Skocz do zawartości
zyggy

śruby do tylnej piasty 8.8 czy 10.9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś z kolegów może mi doradzić w następującej kwestii. Wymieniam osłony tylnych tarcz hamulcowych bo stare odpadły. Wiadomo, że osłona (blacha) ta jest zamocowana pod piastą. Odkręcenie tych śrub graniczy z cudem tzn. aby one przeżyły operację. I tu pojawia się pytanie. Jakie śruby zastosować? W sklepiku znalazłem imbusy M10x25 (tak podaje ETKA) klasy 8.8 ocynkowane i klasy 10.9 oksydowane (czarne, chyba tak się to nazywa). Różnica taka, że te 8.8 ocynkowane mają normalny łeb walcowy, a te 10.9 łeb kulisty podkładkowy o troszkę większej średnicy a mniejszym gnieździe na klucz. Pytanie co zastosować? Jeszcze tego nie rozbierałem, ale wolę się przygotować. Czy ma ktoś doświadczenie z demontażem i montażem tylnych piast? Nie wiem nawet czy te podkładkowe 10.9 się w ogóle zmieszczą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Lepiej 8.8 ocynkowe na normalny klucz.

- ocynk lepiej zabezpiecza przed korozją niż oksyda ( która w zasadzie wcale nie zabezpiecza)

- normalnej wielkości gniazdo na klucz daje większą szansę że kiedyś to odkręcisz

 

Idealnie by było gdybyś trafił ocynkowane w klasie 10.9 (może jakiś sklep internetowy ? ).

 

Ja też sie przymierzam do wymiany tych śrub i sobie zorganizowałem nierdzewne (to klasa 10.9) ;-)

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

herflik-00 masz dostęp do większej ilości tych śrub (sklep lokalny), czy z internetu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śruby w serwisie, komplet 10szt. 20zł. Najlepsze jest to, że trzy ukręciłem :) . Po prostu jakoś tak łatwo szło i d....p po śrubie :(. Śruby zbyt słabe, albo ja przesadziłem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8.8 (Rm=800MPa,Re=640Mpa)

10.9 (Rm=1040MPa,Re=940Mpa)

( Rm - wytrzymałość na rozciąganie, Re- granica plastyczności)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcin, ale niewiele mi to mówi :) Jeśli śruba np: 10.9 o wymiarze M10x25 to jakim momentem należy ją dokręcić? Ja ostatecznie, dynamometrem dokręciłem je na około 70 - 80 Nm (piszę około, bo miałem tylko taki archaiczny "analogowy" dynamometr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Instrukcja podaje, dla tych konkretnie śrub, 60Nm.

 

pozdr herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tego mi właśnie brakowało !!! Dzięki Marcin :piwo:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie może jakieś sposoby aby odkręcić te śruby bez ich urwania?

Jak radzicie sobie, gdy śruba się ukręci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek szczotka druciana + chemia (odrdzewiacz). Ja zamiast tych inbusów (klucza) wbiłem torxa i udało się wszystkie odkręcić. Jeśli się urwie, a uda się zdjąć piastę, to zobacz ile tej śruby wystaje z wahacza i próbuj jakimś pobijakiem lub kluczem jak do rur odpowiedniej wielkości. Można nawet spróbować takim kluczem samozaciskowym do przewodów hamulcowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy te śruby można kupić gdzieś online czy tylko ASO?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja kupiłem normalne śruby 10.9 jak były i to nie w sklepie motoryzacyjnym tylko jakimś zwykłym na allegro.

6 zł chyba komplet tylko że to było 4 lata temu. Te śruby poodkręcać to masakra. Kupiłem klucz imbus bardzo długi 10mm i z

 niego odcinałem Kawałki tego klucza i indywidualnie do niektórych śrub doszlifowałem na odpowiedni rozmiar. Mam klucz

udarowy jakiś chiński na prąd niby 800 NM i nie mógł dać rady więc dodatkowo zakładałem na część nie przy szlifowaną tego

imbusa klucz oczkowy 10 mm i rurkę na której brat podczas odkręcania stawał dodatkowo. Śruby poszły ale ciężko było, orginalnie

jest niby potrzebny 8mm imbus. Teraz w łeb tych nowo nakręconych śrub powsadzałem takie koreczki plastikowe, ale można by

było i sylikonu, żeby nie skorodowało na następny raz. Chodź może następnego razu już niebyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy można by zastosować śruby A2 - 70 aby na przyszłość nie było problemu z odkręceniem? Czy stosował ktoś takie rozwiązanie? Czy takie śruby się nie nadają bo są za słabe albo z innych względów nie powinno się stosować.

Powiem że posiadam takie śruby na stanie i po wkręceniu w piastę jednej i dokręceniu momentem 60Nm nie było widać po odkręceniu żeby gwint się rozciągnął lub w jakikolwiek inny sposób uszkodził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności