Skocz do zawartości
GRZECHHH

Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, Salinsik napisał:

Dobra zrobilem ecu read na opcje z literką P i zczytałem orygnilaną mapę do pliku .bin. Tylko jakbyś zaczął coś robić, to modyfuakcje dawek i turbo najlepiej od 2200-2300 RPM, gdyż dół niech będzie jak jest, nię chce obciążać sprzęgła, no i turbo mi trochę pózniej wstaje więc dlatego mody dopiero od tych obrotów. 

1.9 TDI ASZ 131 Seria

skoda2.bin

skoda2.bin

skoda2.bin

Witam. Posiedziałem trochę nad twoją mapą. Oto wyniki. W pliku Word są zaznaczone miejsca w których ręcznie wpisywałem liczby - tzn. jeśli chcesz możesz zmieniając tylko w tych właśnie miejscach liczby zmieniasz całą mapę. Zmieniłem tylko w jednym bloku - oczywiście możesz podmienić dane z innych map. Limitery do IQ są do 60mgr więc nic więcej do paliwa nie potrzeba zmieniać. Oczywiście po wgraniu obowiązkowo logi i ewentualnie poprawki. Zdrowych i wesołych świąt

SkodaASZ.rar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mi się nie załądowało wszystko czy coś, bo ja używam tego programu EDCsuite, wziąłem compare to another binary i porównalem z serią, to zmienone są 4 mapy, tak zrobiłeś? Bo widze że boost ruszony,i tourqe i smoke. A driver wish IQ i duration i SOI? Czy z nimi cos trzeba czy te 4 wyżej wystarczą?

-Driver wish mówiłeś i  widze ze nie trzeba zmieniać, bo na 100% na serii i modzie jest 70mg, więc jak dobrze rozumiem, zmieniłes limitery? smoke i tourqe? bo one po prostu ograniczją, dobrze to rozumiem?

-Przy boost target map rozumiem że dałes cisnienie turbo na wieksze przy czym zmieniles deksryptor na osi na 57mg? Dobrze rozumieim?

- A co z mapami EGR i N75? EGR może być w serii, ale N75 nie trzeba przerobić też? Pytam bo nie wiem do końca jak to się będzie miało do końcowego ciśnienia tubo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Tak racja zmieniłem tylko te cztery mapy. DriverWish nie trzeba bo i tak są do 70mgr.  Injection Duration są skalibrowane do 60mgr.  Start OInjection można zmienić ale przy Stage 1 nie ma takiej potrzeby, chyba ze ze względu na spalanie( ale u mnie nawet bez tego spalanie zmalało). Boost ruszony tak jak chciałeś do 2500mbar do tego oczywiście limiter zwiększony odpowiednio. SVBL zostawiłem w spokoju - powinno być jeszcze na tyle tolerancji ( u mnie po dostosowaniu N75 a nawet i przed zero trybu awaryjnego). EGR-u tez nie ruszałem bo trzeba później dostosować jeszcze SOI żeby auto grzało nie tylko na pedale wciśniętym do podłogi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- Czyli rozumiem że N75 można zostawić narazie? Sama mapa turbo wystarczy skoro nie ma przeładowań, prawda?

- A przy torque limiter jak to wygląda, bo tam jest os RPM i atm. pressure, przy czym jest 500 900 i 1000, więc jak to wygląda? Bo widze że zmieniłes wartości torque dla 1000mbar ( zalącznik), czy trzeba zmieniac jeszcze oś 900 czy to co zmieniłes dla 1000 wystarczy?

 

 

Na razie zamówie sobie tego MPPS V16 i dam znać jak auto się zachowuje i jakie są logi po sofcie. 

Pozdrawiam

20180331_201006.jpg

Edytowane przez Salinsik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Salinsik napisał:

- Czyli rozumiem że N75 można zostawić narazie? Sama mapa turbo wystarczy skoro nie ma przeładowań, prawda?

- A przy torque limiter jak to wygląda, bo tam jest os RPM i atm. pressure, przy czym jest 500 900 i 1000, więc jak to wygląda? Bo widze że zmieniłes wartości torque dla 1000mbar ( zalącznik), czy trzeba zmieniac jeszcze oś 900 czy to co zmieniłes dla 1000 wystarczy?

 

 

Na razie zamówie sobie tego MPPS V16 i dam znać jak auto się zachowuje i jakie są logi po sofcie. 

Pozdrawiam

20180331_201006.jpg

Sorki ale zapomniałem zmienić na 900. Żeby chronić auto w górach nie zmieniam tak ostro dla niższych ciśnień. Możesz w sumie dla 900 tak jak dla 1000 ale dla 500 albo zostawić albo tylko delikatnie zmienić. Tu masz zmienione w TL

WinOLS (Skoda Octavia (Od Marcina2) - 368577)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie no , dla 500 niech będzie już seria, żeby jednak nie męczyć auta, dzięki za zmianę. 

 

Tak jak mówiłem trochę czasu minie zanim to sprawdzę w praktyce, zrezygnowalem z galletto i zamówie mpps v16,  jak tylko zrobię logi i sprawdzę auto w praktyce to dam znać. 

 

Dzięki wielkie i życzę mokrego dyngusa.

Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że dla 900 dałeś trochę mniej, jak to się ma do realnej sytuacji? Bo zazwyczaj na czujniku w vcds pokazuje mi 972-980 mbar atmosferycznego, to wtedy bierze dawki z osi 1000 z TL, tak?

 

mapa2.PNG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

900 i 1000 dajcie sobie takie same wartosci bo wszystkie pomiedzy wartosci sterownik ekstrapoluje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak Marcin już zrobił, można jeszcze podciągnąć 900 jak coś, ale najpierw sprawdzę jak się będzie sprawował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@arekows

Witam. Nie znam się kompletnie na silnikach na pompie, ale z tego co zobaczyłem to mógłbyś jeszcze trochę z tego wyciągnąć. Mapę dymienia przekonwertuj na AFR - to jest bardzo proste u ciebie. Przy delikatnym dymieniu powinieneś dojść nawet do 55mgr - mapa z napięciami pompy wyskalowana jest do 60 więc nie będzie problemu. Jeśli zwiększasz doładowanie turbo - nie zapominaj o SVBL - ty masz ustawione na 2200 więc z chwilowym przeładowaniem może być tryb awaryjny. Do tego zmieniasz też oś mapy dymienia + wartości w mapie. TL nie ruszałbym poniżej 2000obr/min - jedynie delikatnie. DW po prostu dodane 4 lub 10 - nie tędy droga - zwiększasz i to bardzo reakcję pedału gazu. Poza tym - po co zmieniłeś od zerowych obrotów? Ruszyłeś N75 - mam nadzieję że to w oparciu o testy drogowe lub na rolkach?? - normalnie bez zmiany, dopiero po logowaniu delikatne zmiany. Według EDCSuite powinieneś wyciągnąć jakieś 150kucy, więc warto trochę nad tym posiedzieć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki marmal posiedzę na tym i zobaczymy co mi wyjdzie z tego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam zgrywam sterownik 028 906 021 CE, 0 281 001 425/426 kości Ti B58547 EPROM 27C1001 PLCC32, ale zgrywane czy jako 27c010 czy jako 27c1001 wsady maja po 128KB, co po połączeniu obu wsadów H i L daje plik wynikowy 256KB, czy w tym sterowniku wsad jest 256KB?

Czy robię coś źle?

Jak Ktoś mi wyjaśni będę wdzięczny.

HHH ori ster próbny.BIN

LLL ori ster próbny.BIN

hl.bin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.4.2018 o 09:43, mankos43 napisał:

Witam zgrywam sterownik 028 906 021 CE, 0 281 001 425/426 kości Ti B58547 EPROM 27C1001 PLCC32, ale zgrywane czy jako 27c010 czy jako 27c1001 wsady maja po 128KB, co po połączeniu obu wsadów H i L daje plik wynikowy 256KB, czy w tym sterowniku wsad jest 256KB?

Czy robię coś źle?

Jak Ktoś mi wyjaśni będę wdzięczny.

HHH ori ster próbny.BIN

LLL ori ster próbny.BIN

hl.bin

Próbowałem własnie otworzyć twój plik i na to wychodzi ze wszystko ok. Według EDCSuite masz 107 KM i 246 Nm choć mi tez się wydawało ze powinien mieć 512kb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy w tym wsadzie jest mapa dawki rozruchowej bo ciężko pali na rozgrzanym a ja nie mogę jej odnaleźć. Mógłby ktoś pomóc w tym temacie?

HL próbny.bin

Edytowane przez mankos43

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego arekows tu masz wsadzik od 1.9 Tdi 110ps ASV przerobiony na 140 KM . Jedzie bardzo fajnie , miej pali od 3 tankowania po wgraniu :) Jeżdże na nim już jakieś 2 lata i jest spoko .  Jakbyś sobie przepisał na swój ori to myśle że było by ok 

 

Toledo ASV 140KM

Edytowane przez mateusz607

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Marmal45 jakiś czas temu robiłeś mi mapę do 1.9Tdi pd ASZ  i mam problem ponieważ po wgraniu praktycznie zero różnicy nawet wymieniłem pompę tandemową na boscha bo luka dawała tylko 7,5 bara na 4000 tys/obrotów teraz daje 10 więc jest praktycznie fabryka Wydaje mi się że coś go trzyma może SML zero dymu nawet troszkę . jakbyś mógł to spójrz jeszcze raz na to nawet był bym skłony do tego aby troszkę przesadzić żeby zobaczyć czy zadymi i czy będzie efekt .I jeszcze pytanie czy można by podlać więcej ? Bo turbo daje do 2,5 więc max ale wydaje mi się że albo ma za mało paliwa albo coś go trzyma . Toledo na modzie na 140 km  te które podrzuciłem wyżej koledze arekows lepiej mi ciągnie .  I można by mu z dołu dać więcej bo zaczyna jechać od 2500 można by troszkę zejść w dół 

WinOLS (Seat Cordoba (ASZ-od Marcina) - 363556)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.05.2018 o 12:34, mateusz607 napisał:

Kolego arekows tu masz wsadzik od 1.9 Tdi 110ps ASV przerobiony na 140 KM . Jedzie bardzo fajnie , miej pali od 3 tankowania po wgraniu :) Jeżdże na nim już jakieś 2 lata i jest spoko .  Jakbyś sobie przepisał na swój ori to myśle że było by ok 

 

Toledo ASV 140KM

Strasznie dziwny ten wsad...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego stanek90 bo to jest wsad do 110 na pompie dlatego jest inny . Dodam jeszcze że robiony przez firmę specjalizująca się chip tuningiem u mnie w rodzinie 3 Toleda na tym latają już od kilku lat . Ja osobiście miałem robione przez tune-up ale to jakaś lipa była mam go jeszcze na kapie gdzieś.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności