Skocz do zawartości
GRZECHHH

Darmowy, przyjazny program do edycji wsadów EDC15P

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie czy w można za pomocą kabla mpps wgrać zmodyfikowany wsad do silnika 1.9 tdi AHF a jeśli nie to co trzeba zrobić ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz numer sterownika ecu i który rok auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie pójdzie przez kabel to trzeba odlutować 2 kości 27c010 i na ich miejsce zaprogramować 2 pamięci 29c010

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja jeszcze słyszałem, że czasami idzie po kablu po wyjęciu bezpiecznika od liczników. Zależy od rocznika i nr ecu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sławek, nieraz i bezpiecznik nie pomoże w 15tkach - trzeba wtedy zrobić na stole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto to golf IV 1998r. Numer sterownika napisze wam jutro bo akurat teraz nie umie sprawdzić bo to samochód ojca . Chodzi mi tylko żeby w tym aucie zgrać soft, przerobić mape dawki startowej i wgrać spowrotem, bo ciężko pali na ciepłym. Mapke wiem jak przerobić itp tylko chodzi mi o to czy kablem mpps v13 bd umiał obsłużyć to auto.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Jeszcze mam małe pytanko bo widze że tu dużo obcykanych ludzi jest co powiecie o tym wsadzie do leon ARL

http://www33.zippyshare.com/v/39211006/file.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ciemno napisze, że bez lutowania się nie obejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie oto numer sterownika 038906018BM jeszcze raz napisze auto to golf IV 1998rok, da się za pomocą interfejsu mpps v13 wgrać coś czy trzeba bedzie lutowac???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, no trudno a mógłby mi ktoś przybliżyć jak się to robi, zaprogramować bede mógł np bdm-em 100?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja z innej beczki. Jest ford Galaxy, próbuję zgrać wsad sterownika żeby pozmieniać mu kilka rzeczy ( głównie kąt wtrysku i lekkie zbicie spalania) i mam problem. Otóż nie mogę go zgrać (MPPS), raz pisze dostęp zabezpieczony innym razem brak odpowiedzi ECU... Co z tym fantem zrobić?? Identyfikacja ECU oczywiście się udaje wyświetla nr sterownika, edc15P itd. Czy wgranie sterownika o tym samym numerze po modyfikacjach się uda??? Nie uwale ECU?

 

 

Panowie oto numer sterownika 038906018BM jeszcze raz napisze auto to golf IV 1998rok, da się za pomocą interfejsu mpps v13 wgrać coś czy trzeba bedzie lutowac???

 

Podłącz i sprawdz jakie masz ECU :bezzebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czołem Panowie.

Chciałbym na swoim przykładzie opowiedzieć o swoim doświadczeniu z tym programem.

Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy niedopracowanie programu, ale po trzeciej bodaj modyfikacji wsadu od motoru AXR sterownik EDC15P+ mi umarł.

Modyfikacje nie były na pałę, wiem w czym rzecz. Drobne zmiany w sofcie odnośnie dawki i limiterów.

 

Efektem było to iż musiałem wyjąć sterownik, programatorem zapisywać flasha i eprom ( na szczęście eprom się odczytał popawnie ) ale nie chciał się dogadywać z resztą sterownika.

 

tedeik śmiga ale dla kogoś kto nie ma programatora i troszkę wiedzy to sam mpps nie uratuje takiej sytuacji...

 

A broń Was panie Boże od wgrywania gotowców, ale to chyba pojawia się tu często :]

O skutkach mogę opowiedzieć na PW .

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam. Ja z innej beczki. Jest ford Galaxy, próbuję zgrać wsad sterownika żeby pozmieniać mu kilka rzeczy ( głównie kąt wtrysku i lekkie zbicie spalania) i mam problem. Otóż nie mogę go zgrać (MPPS), raz pisze dostęp zabezpieczony innym razem brak odpowiedzi ECU... Co z tym fantem zrobić?? Identyfikacja ECU oczywiście się udaje wyświetla nr sterownika, edc15P itd. Czy wgranie sterownika o tym samym numerze po modyfikacjach się uda??? Nie uwale ECU?

 

 

 

 

Podłącz i sprawdz jakie masz ECU :bezzebow

 

Dowiedz się czy jakiś pro tuner nie zabezpieczył odczytu.

Try again bez bezpiecznika od tacho. Powinno polecieć.

Jak nie to na stolik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Ja z innej beczki. Jest ford Galaxy, próbuję zgrać wsad sterownika żeby pozmieniać mu kilka rzeczy ( głównie kąt wtrysku i lekkie zbicie spalania) i mam problem. Otóż nie mogę go zgrać (MPPS), raz pisze dostęp zabezpieczony innym razem brak odpowiedzi ECU... Co z tym fantem zrobić?? Identyfikacja ECU oczywiście się udaje wyświetla nr sterownika, edc15P itd. Czy wgranie sterownika o tym samym numerze po modyfikacjach się uda??? Nie uwale ECU?

 

Wybierz Sharana, ewentualnie wolny tryb i spróbuj. Jeżeli nadal nie pójdzie to sterownik na stół (chociaż dostęp do niego akurat w Galaxy/Sharanie jest łagodnie mówiąc słaby) i wtedy się podda.

 

Dzięki, no trudno a mógłby mi ktoś przybliżyć jak się to robi, zaprogramować bede mógł np bdm-em 100?

 

BDM jest do 16tek a nie do sterego MSA15.

 

Do tego sterownika potrzeba programatora który obsługuje układ 29F010, a jest tego na prawdę sporo i za 100-150zł powinno się kupić używany programator na zworki albo jakiegoś VP-280/290 (automatyczne rozpoznawanie układu, auto program itp - bardzo prosty w obsłudze) za 400-500zł. Obstawiam że nikt nie kupi takiego programatora dla robienia jednego sterownika bo to po prostu nie opłacalne. Do tego jeszcze dochodzi lutowanie podstawek, a to też swoje kosztuje. Podjedź do kogoś kto zna się na rzeczy - będzie taniej i bezpieczniej.

 

Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy niedopracowanie programu, ale po trzeciej bodaj modyfikacji wsadu od motoru AXR sterownik EDC15P+ mi umarł.

 

Jeżeli wrzucałeś MPPSem i wgrał 100% to obstawiam że nie policzyłeś sum kontrolnych.

 

Odnośnie przywracania sterownika EDC15 po nieudanym programowaniu to wystarczy zaprogramować układ 29F400 i koniec, czego szukałeś w EEPROMie ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co jeśli nie pójdzie? I nie będę go chciał dać na stół(bo będę to musiał dać komuś bo sam nie ogarnę)? Próbując wgrać ten sam soft (te same nr), jaką mam szanse na nie uwalenie ECU ? :bezzebow

 

Czy na taki soft niby zabezpieczony mogę wgrać inny? Oczywiście o tych samych nr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi czy przy samym z czytywaniu można coś uwalić??? chodzi mi jeśli spróbuje z czytać przy wyjętym bezpieczniku w tym golfie a nie bd można to czy może się coś stać czy raczej tylko przy wgrywaniu można uwalić???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie da Wam gwarancji, że coś się nie spierdz...ieli. Każdy robi to przecież na własną rękę.

W jednym aucie pójdzie bez problemu a w innym uwali się za drugim podejściem, bo będzie np. zanik napięcia lub brak komunikacji z ecu w czasie wgrywania. To jest ryzyko i nie ma co więcej pytać.

Skoro nie idzie zczytać lub jest z tym problem to i wgrać się nie uda i uwalenie jak w banku.

Wg mnie przy zgrywaniu nic nie uszkodzisz. To tak, jakbyś robił kopię dysku na kompie a nie przenosił dane bez kopii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz pytanie z innej beczki czy przy modyfikowaniu wsadu z mojego Leona Arl-a moge się wzorować na wsadzie z cupry 160km tylko mu odrobine pozmieniać ??? czy lepiej zczytać orginał z arl-a i lekko pozmieniać, bo w zasadzie to niewiem tylko nic o mapie N75 a w cuprze jest ona pozmieniana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co jeśli nie pójdzie? I nie będę go chciał dać na stół(bo będę to musiał dać komuś bo sam nie ogarnę)? Próbując wgrać ten sam soft (te same nr), jaką mam szanse na nie uwalenie ECU ? :bezzebow

 

Czy na taki soft niby zabezpieczony mogę wgrać inny? Oczywiście o tych samych nr

 

Jak się nie odczyta to się nie odczyta i tyle, czy to takie trudne wybrać inne auto i spróbować ? Zdziwiłbyś się że nieraz EDC16 w trybie wolnym idą szybciej niż w trybie najszybszym (którego nie radzę używać bo akurat tutaj często uwala EDC15 a potem trzeba czekać po 9-10minut na trybie odzyskiwania, ale za to ME3/5/7 w szybkim trybie zasuwa bardzo ładnie i bez żadnych problemów), ale gdyby się tego nie sprawdziło to człowiek by nie wiedział.

Miałem do czynienia z Galaxym i powiem Ci że tak samo jest z Alhambrą - MPPS nie pójdzie gdy wybierzesz te auta, wybierz Sharana i w większości przypadków rozwiąże to problem.

Oczywiście uprzedzam pytanie - jak nie odczyta to na pewno nie zaprogramuje.

 

Tak zawsze możesz nadpisać soft, pamiętaj tylko że wtedy już nie zrobisz backupu..

 

Marcin przy odczycie nie ma możliwości zepsucia sterownika (ale np. w EDC16C34 nie polecam absolutnie żadnej ingerencji MPPSem bo po prostu tego nie ogarnia jak należy i nawet przy odczycie można rozkodować wtryski).

 

Bezpiecznik wyjmuje się wtedy gdy licznik blokuje/utrudnia dostęp do sterownika przez linię K.

Po zaprogramowaniu będą błędy immo i braku komunikacji z szafą, nieraz zapali się też kontrolka poduszek (bezpiecznik w niektórych autach jest wspólny), ale bez paniki wystarczy że skasujesz błędy i znów jest czysto.

 

Możesz się wzorować na BUK/BPX, ale dużo na tym nie zyskasz. Różnica 10HP praktycznie nie będzie odczuwalna.

Jak boisz się uwalenia/nie wiesz jak wystroić EDC15 to uderz do kogoś kto w tym siedzi, zaoszczędzi Ci to stresu i przede wszystkim uratuje przed wydatkami w razie ew. awarii osprzętu czy uwalenia sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakoś się trzeba nauczyć, dziś przyszedł mi mpps v13 zgrałem sobie wsad z leona i bd próbował coś wymodzić, wrzuce później go na forum może ktoś oceni, ale bd wzorowany raczej na cuprze, na początek mi wystarczy, a później się pomyśli, a mógłby ktoś napisać który to dokładnie jest bezpiecznik z licznika w golfie IV bo z ojcem za bardzo nie wiemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik numer 11 - jest w pierwszym od dołu rządku wąskich/małych bezpieczników, na czwartej pozycji licząc od przodu auta, pomarańczowy 5A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności