Bartizu Zgłoś #21 Napisano 26 Listopada 2013 Cześć. Mam drobny problem z DSG, a skoro demontowaliście gałki, to może będziecie mogli coś doradzić. Dwukrotnie w ostatnim czasie zdarzyło mi się, że po zgaszeniu samochodu (wybierak oczywiście na "P") nie mogłem wyjąć kluczyka ze stacyjki - kontrolki pogasły, chodzi tylko o fizyczne wyjęcie klucza ze stacyjki. Na wyświetlaczu między zegarami jest "P". Za każdym razem pomogło ponowne wciśnięcie kluczyka do zapalenia kontrolek - bez kręcenia rozrusznikiem, przesunięcie gałki na maxa do tyłu ("S"), powrót do "P" i wtedy wychodził bez problemu. Raz stacyjka trzymała klucz używany codziennie, za drugim razem zapasowy, stąd uszkodzenia obudowy kluczyka nie biorę pod uwagę. Poszperałem w necie. Na elektrodzie znalazłem opis podobnego problemu, któremu (podobno) winny był przycisk w lewarku, ale brak dalszych informacji co i jak. Tu moje pytania do mogących pomóc: - czy sam przycisk boczny (gałka standardowa B6) jest jakoś rozbieralny, czy też dojście do niego jest tylko poprzez zdjęcie gałki wraz z ramką? - wiecie jak jest zabezpieczony przycisk przed całkowitym wysunięciem - jest jakaś zawleczka, nakrętka cokolwiek, co może spaść, przesunąć się i zablokować, wyrobić się z czasem ? Na allegroszu znalazłem zdjęcie kompletnego wybieraka: Orientujecie się co to za wtyczka dochodzi do ramki pod pozycją "P"? Jest tam jakiś czujnik, który widzi w jakim położeniu jest wybierak ? Trochę błądzę z pytaniami, ale nie wiem, czy moje auto miało chwilowego focha, czy za chwilę coś się sypnie na dobre Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i pomysły. :kciuczki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #22 Napisano 26 Listopada 2013 Jest tam jakiś czujnik, który widzi w jakim położeniu jest wybierak ? Musi być skoro pokazuje aktualny bieg na fisie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
no_where Zgłoś #23 Napisano 23 Października 2014 Ciekawy temat, tylko obrazków niema :smutek Czy można autora prosić o re-upload? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #24 Napisano 23 Października 2014 Zacina ci się w gałce ten bolec metalowy, który podnosi główny ten plastik od odbezpieczenia przełożenia. Jaką masz gałkę zamontowaną starą standardową czy nową od r-36. Jeśli od r-36 to wyciągnij sobie zaślepkę chrom i zobacz czy metalowy bolec opada całkiem do dołu po puszczeniu przycisku odbezpieczenia. Bo on czasami może się zablokować i dlatego nie wyciągniesz potem kluczyka ze stacyjki. Rozumiesz o co mi chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
no_where Zgłoś #25 Napisano 20 Listopada 2014 Instrukcję z obrazkami można znaleźć tutaj: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5582747-Anyone-try-this-quot-B7-style-quot-shift-knob-from-these-guys&p=77096463&viewfull=1#post77096463 Ramka satynowa z podłużnym wyświetlaczem jest węższa! Aby odblokować przycisk, po wyciągnięciu znaczka DSG wystarczy palcem wepchnąć trzpień (oznaczony niebieską strzałką), aż zaskoczy w plastikowy zatrzask (oznaczony czerwonymi strzałkami). I nie potrzebujemy dodatkowych narzędzi, aby ją założyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
felo Zgłoś #26 Napisano 20 Marca 2015 Wrzuć nowe zdjęcia w manual bo się nie wczytują... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koniu15 Zgłoś #27 Napisano 27 Stycznia 2016 witam mam pytanie czy wymieniał może ktoś cały wybierak w passacie b6 na b7 dsg ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gutek_24 Zgłoś #28 Napisano 27 Stycznia 2016 Znalazłem na allegro gałkę za 90 zł od b7 opłaca się??\ Czy mogę przełożyć bez mieszka ?? bo nie widzę w moim kolorze /: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koniu15 Zgłoś #29 Napisano 27 Stycznia 2016 cena za mieszek nawet spoko . samą gałkę chcesz wstawić do auta ?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gutek_24 Zgłoś #30 Napisano 27 Stycznia 2016 (edytowane) tak tylko mam obawy czy podołam:) od czego zacząć rozbieranie ?? - - - - - aktualizacja - - - - - Fajnie jak by ktoś miał foto krok po kroku:) - - - - - aktualizacja - - - - - Będzie do dobra ?? http://allegro.pl/galka-zmiany-biegow-mieszek-vw-passat-cc-13r-dsg-i5525645319.html Edytowane 27 Stycznia 2016 przez gutek_24 błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koniu15 Zgłoś #31 Napisano 27 Stycznia 2016 musisz wyciągnąć obudowę mieszka odczepić kabel żeby była większa swoboda i wyjąć przycisk boczny naj lepiej coś tam wsadzić żeby się nie zamykał s powrotem i potem bierzesz się za zabezpieczenie od spodu mieszka jak zdejmiesz zabezpieczenie mieszek schodzi . jest też opcja z wyjęciem skóry z obudowy mieszka ale to już jest raczej delikatna sprawa .potem podgrzewasz bolec i przekręczasz tak aby ta dziurka patrzyła w str deski .pamiętaj że jest to delikatne i jak już skończysz przekręcać to uważaj bo możesz połamać jak ja zresztą opis tu jest co i jak .potem w nowej gałce też musisz otworzyć pokrywkę tam gdzie pisze dsg i otwierasz przycisk tak jak w starej gałce .pamiętaj że ta część która jest w środku piwna wejść w dziurkę od mieszka wcześniej nie zamykaj .ja chyba trochę żle zrobiłem że nie wysyłałem bolca wyżej było by łatwiej włożyć do dziurki ;D - - - - - aktualizacja - - - - - tak ten mieszek bedzie dobry - - - - - aktualizacja - - - - - skleroza nie boli .jak skończysz przekręcać bolec to pamiętaj że on już nie będzie taki mięki tylko dwardy .i dlatego będziesz musiał wtedy uważać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gutek_24 Zgłoś #32 Napisano 27 Stycznia 2016 Wielkie dzięki po feriach i powrocie z gór zabiorę się za wymianę mam nadzieje że nic nie popsuje Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koniu15 Zgłoś #33 Napisano 27 Stycznia 2016 Powodzenia. ja też pierwszy raz to robiłem i popsułem wybierak teraz czekam na wybierak b7 i szczerze mówiąc nie wiem czy będzie chodził .ale jeśli nie to kupie z b6 i znowu zabawa z przeróbką Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cossi Zgłoś #34 Napisano 23 Maja 2016 Zakladal ktoś może od b8 do b6? Znalazłem taka aukcje http://www.ebay.de/itm/3G1713203C-UMF-Schaltknauf-Schaltknauf-DSG-VW-Passat-B8-3G2-/162038570069?fits=Model%3APassat&hash=item25ba405c55:g:AuAAAOSw2GlXD- I zastanawiam sie czy podejdzie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koniu15 Zgłoś #35 Napisano 23 Maja 2016 Podejrzewam ze oprócz ramki to wszystko jest to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cossi Zgłoś #36 Napisano 24 Maja 2016 (edytowane) Tez mi sie tak wydaje, ale "wydaje mi sie" to za mało trochę... Edytowane 25 Maja 2016 przez Cossi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #37 Napisano 12 Czerwca 2016 Takie pytanie, czy jeśli przycisk na gałce od B7 jest wciśnięty to jest możliwość zamontowania jej w aucie czy nie? Bo na allegro kilka ma wciśnięty, a kilka nie i nie wiem czy zwracać na to jakaś szczególna uwagę czy to nie przeszkadza?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawmen Zgłoś #38 Napisano 12 Czerwca 2016 witam kolego Z technicznego punktu nie wiem jak zamontować od B7 do B6 ale na pewno pasuje! Miałem okazję kupić takie auto ale w końcu nie kupiłem i tam była gałka od B7 w passacie 2009r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #39 Napisano 12 Czerwca 2016 jest moze ktoś z podkarpacia okolic rzeszowa co ma doświadczenie w wymianie takiej gałki, chetnie sam bym wymienił ale nigdy tego nie rozbierajac troche sie boje za to wziac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
no_where Zgłoś #40 Napisano 11 Lipca 2016 (edytowane) W zeszłym roku przy parkowaniu spotkała mnie niemiła niespodzianka, wciskam przycisk na gałce zmiany biegów i przycisk wpada do końca. Co się stało, otóż urwał się górny element wybieraka. Wymiana całego wybieraka to żmudne i kosztowne zajęcie, postanowiłem go zrekonstruować. Co będzie nam potrzebne: - dowolny cały wybierak, ważne żeby góra była w całości, jak kupiłem na allegro z jakiegoś spalonego samochodu za 20 zł, (ale widzę, że za 50 zł bez problemu można cały czas cos kupić), - wiertło 1,6, - gwintownik M2, - wkręt bez łba M2 (ja kupiłem z łbem, który później odciąłem), - pilnik, - brzeszczot, - wiertarka, - suwmiarka, Tak wyglądała góra mojego wybieraka. Długość wystającego elementu wybieraka wynosi +/- 25,7 mm (w położeniu spoczynkowym pozycja P - proszę jeszcze samodzielnie zmierzyć) Zabieramy się do pracy - wszystko, co robimy z wyczuciem! brzeszczotem obcinamy nasz ułamany wybierak w miejscu gdzie jest najwięcej plastiku, wiercimy wiertłem 1,6 mm a następnie gwintownikiem M2 gwintujemy na głębokość max. 10 - 15 mm, mierzymy ile nam zostało naszego wybieraka i odejmujemy ta wartość od podanych wcześniej 25,7 mm. na taką długość musimy odciąć z kupionego wybieraka jego główkę, zostawiamy sobie margines na spiłowanie pilnikiem 3 - 4 mm, w obciętej główce wiercimy otwór 1,6 mm i również gwintujemy za pomocą gwintownika M2, przycinamy nasz wkręt na pożądaną długość, w moim wypadku wystarczyło 14,5 mm, wkręcamy wkręt w główkę i dopasowujemy, aby całość po skręceniu miała +/- 25,7 mm wkręcając i wykręcając wkręt z główki regulujemy jej położenie względem wybieraka, skręcamy wszystko razem, jeśli jest dobrze, ja na wszelki wypadek w otwór w wybieraku wlałem kropelkę kleju, aby połączenie na pewno się nie rozkręciło. możemy założyć gałkę zmiany biegów i cieszyć się ponownie sprawnym wybierakiem, Całość pracy zajęła mi 45 minut, bez zbytniego pośpiechu z wielokrotnymi pomiarami, czy aby na pewno dobrze. Sposób ten można również wykorzystać do bez opalarkowego obrotu główki gałki DSG. Edytowane 18 Października 2016 przez no_where 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach