Skocz do zawartości
chagi

Jak rozroznic AVF od AWX (na zdjeciu)

Rekomendowane odpowiedzi

troche nietypowe pytanie ale czy jest szansa na rozpoznanie silnika tylko po zdjeciu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
troche nietypowe pytanie ale czy jest szansa na rozpoznanie silnika tylko po zdjeciu?

Jeśli silnik jest wyjęty bo chyba o to Ci chodzi? to rozpoznasz przez naklejkę na obudowie rozrządu jaki kod ma silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie o to mi chodzi, jak rozpoznac mając zdjecie tylko komory silnika, nic wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki AWX miały gumowe zaślepki na zaworze EGR a silniki AVF nie posiadały tego zakrycia i przez to były widoczne przez otwór w górnej osłonie silnika. Na lewym nadkolu jest czarna naklejka z widniejącym kodem silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytałem ze róznia sie pokrywami silnika ale o gumowych zaslepkach EGRa nie wiedziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czytałem ze róznia sie pokrywami silnika

To prawda. Pokrywa od AVXa delikatnie przysłania alternator aż do samego koła pasowego. A w silniku AVF pokrywa nie zasłania alternatora. Dodatkowo osłona w AWXie z lewej strony przysłania turbo a w AVf nie.

Tu masz przykład ta jest od AWXa

http://moto.allegro.pl/oslona-silnika-vw-passat-b5-fl-1-9-tdi-i2864755733.html

a ta od AVF

http://moto.allegro.pl/obudowa-oslona-silnika-vw-passat-b5-fl-1-9-tdi-02-i2976759351.html

Widzisz róznicę między nimi?

Mam nadzieję, że pomogłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silniki AWX miały gumowe zaślepki na zaworze EGR a silniki AVF nie posiadały tego zakrycia i przez to były widoczne przez otwór w górnej osłonie silnika

 

 

Pokrywa od AVXa delikatnie przysłania alternator aż do samego koła pasowego. A w silniku AVF pokrywa nie zasłania alternatora. Dodatkowo osłona w AWXie z lewej strony przysłania turbo a w AVf nie.

Tu masz przykład ta jest od AWXa

 

Nie do końca jest tak jak piszesz. Nie brakuje AVF'ów z "pełnymi" pokrywami silnika i gumową zaślepką na EGR :)

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo nie brakuje jak u mnie awx-ów z osłonami "typu" AVF jak to wyżej opisałeś i może zmylić - najlepiej odczytać kod na silniku bądź ramy (nadkole)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie do końca jest tak jak piszesz. Nie brakuje AVF'ów z "pełnymi" pokrywami silnika i gumową zaślepką na EGR

 

no właśnie - sam takiego często ujeżdżam... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli po zdjęciu silniki nie do rozróznienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z silnikiem AWX montowane są skrzynie 5-cio biegowe, natomiast z AVF 6-cio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z silnikiem AWX montowane są skrzynie 5-cio biegowe, natomiast z AVF 6-cio.

Na 100% będą te biegi widoczne na zdjęciu komory silnika. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam się nie znam.. ale czy te silniki nie maja "nabitych" oznaczeń na silniku jak każdy inny? (plakietka lub numery na bloku?? )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wszystko pod warunkiem, ze nikt nie zmienił pokrywy silnika np. po wypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mając takie zdjecie jestesmy w stanie rozpoznac silnik czy to loteria

 

144656538x.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to AVF. Po lewej stronie widać, że samochód ma chłodnię spalin, która występuje w wersji z automatyczną skrzynią biegów. No i oczywiście jest to anglik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest to AVF. Po lewej stronie widać, że samochód ma chłodnię spalin, która występuje w wersji z automatyczną skrzynią biegów. No i oczywiście jest to anglik.

 

to zdjecie dałem dla przykładu, a gdyby nie było chłodnicy spalin to tez byłbys pewny ze to AVF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to silniki AVF w automacie miały chłodnicę spalin. być może AWX także ją ma.

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AVB w automacie też mają chłodnice spalin, może nie wszystkie, ale dwa które znam mają, mój AVF ex-tiptronic też ma. Co do obudów silnika to zmiana była chyba pod koniec 2003 roku, bez znaczenia czy to AWX, AVF czy AVB te nowsze mają zakryty alternator i gumową czapkę na EGR. 101 -130 km rozpoznamy po kolektorze ssącym, a AVF - AWX to po naklejce na obudowie rozrządu kodzie nabitym gdzieś na łączeniu skrzyni i silnika, a najprościej po skrzyni biegów: AVF 6-manual lub 5-automat, AWX 5-manual lub 4-automat.

 

mając takie zdjecie jestesmy w stanie rozpoznac silnik czy to loteria

 

144656538x.jpg

 

mi się wydaje, że to AVB w automacie oczywiście angol. AVB dlatego, że jedno czerwone I jest na pokrywie, ale głowy se ściąć nie dam.

Edytowane przez golab21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności