Skocz do zawartości
ml000

[Instrukcja] Wymiana Gałki DSG na nową R36, GTI, R-Line

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiana Gałki DSG na nową R36, GTI, R-Line

 

Witam.

Chciałbym podzielić się wiedzą na temat wymiany starej gałki zmiany biegów DSG Passat B6 na gałkę nowego typu.

15257893.jpg

 

20130225140720.jpg20130225140720.jpg

 

 

 

Wymontowanie i zamontowanie uchwytu dźwigni przełączania zakresów DSG

 

 

Krótki opis:

 

 

W zależności od modelu mogą być zamontowane różne rodzaje uchwytów.

W przypadku wszystkich uchwytów istnieje możliwość, iż przycisk może zostać wciśnięty w uchwyt. Nigdy nie montować uchwytu z wciśniętym przyciskiem.

 

 

Uchwyt zostaje wymontowany razem z osłoną mechanizmu przełączania.

 

 

Wymontowanie:

Przełączyć dźwignię przełączania zakresów w położenie „D”.

 

 

Uchwyt z przyciskiem bocznym:

Wyciągnąć przycisk z uchwytu tak, aby była widoczna mała szczelina między uchwytem a przyciskiem. Przycisk blokuje się przy zwolnieniu.

Zabezpieczyć przycisk w tym położeniu przed wciśnięciem za pomocą opaski przewodów lub drutu.

 

 

Uchwyt z przyciskiem z przodu.

 

 

Przycisku nie trzeba wyjmować ręką. Podczas zdejmowania uchwytu przycisk samoczynnie blokuje się w położeniu montażowym

 

 

Ciąg dalszy dla wszystkich uchwytów:

Odczepić osłonę.

Odłączyć wtyczkę od osłony mechanizmu przełączania.

Przesunąć tuleję w górę, aby odblokować uchwyt.

 

 

Ciąg dalszy dla wszystkich uchwytów:

Zdjąć uchwyt z dźwigni przełączania zakresów, nie naciskając przycisku.

 

 

Wskazówka

Po wymontowaniu nie naciskać już przycisku, w przeciwnym razie nie będzie można już zamontować uchwytu.

 

 

Zamontowanie

Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

- Dźwignia przełączania zakresów w położeniu „D”.

- Przycisk w uchwycie jest wyjęty, ewentualnie zabezpieczony przed wciśnięciem.

 

 

Wskazówka

Istnieje możliwość, że przycisk zostanie wciśnięty w uchwyt. Nigdy nie montować uchwytu z wciśniętym przyciskiem.

 

 

Nałożyć uchwyt całkowicie na dźwignię przełączania zakresów i zablokować.

W celu zablokowania przesunąć tuleję w dół.

 

 

Wskazówka

Przy nieprawidłowym montażu przycisk po naciśnięciu utknie w uchwycie. Jeśli tak się stało, uchwyt należy zamontować ponownie. W tym celu zdjąć uchwyt z dźwigni przełączania zakresów, ustawić przycisk za pomocą zabezpieczenia montażowego w położeniu montażowym i zamontować uchwyt ponownie.

Dalszy montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.”

 

 

Po zdemontowaniu gałki starego typu trzpień plastikowy jest w pozycji bocznej.

 

27768160.jpg

 

 

Trzpień przekręcam o 45 stopni trzymając szczypcami i podgrzewam opalarką ok. 300 C. Czynność tą powtarzam kilka razy do uzyskania kąta 90 stopni. Cały zabieg trwa jakieś 10 minut.

 

99167989.jpg

 

Teraz montujemy nową Gałę.

Pierwsza czynność to zamieniamy kontrę od dołu ze starej gałki do nowej (nowa jest dłuższa i nie pasuje)

 

 

31350074.jpg

 

 

Teraz za pomocą cienkiego śrubokręta demontujemy z nowej gałki zaślepkę z napisem DSG (podważamy od góry po między przyciskiem a zaślepką i ciągniemy do siebie). Następny krok wyciśnięcie przycisku i zablokowanie go w takiej pozycji. Nakładamy nową gałkę i za pomocą dwóch śrubokrętów odginamy plastikowy trzpień, a drugim śrubokrętem wciskamy bolec z gałki w otwór trzpienia.

 

27617192.jpg

 

 

 

Zapinamy zaślepkę DSG - blokujemy kontrę od dołu – wpinamy chrom w panel deski rozdzielczej

i cieszymy się efektem końcowym !!!!!

31857183.jpg

 

52774244.jpg

 

33321076.jpg

 

10656781.jpg

 

97779908.jpg

 

 

Zmiana jest piorunująca !!!!!!

Stara Gała do piwnicy i jest git

Miłej zabawy.

20130225_140720.jpg

nowa.jpg

20130225140720.jpg

Edytowane przez ml000
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instrukcję Masz zrobioną Michał,pamiętaj iż zawsze możesz wyedytować post nr1

oraz wprowadzić potrzebne zmiany. ;)

Edytowane przez Blop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękna gałka :)

Widzę że dwie fotki nie są z Twojego auta, to jakiś Golf chyba.

 

Ja jak zmieniałem gałkę pół roku temu, to nie rozbierałem góry nowej gałki aby założyć trzpień.

Tylko że ja robiłem to na funkiel nówce gałce, a ona ma zabezpieczenie i po jego zdjęciu można wsunąć trzpień bez demontażu góry.

 

W przypadku używanej pewno należy zrobić tak jak opisujesz

 

Zmiana jest piorunująca !!!!!!

Bez dwóch zdań nowa gałka jest piękniejsza, lepiej trzyma się w ręce, tylko trzeba się przyzwyczaić do przycisku z przodu a nie z boku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piękna gałka :)

Widzę że dwie fotki nie są z Twojego auta, to jakiś Golf chyba.

 

Ja jak zmieniałem gałkę pół roku temu, to nie rozbierałem góry nowej gałki aby założyć trzpień.

Tylko że ja robiłem to na funkiel nówce gałce, a ona ma zabezpieczenie i po jego zdjęciu można wsunąć trzpień bez demontażu góry.

 

W przypadku używanej pewno należy zrobić tak jak opisujesz

 

 

Bez dwóch zdań nowa gałka jest piękniejsza, lepiej trzyma się w ręce, tylko trzeba się przyzwyczaić do przycisku z przodu a nie z boku

 

Do manuala też można zmienić gałkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do manuala też można zmienić gałkę?

 

tak też można zmienić,

ale to co pisałem Piotrek wyżej do tyczy się DSG, zmieniałem gałkę od DSG :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak też można zmienić,

ale to co pisałem Piotrek wyżej do tyczy się DSG, zmieniałem gałkę od DSG :)

 

A od B7 będzie pasić gałka?, mają bardzo fajne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A od B7 będzie pasić gałka?, mają bardzo fajne.

 

będzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
będzie ;)

 

Dzięki, i znowu wydatek :doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Profil gałki jest dużo lepiej dopracowany (wyprofilowany) do ręki, a po za tym górna część jest w satynie i pasuje do nowej kiery. Moduł wyświetlacza gałki mam 3C1 713 203 A QUN, z końcówką E podpinałem też pasował (hulał).

Gałkę z B7 też miałem, ale spód jest chrom satyna i w moim przypadku musiał bym wymienić też popielniczkę ( ja mam chrom połysk)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tych nowych lewarkach są dwa kolory chromu prawda ?

Te gałki które mają połączone litery są w satynie a te co maja w oczkach to są w chromie.

Dobrze myślę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki, i znowu wydatek :doh

 

No i 2 stówy pękły :). Dla zainteresowanych w manualu od b7, pasuje tylko mieszek i gałka, ramkę dolną trzeba przełożyć.

DSC_0803.jpg

Edytowane przez Zielas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i 2 stówy pękły :). Dla zainteresowanych w manualu od b7, pasuje tylko mieszek i gałka, ramkę dolną trzeba przełożyć.

 

tyczy się to też gałek od DSG ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zamieszczone przez zielaspiotr

 

 

No i 2 stówy pękły . Dla zainteresowanych w manualu od b7, pasuje tylko mieszek i gałka, ramkę dolną trzeba przełożyć.

 

 

 

tyczy się to też gałek od DSG ??

 

Nie dotyczy, w przypadku DSG pasują wszystkie od B7 (chrom, satyna). Oczywiście dopasowanie jak w instrukcji montażu. Możesz też kupić gałkę nowego typu od B7 w wersji angielskiej (tanio!!) i przełożyć sam dół (chrom). Podgrzej od spodu plastikową czarną ramkę mieszka (miejsce styku skóry z chromem, zapięta w czterech miejscach) i wepchnij do środka dwa zapięcia skośne tak aby minęły obrys chromu i dopiero wypchnij na zewnątrz. Druga strona pójdzie już łatwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam galke od b7 w piwnicy.......Bimbasz na mojej furce testiwal montaz galki od R36:).......a zdecyduwalem sie na R36 bo od b7 wlasnie nue pasowala jest mniejszy ten chrom wkolo galki i cholera nue pomyslalem ze mozna by wymienic sam ten chrom tylko czy ten chrom z b6 podejdzie do tej galki z b7?

z tego co wiem to zeby zalozyc galke id b7 do b6 to trzeba tez zalozyc te boczne przyciski ( hamulec reczny, Start .....) inaczej ramka jest mniejsza njz w b6

Edytowane przez jabber1981

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co wiem to zeby zalozyc galke id b7 do b6 to trzeba tez zalozyc te boczne przyciski ( hamulec reczny, Start .....) inaczej ramka jest mniejsza njz w b6

 

Są dwa rodzaje gałek nowego typu !!!

Nr. 1 - dół w chromie moduł wyświetlacz pod spodem jak w B6

Nr.2 w satynie (chrom mat) moduł wyświetlacz zmiany biegów podłużny. (jak na foto)

 

Przy pierwszym rozwiązaniu podpinasz i wszystko działa, w przypadku drugiej wersji musisz wymienić popielniczkę na wersję B7 dekor chrom mat

Co do gabarytów ramek są identyczne, wymieniasz i masz!!!! Wymiana przycisków w koło nie jest konieczna, no chyba że chcesz

:D

 

d4be0ccb5188e44f.jpg

30.jpg

20130225_140720.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie mam problem podczas wymiany gałki urwał mi się trzpień ten co go obracałem podgrzewając po prostu pękł. jak to teraz wymienić?

Pilnie potrzebuje pomocy.

 

---------- Dodano o 20:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:37 ----------

 

Ramki nie są identyczne, właśnie wymieniałem i i ramka od B7 jest mniejsza.

Są dwa rodzaje gałek nowego typu !!!

Nr. 1 - dół w chromie moduł wyświetlacz pod spodem jak w B6

Nr.2 w satynie (chrom mat) moduł wyświetlacz zmiany biegów podłużny. (jak na foto)

 

Przy pierwszym rozwiązaniu podpinasz i wszystko działa, w przypadku drugiej wersji musisz wymienić popielniczkę na wersję B7 dekor chrom mat

Co do gabarytów ramek są identyczne, wymieniasz i masz!!!! Wymiana przycisków w koło nie jest konieczna, no chyba że chcesz

:D

 

[ATTACH=CONFIG]100358[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]100359[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]100360[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może rysunek tej części? tak żeby można było ją dorobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba lepiej będzie zainwestować 250-300 pln w wybierak z alledrogo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A rozbierał to ktoś może? Zastanawiam się jak to rozebrać i wyciągnąć ten trzpień, mógł bym go dorobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności