Skocz do zawartości
GRZECHHH

Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P

Rekomendowane odpowiedzi

Wiatm wzystkich. Jako ze ostatnio troszke grzebałem w swoim AVB ,wymiana uszczelki pod głowica, nowy dwumas popstanowiłem załozyć turbine BRD która juz dawno zalegała mi na pułce. Popatrzyłem troszke na rózne mapy i oto co mi wyszło. MAP mam 3 barowy. Prosze oceńcie moje wydumki, z góry dziekuje i pozdrawiam.

https://ufile.io/6fb13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grubo... jeżeli to AVB to PD na pewno tyle nie dadzą. 68mg to dają PD AL.

Po drugie nie ruszyłeś limitera MAP, który ograniczy i tak dawkę do 60mg.

1,5bar to dmucham na seryjnej turbinie z AVF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdrowe pompki z 101KM PD kończą się właśnie w okolicy ~68/69mg ale to już ich na prawdę górna granica, AL'ki spokojnie starczą na 80mg. Pamiętaj że na AL robią 220/230KM w standardzie, a to wymaga przynajmniej 75/80mg dawki ;).

 

Patrząc na sam soft:

TL - Co on taki poszarpany?? Poza tym jakie Ty masz u siebie sprzęgło, jesteś pewny że wytrzyma tyle Nm z dołu? Starajcie się na fabrycznym sprzęgle nie ruszać TL poniżej 2k rpm zbyt mocno bo szybko zabijecie sprzęgło.

DW - Przydałoby się wygładzić bo masz duży skok między 85% a 100% rosnący w miarę obrotów

ID [wszystkie] - do poprawy, rozkalibrowałeś tylko dawki, potrzeba wykonać ekstrapolację a nie zwiększyć wartość %'owo

N75 - dla BV43 będzie zupełnie inny niż dla ori turbo

 

Ogólnie to tylko tak na szybko sprawdzone, ale ogólnie do poprawy i to grubej, bo w ten sposób szybko coś klęknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejmujecie sie tymi dawkami w mg a wiekszosc tunerow nie bawi sie w ekstapolacje tylko wie ile wlac na podstawie dlugosci wtrysku I tak sobie kalibruje id jak mu dlugosc pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, ale jeżeli ktoś nie wie jaka powinna być długość wtrysku to ekstrapolacja jest najprostszą metodą wyliczenia tego, bo zwiększanie wartości w Injection Duration "na oko", itp skutkuje tak na prawdę tym iż tworzymy program którego później nie idzie zdiagnozować.

 

A powiedzmy sobie szczerze, ekstrapolacja dawki to roboty na jakieś 5min?? To chyba nie dużo biorąc pod uwagę iż przeczytanie jakiegokolwiek poradnika na temat modyfikacji map w EDC15 trwa jakieś 15min przynajmniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niby tak, ale jeżeli ktoś nie wie jaka powinna być długość wtrysku to ekstrapolacja jest najprostszą metodą wyliczenia tego, bo zwiększanie wartości w Injection Duration "na oko", itp skutkuje tak na prawdę tym iż tworzymy program którego później nie idzie zdiagnozować.

 

A powiedzmy sobie szczerze, ekstrapolacja dawki to roboty na jakieś 5min?? To chyba nie dużo biorąc pod uwagę iż przeczytanie jakiegokolwiek poradnika na temat modyfikacji map w EDC15 trwa jakieś 15min przynajmniej?

Masz racje, ekstrapolacje zrobić to chwilka i dobry sposób, nie bronie softu kolegi bo jest parę błędów, ale spróbuj zrobić ekstrapolacje czasu tych wtrysków z AVB (073AJ), to zobaczysz jakie brednie wychodzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem, właśnie na szybko zrobiłem ekstrapolację na 65mg i nie wyszło nic dziwnego.

No ale już mniejsza o to, ważne iż kolega musi poprawić soft i jeszcze uzupełnić wiedzę, bo niestety edycja programu z początku nie jest wcale taka łatwa i szybka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem ze to nie takie łatwe postaram wasze rady wziasc jakos do kupy i poprawic. Zanim wgram wolalbym byc pewny tego co robie. Dziekuje za odzew postaram sie troche doksztalcic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych na przyszłość wydatek PD min-max dla zdrowej pompki (pogrzebałem trochę w necie):

BA - 62 do 69mg

AL - 66 do 77mg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem juz po jazdach testowych, ponizej zamieszczam logi. Tak jak zauwazylem , mam lekkie przeladowanie w okolicach 2000 i 4000 obrotow na obydwu mapach tak jest. Teraz pytanie czy da sie to wyregulowac mapa od N75 czy czyscic VNT czy jeszcze cos innego :) ?

 

Logi z oryginalna mapa:

http://vaglog.pl/log-000_001_003_12DbXdr.html

http://vaglog.pl/log-004_008_010_hlA8159.html

http://vaglog.pl/log-011_UKsI9.html

 

Logi ze zmodyfikowana mapa:

http://vaglog.pl/log-000_001_003_aHtcl.html

http://vaglog.pl/log-004_008_010_Sgy53.html

http://vaglog.pl/log-011_TS39A9f.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to prosta sprawa, tam gdzie przeładowuje zwiększasz wartość mapy N75 o jakieś 2-3%, tam gdzie nie doładowuje zmniejszasz analogicznie. Później znów logujesz i sprawdzasz czy jest lepiej i ewentualnie poprawiasz.

Ogólnie to trzeba by zwiększyć wartości N75 w przedziale 1800-2400obr i od 3700obr ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie , troszke policzyłem pozmieniałem według waszych rad.Nie ruszałem jeszcze N75 chce przelogowac autko i zobaczyc co pozmieniac https://ufile.io/af422. ps zmieniłem wsad poprzedni był błedny.

Edytowane przez luka0199

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie , troszke policzyłem pozmieniałem według waszych rad.Nie ruszałem jeszcze N75 chce przelogowac autko i zobaczyc co pozmieniac https://ufile.io/af422. ps zmieniłem wsad poprzedni był błedny.

 

Daj oryginalny wsad do porównania.

Edytowane przez dartroom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie , troszke policzyłem pozmieniałem według waszych rad.Nie ruszałem jeszcze N75 chce przelogowac autko i zobaczyc co pozmieniac https://ufile.io/af422. ps zmieniłem wsad poprzedni był błedny.

 

Dalej jest źle. Czas wtrysku rozkalibrowany. Jak masz fabryczną kalibracje to jej nie ruszasz np. dla 50mg nie zmieniaj wartości....Zmieniasz ostatni wiersz np. 65mg i tam dajesz swoje nowe wartość albo z ekstrapolacji albo z palca. Reszta nie bd trzymać się kupy jak dawki nie bd grały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kurde faktycznie ja siedzialem i liczyłem ekstrapolacje przez pół dnia a teraz widze ,ze korzystalem ze złego wsadu. W moim aucie juz ktos grzebał i zamiast ori wsad wziołem ten modzony. Ale wtopa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SIemka. Widzę, że jest tu parę osób które mają jakąś wiedzę na ten temat więc i ja wrzucę swój soft do oceny... Obecnie na nim jeżdżę, dawka ustawiona na 7 i nie ma batorego. Przyspieszenie 0-100 wychodzi na nim ok. 8 sekund, dość wysokie spalanie ( częste kręcenie powyżej 3500 rpm....). Zerkniecie? Pompa 11, wtryski 0.260, turbo CAHA, ori IC, IQ via MAP, MAP 3 bar.

 

https://megawrzuta.pl/download/b72f1e2cae6ab2fcef065be4c54d11f3.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prócz tego co napisał dartroom, DW dalej do poprawy, nie potrzebnie zrobiłeś tą półkę od 85% do 100%, przez to zmieniasz charakterystykę pedału gazu, gdyż w 1/5 swojego działania będzie działał tak samo. Teraz nie będzie znaczenia czy wciśniesz gaz do oporu czy tylko w 80%.

Dodatkowo jeżeli w TL chcesz maksymalnie 64mg, tonie ma sensu robić DW aż do 70mg, zrób maksymalnie na 66mg przy 100% wciśnięciu gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to prosta sprawa, tam gdzie przeładowuje zwiększasz wartość mapy N75 o jakieś 2-3%, tam gdzie nie doładowuje zmniejszasz analogicznie. Później znów logujesz i sprawdzasz czy jest lepiej i ewentualnie poprawiasz.

Ogólnie to trzeba by zwiększyć wartości N75 w przedziale 1800-2400obr i od 3700obr ;)

 

Troszkę grłupie pytanie ale jakoś nie moge sie doczytać. Dla jakich dawek zmieniamy mape? W calym zakresie czy tylko dla najwyzszych dawek? np. powiedzmy, ze według logów grupy 11 przy 2000 tysiącach nie doładowuje mi 0.5 bara dla jakiej dawki paliwa opusćić pare procent wartość N75?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności