Skocz do zawartości
GRZECHHH

Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P

Rekomendowane odpowiedzi

Wybierz Sharana, ewentualnie wolny tryb i spróbuj. Jeżeli nadal nie pójdzie to sterownik na stół (chociaż dostęp do niego akurat w Galaxy/Sharanie jest łagodnie mówiąc słaby) i wtedy się podda.

 

 

 

BDM jest do 16tek a nie do sterego MSA15.

 

Do tego sterownika potrzeba programatora który obsługuje układ 29F010, a jest tego na prawdę sporo i za 100-150zł powinno się kupić używany programator na zworki albo jakiegoś VP-280/290 (automatyczne rozpoznawanie układu, auto program itp - bardzo prosty w obsłudze) za 400-500zł. Obstawiam że nikt nie kupi takiego programatora dla robienia jednego sterownika bo to po prostu nie opłacalne. Do tego jeszcze dochodzi lutowanie podstawek, a to też swoje kosztuje. Podjedź do kogoś kto zna się na rzeczy - będzie taniej i bezpieczniej.

 

 

 

Jeżeli wrzucałeś MPPSem i wgrał 100% to obstawiam że nie policzyłeś sum kontrolnych.

 

Odnośnie przywracania sterownika EDC15 po nieudanym programowaniu to wystarczy zaprogramować układ 29F400 i koniec, czego szukałeś w EEPROMie ? :)

 

Czego? Sterownik nie komunikował się w ogóle , nawet na stole.

Reprog epromu postawił temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czego? Sterownik nie komunikował się w ogóle , nawet na stole.

Reprog epromu postawił temat.

 

A po co programować eeprom (pierwszy raz słyszę żeby ktokolwiek stawiał w ten sposób 15tke, bo 16tki to norma) skoro wystarczy zaprogramować sam flash jeżeli ster uwalił się na amen ?

I tak w każdym sterowniku odczytujesz eeprom commanderem/programatorem na stole ? :)

 

BTW na przyszłość dla innych - nie zapominajcie że można zaprogramować sterownik nawet jeżeli nie można go zidentyfikować, wtedy wybieramy opcję Slow (Recovery Mode) i od razu programujemy sterownik bez konieczności ID.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A po co programować eeprom (pierwszy raz słyszę żeby ktokolwiek stawiał w ten sposób 15tke, bo 16tki to norma) skoro wystarczy zaprogramować sam flash jeżeli ster uwalił się na amen ?

I tak w każdym sterowniku odczytujesz eeprom commanderem/programatorem na stole ? :)

 

BTW na przyszłość dla innych - nie zapominajcie że można zaprogramować sterownik nawet jeżeli nie można go zidentyfikować, wtedy wybieramy opcję Slow (Recovery Mode) i od razu programujemy sterownik bez konieczności ID.

 

Czołem.

Po konsultacjach z kolegami po fachu też doszliśmy do wniosku że nie powinno tak się stać.

Generalnie prób była cała masa.Po reprogu epromu sterownik ożył.

Nie wiem jakim cudem mpps się tam dostał ale na to wchodzi.Galletto v54 nie dawał rady również zrobić ID sterownika, o flashu nie było mowy.

Sterownik to EDC15+ 019PB z AXR 2007rok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sterownik to EDC15+ 019PB z AXR 2007rok.

 

A czy czasem 15-tki nie skończyły się na 2004 roku??

 

Daron, jakiego sprzętu używasz do edc16 i 17?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy czasem 15-tki nie skończyły się na 2004 roku??

Osobiście zgrywałem wsad z EDC15 z roku 2008.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy czasem 15-tki nie skończyły się na 2004 roku??

 

Robiłem Alhambre 09' na EDC15, silnik BVJ.

 

Do EDC16 BDM bądź MPPS. Z tym że niektóre EDC16 trzeba robić tylko i wyłącznie po BDM bo MPPS nieraz rozkoduje wtryski co może się stać np. w Volvo/Peugeot/Citroen/Ford (do Forda szczególnie nie polecam MPPS bo chłopak na ecuconnections pisał że wywalił immo a nie miał kopii fulla i musiał kodować kluczyki).

Do EDC17 Galletto 2, mimo że MPPS niby je obsługuje to nigdy nie odważyłem się z niego skorzystać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przeglądając książke Bosha znalazłem fajną zależność spalania, fakt że dla CR ale dla PD pewnie będzie podobnie. Jest tu zależność kąta wtrysku i czasu wtrysku na zużycie paliwa :P

e8ed691c18bf7b88m.jpg

 

Idąc dalej tym tropem... grupa VAG montując do tych samych silników powiedzmy 1,9 TDI o mocy 130 pompowtryskiwacze o oznaczeniu AL i AR trochę namieszała. Jak wiadomo jedne i drugie mają zupełne inne czasy otwarcia wtryskiwaczy. Dla AL będą one krótsze ze względu na większe otworki zaś dla AR dłuższe. Idąc tym tropem wiadomo skąd biorą się różnicę w tym, iż jedno auto spali powiedzmy 5,5 a drugie 6l w przypadku identycznej jazdy. Hmm może przy małych prędkościach nie będzie aż takiej "przepaści" ale wraz ze wzrostem obrotów będzie zauważalna różnica ? Mam rację czy się mylę ? :wstyd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ostatnio przeglądając książke Bosha znalazłem fajną zależność spalania, fakt że dla CR ale dla PD pewnie będzie podobnie. Jest tu zależność kąta wtrysku i czasu wtrysku na zużycie paliwa :P

e8ed691c18bf7b88m.jpg

 

Idąc dalej tym tropem... grupa VAG montując do tych samych silników powiedzmy 1,9 TDI o mocy 130 pompowtryskiwacze o oznaczeniu AL i AR trochę namieszała. Jak wiadomo jedne i drugie mają zupełne inne czasy otwarcia wtryskiwaczy. Dla AL będą one krótsze ze względu na większe otworki zaś dla AR dłuższe. Idąc tym tropem wiadomo skąd biorą się różnicę w tym, iż jedno auto spali powiedzmy 5,5 a drugie 6l w przypadku identycznej jazdy. Hmm może przy małych prędkościach nie będzie aż takiej "przepaści" ale wraz ze wzrostem obrotów będzie zauważalna różnica ? Mam rację czy się mylę ? :wstyd

 

 

a na których wtryskach passat mniej pali ?

na AR czy na AL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na AL, w sumie są najwydajniejszymi z seryjnych. Jestem ciekaw opini Darona :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paweł, nie zapominaj że AR i AL mają również inne SOI. Odpowiednio dla dłuższych czasów jest bardziej wyprzedzony moment wtrysku aby efektywniej spalić paliwo, dodatkowo wyprzedzony zapłon spowoduje przyrost mocy.

Kolejna sprawa to ciśnienie wtrysku. Im dłużej wtrysk jest otwarty tym bardziej spada ciśnienie, a więc jest słabsza atomizacja paliwa czego efektem jest większe spalanie. Z drugiej strony ciśnienie na końcówce z większymi otworami zmaleje szybciej niż na końcówce z mniejszymi dziurkami. Oczywiście jest jeszcze masa innych czynników wpływająca na spalanie.

 

Nie jestem w stanie określić które pompki dadzą najlepszą ekonomię, za dużo zmiennych trzeba brać pod uwagę - na pewno testy laboratoryjne w określonych warunkach przy danym obciążeniu rozwikłały by tą zagadkę.

 

Jako ciekawostkę dodam że niektóre 105HP z DPF wyposażone są w tak małe pompki że na serii mają czasy po 32-33stopnie/4000obr a dla 60mg zadane jest przez fabrykę 41-42*/4000obr ! Mimo to auto pali 5.5-6L w cyklu mieszanym :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy czasem 15-tki nie skończyły się na 2004 roku??

 

Daron, jakiego sprzętu używasz do edc16 i 17?

 

EDC15+ 2007rok.

Octavia jedynka po lifcie. Też byłem zdziwiony.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

MPPS nieraz rozkoduje wtryski co może się stać np. w Volvo/Peugeot/Citroen/Ford

 

Robiłem mppsem 1.6HDI w 207SW 2008r i obyło się bez kłopotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robiłem mppsem 1.6HDI w 207SW 2008r i obyło się bez kłopotów.

 

Widocznie tym razem się udało, nie polecam takich akcji z mppsem bez wcześniejszego pełnego odczytu BDM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie liczę na pomoc :)

Kombinowałem z mapami u siebie inie mogę ogarnąć tematu za bardzo ;/

podciągnąłem sobie moc do 151 koni i 355Nm mapę. Potem po jakimś czasie spotkałem się ze znajomym który wsadził mapę podkręconą do 180 koni i 415 Nm, No i konie byłyby wporządku ale za dużo Niutków. Chciałbym zrobić tak, aby przepisać mapę od Nm tych 355 do mapy 180 koni bo za mocno mi kopci jak mu deptam i się boję o turbo tyle że nie wiem którą mapę mam dokładnie przepisać żeby konie zostawić a same Nm zmniejszy.

Pomoże mi ktoś którą mam przepisać z tej 2 do 1 aby same konie wzrosły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie liczę na pomoc :)

Kombinowałem z mapami u siebie inie mogę ogarnąć tematu za bardzo ;/

podciągnąłem sobie moc do 151 koni i 355Nm mapę. Potem po jakimś czasie spotkałem się ze znajomym który wsadził mapę podkręconą do 180 koni i 415 Nm, No i konie byłyby wporządku ale za dużo Niutków. Chciałbym zrobić tak, aby przepisać mapę od Nm tych 355 do mapy 180 koni bo za mocno mi kopci jak mu deptam i się boję o turbo tyle że nie wiem którą mapę mam dokładnie przepisać żeby konie zostawić a same Nm zmniejszy.

Pomoże mi ktoś którą mam przepisać z tej 2 do 1 aby same konie wzrosły?

 

Przydałoby sie dodać do prośby jakieś informacje o samym setapie auta bo jeśli to seryjny awx ,avf bez więkrzego femika i turbiny to raczej możesz zapomnieć o tych 180koniach

Pamiętaj o jednym program szacuje tylko moc i moment jaki można uzyskać przy danych dawkach i ciśnieniu doładowania

Zawsze możesz zapodać tu oba wsady a może komuś zechce się dłubnąć albo doradzić co poprawić żeby było lepiej.

Polecam przeczytać temat od począdku bo naprawde warto,jest wiele informacji co rozjaśnią ci sprawy związane z modyfikacją oprogramowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd bierzecie te moce? Z EDCsuite? On liczy prawdopodobnie, jak kolega lukas313 napisał, bo na pewno nie bierze pod uwagę zmian osprzętu.

Mi ciągle wylicza 142PS:haha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przydałoby sie dodać do prośby jakieś informacje o samym setapie auta bo jeśli to seryjny awx ,avf bez więkrzego femika i turbiny to raczej możesz zapomnieć o tych 180koniach

Wszystko w zasiegu, ja mialem na serii bez fmic prawie tyle tylko, ze nie bylo to juz zdrowe doladowanie dla tej turbinki, wiec zostalo zmniejszone.

 

Skąd bierzecie te moce? Z EDCsuite? On liczy prawdopodobnie, jak kolega lukas313 napisał, bo na pewno nie bierze pod uwagę zmian osprzętu.

Mi ciągle wylicza 142PS:haha

 

No tak, liczy prawdopodbnie, bodaj po mapie torque? Mi akurat przy jednym setupie pomylil sie o 1km i chyba 5-10nm w stosunku do hamowni ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do was ile może dmuchnąć turbina z ARL-a , chodzi mi o w miare bezpieczną granice?? oryginalnie chyba 1,5 bara jeśli się nie myle??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko w zasiegu, ja mialem na serii bez fmic prawie tyle tylko, ze nie bylo to juz zdrowe doladowanie dla tej turbinki, wiec zostalo zmniejszone.

 

 

 

to jakie ty ciśnienie miałeś zadane na tej jurbinie z awx że ci 180 koni wyszło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie do was ile może dmuchnąć turbina z ARL-a , chodzi mi o w miare bezpieczną granice?? oryginalnie chyba 1,5 bara jeśli się nie myle??

 

1.65b w zakresie 2000-4000obr i więcej nie ma sensu (mimo że kompresor sobie poradzi z większym doładowaniem) bo są za małe muszle przez co turbina będzie mocno puchła.

 

Kilka słów ode mnie odnośnie turbin AWX/AVF i wynikach po modyfikacji:

Dziwne jest to że zdrowy AWX/AVF który świetnie pracuje, ma osprzęt w super stanie generuje w serii ~135HP a po modzie ledwie okolice ~160-165HP.

Mimo wszelkich starań na prawdę nie da rady na BA zrobić >160HP żeby zachować się w granicach AFR~17, a przy AL nie da rady wyjść >165HP (mówię tu o sofcie na tip-top, mocno dopracowanym przy odpowiednio dobranym SOI, boost ~1.42b/4000obr).

 

Dodam jeszcze że jak zaczynacie widzieć dym w lusterku to właśnie zeszliście w granice AFR15-15.5 (sonda po wyjęciu z wydechu jest w odcieniu smoły)... nawet nie chce myśleć ile będzie miał taki AWX dokoksowany na 180HP z seryjną dmuchawką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mapę którą zgrałem pochodzi z audi a4 też awx silnik. Dlatego też ją skopiowałem i wgrałem do siebie. Wiem, że to tylko mapa, ale jeśli na mapie wzrasta to chyba dobrze :)

Ten znajomy z audika był w warsztacie który zajmuje się regeneracją turbin i podnoszeniem mocy czyli byle kto tego nie robił tyle że mnie to Nm dziwią bo mi auto kopci za mocno jak wciskam pedał gazu, niema szału bo pompki mam walnięte, ale jeśli spalanie mam średnie około 5,8-6,2 litra to dobrze jest. On miał raczej pompki i wszystko dobre, bo jechałbym tym audikiem to petarda.

Ogólnie na mapie 155koni i 355Nm auto mniej troszke paliło, ale też i mocy miał dużo mniej. Jak dorobie się kilku groszy to już ugadywałem się z mechanikiem i mi wymieni na dobre i kata wywale.

Co do czytania postu to 13 stron 1 przeczytałem też dlatego zacząłem grzebać w mapach bo tak to bym się bał a czy dalej jest coś wartościowego to już nie wiem, ale zapewne jest i to sporo:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności