Skocz do zawartości
GRZECHHH

Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P

Rekomendowane odpowiedzi

@Daron

Dzięki za odpowiedź. Nie chcę się powtarzać, ale napiszę jeszcze raz jako wytłumaczenie: moja wiedza reprezentuje mizerny poziom :). Oczywiście myślałem o zmianie pamięci flash, bo tutaj chcę na razie ingerować.

 

Sterownik 038 906 019 PF EDC 15+ na allegro jest bardzo tani, można go dostać nawet za 80 zł. Moja pytanie jest następujące: czy w tym sterowniku po wyłączeniu immo samochód będzie pracował bez problemów? Czy może jeszcze gdzieś immo jest zaszyte (liczni, pompa ABS, czy też inne urządzenie elektroniczne)?

 

Pytam ponieważ z czasem chciałbym trochę więcej pobawić się tym sterownikiem. Backup chciałbym mieć w postaci oryginalnego ECU, a pracować chciałbym z ECU kupionym na allegro. Wtedy będę spał spokojnie :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@Daron

 

Sterownik 038 906 019 PF EDC 15+ na allegro jest bardzo tani, można go dostać nawet za 80 zł. Moja pytanie jest następujące: czy w tym sterowniku po wyłączeniu immo samochód będzie pracował bez problemów? Czy może jeszcze gdzieś immo jest zaszyte (liczni, pompa ABS, czy też inne urządzenie elektroniczne)?

 

Pytam ponieważ z czasem chciałbym trochę więcej pobawić się tym sterownikiem. Backup chciałbym mieć w postaci oryginalnego ECU, a pracować chciałbym z ECU kupionym na allegro. Wtedy będę spał spokojnie :).

 

Skoro koniecznie chcesz mieć zapasowe ecu zrób to tak jak ja:

ad1. kupujesz nowy sterownik,

ad2. ściągasz program k+can commander 1,4 (CHINA)

ad3. za pomocą zwykłego interfejsu kkl (tego co masz do vaga) i programu k+can commander łączysz sie z ecu w aucie i zapisujesz EEPROM (koniecznie skontroluj czy wszystko poprawnie się odczytało)

ad4. podpinasz nowy sterownik, tak samo ściągasz z niego eeprom, po czym wgrywasz do nowego ecu eeprom z Twojego starego sterownika.

 

Po zabiegu masz identyczną kopie ECU z przebiegiem, vinem, immo itp. Pamiętaj, że muszą być identyczne numery sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro koniecznie chcesz mieć zapasowe ecu zrób to tak jak ja:

ad1. kupujesz nowy sterownik,

ad2. ściągasz program k+can commander 1,4 (CHINA)

ad3. za pomocą zwykłego interfejsu kkl (tego co masz do vaga) i programu k+can commander łączysz sie z ecu w aucie i zapisujesz EEPROM (koniecznie skontroluj czy wszystko poprawnie się odczytało)

ad4. podpinasz nowy sterownik, tak samo ściągasz z niego eeprom, po czym wgrywasz do nowego ecu eeprom z Twojego starego sterownika.

 

Po zabiegu masz identyczną kopie ECU z przebiegiem, vinem, immo itp. Pamiętaj, że muszą być identyczne numery sterownika.

 

Witam. Po co tyle kombinacji. Odczytaj pin ze starego i nowego sterownika, Wyciągnij stary wsadź nowy i zrób adaptację. VIN i IMMO same się przypiszą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Po co tyle kombinacji. Odczytaj pin ze starego i nowego sterownika, Wyciągnij stary wsadź nowy i zrób adaptację. VIN i IMMO same się przypiszą.

 

Każdy robi jak woli, a czasowo pewnie podobnie wychodzi. Już nie mówiąc, ze jak chce wyciągnąć pin to i tak musi eeprom commanderem odczytac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy jakby ktos potrzebował sprawny mpps v13 pisać na pw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znacie zależność długości wtrysku do dawki paliwa dla pompek BA? Prawda to, że 65mg=38*?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza strona 14 post, tam masz ekstrapolacje dla BA na 70mg. 38* To już bliżej 75mg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znacie zależność długości wtrysku do dawki paliwa dla pompek BA? Prawda to, że 65mg=38*?

Musisz dopaść mapy ecu z silnika na pompkach BA i wszystko bd miał jak na tacy. Długość wtrysku konwertowany na dawkę w mg uzależniona jest tez od obrotów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam duration max. 31 stopni przy dawce 65mg dla PD z końcowką BA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę montował w najbliższym czasie turbo GTB1756VK. Ile max. mogę dmuchnąć na tym turbie? 1,75bar z over 1,85bar?

Ile mogę podlać max. na pompowtryskach BA? 70mg dadzą radę? Aktualnie na serii mam 65mg i 1,5bar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z takiej 1.85b możesz dmuchać śmiało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Po przeczytaniu calego watku, postanowilem ze podziele sie moimi wypocinami w swoich mapach.

Nie jest to soft z passata, a z Audi A4 B6 ale silnik to 1.9 tdi AVF.

 

Jedyny chyba tak mocno rozwiniety temat o chip tuningu na polskich forach :)

Narazie jestem jeszcze w fazie dopieszczania , nie wgrywalem softa jeszcze na auto. Siedze rowniez na ecuconnections.com, tam tez jest fajna skarbnica wiedzy, polecam :)

 

w ponizszym linku macie oryginalna i zmodyfikowana mape, czekam na wasze opinie :)

 

https://megawrzuta.pl/download/c10fab2627dd3bd970225e168da0052a.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie sobie przeczytalem wszystko, dzieki za link.

Zmiejszylem mu lekko dawke przy poczatkowej fazie przyspieszania zeby dwumas za szybko nie polecial i zastosowalem sie ponizszego:

DW>=SL>=TL z czego SL tez sporo wygladzilem :)

 

Ponizej masz moj temat, na dniach mam zamiar wgrac do auta i porobic logi :) mam nadzieje ze bedzie dobrze .

http://www.ecuconnections.com/forum/viewtopic.php?f=152&t=47539&p=202003#p202003

 

oraz poprawiony soft:

https://megawrzuta.pl/download/a061b0cb045944d026bf3175aa858601.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie wygląda dobrze nawet bardzo dobrze, jakieś ~170KM powinieneś uzyskać przy zdrowym silniku.

Boost można podciągnąć na 2475 od 2247obr do 3990obr.

TL jeżeli masz sprzęgło z dwumasą w 100% pewne zostaw, jeżeli masz lekkie wątpliwości wygładź górkę od 1900obr do 2247 zdejmując po 3mg. Im gładziej tym lepiej dla sprzęgła ;)

N75 trzeba później dostroić podług LOG'ów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Rafal za mile slowo :) Ogolnie silnik zdrowy, jezdze juz nim dwa lata, pompki, turbo i sprzeglo (dwumas) maja sie dobrze :)

Rozumiem ze piszesz odnosnie juz drugiego pliku ktory udosteplnilem mod8 ? Poniewaz wzgledem wczesniejszego pliku i tak juz go wygladzilem :)

Odnosnie turbo to duzo opinii bylo zeby dmuchac do 1,45, mysle ze kolejne dopracowania beda juz po pierwszych logach jak soft wyladuje w aucie, ale pomysle o tym :)

Jak macie ochote to oczywiscie podziele sie wynikami , mam nadzieje ze w weekend to na spokojnie ogarne...

 

 

ADD:

Jednak zdrowy rozsadek podpowiedzial zeby wygladzic jeszcze ten TL oraz tak jak Rafal napisales w tym zakresie obrotow od 2247 do 3990 dalem mu 2450, bo tez byly niepotrzebne skoki doladowania oczywiscie do tego tez przeliczony SL.

Soft w linku ponizej:

https://megawrzuta.pl/download/23e668cb1fd96a4ce27a4fdd1dec3037.html

Edytowane przez czornykamil
dodane (dwumas) / dopisek ponizej ADD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak odniosłem się do poprawionego pliku.

Jeżeli geometria hula dobrze i turbo w dobrej kondycji to i te 1.5bara by wytrzymało. Ja sam mam u siebie doładowanie rzędu 1.6bar w zakresie 2250/3250obr i od dwóch lat hula aż miło. Ale w Twoim przypadku te 0.25bar to będzie znikoma różnica.

 

W TL im mniej górek, czyli im bardziej gładki, tym bardziej w niższych partiach obrotów tym lepiej dla sprzęgła, które w tym zakresie obrotów dostaje bardzo po tyłku. Sam sie o tym przekonałem bo usmażyłem niż jedno sprzęgło na przestrzeni 60k km ze względu na zbyt gwałtowny TL. Dodatkowo samym TL można ograniczyć overboost'y które są zabójcze dla turbo.

 

Jak wrócę z pracy to sprawdzę ostatni z Twoich programów.

 

EDIT.

Sprawdziłem, nie mam zastrzeżeń, wgraj, sprawdź jak jeździ, zrób logi, w szczególności grupy 11 aby sprawdzić czy turbo nie przeładowuje ;)

Edytowane przez Juszczu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak jeszcze nie wszystko skonczone, okazalo sie ze blednie wyliczalem SL (bylby niezly batory za mna) .

Douczony poprawilem go oczywiscie i wrzucam sofcik do oceny :)

 

https://megawrzuta.pl/download/82a73525321bf661511c7bb06051a247.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, w miejscach gdzie miałeś wyższy SL, trzymał Cię jeszcze TL więc batorego raczej by nie było ;). Z resztą jak wgrasz, przejedziesz się to będziesz wiedział czy i co ewentualnie poprawić ;)

Jakiś dym zawsze może się pojawić, mniejszy bądź większy, ale wtedy robisz logi i wprowadzasz korekty ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, masz racje, zapomnialem o TL :) ale przynajmniej juz wiem jak dokladnie wyliczac SL ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności