vaglog.pl/log_224616.html

004 http://vaglog.pl/log_224617.html BS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysterowanie n75 masz na ok.55% więc możesz jeszcze ja skrócić dopóki nie dojdzie do około 67% przy 3500rpm i nie będziesz miał overbostu zbyt dużego. Przeplywka jak ok, jedynie można zrobić ta korektę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo

Skrócę jeszcze sztangę i wrzucę logi. Rozumie że sztangę skracam kręcą ją w prawo (stojąc przodem do auta).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nakretke obracać w prawo, aby zbliżyć koniec cięgna do mieszka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śmiało skręć w granice 65-70% wypełnienia N75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pany skróciłem sztangę o jakieś 1,5 obr może 2 obr i po logach widać że jeszcze gorzej

 

http://vaglog.pl/log_225119.html

http://vaglog.pl/log_225118.html

http://vaglog.pl/log_225117.html

http://vaglog.pl/log_225116.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz patrzeć na te logi skoro robiłeś je od 1900rpm. a poprzednie od 1300? Te nie są wiarygodne. Zob jeszcze raz aby można było cokolwiek wywnioskować. Czy sztanga pracuje w całym zakresie i czy podciśnienie jest sprawdzone?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sztanga pracuje w całym zakresie podciśnienie na gruszce sprawdzane -0.6 bara. Jutro postaram sie powtórzyć logi

 

011 http://vaglog.pl/log_225229.html

011 http://vaglog.pl/log_225230.html

011 http://vaglog.pl/log_225233.html

011 http://vaglog.pl/log_225235.html

sztangę tutaj skracałem wydłużałem o 1 -2 obr nawet 4 obr

---------------------------------------------------

011 http://vaglog.pl/log_225231.html w takiej pozycji zostawiłem sztangę

 

EGR mam niezaślepiony a log jest taki

003 BS http://vaglog.pl/log_225228.html

 

I dorzucam filmik z pracy sztangi i czy nie powinno być tak że jak za krótka sztanga to N75 nie może zbić ciśnienia i jest overboost.

 

[video=youtube;Ju1ftWBV-_Y]

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty tą sztangę skracasz? Nie widzę różnicy mimo skręcania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sztanga skrócona o min 5 obrotów nie odczuwałem różnicy więc zaprzestałem skracania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj różnicę już widać po skróceniu o 1 obr. Widocznie nie w regulacji jest problem. Przyczyn może być wiele, turbina, wydech wtryski...

Edytowane przez banshee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam urwaną plecionke ta za turbo i katalizator nie wycięty ale czy to aż tak by miało wpływ. Mogę zrobić logi dynamiczne grupy 013 do oceny wtrysków

 

d94394fac366bccc01b1579ecd00d464.jpg[/img]

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej szedłbym w kierunku zbadania historii turbiny. Rozebrać i sprawdzić czy pierścień jest prawidłowo założony i czy wirnik nie ma dużych luzów. A może ktoś już ja regenerował i pupa blada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest turbo po regeneracji 2 lata temu

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Panowie udało mi się ogarnąć problemy z turbo :victory. Problem był w nieszczelności w dolocie były pęknięcia na wężach od IC do tej rury plastikowej, oraz na małym łączniku gumowym przy kolektorze dolotowy. Skróciłem jeszcze sztangę oceńcie wyniki:

 

011 http://vaglog.pl/log_226044.html

 

a te przy okazji:

 

004 http://vaglog.pl/log_226043.html

013 http://vaglog.pl/log_226045.html

 

---------------------------------------------------------------------------

 

Panowie mam jeszcze jedno pytanie odnośnie zasady działania komputera i turbiny.

Przykładowy log :

011 i 003 http://vaglog.pl/log_226494.html

 

Pytanie brzmi: czy w momencie kiedy turbo przeładowuje w zakresie obrotów od 2100 - 2600 czy komputer tnie wtedy dawkę paliwa ?

Edytowane przez PersoN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności