Skocz do zawartości
romeo9999

Wymiana kierownicy zwykłej lub starej MF na nową 12 MF

Rekomendowane odpowiedzi

@ieuei podłączyłem twoje pytanie do istniejącego tematu i polecam przeczytać go od początku.

Z tego co kojarzę, to do wersji R-Line jest inna wiązka poduszki, bo wtyczka do modułu guzików "multi" jest na 5 pinów, a w klasycznej 12p od B7 - na 6 pinów. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuję za odpowiedź. Ale też widzę, że temat jest bardzo rozległy i dotyczy głównie przekładek między modelami (b6/b7) i to różnych kierownic (8, 12 przycisków) . 

Ja się nie znam na tym na tyle też żeby to dobrze rozczytać. 

Chciałbym zmienić tylko zwykłą kierownicę na R-Line - z tego samego modelu, z tą samą ilością przycisków.. 

Jeśli znalazłaby się dobra dusza, która odniesie się wprost do mojego pytania/pytań to będę bardzo wdzięczy. 

Wojtek 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ieuei 

Kupisz komplet poduszka, kiera rline multi i przekładasz wszystko p&p w miejsce obecnego zestawu. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ieuei pierwsze i jedyne ostrzeżenie. To jest temat techniczny a nie twoje pamiętniki. Zanim znowu o coś zapytasz upewnij się, czy nie ma już odpowiedzi na to pytanie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam fachowców. Mam już cały komplet.

Kierownicę 12MF - 3C8 419 091 BE

Poduszkę - 3C8 880 201 T

Wiązkę w kierownicy - 3C8 971 584F 

Moduł z końcówką 3C0 953 549 AK.

Mechanicznie nie boję podejść do tematu bo w swoim aucie poduszkę mam jedno nabojową (Passat B6 2008r vin 2009) ale przeraża mnie trochę etap kodowania i adaptacji. Aktualnie posiadam taki moduł z takim kodowaniem:

Numer VAG   : 3C0953549AE
Nazwa       : Elektronika kolumny kierownicy
Opis ster.  : J0527               

Komunikacja : TP2.0, CANT=300 CANE=2FC
Wersja SW   : 0020
Kodowanie   : 0000111

Nie wykryto usterek.

 

Kodowanie przepisać w niezmienionej formie?

Czy proces adaptacji dotyczy jedynie czujnika skrętu czy może jeszcze czegoś?

Zwijak zostaje stary? (mam mf8, jeden nabój )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, może to pytanie nie okaże się pamiętnikiem. Może nie tylko ja tego nie rozumiem i komuś się przyda Wasza odpowiedź. 

Do kierownicy 1K8419091AC (R line, multi, DSG) jaką należy dobrać poduszkę? 

Znalazłem w jednym miejscu tu na forum, że 5K0880201N.

Tych poduszek nie ma nigdzie (nie mogę znaleźć w każdym razie). 

Są natomiast tak samo wyglądające z końcówką D, L, F, P, H, J, AC... 

Czy do mojego samochodu i tej kierownicy muszę szukać tylko N i koniec? 

Bo gdzieś też romeo9999 pisał, że pasuje po prostu jak ma metalowy spód. I jestem już zdezorientowany czy to musi być tylko ta N, czy z metalowym spodem i wtedy np. F, czy AC będzie pasować i działać. 

A może od wiązki to tylko zależy? A poduszka obojętne..? Nie czaję już. 

Na amerykańskiej stronie np. jest, że 5K0880201AE81U zastąpiła je wszystkie.. Tzn. G, L, AC, N. 

Czy ktoś się może na tyle orientuje żeby doradzić jaka będzie pasowała P&P? 

Będę wdzięczny za wyjaśnienie jak laikowi. 

Screenshot_20200315-133129_Chrome.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukaj z nr 5k0880201 literka na końcu bez znaczenia. Byle żeby wyglądała z tylu jak na zdjęciu 

04B26663-4431-40A1-AD7B-B8FD6F514E74.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, adamw336 napisał:

 

Jeżeli zwijak masz o numerze 3C0 959 653 B to zostaje będzie Git, co do kodowania będzie inne niż w starym module :)

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Koledzy, czy po wymianie 8 na 12 menu w białym liczniku 2009 przesuwa się też strzałkami na boki? Czy wszystkie przyciski działają? Czy mając multi 8 i moduł AJ wystarczy kierownica 12 z poduszką i wiązką która jest w kierownicy do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wystarczy kiera z poduchą i oczywiście kodowanie w module kierownicy z lin1.3 na lin 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę odkopie temat nie będę nowego zakładał .Sprawa ma się tak : czytałem już nasze forum i turana na ten temat ale za h..j nie mogę tego ogarnąć. Mam stara kierę 4  ramienną  z poduszką o 2 nabojach ,wymieniłem na 3 ramienną z guzikami (gumki) i poduszką 1 strzał, wymieniłem zwijak na 3C0959653B  i oczywiście moduł  3C0 953 549 B, który według tabeli obsługuje  kiere multi zrobiłem kodowanie pod nią,

1 Moduł niby jest ok ale kierownica ucieka na prawo, robiłem adaptacje czujnika skrętu ,na wszelakie znane sposoby ale dalej to samo :/ wartość jest pomiędzy -1,5 a1,5  i status ok a i tak ściąga.

2 Błąd poduszki

01587 - Zapalnik 2 Airbag; strona kierowcy (N250) 
            001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona

*zwijak sprawdzony prąd puszcza na każdym pinie

*kabel z poduchy do zwijaka tez puszcza na każdym pinie nawet wymieniłem końcówkę przy poduszce i sprawdziłem oporność i jest OK

 

Może coś poratujecie bo już nie mam pomysłów :( 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, kamcio1000 napisał:

Trochę odkopie temat

Nie ten temat odkopałeś :). Żeby się pozbyć błędu poduszki musisz dołożyć opornik emulujący drugi nabój. Co do ściągania w prawo zrób zbieżność a potem adaptację.

 

16 minut temu, kamcio1000 napisał:

nie będę nowego zakładał

Chwała ci za to :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, kamcio1000 napisał:

Moduł niby jest ok ale kierownica ucieka na prawo, robiłem adaptacje czujnika skrętu ,na wszelakie znane sposoby ale dalej to samo

Jeśli przed wymianą kierownicy było dobrze to musiałeś źle założyć nową. Jesteś pewien, że na starej znaczniki na wieloklinie pokrywały się? Na nowej jest tak samo? 

09C_step9_1K0419091EQUSZ.jpg.292977d56f8ab53a38a1323e869aa521.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, mkpol napisał:

Żeby się pozbyć błędu poduszki musisz dołożyć opornik emulujący drugi nabój.

Ten temat który podałeś tyczy się tylko i wyłącznie zmiany z kiery 3 ramiennej bez MF na 3 ramienną z MF , jest napisane na samym początku. Ja mam dwa naboje ale w 4 ramiennej kierownicy, kiera jak w b5

 

24 minuty temu, mkpol napisał:

Co do ściągania w prawo zrób zbieżność a potem adaptację.

Po co mam to robić i tracić kasę, jeśli na postoju kierownica sama zaczyna skręcać w prawo, raczej brak zbieżności nie ma nic do samo obracającej się kierownicy dobrze mówię? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, kamcio1000 napisał:

Ten temat który podałeś tyczy się tylko i wyłącznie zmiany z kiery 3 ramiennej bez MF na 3 ramienną z MF

Nie ma żadnej różnicy między kierownicą 3 i 4 ramienną bez MF (poza wyglądem). Istotą jest na jaką zamieniasz a nie z jakiej zamieniasz.

2 czy 1  nabój to nie kwestia kierownicy tylko rocznika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mkpol -miałeś racje dzięki za przekierowanie na dobry temat :) . Temat ogarnięty wstawiłem opornik i wszystko OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem świeżakiem i na passatach się nie znam. Mam passata b6 z 2010 roku. Mechanik doradził mi, żebym wymienił zwykłą kierownicę na kierownicę z przyciskami (plus kierunki z tempomatem- moja wersja jest najprostsza bez tempomatu). Według niego to nie problem przekodować auto tak, żeby przyciski i tempomat działały. Po kilku dniach zabawy mechanik stwierdził jednak, że w tej wersji nie ma możliwości zamontowania tempomatu i kierownicy z przyciskami.  Czy tak naprawdę jest? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Gregorpsp Zmień mechanika, w passacie B6 wszystko się da zrobić, choć niektóre mody liczą się z wymiana modułów ale da się :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Gregorpsp napisał:

Po kilku dniach zabawy mechanik stwierdził jednak, że w tej wersji nie ma możliwości zamontowania tempomatu i kierownicy z przyciskami.  Czy tak naprawdę jest? 

Są poradniki na forum odnośnie dołożenia tempomatu czy kierownicy multifunkcyjnej, więc tak jak pisał @Matiz4 zamiast płacić mechanikowi za trzymanie auta i próbowanie czy się da poczytaj sam na forum a pieniądze, które jemu miałbyś płacić zainwestuj w nowe graty do auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam . Mam kierownice multifunkcje z 2006 r w pasku b6 . Da się założyć kierownice z EOSa 

Screenshot_20201012-221734_Allegro.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności