aj27 Zgłoś #1 Napisano 6 Kwietnia 2013 Czy da się to jakoś skalibrować.Mam na MFA wynik np. 0,9l/h a na podpiętym laptopie mam 0,57l/h.Skąd tak duże przekłamanie,czy da się to jakoś ustawić aby było bardziej wiarygodne.Dodam że spalanie z jazdy jest ok,tyle ile wleje do baku i spale to mam na komputerze,no może ciut więcej jest na kompie niż w rzeczywistości ale tylko odrobinę.Natomiast na postoju jest to niemal o 100% więcej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #2 Napisano 6 Kwietnia 2013 Biorąc pod uwagę czas pracy na biegu jałowym to chyba nie jest to problem spędzający sen z powiek ? A może jest Martwił bym się gdyby mi komp zaniżał, a póki zawyża to śpię spokojnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cronos Zgłoś #3 Napisano 6 Kwietnia 2013 Da się to skalibrować przez VCDSa, ale wymaga to kilku tankowań pod korek i zabaw kompem. Odezwij się np. do pikopiko lub Bimbasza, bo oni mi kiedyś to tłumaczyli, ale zapomniałem jak to się robi... :lol2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robibobi Zgłoś #4 Napisano 6 Kwietnia 2013 Cześć chcę się podpiąć pod temat spalania na postoju. Ostatnio zaobserwowałem u siebie , że po odpaleniu na zimnym silniku mfa pokazuje 1,1 l/h, po przejechaniu ok 2 km spada do 0,7 l/h(wskazówka temp zaczyna się podnosić) a po dalszej jeździe kiedy osiągnie 90 stopni spalanie na postoju wzrasta do 0,9 l/h. I tu moje pytanko co może być walnięte? Dodam , że wcześniej było normalnie tj. na rozgrzanym silniku spalanie na postoju spadało do 0,6-0,7 l/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #5 Napisano 7 Kwietnia 2013 (edytowane) A może większe spalanie na postoju wynika z obciążenia silnika(ogrzewanie, szyba-tylna(przednia), wentylatory itd.), albo wypalania DPF. Co do ustawienia(wykalibrowania) wskazań na MFD to im więcej wyjeżdżony bak tym bardziej miarodajny wynik, zatem najlepiej przed ustawieniem wyjeździć cały bak(ale zostawić na dojazd do CPN): Za pomocą VCDSa wybierasz Select i wchodzisz do sterownika 17-Instruments, dalej 10-Adaptation Wybierasz kanał 3 i domyślnie masz w polu Stored value 100. Teraz musisz policzyć o ile Cię komputer "oszukuje", jak to zrobić jest to opisane w chmurce pojawiającej się jako podpowiedź. Łopatologicznie: jeżeli komputer pokazuje np. 6,5tr a Tobie z tankowania wyszło 6,8ltr, to liczysz: 100*6,8/6,5 = 104,6 czyli zaokrąglajac 105. Tę wartość wpisujesz w pole New value, wciskasz Test a potem Save i zrobione. W polu Stored value pojawi się nowa wartość. Teraz proponuję znów przy tankowaniu wyzerować wskazania i po wyjeżdżeniu całego baku (najbardziej miarodajnie) sprawdzić odczyt. Mi teraz pokazuje z dokładnością do ok. 0,05 Edytowane 7 Kwietnia 2013 przez bbbb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robibobi Zgłoś #6 Napisano 7 Kwietnia 2013 Wskazania sprawdzałem przy wyłączonych odbiornikach . Jest tak jak pisałem: po opaleniu na zimno 1.1l/h później spada do 0,7 l/h jak tylko przejadę kawałek a w miarę rozgrzewania wskazuje 0,8l/h , a po nagrzaniu do 90 stopni 0,9l/h. Nie wiem o co chodzi bo wcześniej tak nie było(obroty po rozgrzaniu w normie tj ok 800 obr/min)A jeszcze jedno mój nie ma DPFa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #7 Napisano 7 Kwietnia 2013 Wskazania sprawdzałem przy wyłączonych odbiornikach . Jest tak jak pisałem: po opaleniu na zimno 1.1l/h później spada do 0,7 l/h jak tylko przejadę kawałek a w miarę rozgrzewania wskazuje 0,8l/h , a po nagrzaniu do 90 stopni 0,9l/h. Nie wiem o co chodzi bo wcześniej tak nie było(obroty po rozgrzaniu w normie tj ok 800 obr/min)A jeszcze jedno mój nie ma DPFa. Jaki Masz przebieg? (prawdziwy ) myślę iż więcej niż 130-150tyś :hmm kiedyś na prośbę znajomka ,,drążyłem temat'' po znajomych forach w europie i za wielką wodą - wyszło mi tylko jedno: pompki już nadlewają delikatnie na wolnych obrotach i dlatego podniosło Ci się spalanie chwilowe na postoju. Poczytaj też,jak spadło ono chłopakom po wymianie pompek na akcji serwisowej (nówki) w 2.0tdi - jedyny miarodajny test,to znaleźć chętnego w 1.9tdi na wymianę pompowtryskiwaczy na nówki z aso p.s 0.9 to zdecydowanie za dużo,przykładowo u mnie 0,6 na wł. światłach mijania a bez (na drl) 0,5l/h jeśli nie masz żadnych błędów w vcds a wszystkie wartości w normie--stawiam na pompki (no chyba że jest gdzieś dziurka w w układzie rur gumowych intercoolera do turbo--w tedy z automatu kom. nadrabia paliwem i stąd większe spalanie-ale to powinieneś wyłapać przy pomocy logów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robibobi Zgłoś #8 Napisano 8 Kwietnia 2013 Mój ma 215 tys km. A w sprawie tych zużytych pompek to wydaje mi się, że spalanie było by cały czas wyższe a nie tak jak u mnie. Możesz rzucić okiem na ten link i napisać mi czy się to nada do diagnostyki http://dx.com/p/usb-vag-com-vcds-12-1-obd2-car-diagnostic-cable-for-volkswagen-seat-skoda-audi-138cm-145475 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #9 Napisano 9 Kwietnia 2013 to zły dział uwaliłem kiedyś 2takie w jeden dzień czytaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/3825-Interfejs-OBDII-jaki-wybrac wracając do tematu: A w sprawie tych zużytych pompek to wydaje mi się, że spalanie było by cały czas wyższe nie koniecznie -- a zwiększone spalanie rzędu 0,3L na 100km nawet nie zauważysz (błędy pomiarowe itp.) a wskazanie spalania ,,na postoju'' 0,7 zamiast 0,5L/h już tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach