Skocz do zawartości
GRZECHHH

Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P

Rekomendowane odpowiedzi

Małe pytanie do Darka

Jaki będzie efekt montażu końcówek 1043 do pompowtrysków ag i jakie mapy duration zastosować w tedy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko źle. MSA to stara plastikowa obudowa, numer 021 a edc15 metalowa obudowa 2 wtyczki i numer 038.

 

Więc kto teraz ma rację? Ja czy kolega rh.rally? 038 906 018 EC to jest co? Z zewnątrz wygląda na EDC15 - metalowa obudowa, 2 wtyczki, wewnątrz 2x PLCC32.

 

Wracając do MSA to nie tylko plastikowe obudowy, ponieważ są też metalowe np mój 028 906 021 DK. Gdzieś czytałem że te w plastikowych obudowach to są 8bit a te metalowe to już 16bit, ale nie jestem pewien na ile % to jest potwierdzone info.

Z tego co się dowiedziałem to było też kilka wersji np.

MSA11 Pierwsze 1Z w Audi 80 B4 na 2xDIP28, dwupłytowy - 8bit.

MSA12 przeważnie właśnie w plastikowej obudowie na 2xDIP28 dwupłytowy - 8bit.

MSA15 obudowa taka jak MSA12 tylko alu i wewnątrz 2xPLCC32 - 16bit.

Jak te dane mają się z rzeczywistością, ktoś może potwierdzić, zaprzeczyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zbigniew, wszystko działa tak jak należy na fabrycznych mapach rozruchu jeżeli:

- rozrusznik jest w perfekcyjnym stanie (musi błyskawicznie rozpędzić wał do 250-280obr/min aby ECU podał paliwo)

- akumulator jest w bdb stanie

- układ paliwowy jest w nienagannym stanie i jest zachowana jego szczelność

 

Tak jak piszesz, podlewając dosłownie 2-3mg od 100obrotów auto zacznie odpalać z pół obrotu a takie dawki nie wpłyną znacząco na dwumasę, skrzynię i poduszki.

Inaczej ma się przypadek gdy ktoś zadaje po 15-20mg od 0obr - wtedy rozruch wygląda tak jakby ktoś wrzucił granat do jednej z komór spalania..

 

A która to dokładnie mapa odpowiada za rozruch w ATJ, żeby podnieść trochę te dawki? :kawka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej drodzy koledzy proszę o ocenę moda i ewentualne zalecenia:

 

http://www7.zippyshare.com/v/pUR7XOCT/file.html

 

A6 c5 1.9, słupek AVB automat multitronic (Niemiec płakał jak sprzedawał i wsadził słupek AVB zamiast AVF ) Pozostały osprzęt AVF + wtryski AL. Proszę patrzeć na automat tylko.

Logi:

001

http://www7.zippyshare.com/v/WVvK2jM7/file.html

003

http://www7.zippyshare.com/v/37TpDdwc/file.html

004

http://www7.zippyshare.com/v/ls9FqXNQ/file.html

008

http://www7.zippyshare.com/v/i17mnpZR/file.html

010

http://www7.zippyshare.com/v/TI44Ciyp/file.html

011

http://www7.zippyshare.com/v/TMK0GHgu/file.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko źle. MSA to stara plastikowa obudowa, numer 021 a edc15 metalowa obudowa 2 wtyczki i numer 038.

 

Bardzo pewne stwierdzenie - jednak błędne...

Ale w internecie można propagować różne bzdury.

 

 

Więc kto teraz ma rację? Ja czy kolega rh.rally? 038 906 018 EC to jest co? Z zewnątrz wygląda na EDC15 - metalowa obudowa, 2 wtyczki, wewnątrz 2x PLCC32.

 

Wracając do MSA to nie tylko plastikowe obudowy, ponieważ są też metalowe np mój 028 906 021 DK. Gdzieś czytałem że te w plastikowych obudowach to są 8bit a te metalowe to już 16bit, ale nie jestem pewien na ile % to jest potwierdzone info.

Z tego co się dowiedziałem to było też kilka wersji np.

MSA11 Pierwsze 1Z w Audi 80 B4 na 2xDIP28, dwupłytowy - 8bit.

MSA12 przeważnie właśnie w plastikowej obudowie na 2xDIP28 dwupłytowy - 8bit.

MSA15 obudowa taka jak MSA12 tylko alu i wewnątrz 2xPLCC32 - 16bit.

Jak te dane mają się z rzeczywistością, ktoś może potwierdzić, zaprzeczyć?

 

MSA12 to 2xPCB, 8bit - 2x27c512 DIP28 - jedna wtyczka (obudowa plastikowa);

MSA15 to 1xPCB, 16bit - 2x27c010 PLCC32 - jedna wtyczka (021xx) i dwie wtyczki (018xx)

 

W powyższych sterownikach nie da się zrobić odczytu ani zapisu po kablu - wylut i programator.

EDC15 idą po kablu, oprócz kilku pierwszych PDków na 6 śrub, pomimo 29F400BT w środku.

 

@dawidszew - Twój ster wygląda jak EDC15, ale po kalblu go nie zrobisz :)

EDC15V - to sterowniki dla silników VP.

EDC15P - dla silników PD.

I jedna i drugie można flashować (012xx, 019xx), nie ma podziału - EDC dla tych, MSA dla tych. Jedynie można w przybliżeniu podać, że auta gr. VW po roku 1999/2000 mają EDC15, czyli idą po kablu.

Tyle w temacie.

Edytowane przez rh.rally

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rh.rally wielkie dzięki za dokładne wytłumaczenie i rozwianie wątpliwości :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek w dwa dni i muszę stwierdzić, że trochę głowa puchnie :D ale postanowiłem coś wystrugać. Możecie rzucić okiem na tego moda? Nie zmieniałem jeszcze SOI i ID (w sumie to ruszyłem tylko limitery na 65mg), bo muszę doczytać jak je poobliczać, czy wystarczy je tylko przeskalować na 65mg?). Co do map ID to rozumiem, że muszę wszystkie dostroić?

Uprzedzając pytanie, nie, nie chcę (narazie) tego wgrywać, nie mam nawet kabla ;)

 

W załączniku "ori" soft, który znalazłem w sieci oraz mój wypocin.

 

I jeszcze jedno, czy taki sposób włączenia EGRa jest prawidłowy?

 

Z góry dzięki za wszystkie sugestie :)

mod.zip

Edytowane przez MrTi2310

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy szybkie pytanie potrzebuje numer wsadu lub wsad do 1.9 tdi asv który obsługuje abs z esp komp edc15vm+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki będzie efekt montażu końcówek 1043 do pompowtrysków ag i jakie mapy duration zastosować w tedy?

 

Duration, SOI oraz inne mapy kalibracyjne dla pompek AL np. z ARL/ASZ, a BIP + korekcja BIP po temp. dajesz z EDC16 105HP np. Touran/Golf BLS/BKC/BXE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko, ile mogę max dmuchnąć turbiną AVF? W wątku widziałem dwie wersje, że 1,40, a drugą 1,55...

I jeszcze jedno pytanie, z ekstrapolacji obliczam tylko ID dla podniesionej dawki (u mnie 65mg) i wystarczy, że przeskaluję mapę pozostawiając stare wartości, czy muszę obliczać od nowa wszystkie wartości dla całej skali?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin, dla AWX 1.45b do 3500obr, potem 1.42b/4000 i spadek.

Tak jest obliczasz tylko dla 65mg + wygładzasz dla poprzedniej kolumny, resztę zostawiasz seryjną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Darek za odpowiedź :)

A mógłbyś rzucić swoim wprawnym okiem na tego moda? Głównie chodzi mi o poprawione SOI (chodzi o tą dolinę, którą swego czasu Madzia poprawiała, ale niestety nie mogę znaleźć jej softu żeby się na nim wzorować) czy przy dodaniu mocniej gazu korba nie powie papa? Oraz czy może tak być zrobione ID (wywaliłem 7mg i dodałem przeliczone 65mg) oraz TL czy nie jest za bardzo przeciągnięty?

 

Z góry wielkie dzięki :)

 

soft.zip

Edytowane przez MrTi2310

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć :)

 

Autko Audi A2 1.4TDI 75KM AMF 2004r.

Ile max bezpiecznie można dmuchać turbiną w tym silniku? Z tego co wiem to jest turbo na WG o numerze: Gt15 mod1 gs4 045 145 701 . W seryjnej mapie ma zadane 1.1bar do 3tyś. i zejście do 1.01bar przy 4tyś.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę trochę podnieść obroty na biegu jałowym, zauważyłem, że mogę zrobić to w vagedc. Są tam 2 mapy Idle RPM, ktoś wie czemu sa 2?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie w AVF jest jedna mapa, a w niej są dwie wartości, jedna odpowiada za obroty przy niskich temperaturach, a druga za obroty na trochę cieplejszym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie w 1.9 pd na edc15 robi się to kabelkiem za 30zł

w sterowniku silnika wpisujemy login 12233 i wchodzimy w adaptacje 02 grupa

można podnieść do ok 1200obr bieg jałowy

 

myślę że nie trzeba poprawiać do tego mapy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam takie pytanko czy ktoś wie gdzie znajduje się mapa świec żarowych (o ile taka istnieje) chodzi mi o możliwość zmiany temperatury przy której świeczki się załączą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mapa nazywa się "Pre-glow map", jest to mapa wstępnego podgrzewania (przed rozruchem silnika), na osi X masz temperaturę w st Celsjusza, Y to ciśnienie atmosferyczne, a wartości to czas w sekundach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mapa nazywa się "Pre-glow map", jest to mapa wstępnego podgrzewania (przed rozruchem silnika), na osi X masz temperaturę w st Celsjusza, Y to ciśnienie atmosferyczne, a wartości to czas w sekundach.

 

 

Dzięki za podpowiedz, a może wiesz jak ją odszukać, jaki ma adres?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności