Skocz do zawartości
ml000

[Instrukcja] Wymiana Gałki DSG na nową R36, GTI, R-Line

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Mam drobny problem z DSG, a skoro demontowaliście gałki, to może będziecie mogli coś doradzić.

 

Dwukrotnie w ostatnim czasie zdarzyło mi się, że po zgaszeniu samochodu (wybierak oczywiście na "P") nie mogłem wyjąć kluczyka ze stacyjki - kontrolki pogasły, chodzi tylko o fizyczne wyjęcie klucza ze stacyjki. Na wyświetlaczu między zegarami jest "P".

Za każdym razem pomogło ponowne wciśnięcie kluczyka do zapalenia kontrolek - bez kręcenia rozrusznikiem, przesunięcie gałki na maxa do tyłu ("S"), powrót do "P" i wtedy wychodził bez problemu.

Raz stacyjka trzymała klucz używany codziennie, za drugim razem zapasowy, stąd uszkodzenia obudowy kluczyka nie biorę pod uwagę.

Poszperałem w necie. Na elektrodzie znalazłem opis podobnego problemu, któremu (podobno) winny był przycisk w lewarku, ale brak dalszych informacji co i jak. Tu moje pytania do mogących pomóc:

- czy sam przycisk boczny (gałka standardowa B6) jest jakoś rozbieralny, czy też dojście do niego jest tylko poprzez zdjęcie gałki wraz z ramką?

- wiecie jak jest zabezpieczony przycisk przed całkowitym wysunięciem - jest jakaś zawleczka, nakrętka cokolwiek, co może spaść, przesunąć się i zablokować, wyrobić się z czasem ?

Na allegroszu znalazłem zdjęcie kompletnego wybieraka:

 

DSG_zpsa7e756a5.jpeg

 

Orientujecie się co to za wtyczka dochodzi do ramki pod pozycją "P"? Jest tam jakiś czujnik, który widzi w jakim położeniu jest wybierak ?

 

Trochę błądzę z pytaniami, ale nie wiem, czy moje auto miało chwilowego focha, czy za chwilę coś się sypnie na dobre ;)

Będę wdzięczny za wszystkie sugestie i pomysły. :kciuczki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest tam jakiś czujnik, który widzi w jakim położeniu jest wybierak ?

 

Musi być skoro pokazuje aktualny bieg na fisie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy temat, tylko obrazków niema :smutek

Czy można autora prosić o re-upload?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacina ci się w gałce ten bolec metalowy, który podnosi główny ten plastik od odbezpieczenia przełożenia.

Jaką masz gałkę zamontowaną starą standardową czy nową od r-36.

Jeśli od r-36 to wyciągnij sobie zaślepkę chrom i zobacz czy metalowy bolec opada całkiem do dołu po puszczeniu przycisku odbezpieczenia.

Bo on czasami może się zablokować i dlatego nie wyciągniesz potem kluczyka ze stacyjki.

 

Rozumiesz o co mi chodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instrukcję z obrazkami można znaleźć tutaj:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5582747-Anyone-try-this-quot-B7-style-quot-shift-knob-from-these-guys&p=77096463&viewfull=1#post77096463

 

Ramka satynowa z podłużnym wyświetlaczem jest węższa!

Aby odblokować przycisk, po wyciągnięciu znaczka DSG wystarczy palcem wepchnąć trzpień (oznaczony niebieską strzałką), aż zaskoczy w plastikowy zatrzask (oznaczony czerwonymi strzałkami). I nie potrzebujemy dodatkowych narzędzi, aby ją założyć.

 

gałka_dsg1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć nowe zdjęcia w manual bo się nie wczytują...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam pytanie czy wymieniał może ktoś cały wybierak w passacie b6 na b7 dsg ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na allegro gałkę za 90 zł od b7 opłaca się??\

Czy mogę przełożyć bez mieszka ?? bo nie widzę w moim kolorze /:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cena za mieszek nawet spoko . samą gałkę chcesz wstawić do auta ?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tylko mam obawy czy podołam:)

od czego zacząć rozbieranie ??

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Fajnie jak by ktoś miał foto krok po kroku:)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Będzie do dobra ??

http://allegro.pl/galka-zmiany-biegow-mieszek-vw-passat-cc-13r-dsg-i5525645319.html

Edytowane przez gutek_24
błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz wyciągnąć obudowę mieszka odczepić kabel żeby była większa swoboda i wyjąć przycisk boczny naj lepiej coś tam wsadzić żeby się nie zamykał s powrotem i potem bierzesz się za zabezpieczenie od spodu mieszka jak zdejmiesz zabezpieczenie mieszek schodzi .

jest też opcja z wyjęciem skóry z obudowy mieszka ale to już jest raczej delikatna sprawa .potem podgrzewasz bolec i przekręczasz tak aby ta dziurka patrzyła w str deski .pamiętaj że jest to delikatne i jak już skończysz przekręcać to uważaj bo możesz połamać jak ja :)

zresztą opis tu jest co i jak .potem w nowej gałce też musisz otworzyć pokrywkę tam gdzie pisze dsg i otwierasz przycisk tak jak w starej gałce .pamiętaj że ta część która jest w środku piwna wejść w dziurkę od mieszka wcześniej nie zamykaj .ja chyba trochę żle zrobiłem że nie wysyłałem bolca wyżej było by łatwiej włożyć do dziurki ;D

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

tak ten mieszek bedzie dobry

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

skleroza nie boli .jak skończysz przekręcać bolec to pamiętaj że on już nie będzie taki mięki tylko dwardy .i dlatego będziesz musiał wtedy uważać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki :) po feriach i powrocie z gór zabiorę się za wymianę mam nadzieje że nic nie popsuje :D

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia. ja też pierwszy raz to robiłem i popsułem wybierak teraz czekam na wybierak b7 i szczerze mówiąc nie wiem czy będzie chodził .ale jeśli nie to kupie z b6 i znowu zabawa z przeróbką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ze oprócz ramki to wszystko jest to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mi sie tak wydaje, ale "wydaje mi sie" to za mało trochę...:taksobie

Edytowane przez Cossi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie, czy jeśli przycisk na gałce od B7 jest wciśnięty to jest możliwość zamontowania jej w aucie czy nie? Bo na allegro kilka ma wciśnięty, a kilka nie i nie wiem czy zwracać na to jakaś szczególna uwagę czy to nie przeszkadza??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolego

Z technicznego punktu nie wiem jak zamontować od B7 do B6 ale na pewno pasuje! Miałem okazję kupić takie auto ale w końcu nie kupiłem i tam była gałka od B7 w passacie 2009r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest moze ktoś z podkarpacia okolic rzeszowa co ma doświadczenie w wymianie takiej gałki, chetnie sam bym wymienił ale nigdy tego nie rozbierajac troche sie boje za to wziac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym roku przy parkowaniu spotkała mnie niemiła niespodzianka, wciskam przycisk na gałce zmiany biegów i przycisk wpada do końca. Co się stało, otóż urwał się górny element wybieraka.

Wymiana całego wybieraka to żmudne i kosztowne zajęcie, postanowiłem go zrekonstruować.

 

Co będzie nam potrzebne:

- dowolny cały wybierak, ważne żeby góra była w całości, jak kupiłem na allegro z jakiegoś spalonego samochodu za 20 zł, (ale widzę, że za 50 zł bez problemu można cały czas cos kupić),

- wiertło 1,6,

- gwintownik M2,

- wkręt bez łba M2 (ja kupiłem z łbem, który później odciąłem),

- pilnik,

- brzeszczot,

- wiertarka,

- suwmiarka,

 

Tak wyglądała góra mojego wybieraka.

wyb_dsg_001.jpg

 

Długość wystającego elementu wybieraka wynosi +/- 25,7 mm (w położeniu spoczynkowym pozycja P - proszę jeszcze samodzielnie zmierzyć)

wyb_dsg_002.jpg

 

 

Zabieramy się do pracy - wszystko, co robimy z wyczuciem!

 

brzeszczotem obcinamy nasz ułamany wybierak w miejscu gdzie jest najwięcej plastiku,

wyb_dsg_003.jpg

 

wiercimy wiertłem 1,6 mm a następnie gwintownikiem M2 gwintujemy na głębokość max. 10 - 15 mm,

wyb_dsg_004.jpg

 

mierzymy ile nam zostało naszego wybieraka i odejmujemy ta wartość od podanych wcześniej 25,7 mm. na taką długość musimy odciąć z kupionego wybieraka jego główkę, zostawiamy sobie margines na spiłowanie pilnikiem 3 - 4 mm, w obciętej główce wiercimy otwór 1,6 mm i również gwintujemy za pomocą gwintownika M2,

wyb_dsg_005.jpg

 

przycinamy nasz wkręt na pożądaną długość, w moim wypadku wystarczyło 14,5 mm,

wyb_dsg_006.jpg

 

wkręcamy wkręt w główkę i dopasowujemy, aby całość po skręceniu miała +/- 25,7 mm wkręcając i wykręcając wkręt z główki regulujemy jej położenie względem wybieraka,

wyb_dsg_007.jpg

 

skręcamy wszystko razem, jeśli jest dobrze, ja na wszelki wypadek w otwór w wybieraku wlałem kropelkę kleju, aby połączenie na pewno się nie rozkręciło. możemy założyć gałkę zmiany biegów i cieszyć się ponownie sprawnym wybierakiem,

wyb_dsg_008.jpg

 

Całość pracy zajęła mi 45 minut, bez zbytniego pośpiechu z wielokrotnymi pomiarami, czy aby na pewno dobrze. Sposób ten można również wykorzystać do bez opalarkowego obrotu główki gałki DSG.

Edytowane przez no_where
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności