chagi Zgłoś #1 Napisano 6 Marca 2013 troche nietypowe pytanie ale czy jest szansa na rozpoznanie silnika tylko po zdjeciu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 6 Marca 2013 troche nietypowe pytanie ale czy jest szansa na rozpoznanie silnika tylko po zdjeciu? Jeśli silnik jest wyjęty bo chyba o to Ci chodzi? to rozpoznasz przez naklejkę na obudowie rozrządu jaki kod ma silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chagi Zgłoś #3 Napisano 6 Marca 2013 nie o to mi chodzi, jak rozpoznac mając zdjecie tylko komory silnika, nic wiecej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 6 Marca 2013 Silniki AWX miały gumowe zaślepki na zaworze EGR a silniki AVF nie posiadały tego zakrycia i przez to były widoczne przez otwór w górnej osłonie silnika. Na lewym nadkolu jest czarna naklejka z widniejącym kodem silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chagi Zgłoś #5 Napisano 6 Marca 2013 czytałem ze róznia sie pokrywami silnika ale o gumowych zaslepkach EGRa nie wiedziałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #6 Napisano 6 Marca 2013 czytałem ze róznia sie pokrywami silnika To prawda. Pokrywa od AVXa delikatnie przysłania alternator aż do samego koła pasowego. A w silniku AVF pokrywa nie zasłania alternatora. Dodatkowo osłona w AWXie z lewej strony przysłania turbo a w AVf nie. Tu masz przykład ta jest od AWXa http://moto.allegro.pl/oslona-silnika-vw-passat-b5-fl-1-9-tdi-i2864755733.html a ta od AVF http://moto.allegro.pl/obudowa-oslona-silnika-vw-passat-b5-fl-1-9-tdi-02-i2976759351.html Widzisz róznicę między nimi? Mam nadzieję, że pomogłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chagi Zgłoś #7 Napisano 6 Marca 2013 dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #8 Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) Silniki AWX miały gumowe zaślepki na zaworze EGR a silniki AVF nie posiadały tego zakrycia i przez to były widoczne przez otwór w górnej osłonie silnika Pokrywa od AVXa delikatnie przysłania alternator aż do samego koła pasowego. A w silniku AVF pokrywa nie zasłania alternatora. Dodatkowo osłona w AWXie z lewej strony przysłania turbo a w AVf nie.Tu masz przykład ta jest od AWXa Nie do końca jest tak jak piszesz. Nie brakuje AVF'ów z "pełnymi" pokrywami silnika i gumową zaślepką na EGR Edytowane 6 Marca 2013 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #9 Napisano 6 Marca 2013 albo nie brakuje jak u mnie awx-ów z osłonami "typu" AVF jak to wyżej opisałeś i może zmylić - najlepiej odczytać kod na silniku bądź ramy (nadkole) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vadero Zgłoś #10 Napisano 6 Marca 2013 Nie do końca jest tak jak piszesz. Nie brakuje AVF'ów z "pełnymi" pokrywami silnika i gumową zaślepką na EGR no właśnie - sam takiego często ujeżdżam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chagi Zgłoś #11 Napisano 6 Marca 2013 czyli po zdjęciu silniki nie do rozróznienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #12 Napisano 6 Marca 2013 Z silnikiem AWX montowane są skrzynie 5-cio biegowe, natomiast z AVF 6-cio. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 6 Marca 2013 Z silnikiem AWX montowane są skrzynie 5-cio biegowe, natomiast z AVF 6-cio. Na 100% będą te biegi widoczne na zdjęciu komory silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #14 Napisano 6 Marca 2013 Ja tam się nie znam.. ale czy te silniki nie maja "nabitych" oznaczeń na silniku jak każdy inny? (plakietka lub numery na bloku?? ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #15 Napisano 6 Marca 2013 Oczywiście wszystko pod warunkiem, ze nikt nie zmienił pokrywy silnika np. po wypadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chagi Zgłoś #16 Napisano 6 Marca 2013 mając takie zdjecie jestesmy w stanie rozpoznac silnik czy to loteria Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #17 Napisano 6 Marca 2013 Jest to AVF. Po lewej stronie widać, że samochód ma chłodnię spalin, która występuje w wersji z automatyczną skrzynią biegów. No i oczywiście jest to anglik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chagi Zgłoś #18 Napisano 6 Marca 2013 Jest to AVF. Po lewej stronie widać, że samochód ma chłodnię spalin, która występuje w wersji z automatyczną skrzynią biegów. No i oczywiście jest to anglik. to zdjecie dałem dla przykładu, a gdyby nie było chłodnicy spalin to tez byłbys pewny ze to AVF? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #19 Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) Z tego co wiem to silniki AVF w automacie miały chłodnicę spalin. być może AWX także ją ma. Edytowane 6 Marca 2013 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #20 Napisano 6 Marca 2013 (edytowane) AVB w automacie też mają chłodnice spalin, może nie wszystkie, ale dwa które znam mają, mój AVF ex-tiptronic też ma. Co do obudów silnika to zmiana była chyba pod koniec 2003 roku, bez znaczenia czy to AWX, AVF czy AVB te nowsze mają zakryty alternator i gumową czapkę na EGR. 101 -130 km rozpoznamy po kolektorze ssącym, a AVF - AWX to po naklejce na obudowie rozrządu kodzie nabitym gdzieś na łączeniu skrzyni i silnika, a najprościej po skrzyni biegów: AVF 6-manual lub 5-automat, AWX 5-manual lub 4-automat. mając takie zdjecie jestesmy w stanie rozpoznac silnik czy to loteria mi się wydaje, że to AVB w automacie oczywiście angol. AVB dlatego, że jedno czerwone I jest na pokrywie, ale głowy se ściąć nie dam. Edytowane 6 Marca 2013 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach