Skocz do zawartości
skcrack

Odstąpienie od umowy na odległość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam taki problem. Kupiłem na Allegro nawigację Lark 50.9BT. Przyjechała do mnie, i zaraz okazało się że ładowarka samochodowa nie zawsze działa. Jest przełamany kabel przy wtyczce mini usb, działa tylko jak się go odpowiednio ustawi. Do tego funkcja bluetooth też odpowiednio nie działa, tzn słychać rozmówcę, a mnie on nie słyszy. Sprawdzone na trzech telefonach.

 

Napisałem do serwisu w sprawie naprawy gwarancyjnej - brak odzewu. Dodzwonić się nie można.

 

Do sedna tematu: czy mogę w tym przypadku odstąpić od umowy zawartej na odległość? Nie chcę wysyłać na naprawę gwarancyjną, bo nie wiem czy dostanę nawi spowrotem przed wyjazdem.

Data sprzedaży na paragonie to 2 kwietnia, nawi dostałem 3 kwietnia.

Czy mogę zwrócić tą nawigacje? Oczywiście jest w jakiś sposób używana, bo żeby przekonać się o jej brakach była rozpakowana, włączona i zamontowana w samochodzie. Na wyświetlaczu widać delikatne rysy, już po pierwszym użyciu.

 

Co myślicie o tej sytuacji? Może ktoś już załatwiał podobną sprawę?

 

Edit:

A może to podciągnąć do ziezgodności towaru z umową?

Edytowane przez skcrack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na każdy zakup w sieci przysługuje 14 dniowy termin zwrotu towaru. Jeżeli placiles paypalem czy pay u to sprawa prosta, jeśli przelewem to niestety najpierw dogadaj sie z tym czopem, który sprzedał Ci badziew, żebyś nie wtopił kasy, wysyłając nawigację i nie dostajac pieniędzy z powrotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam zapoznanie się z treścią ustawy z dnia 27 lipca 2002 r.

o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

 

Ustawa ta, w art. 4 ust. 1 stanowi, że

"Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili

jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności

przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała

ona w chwili wydania."

Tak więc to na sprzedawcy leży ciężar udowodnienia, że wady towaru w chwili sprzedaży nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzięki za odpowiedzi, już sprawę załatwiłem. Napisałem do sprzedawcy, oddał część kwoty. I ja w sumie zadowolony, bo taniej, a i tak nie wiem czy ten bluetooth by mi się dobrze spisał ;) Zresztą, może jeszcze wyślę do serwisu? :D

A ładowarkę już ogarnąłem, będzie dłuższy kabel ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności