Skocz do zawartości
GRZECHHH

Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P

Rekomendowane odpowiedzi

Dzieci dały mi spokój i mogłem chwilę posiedzieć. Tu masz pliki exela jak to obliczałem z SL i Turbo, TL to ręcznie i 3D. Także plik wyjściowy( zmienione tylko TL i SL) i co z tego powinno wyjść według programu EDCsuite

ASZ-Marcin.rar

Dzieci dały mi spokój i mogłem chwilę posiedzieć. Tu masz pliki exela jak to obliczałem z SL i Turbo, TL to ręcznie i 3D. Także plik wyjściowy( zmienione tylko TL i SL) i co z tego powinno wyjść według programu EDCsuite

ASZ-Marcin.rar

Edytowane przez marmal45
Podwójny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie by było gdybyś kolego pomógł :) Jakiś czas temu na próbę wrzuciłem takiego gotowca

 step-0035.bin 

którego dostałem razem z kabelkiem  lecz przyrostu mocy nie było coś jest w nim nie tak ? bo porównując do twojego wsadu od AVF to są bardzo podobnie zrobione .

Ja trochę snuje podejrzenia co do  pompy  tandemowej do sprawdzenia mam ciśnienie podawania paliwa . Najbardziej mnie irytuje to spalanie 8l przy normalnej jeździe do 140/KMh to trochę dużo . Tym bardziej ze mam drugi samochód na zwykłej pompie i tam zdarzyło mi się zejść przy spokojnej jeździe do 4,3 l?100KM a tu co bym nie robił to 8 lub koło 8 spala .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, mateusz607 napisał:

Bardzo fajnie by było gdybyś kolego pomógł :) Jakiś czas temu na próbę wrzuciłem takiego gotowca

 step-0035.bin 

którego dostałem razem z kabelkiem  lecz przyrostu mocy nie było coś jest w nim nie tak ? bo porównując do twojego wsadu od AVF to są bardzo podobnie zrobione .

Ja trochę snuje podejrzenia co do  pompy  tandemowej do sprawdzenia mam ciśnienie podawania paliwa . Najbardziej mnie irytuje to spalanie 8l przy normalnej jeździe do 140/KMh to trochę dużo . Tym bardziej ze mam drugi samochód na zwykłej pompie i tam zdarzyło mi się zejść przy spokojnej jeździe do 4,3 l?100KM a tu co bym nie robił to 8 lub koło 8 spala .

Witam! Zakładam że ten wsad to nawet nie był do twojego silnika - praktycznie 80-90% pozmieniane więc raczej do innego silnika/auta. Pewnie miałeś szczęście że program poprawił sumy kontrolne i auto odpaliło. 8 litrów to faktycznie dużo - mi na moim modzie(powinno być ok 180-190KM) i 1,5 tony + kierowca 7,1-7,3l przy normalnej jeździe. Proponowałbym żebyś spróbował mojego moda/ewentualnie dopasował do swoich potrzeb, wgrał go i spróbował pojeździć na nim. Jeśli będzie coś niedomagał to trzeba coś będzie szukać innego(mechanicznej usterki).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o twoim lecz twój jest do innego silnika wiec co ? kopiowanie map pod mój wsad ? 

Ok dopiero teraz zauważyłem wsadzik przerobiony pod ASZ od Ciebie. Jak tylko autko do mnie wróci to go wypróbuje bo narazie bratu pożyczyłem bo niestety jego się poobijało troszkę :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, mateusz607 napisał:

Mówisz o twoim lecz twój jest do innego silnika wiec co ? kopiowanie map pod mój wsad ? 

Ten plik jest zrobiony z twojego oryginału. Zresztą możesz posprawdzać co i jak było robione - w .rar są też pliki exela z formułami, których używałem do zrobienia tego softu

ASZ-Marcin.rar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie wgrałem soft do swojego autka a6c5 110hp AVG.TL podniesiony od 2250 do 4000 na poziomie 51 mg, smoke map os x pociagnieta do 1000mg i afr wyliczony na 17( w kolumnie 1000 mam 57 mg)Boost na 2090,svbl na 2250 i bost lim na 2200.Ruszona mapa napiecia o 3 % w ostatniej kolumnie oraz  +1 soi.I teraz moje pytanie poniewaz mam po całosci overboost czyli rozumiem ze musze jeszcze naniesc poprawke na mape n75 o 5-10% lecz też mam maly dymek przy pelnym bucie.Nie zaniskie cisnienie wymagane ??Moe przy 51 mg dac 2200 mbar i podniesc svbl do 2300 oraz boost lim do 2250.Proszę o opinie.Osie x w target boost oraz n75 mam do 45,podniesci do 51??

http://vaglogger.apphb.com/log/5a9b0bf3afad0fb3fc445554

odcinka na 3 biegu

http://vaglogger.apphb.com/log/5a9c4e6cafad0f542045e18b

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebna mi wasza pomoc! Założylem do pastucha 1,9tdi avf turbo od bmw e60 3,0d o oznaczeniu gt2256v i problem jest taki ze wstaje bardzo pozno i nie wiem juz co zrobic... mapa została stara po lekkich modach (jest w załączniku) podniosłem w niej tq i boost ale dalej jest bieda. daje tez logi w załaczniku, moze ktoś zechce mi pomoc.

passat 1,9 tdi avf gt2256vk

loogi passat.csv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.03.2018 o 18:31, Mateusz193 napisał:

Panowie potrzebna mi wasza pomoc! Założylem do pastucha 1,9tdi avf turbo od bmw e60 3,0d o oznaczeniu gt2256v i problem jest taki ze wstaje bardzo pozno i nie wiem juz co zrobic... mapa została stara po lekkich modach (jest w załączniku) podniosłem w niej tq i boost ale dalej jest bieda. daje tez logi w załaczniku, moze ktoś zechce mi pomoc.

passat 1,9 tdi avf gt2256vk

loogi passat.csv

Witam. Nie znam się bardzo na takich przeróbkach, ale czy próbowałeś zmienić N75 dla odpowiednich obrotów? Rzeczywiście to marnie u ciebie wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3/9/2018 o 06:02, marmal45 napisał:

Witam. Nie znam się bardzo na takich przeróbkach, ale czy próbowałeś zmienić N75 dla odpowiednich obrotów? Rzeczywiście to marnie u ciebie wygląda.

Szczerze to juz wszystkiego probowałem ale  nic z tego nie wychodzi... albo jest kupa dymu i ciągnie od 2800 albo nie ma dymu i nie ciagnie wogóle ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Skoro programowo nie możesz się z tym uporać to moim zdaniem źle jest ustawiona grucha. Ale to oczywiście moje zdanie. Ja też mam trochę z tym problem ale u mnie jest DPF (różnica ciśnienia w nim to aż 350mbar) muszę się z tym uporać i dopiero wtedy będę z turbo walczył. Na wyższych obrotach też jest problem z niedoładowaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 12.03.2018 o 16:19, Mateusz193 napisał:

Szczerze to juz wszystkiego probowałem ale  nic z tego nie wychodzi... albo jest kupa dymu i ciągnie od 2800 albo nie ma dymu i nie ciagnie wogóle ...

Albo masz za duza turbine - mogles wziac GTB 1756 LUB 2056., albo masz ograniczony przeplyw spalin przez flansze kolektora. Ewentualnie gruszka do ustawienia lub grometria sie haczy lub zle ustawiona. Soft musisz zmienic - kup sobie EGT i duuuzo czytaj. Z Gtb1756 wyciagniesz 1.7 bara i 190 km przy seryjnych pompkach. Przy 1.7 bara spaliny potrafia osiagnac 800st a zgaszenie silnika po deptaniu skutuje zapowietrzeniem ukladu chlodzenia, wiec widzisz ze trzeba uwazac i nie przeginac. Warto jechac do tunera na strojenie jezeli masz jakies problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mateusz193  Witam. Doszedłeś już do ładu z tą turbiną? Ja na razie czekam jeszcze na ocenę mojego modu i zabieram się za czyszczenie DPF. Kupiłem środek czyszczący z firmy Innotec. Zobaczę czy da rady usunąć mi ten cholerny popiół. 350 mbar różnicy to niestety tragedia?. Jeśli nie pomoże to trzeba będzie się gdzieś wybrać na czyszczenie. Dopiero wtedy zabawa z turbo u mnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z gt2256 mam taki problem ze ona z dołu nie chce wgl wstawać... bo powyżej 2500 rpm zaczyna już się wkręca i ciagnie 1.85 bar do 4500 rpm tak jak jest w sofcie. Tylko wtedy jest znowu problem podczas normalnej jazdy na trasie. Jadę 120-140 gaz rowno i nagle bach odcina turbo i błąd negativ presure. Robiąc logi zauważyłem ze ewidentnie brakuje mu powietrza z dołu :/ geometria chodzi lekko gruszka tez pracuje w całym swoim zakresie. Jesli chodzi o soft to kiedy podleje z dolu i wylacze przeplywke to jest batory jak z koksowni... a jak jest bez dymu to ani to jedzie ani to stoi... na gt17 bylo o niebo lepiej bo mimo tego ze wszyscy pisza ze max doladowanie dla gt17 to 1.5 bar to ja przez rok czasu jezdzilem na 1.65 bar i 1.8bar na overboost i jakos wirnika nie urwalo ;) chyba jednak bedzie tak ze te gt22 sprzedam i zaloze seryjna turbine bo na niej mialem soft bez dymu i niuta bylo wiecej z dolu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem obeznany w temacie turbo ale jak dla mnie to skoro wszystko funkcjonuje jak należy to pewnie źle jest ustawiony dolny zakres. Gruszka wychyla tyle co może a turbo kręci za mało bo brakuje na wychyleniu. Ale to jest moje zdanie. Szkoda by było wyrzucić tej turbiny skoro na takim doładowaniu możesz latać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów, mam pytanie co do programu w temacie. Rozumiem że jak pobiorę sobie mapę z galetto do pliku bin i wyedtyuje to potem od razu moge wgrac przez galetto do edc15? 

1.9 TDI ASZ 131 , rozumiem że checksumy są odrazu zrobione?

I jeszcze jedna sprawa, bo chce sobie tylko podnieść ciśnienie na mapie turbo, bo na razie nie czuje sie na siłach z mapami paliwa, a nie chce tez przesadzic z powetrzem, i chce podniesc z seryjnych 2350 mbar do 2500, rozumiem że musze zmienic to w mapie Boost i SBL Single bosst limiter , a czy N75 mapę też muszę zmienić czy sama mapa turbo wystarczy ? 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Salinsik napisał:

Witam Panów, mam pytanie co do programu w temacie. Rozumiem że jak pobiorę sobie mapę z galetto do pliku bin i wyedtyuje to potem od razu moge wgrac przez galetto do edc15? 

1.9 TDI ASZ 131 , rozumiem że checksumy są odrazu zrobione?

I jeszcze jedna sprawa, bo chce sobie tylko podnieść ciśnienie na mapie turbo, bo na razie nie czuje sie na siłach z mapami paliwa, a nie chce tez przesadzic z powetrzem, i chce podniesc z seryjnych 2350 mbar do 2500, rozumiem że musze zmienic to w mapie Boost i SBL Single bosst limiter , a czy N75 mapę też muszę zmienić czy sama mapa turbo wystarczy ? 

Pozdrawiam

Witam. A dlaczego chcesz podnosić samo ciśnienie na turbinie bez dodawania paliwa? Większe  ciśnienie oznacza też większe opory od strony wydechu więc  tylko nadmierne zużycie turba a na spalaniu raczej nie odczujesz różnicy. Najlepiej sobie przekonwertować Smoke map na AFR, porobić odpowiednie zmiany i później z powrotem na IQ. Jeśli AFR na standardowym doładowaniu nie będzie za niskie(dymienie) dopasować Injection Duration - jeśli trzeba - trochę niżej ustawić TL no i voila gotowe. Oczywiście później logi i ewentualnie N75 do poprawy jeśli są przeładowania. Na jednym z wcześniejszych postów w rarze dodałem też pliki w wordzie jak ja to obliczałem - może to nie jest profesjonalnie ale ja na tym dobrze jeździłem do tej pory no i bezdymnie. U siebie schodziłem z AFR do około 18,5-18,1 ze względu na DPF ale też ponoć w tym przedziale są optymalne moce do temperatur na wydechu. Zawsze możesz coś przerobić to się zobaczy. Ups trochę się rozpisałem:$

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję się pobawić, ewentualnie wgram moda z corodby, bo to asz, więc chyba nie powinno być komplikacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Salinsik napisał:

Spróbuję się pobawić, ewentualnie wgram moda z corodby, bo to asz, więc chyba nie powinno być komplikacji?

Zawsze możesz się tym modem sugerować ale nigdy nie wgrywaj na pałę innego softu - zaoszczędzisz zmarnowanego czasu i unieruchomionego silnika albo przynajmniej błędów - no chyba że jest identyczny. Udostępnij soft to coś podziałamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przy zczytywaniu ecu data z galletto ktory steornwik wybrac? Jest vw 1900 bosh edc 15 V 29F400 i vw 1900 bosh edc 15 P 29F400 i . Po prostu wziac drugi np. i ecu data a potem ecu read? i powinno wystarczyć? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra zrobilem ecu read na opcje z literką P i zczytałem orygnilaną mapę do pliku .bin. Tylko jakbyś zaczął coś robić, to modyfuakcje dawek i turbo najlepiej od 2200-2300 RPM, gdyż dół niech będzie jak jest, nię chce obciążać sprzęgła, no i turbo mi trochę pózniej wstaje więc dlatego mody dopiero od tych obrotów. 

1.9 TDI ASZ 131 Seria

skoda2.bin

skoda2.bin

skoda2.bin

Edytowane przez Salinsik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności