Jump to content
darek_tz

Sterowanie z kierownicy niefabrycznym radiem Pioneer

    Recommended Posts

    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2005

    Witam

     

    Jakiś czas temu próbowałem w swoim Superbie uruchomić sterowanie z kierownicy wielofunkcyjnej niefabrycznym radiem marki Pioneer. Nie chciało mi się grzebać więc poszedłem na łatwiznę i kupiłem sobie adapter ale niestety nie zadziałał, mimo że kosztował nie mało bo ponad 200pln. Z kolejnym adapterkiem było to samo więc niestety pozostało mi temat zgłębić samemu. Ostatecznie udało mi się uruchomić sterowanie z kierownicy, a że większość Passatów B5 3BG posiada taką samą kierownicę jak mój Superb, postanowiłem opisać tutaj sposób w jaki to zrobiłem, zwłaszcza że kilka osób wyraziło zainteresowanie taką modyfikacją.

     

    Poniższy manual dotyczy auta z czteroramienną kierownicą wyposażoną w moduł do sterowania fabrycznym radiem jak na fotce poniżej:

     

    th_243849361_01_122_540lo.jpg

    Fotka 1

     

    Moduł ten umożliwia wywołanie w radiu czterech funkcji: GŁOŚNIEJ (Vol +), CISZEJ (Vol -), DALEJ (▲), WSTECZ (▼).

     

    Do przeprowadzenia operacji potrzebne są:

    • 4 rezystorki, R1=7-9 kΩ, R2=9,5-13 kΩ, R3=13,5-18,5 kΩ, R4=19-29 kΩ
    • mini jack stereo
    • około 1 metr cienkiego przewodu jedno bądź dwużyłowego. Przewód musi mieć taką długość aby można go było przeciągnąć między kierownicą a radiem. Ja zastosowałem przewód dwużyłowy – jedna żyła na sygnał sterujący a druga na masę
    • lutownica, cyna
    • podstawowe narzędzia typu śrubokręty płaskie, krzyżaki oraz TORXy
    • dość nietypowy klucz Spline M12 do odkręcenia kierownicy, np. taki jak na fotce poniżej:
       
      th_243850257_02_122_528lo.jpg
      Fotka 2


     

    Najważniejszym elementem, od którego zależy powodzenie naszej operacji jest taśma kierownicy. Musi ona posiadać co najmniej jeden wolny pin, który będziemy mogli wykorzystać do przesyłania sygnału sterującego między przyciskami sterującymi a radiem. Jeśli wolnego pinu nie ma to niestety trzeba temat odpuścić albo zmienić taśmę na taką, która taki wolny pin posiada.

    W przypadku mojej Skody w taśmie kierownicy miałem 2 wolne piny. O ile dobrze się orientuję to podobnie jest w Passatach B5 3BG (po liftingu). Poniżej zamieszczam fotki obrazujące o jakie piny chodzi:

     

    th_242760469_03_122_461lo.jpg

    Fotka 3. Widok taśmy po zdjęciu poduszki z kierownicy.

     

    Na fotce powyżej zaznaczyłem 2 wolne piny w górnej części gniazda. W dolnej części gniazda znajduje się 5 wykorzystanych już pinów, do których wpięta jest żółta wtyczka.

    Poniżej fotki przedstawiające taśmę wymontowaną z konsoli kierownicy:

    th_249481839_04_122_257lo.jpg th_242784893_05_122_385lo.jpg

    Fotka 4 .............................. Fotka 5

     

    Zanim więc zaczniecie przymierzać się do przeróbek, trzeba odpiąć akumulator, zdjąć poduchę kierownicy i sprawdzić czy posiadacie przynajmniej jeden wolny (do niczego nie podpięty) pin. Jeśli nie ma dwóch górnych dodatkowych pinów tak jak w moim przypadku to jest jeszcze szansa, że macie wolny jeden z pięciu pinów, do których podpięty jest żółty wtyk – warto to sprawdzić.

     

    Jeśli znaleźliście przynajmniej jeden wolny pin to już połowa sukcesu i za chwilę będziemy mogli zacząć działać, ale wcześniej trochę teorii.

     

     

    Większość radyjek Pioneer’a (ale nie tylko Pioneer’a) posiada specjalne gniazdo oznaczone W/R (Wireles Remote). Jest ono przeznaczone np. do podłączenia dedykowanego modułu Pioneer montowanego na kierownicy i służącego do zdalnego sterowania radiem. Typ gniazda, o którym mowa to mini-jack stereo oznaczone na poniższej fotce:

     

    th_242788436_06_122_189lo.jpg

    Fotka 6

     

    To właśnie gniazdo wykorzystamy. Do tego celu potrzebny będzie nam wtyk mini-jack stereo, na przykład taki jak na fotce poniżej:

     

    th_242791711_07_122_373lo.jpg

    Fotka 7

     

    Wewnątrz wtyk ten wygląda mniej więcej tak:

     

    th_242794666_08_122_415lo.jpg

    Fotka 8

     

    Nam potrzebne są jedynie dwa styki oznaczone jako Styk 1 oraz Masa. Styk 2 nie będzie używany ale mimo wszystko musimy użyć jack’a w wersji stereo, mono nie będzie działał.

    I teraz tak: jeśli włożymy taki wtyk do gniazda W/R to podłączenie odpowiedniej rezystancji pomiędzy Styk 1 oraz Masę (Fotka 9), spowoduje wywołanie w radiu konkretnej funkcji.

     

    th_242797915_09_122_25lo.jpg

    Fotka 9

     

    Nasza czteroramienna kierownica umożliwia zaimplementowanie jedynie czterech funkcji, które można wywołać następującymi rezystorami:

     

    • R1=7-9 kΩ wywołuje funkcję DALEJ (Next Track / Tune Up)
    • R2=9,5-13 kΩ wywołuje funkcję WSTECZ (Previous Track / Tune Down)
    • R3=13,5-18,5 kΩ wywołuje funkcję GŁOŚNIEJ (Volume Up)
    • R4=19-29 kΩ wywołuje funkcję CISZEJ (Volume Down)

     

    Oczywiście Pioneer przewidział większą ilość funkcji, które możemy zaimplementować o ile pozwala nam na to nasza kierownica. Pełną tabelę funkcji znajdziecie na końcu tego manuala.

     

    W czteroramiennej kierownicy moduł sterowania radiem posiada tylko 4 przyciski. We wnętrzu tego modułu znajduje się płytka drukowana zawierająca elementy elektroniczne, w tym także diody podświetlające przyciski oraz cztery mikrostyki. Mikrostyk to element elektroniczny, którego wciśnięcie powoduje zamknięcie obwodu elektrycznego. Pod każdym z czterech przycisków znajduje się taki właśnie mikrostyk, którego to wciśnięcie wywołuje na fabrycznym radiu żądaną funkcję.

    Ponieważ nasze radio nie jest fabryczne, musimy przerobić fabryczny moduł sterowania. Wiąże się to ze zmianami na płytce drukowanej znajdującej się w jego wnętrzu. Będziemy musieli częściowo odlutować każdy mikrostyk i dolutować do niego odpowiedni rezystor tworząc jednocześnie nowy obwód elektryczny. Wszystko powinien wyjaśnić poniższy schemacik:

     

    th_242814474_10_122_123lo.jpg

    Fotka 10

     

    Powyższy schemat zakłada wykorzystanie dwóch wolnych pinów w taśmie kierownicy, tak jak to miało miejsce w moim wypadku. Zgodnie z tym schematem wciśnięcie mikrostyku VOL+ spowoduje zamknięcie obwodu poprzez rezystor R3 i wywołanie w radiu funkcji GŁOŚNIEJ. Z kolei wciśnięcie mikrostyku VOL- spowoduje zamknięcie obwodu poprzez rezystor R4 i wywołanie funkcji CISZEJ. Analogicznie zadziałają pozostałe dwa mikrostyki DALEJ i WSTECZ

     

    Jeśli w taśmie kierownicy mamy tylko jeden wolny pin możemy skorzystać z innego schematu:

     

    th_242826151_11_122_529lo.jpg

    Fotka 11

     

    Mając tylko jeden pin do dyspozycji, od kierownicy do radia nie „ciągniemy” masy. Przeprowadzamy jedynie przewód sygnałowy. Masę natomiast bierzemy np. z jakiejś blaszki wewnątrz kierownicy, upewniając się wcześniej, że ta masa rzeczywiście tam jest, a od strony radia np. z przewodu masowego znajdującego się w kostce ISO. Reszta pozostaje bez zmian.

     

    Jeśli zrozumieliśmy teorię to wiemy, że trzeba będzie wykonać następujące prace:

    1. Rozebrać i zdemontować kierownicę oraz obudowę konsoli kierownicy.
    2. W zależności od wybranego wariantu (schematu) przeciągnąć przewód bądź dwa przewody od taśmy kierownicy do radia a następnie zakończyć ten przewód jack’iem stereo.
    3. Przerobić moduł sterowania radiem.
    4. Poskładać wszystko na tyle żeby udało się przeprowadzić testy i jeśli wynik będzie pozytywny poskręcać wszystko z powrotem.

     

    Tyle teorii, a teraz bierzemy się za część praktyczną.

     

    1. Odłączamy akumulator

     

    2. Demontujemy kierownicę. O tym jak to zrobić jest kilka postów na forum więc krótko opiszę jedynie samo zdjęcie poduszki bo osobom, które nigdy tego nie robiły może to sprawić trochę problemów.

    Generalnie poduszka jest trzymana przez dwa proste zatrzaski umieszczone z dwóch stron poduszki. Taki zatrzask to po prostu pręcik z wyżłobionym miejscem, w które wpada sprężynka. Żeby zwolnić zatrzask trzeba lekko odgiąć sprężynkę.

    Na poniższej fotce zaznaczyłem, w którą stronę należy odgiąć sprężynki. Problem polega na tym że sprężynek nie widać dopóki nie zdejmiemy poduszki i trzeba to zrobić "na czuja":)

    th_242857239_12_122_438lo.jpg

    Fotka 12

     

    Ustawiamy kierownicę tak, żeby poduszka była pionowo. Wtedy będziemy mieli dostęp do otworu z tyłu kierownicy. Wkładamy w ten otwór krótki płaski śrubokręt i próbujemy wymacać sprężynkę. Opieramy śrubokręt z góry sprężynki i ciągnąc śrubokręt w górę (na zasadzie dźwigni) próbujemy odgiąć sprężynkę w dół. Jeśli nam się uda to poduszka z jednej strony lekko odskoczy. Odwracamy kierownicę o 180 stopni i próbujemy zwolnić w ten sam sposób drugi zatrzask. Gdy i tym razem się uda będziemy już mogli wyjąć poduszkę. Róbcie to jednak powoli bo przed całkowitym zdjęciem poduszki trzeba jeszcze odczepić od niej kostkę z przewodami.

     

    Odkręcamy kierownicę kluczem Spline M12, o którym wspomniałem na początku opisu. Przed zdjęciem kierownicy warto zaznaczyć na trzpieniu, na którym jest ona osadzona, pozycję kierownicy. Nie muszę chyba wyjaśniać dlaczego warto to zrobić.

    3. Po zdjęciu kierownicy demontujemy obudowę kolumny kierownicy. Żeby zdjąć tą obudowę wystarczy odkręcić dwie śrubki od strony kierownicy, trzy śrubki od spodu oraz dwie śrubki trzymające uchwyt do regulacji położenia kierownicy:

    th_242868899_13_122_455lo.jpg

    Fotka 13

     

    Po zdjęciu obudowy kolumny kierownicy mamy łatwy dostęp do taśmy kierownicy – fotka poniżej:

    th_642429015_14_122_249lo.jpg

    Fotka 14

     

    4. Zdejmujemy taśmę z kolumny kierownicy i podłączmy dwużyłowy przewód do dwóch wolnych pinów wychodzących z kostki od spodu taśmy – fotka 15 poniżej.

    Żeby się podpiąć do tych pinów wykorzystałem złącze używane w komputerach stacjonarnych. Takimi złączami są zakończone przewody łączące np. przyciski „power" lub „reset” z płytą główną. Złącze to pasuje idealnie.

    th_242924712_15_122_688lo.jpg

    Fotka 15

     

    5. Wkładamy taśmę z powrotem na miejsce i przeciągamy nasz przewód pod konsolą aż do radia. Warto go poprowadzić obok istniejących już wiązek przewodów łącząc z nimi nasz przewód taśmą parcianą – fotka 15 i 16. Do przeciągniętego przewodu lutujemy wtyk jack stereo.

    th_242955397_16_122_343lo.jpg

    Fotka 16

     

    Żeby wpiąć się do taśmy od strony kierownicy, wykorzystałem takie samo dwupinowe złącze jak od spodu taśmy. Na fotce poniżej przymiarka bo zanim je tam wepniemy na stałe czeka nas przeróbka fabrycznego modułu sterowania radiem.

     

    th_242969520_17_122_390lo.jpg

    Fotka 17

     

    6. Przerabiamy moduł sterowania radiem.

     

    • Wymontowujemy moduł sterowania z kierownicy. Jest on przykręcony dwiema śrubkami typu TORX zaznaczonymi na poniższej fotce:

      th_242981105_18_122_254lo.jpg
      Fotka 18


      .

    • Odczepiany od modułu sterowania kostkę z przewodami i odkręcamy metalowy stelaż którym moduł był przymocowany do kierownicy. Stelaż również jest przymocowany dwiema śrubkami TORX.
      .
    • Rozkładamy moduł sterowania - w tym celu trzeba odkręcić cztery malutkie śrubki TORX (fotka poniżej). Po odkręceniu tych śrubek moduł da się łatwo rozłożyć.
       

      th_243015176_19_122_156lo.jpg
      Fotka 19


      .

    • Wyjmujemy z modułu płytkę drukowaną:
       

      th_243046413_20_122_204lo.jpg
      Fotka 20


      .

    • Przerabiamy płytkę i montujemy nasze rezystorki. Poniżej kilka fotek przerobionej przeze mnie płytki. Ja zrobiłem przeróbkę w taki sposób żebym w przyszłości mógł przywrócić jej oryginalną funkcjonalność:
       

      th_243144949_21_122_147lo.jpg th_243216605_22_122_687lo.jpg th_243258401_23_122_580lo.jpg
      Fotka 21 ........... Fotka 22 ................ Fotka 23


       
      Na płytce zamontowane są cztery mikrostyki przy czym każdy z nich ma cztery nóżki. Dwie przednie (te szerzej rozstawione) nic nie robią poza tym, że są i utrzymują mikrostyk na płytce. Nas interesują dwie tylne nóżki (te o węższym rozstawie). Do jednej z nich musimy przylutować rezystor a do drugiej masę.
      Żeby to zrobić trzeba wylutować te nóżki z płytki i je odgiąć ale w tym celu musimy niestety odlutować cały mikrostyk. Na fotce poniżej zaznaczyłem nóżki mikrostyków (widok od spodu płytki drukowanej):
       

      th_243277733_24_122_444lo.jpg
      Fotka 24


       
      Prostujemy więc tymczasowo diody, demontujemy czarny plastikowy stelaż, który ogranicza nam dostęp do mikrostyków i wylutowujemy mikrostyk. Odginamy dwie tylne nóżki, do jednej z nich (nie ma znaczenia do której) lutujemy rezystor a do drugiej przewód masowy. Wlutowujemy z powrotem mikrostyk ale tylko dwie przednie nóżki.
      To samo robimy z resztą mikrostyków. Na koniec łączymy ze sobą rezystory w jednym punkcie i dolutowujemy do niego przewód sygnałowy. Tak samo łączymy ze sobą przewody masowe i dolutowujemy do nich przewód masowy. Poniżej zamieszczam fotkę oraz rysunek które to wszystko ładnie obrazują:
       

      th_243311467_25_122_358lo.jpg th_243321754_26_122_147lo.jpg
      Fotka 25 ........................... Fotka 26


       

     

    7. Mając przerobioną już płytkę składamy moduł sterowania. Przewód masowy i sygnałowy można przeciągnąć obok górnego gniazda tak jak to jest widoczne na fotce 25. Z kolei na fotce poniżej widać jak to wygląda po złożeniu modułu sterowania:

     

    th_243342217_27_122_118lo.jpg

    Fotka 27

    8. Przeciągnięte przewody oklejamy taśmą parcianą i ładnie układamy wewnątrz kierownicy jak na fotce poniżej:

     

    th_243513739_28_122_481lo.jpg

    Fotka 28

     

    9. Na koniec podłączamy dwupinowe złącze, którym są zakończone nasze przewody do taśmy kierownicy.

     

    th_243616380_29_122_565lo.jpg

    Fotka 29

     

    Pamiętajmy że przewód sygnałowy i masa na wejściu taśmy muszą pokrywać się z przewodem sygnałowym i masą na wyjściu taśmy. Dlatego też po podłączeniu warto to sprawdzić miernikiem, czyli trzeba po prostu sprawdzić przejście między stykiem nr 1 złącza jack a pinem w taśmie kierownicy, do którego jest podpięty przewód sygnałowy. Następnie sprawdzamy przejście między masą złącza jack a pinem w taśmie kierownicy, do którego jest podpięty przewód masowy.

     

    10. Jeśli test "przejścia" wypadł pozytywnie pozostaje nam jeszcze sprawdzić czy nasze sterowanie działa. Oczywiście nie włożymy teraz radia bo mamy odpięty akumulator ale możemy sprawdzić czy wciśnięcie przycisku na module sterowania "wywołuje" odpowiednią rezystancję.

    Przełączamy więc miernik na pomiar rezystancji, jeden przewód miernika podłączamy pod Masę złącza jack a drugi pod Styk 1 naszego jacka. Wciskamy przycisk GŁOŚNIEJ, co powinno spowodować, że miernik pokaże nam rezystancję zamontowanego rezystora R3. Jeśli tak, lecimy dalej i wciskamy przycisk CISZEJ - miernik powinien wskazać rezystancję taką jaką ma rezystor R4. Analogicznie sprawdzamy funkcje DALEJ i WSTECZ, które powinny wskazać odpowiednio rezystancję R1 oraz R2.

     

    11. Jeśli wynik powyższych testów jest pozytywny składamy wszystko z powrotem, wkładamy jacka do radia, podłączamy akumulator i cieszymy się sterowaniem z kierownicy.

     

     

    Osoby, które mają kierownicę z większą ilością przycisków do sterowania radiem mogą zaimplementować większą ilość funkcji. Poniżej lista możliwych funkcji dla radia marki Pioneer:

     

    th_243620594_30_122_86lo.jpg

    Fotka 30

     

    Na koniec pozostaje mi życzyć udanych przeróbek.

    • Thanks 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2002

    Dzieki! pomoze mi to, wielkie PIWO Dla Ciebie. Pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B7 3.6 V6 300KM DSG 4x4
    Rok prod: 2012

    dziekuje za tego manuala :) pomoglo mi to w Ibizie :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    Witam. Jestem już po przeróbce sterowania. Niestety z radiem Alpine CDE-112Ri nie działa. Może ktoś się orientuje czy wystarczy inne rezystory wlutować, żeby uruchomić sterowanie? Czy w jakiś inny sposób trzeba przerobić?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2005
    Witam. Jestem już po przeróbce sterowania. Niestety z radiem Alpine CDE-112Ri nie działa. Może ktoś się orientuje czy wystarczy inne rezystory wlutować, żeby uruchomić sterowanie? Czy w jakiś inny sposób trzeba przerobić?

     

    No niestety, z tego co piszą tu:

    http://www.mp3car.com/input-devices/131147-need-alpine-wired-remote-control-pinout.html

     

    to do wysterowania radia Alpine nie wystarczy zwykły rezystor. Potrzebny jest genereator odpowiednich impulsów. Impulsy podane w odpowiednich odstępach czasu wywołują żądaną funkcję. Także sory. Dziwie się że nie sprawdziłeś tego zanim zrobiłeś przeróbkę, przecież wyraźnie pisałem że manual dotyczy radia Pioneer.

    Wyjścia są 3:

    1. zmiana radia na Pioneer lub np Sony, które również można wysterować rezystorami (o innej wartości niż Pioneer)

    2. zakup adaptera (chociaż z ich działaniem bywa różnie)

    3. zabawa z generatorem impulsów ale to już wyższa szkoła jazdy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002
    No niestety, z tego co piszą tu:

    http://www.mp3car.com/input-devices/131147-need-alpine-wired-remote-control-pinout.html

     

    to do wysterowania radia Alpine nie wystarczy zwykły rezystor. Potrzebny jest genereator odpowiednich impulsów. Impulsy podane w odpowiednich odstępach czasu wywołują żądaną funkcję. Także sory. Dziwie się że nie sprawdziłeś tego zanim zrobiłeś przeróbkę, przecież wyraźnie pisałem że manual dotyczy radia Pioneer.

    Wyjścia są 3:

    1. zmiana radia na Pioneer lub np Sony, które również można wysterować rezystorami (o innej wartości niż Pioneer)

    2. zakup adaptera (chociaż z ich działaniem bywa różnie)

    3. zabawa z generatorem impulsów ale to już wyższa szkoła jazdy.

     

    Podjąłem się tego bo odnalazłem takie informacje że powinno zadziałać z radiem Alpine. Więc jak najbardziej sprawdziłem. Ale z tego co piszesz rzeczywiście wynika, że w Alpine jest inaczej to rozwiązane.

     

    No trudno będzie trzeba coś pokombinować, ewentualnie zostanie bez sterowania;) he he

     

    Ale dla ciebie pochwała za fajnego manuala:) Pozdrawiam.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    Witam i z góry przepraszam że odgrzebuję temat sprzed kilku lat, ale mam podobny problem na temat którego nie znalazłem nic w internecie. Chciałbym zamontować w Passacie b5 fl radio Parrot Asteroid Smart oraz podłączyć do niego sterowanie z kierownicy multifunkcyjnej. Można to zrealizować przy pomocy interfejsu Unika Parrot Asteroid, jednak z danych producenta wynika, że interfejs jest kompatybilny z kierownicą multifunkcyjną w Passacie b6 http://dbinstall.parrot.com/compatibility_pdf.php?model=1640&ck=11 Znalazłem na zagranicznym forum informację od firmy Parrot, że najprawdopodobniej urządzenie jest również kompatybilne z moim Passatem http://forum.parrot.com/usa/viewtopic.php?id=28409 Co o tym sądzicie, czym różni się sterowanie z kierownicy w Passacie b5 i b6? Jak najlepiej rozwiązać problem sterowania z kierownicy radiem Parrot w Passacie b5 fl?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    W b6 sterowanie idzie po canie a w b5 pojedynczą szyną danych, więc jest to inny standard.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003
    W b6 sterowanie idzie po canie a w b5 pojedynczą szyną danych, więc jest to inny standard.

    Nie koniecznie. Może być albo po jednym kablu a może być też po Canie.

    Ale czy to zagra ze sobą to pewnie nikt tu nie sprawdzał...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 1999

    Trochę masz racje bo da się tak ale w przypadku passata b5 radia były sterowane z kierownicy przez 1 kabelek remote i poprzez can, sprawdzić to można w zależności czy masz przekaźnik 1J0907487a czy 1J0907487b, na tym "b" sterowanie do radia idzie canem, ale czy to jest zgodne z passatem b6 tego nie wiem.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2000

    Hej, można prosić o reupload fotki nr 30 z opisem funkcji Pioneer oraz fotki 10?

    Edited by DzieX

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Witam. Może jeszcze ktoś tu zagląda i pomoże. Nie chce u mnie to działać. Wszystko elegancko polutowane na płytce, na wyjściu ze sterownika miernik pokazuje prawidłowe rezystancje. Podłaczam pod taśme kierownicy i dalej od taśmy elegancko po pinach kabelek z mini-jackem(kabelek to była przejściówka jack-jack) sprawdzone miernikiem wszystko prawidłowo podłączone ale rezystencja już inna - wyższa... Sterowanie z kierownicy nie działa po podłączeniu do radia (Pionieer). Winny kabelek???

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy