Skocz do zawartości
GRZECHHH

Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Na wstępie chciałbym pochwalić temat, bardzo ciekawe jest to wszystko o czym piszecie. Niestety jeszcze nie zdążyłem wszystkiego przeczytać ale chciałbym już zapytać o pewną rzecz abym rozumiał dalej co czytam :)

Z tego co przeczytałem zrozumiałem/wywnioskowałem, że w silnikach PD dawka paliwa jest regulowana poprzez ustawienie SOI i ID (długość wtrysku). Czy możecie mi powiedzieć jak to jest w starych VP z pompą wtryskową. Oczywiście SOI się ustawia a co reguluje ilość wtryskiwanego paliwa? Czy robi się to poprzez napięcie pompy?

Zastanawia mnie jak to byłoby w praktyce. Zamiast wtrysków ALH wsadzam wtryski o tym samym ciśnieniu ale z większymi otworami np 216 lub 230. Logiczne jest że przy tym samym ciśnieniu i przy tej samej długości wtrysku większe wtryski wleją więcej paliwa jeżeli nic nie skorygujemy w sofcie. Co należałoby ustawić aby dostosować ilość paliwa do powietrza i aby komputer nie przekłamywał wskazań spalania.

Przepraszam od razu jeżeli odpowiedź znajduje się gdzieś dalej w temacie ale chciałbym zrozumieć to zanim przeczytam wszystko abym nie musiał jeszcze raz czytać tylu stron.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem ze sterownikiem 038906019HK podczas wgrywania wsadu (mpps 12) wystąpił błąd i przewało w połowie od tamtej pory brak komunikacji. Podpowiedzcie proszę co z nim zrobić... Myślę podłączyć go na krótko i spróbować tak mu wsad podać. Pytanie tylko pod które piny się wpiąć?? I trzeba wprowadzać sterownik w tryb bootmode poprzez podanie masy na jeden z pinów pamięci??

 

Ja też uwaliłem sterownik (edc15) ,wyłączyłem przez pomyłkę zapłon.

Brak komunikacji.

Ożył po kablu ,w "Speed option) ustawiłem Slow (recovery mode) i poszło.

Nie pamiętam czy robiłem to w aucie ,czy na stole...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej tylko wylut (Willem).

 

Dla jednej kości nie opłaca się kupować programatora.

 

Ja też uwaliłem sterownik (edc15) ,wyłączyłem przez pomyłkę zapłon.

Brak komunikacji.

Ożył po kablu ,w "Speed option) ustawiłem Slow (recovery mode) i poszło.

Nie pamiętam czy robiłem to w aucie ,czy na stole...

 

Próbowałem w tym trybie i nic z tego.

 

Temat jednak udało mi się opanować niestety dopiero na biurku i z wymuszonym trybem bootmode. Ale najważniejsze że ruszył i żyje.

Dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich.

 

Na wstępie chciałbym pochwalić temat, bardzo ciekawe jest to wszystko o czym piszecie. Niestety jeszcze nie zdążyłem wszystkiego przeczytać ale chciałbym już zapytać o pewną rzecz abym rozumiał dalej co czytam :)

Z tego co przeczytałem zrozumiałem/wywnioskowałem, że w silnikach PD dawka paliwa jest regulowana poprzez ustawienie SOI i ID (długość wtrysku). Czy możecie mi powiedzieć jak to jest w starych VP z pompą wtryskową. Oczywiście SOI się ustawia a co reguluje ilość wtryskiwanego paliwa? Czy robi się to poprzez napięcie pompy?

Zastanawia mnie jak to byłoby w praktyce. Zamiast wtrysków ALH wsadzam wtryski o tym samym ciśnieniu ale z większymi otworami np 216 lub 230.

 

 

Raczej DW i SL a SOI i ID są dopasowane do dawki paliwa do tego są jeszcze limitery .

A jesli chodzi o stare VP to regulowane są napiciem i ograniczeniem nie są wtryski lecz same pompy bo mają ograniczoną wydajnosć ewentualnie zmiana na większą o jeden numer lub większą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, chciałbym się dowiedzieć w której grupie i komórce jest pokazywane doładowanie turbo (w ECU), jest kilka grup gdzie można odczytać Mbar, które to te prawdziwe? Licznik passat, silnik 1.9tdi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

010 i 011 czwarta (lub przedostatnia) kolumna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Darek, podziękował teraz to tylko ustawie na hyperfisa :)

 

A turbo przy ładowania pokazuje ujemne wartości?

W grupie 10 jest stała wartość a w grupie 11 zmienia się od plus do minus...

Edytowane przez szczyku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajnie bo udało mi się przeczytać cały wątek. Polecam wszystkim przeczytanie go od deski do deski.

Teraz chciałbym poruszyć kilka spraw, których nie było tu wyjaśnionych. Najpierw zacznę od AFR.

Pisaliście we wcześniejszych postach, że najlepszym współczynnikiem AFR będzie przedział ok. 18. Wtedy auto nie dymi i nie ma strat w paliwku, poniżej 15 widać już dym w lusterku. Do tej pory wszystko zrozumiałe. Teraz porównując ori wsady obliczyłem współczynnik AFR w takim ASV i mam zagwozdkę. W całej mapie dla poszczególnych wartości MAF'a i w różnym zakresie obrotów wartości współczynnika różnią się od siebie. Przedział od 13,5 do 30. Ogólnie widać, że czym większe obroty to współczynnik większy czyli więcej powietrza oraz czym mniejsza wartość MAF'a tym większa różnica pomiędzy min i max obrotami.. Czy mógłby, ktoś wytłumaczyć dlaczego tak jest. Czy współczynnik nie powinien być stały w całym zakresie. Czym to jest spowodowane, błędnymi odczytami z przepływki, czy jakąś słabszą sprawnością silnika przy wyższych obrotach? Nie mam do porównania dobrego zmodyfikowanego wsadu i nie wiem jak spece to robią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z jakiego wzoru i na jakiej mapie obliczasz AFR? Powinieneś obliczać z Torque limiter (dawki paliwa@obroty) i Boost target (doładowanie@obroty. Np. (mapa AVF) 1900rpm boots = 2,25bar, paliwo = 56mg -> (2,25*480)/52,5=1080/56=19,28AFR

Edytowane przez MrTi2310

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W seryjnych TDI (zarówno VP jak i PD) pod pełnym obciążeniem AFR utrzymuje się na poziomie 21-22 w większości obrotów, jedynie podczas wstawania sprężarki (moment kiedy czuć że turbo wstało) spada w okolice 16 i jest to najniższa z zarejestrowanych wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem z mapy Smoke Limiter dzieląc wartości z przepływki (oś X) przez ilość paliwa zadaną w mapie przy określonych obrotach. Czy można to w ten sposób liczyć nie mając ustawionego przełącznika aby liczyło po MAP? W końcu chyba po to ta przepływka jest.

To co pisze Daron rzeczywiście by się zgadzało, że okolice 16 jest najniżej jeżeli pominiemy najniższe wartości MAF'a, które są w mapie a które raczej nigdy nie występują. Licząc po mojemu są nawet wartości 13.5 ale to przy obrotach poniżej 1000 i MAF ok. 200.

I chyba dobrze myślę że należy liczyć ze Smoke Limitera bo po to on jest. A BL ustawiamy przecież aby współgrał z SL. A to że TL jest inny i ucina dawki to już co innego.

Czyli korygując soft i zmieniając wartości współczynnika np do 18 w najlepszym zakresie obrotów, to przy małych obrotach kiedy turbina wstaje należałoby dać więcej paliwa czyli mniejszy współczynnik np 16 (np przy ASV pozostawić tak jak jest), a potem przy większych obrotach ograniczyć trochę paliwa zwiększając współczynnik (tak powyżej 4000rpm). Takie rozwiązanie będzie lepsze niż zrobienie wszędzie np 18 lub 16. Czy przy ratio 18 spalanie będzie najbardziej efektywne i spalanie paliwa będzie najmniejsze czy jednak przy wyższych współczynnikach będzie bardziej ekonomicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli korygując soft i zmieniając wartości współczynnika np do 18 w najlepszym zakresie obrotów, to przy małych obrotach kiedy turbina wstaje należałoby dać więcej paliwa czyli mniejszy współczynnik np 16 (np przy ASV pozostawić tak jak jest), a potem przy większych obrotach ograniczyć trochę paliwa zwiększając współczynnik (tak powyżej 4000rpm).

 

Właśnie lepiej na odwrót, przy niższych obrotach, kiedy turbina jeszcze wstaje i dopiero powstaje ciśnienie zrobić trochę wyższe AFR, a w momencie kiedy turbo dmucha już pełną mocą (~2000rpm+) robić niższe AFR aby wykorzystać całe doładowanie powietrze.

 

Generalnie ustaw dawki na mapie TL (ustawiasz max paliwo dla obrotów i tym samym ustawiasz max moment), a na mapie SL poustawiaj ograniczenia już indywidualnie dla konkretnych obrotów i powietrza. Ja na swojej mapie SL zrobiłem AFR niższe o około 0.2 niż w TL.

 

Czy przy ratio 18 spalanie będzie najbardziej efektywne i spalanie paliwa będzie najmniejsze czy jednak przy wyższych współczynnikach będzie bardziej ekonomicznie.

 

Przy AFR 18 i 16 paliwo spali się praktycznie tak samo, różnica jest jest w mocy i ewentualnym dymieniu, mniejsze AFR=więcej paliwa=większy moment, Jeśli natomiast chodzi Ci o ekonomię (mniejsze spalanie?) to tutaj trzeba by już się pobawić w SOI.

Edytowane przez MrTi2310

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, w sumie rozumiem. Ale teraz myśląc w inny sposób, który też został przytoczony wcześniej, jeżeli ustawie współczynnik mniejszy dając mniejsze ciśnienie doładowania w określonych obrotach spowoduję otwarcie kierownic w turbinie co da mniejsze opory i odrobinę zmniejszy spalanie. Czyli jest to czasem przeciwne do pierwotnego myślenia że im mniej paliwa tym bardziej samochód staje się ekonomiczny. Kluczem jest ustawienie takiego współczynnika aby nie marnować niespalonego paliwa i nie zwiększać oporów spalin jeżeli nie jest to potrzebne. To tak jakby jeździł niepotrzebnie z pustym żółwiem na dachu lub z dziurawym bakiem paliwa :)

Do tego kombinacja z SOI i jeździmy na oparach :jupi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemaneczko koledzy, pytanie może nie do końca w dobrym miejscu ale czy ktoś da radę mi ściągnąć speedlimitera zrobić softa oraż wyłaczyć egr (2.0 TDI BKP)? nie moge dostać nigdzie Winols'a w pełnej wersji, jedynie w wersji testowej :) byłbym wdzięczny jeśli by ktoś dał rade mi pomódz:manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wg mnie źle robicie. Jeśli chcecie zrobić żeby turbo szybciej zaczęło pompować trzeba zrobić mniejsze AFR np 16 a jak już pompuję to np 17. Sugeruję dobrze przejrzeć ori softy gdzie AFR jest najmniejsze.

 

W jednym z postów napisałem, że mam problemy z drżeniem silnika. Rozwiązałem ten problem. Kluczem do sukcesu okazało się EOI. Daron w jednym z postów mówił że ma być w okolicy 7-8 stopni. Niestety mój 1.9 ATD nie chciał pracować na takich wartościach po zmianie na 6-7 stopni jest ok. Soft wrzucam do wglądu. Na nim obecnie śmigam. Auto nie kopci ani troszkę. Na 2 biegu potrafi zerwać trakcję po dodaniu gazu do końca :D i najważniejsze nie drży silnik :)

mod14.rar

Edytowane przez Swider
dodanie softu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie wg mnie źle robicie. Jeśli chcecie zrobić żeby turbo szybciej zaczęło pompować trzeba zrobić mniejsze AFR np 16 a jak już pompuję to np 17. Sugeruję dobrze przejrzeć ori softy gdzie AFR jest najmniejsze.

 

W jednym z postów napisałem, że mam problemy z drżeniem silnika. Rozwiązałem ten problem. Kluczem do sukcesu okazało się EOI. Daron w jednym z postów mówił że ma być w okolicy 7-8 stopni. Niestety mój 1.9 ATD nie chciał pracować na takich wartościach po zmianie na 6-7 stopni jest ok. Soft wrzucam do wglądu. Na nim obecnie śmigam. Auto nie kopci ani troszkę. Na 2 biegu potrafi zerwać trakcję po dodaniu gazu do końca :D i najważniejsze nie drży silnik :)

 

ja podłubałem mapy duration to znaczy wydłużyłem czasy średnio o 15% tak na próbe

efekt był taki że spalanie spadło średnio o 1l na 100km (mierzone na karnistrze plastikowym zamontowanym pod maską)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy może ktos polecić uczciwego sprzedawcę MPPSa v.12 lub v.13 taki żeby działał .A może ktos chce odsprzedać chętnie kupię, jesli ktos jest zainteresowany proszę o info na PW. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam czy może ktos polecić uczciwego sprzedawcę MPPSa v.12 lub v.13 taki żeby działał .A może ktos chce odsprzedać chętnie kupię, jesli ktos jest zainteresowany proszę o info na PW. Pozdrawiam.

 

Hej mi polecił tego sprzedawce ktoś z tego forum wiec i ja smiało moge polecic go tobie:ok

http://viaken.pl/pl/polecane/interfejs-do-chip-tuningu-s-mpps-v12-k-can-edc15-edc16-edc17-siemens-ppd1x-dpffap-off.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey.mam problem z galetto 1260 tzn kupiłem zainstalowałem poprawnie na windows7 wszystko dzialalo zgrywalem wgrywalem mapy .Zrobiłem formata Windowsa i teraz mam problem z instalacja kabla nie umie znaleźć sterownika .próbowałem na windows7 i xp i nie da rady.Miał ktoś może taki problem ? Może jakąś blokada na kablu do ponownej instalacji ?kabel z allegro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej mi polecił tego sprzedawce ktoś z tego forum wiec i ja smiało moge polecic go tobie

http://viaken.pl/pl/polecane/interfe...pffap-off.html

.

 

Dzięki kolego na pewno skorzystam choć aktualnie nie mają na stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności