ml000 Zgłoś #1 Napisano 27 Lutego 2013 (edytowane) Wymiana Gałki DSG na nową R36, GTI, R-Line Witam. Chciałbym podzielić się wiedzą na temat wymiany starej gałki zmiany biegów DSG Passat B6 na gałkę nowego typu. Wymontowanie i zamontowanie uchwytu dźwigni przełączania zakresów DSG Krótki opis: „W zależności od modelu mogą być zamontowane różne rodzaje uchwytów. W przypadku wszystkich uchwytów istnieje możliwość, iż przycisk może zostać wciśnięty w uchwyt. Nigdy nie montować uchwytu z wciśniętym przyciskiem. Uchwyt zostaje wymontowany razem z osłoną mechanizmu przełączania. Wymontowanie: – Przełączyć dźwignię przełączania zakresów w położenie „D”. Uchwyt z przyciskiem bocznym: – Wyciągnąć przycisk z uchwytu tak, aby była widoczna mała szczelina między uchwytem a przyciskiem. Przycisk blokuje się przy zwolnieniu. – Zabezpieczyć przycisk w tym położeniu przed wciśnięciem za pomocą opaski przewodów lub drutu. Uchwyt z przyciskiem z przodu. Przycisku nie trzeba wyjmować ręką. Podczas zdejmowania uchwytu przycisk samoczynnie blokuje się w położeniu montażowym Ciąg dalszy dla wszystkich uchwytów: – Odczepić osłonę. – Odłączyć wtyczkę od osłony mechanizmu przełączania. – Przesunąć tuleję w górę, aby odblokować uchwyt. Ciąg dalszy dla wszystkich uchwytów: – Zdjąć uchwyt z dźwigni przełączania zakresów, nie naciskając przycisku. Wskazówka Po wymontowaniu nie naciskać już przycisku, w przeciwnym razie nie będzie można już zamontować uchwytu. Zamontowanie – Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: - Dźwignia przełączania zakresów w położeniu „D”. - Przycisk w uchwycie jest wyjęty, ewentualnie zabezpieczony przed wciśnięciem. Wskazówka Istnieje możliwość, że przycisk zostanie wciśnięty w uchwyt. Nigdy nie montować uchwytu z wciśniętym przyciskiem. – Nałożyć uchwyt całkowicie na dźwignię przełączania zakresów i zablokować. – W celu zablokowania przesunąć tuleję w dół. Wskazówka Przy nieprawidłowym montażu przycisk po naciśnięciu utknie w uchwycie. Jeśli tak się stało, uchwyt należy zamontować ponownie. W tym celu zdjąć uchwyt z dźwigni przełączania zakresów, ustawić przycisk za pomocą zabezpieczenia montażowego w położeniu montażowym i zamontować uchwyt ponownie. Dalszy montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.” Po zdemontowaniu gałki starego typu trzpień plastikowy jest w pozycji bocznej. Trzpień przekręcam o 45 stopni trzymając szczypcami i podgrzewam opalarką ok. 300 C. Czynność tą powtarzam kilka razy do uzyskania kąta 90 stopni. Cały zabieg trwa jakieś 10 minut. Teraz montujemy nową Gałę. Pierwsza czynność to zamieniamy kontrę od dołu ze starej gałki do nowej (nowa jest dłuższa i nie pasuje) Teraz za pomocą cienkiego śrubokręta demontujemy z nowej gałki zaślepkę z napisem DSG (podważamy od góry po między przyciskiem a zaślepką i ciągniemy do siebie). Następny krok wyciśnięcie przycisku i zablokowanie go w takiej pozycji. Nakładamy nową gałkę i za pomocą dwóch śrubokrętów odginamy plastikowy trzpień, a drugim śrubokrętem wciskamy bolec z gałki w otwór trzpienia. Zapinamy zaślepkę DSG - blokujemy kontrę od dołu – wpinamy chrom w panel deski rozdzielczej i cieszymy się efektem końcowym !!!!! Zmiana jest piorunująca !!!!!! Stara Gała do piwnicy i jest git Miłej zabawy. Edytowane 6 Marca 2013 przez ml000 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #2 Napisano 2 Marca 2013 (edytowane) Instrukcję Masz zrobioną Michał,pamiętaj iż zawsze możesz wyedytować post nr1 oraz wprowadzić potrzebne zmiany. Edytowane 2 Marca 2013 przez Blop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #3 Napisano 3 Marca 2013 Piękna gałka Widzę że dwie fotki nie są z Twojego auta, to jakiś Golf chyba. Ja jak zmieniałem gałkę pół roku temu, to nie rozbierałem góry nowej gałki aby założyć trzpień. Tylko że ja robiłem to na funkiel nówce gałce, a ona ma zabezpieczenie i po jego zdjęciu można wsunąć trzpień bez demontażu góry. W przypadku używanej pewno należy zrobić tak jak opisujesz Zmiana jest piorunująca !!!!!! Bez dwóch zdań nowa gałka jest piękniejsza, lepiej trzyma się w ręce, tylko trzeba się przyzwyczaić do przycisku z przodu a nie z boku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #4 Napisano 3 Marca 2013 Piękna gałka Widzę że dwie fotki nie są z Twojego auta, to jakiś Golf chyba. Ja jak zmieniałem gałkę pół roku temu, to nie rozbierałem góry nowej gałki aby założyć trzpień. Tylko że ja robiłem to na funkiel nówce gałce, a ona ma zabezpieczenie i po jego zdjęciu można wsunąć trzpień bez demontażu góry. W przypadku używanej pewno należy zrobić tak jak opisujesz Bez dwóch zdań nowa gałka jest piękniejsza, lepiej trzyma się w ręce, tylko trzeba się przyzwyczaić do przycisku z przodu a nie z boku Do manuala też można zmienić gałkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #5 Napisano 3 Marca 2013 Do manuala też można zmienić gałkę? tak też można zmienić, ale to co pisałem Piotrek wyżej do tyczy się DSG, zmieniałem gałkę od DSG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #6 Napisano 3 Marca 2013 tak też można zmienić, ale to co pisałem Piotrek wyżej do tyczy się DSG, zmieniałem gałkę od DSG A od B7 będzie pasić gałka?, mają bardzo fajne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #7 Napisano 3 Marca 2013 A od B7 będzie pasić gałka?, mają bardzo fajne. będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #8 Napisano 3 Marca 2013 będzie Dzięki, i znowu wydatek :doh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ml000 Zgłoś #9 Napisano 3 Marca 2013 Profil gałki jest dużo lepiej dopracowany (wyprofilowany) do ręki, a po za tym górna część jest w satynie i pasuje do nowej kiery. Moduł wyświetlacza gałki mam 3C1 713 203 A QUN, z końcówką E podpinałem też pasował (hulał). Gałkę z B7 też miałem, ale spód jest chrom satyna i w moim przypadku musiał bym wymienić też popielniczkę ( ja mam chrom połysk) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hsv! Zgłoś #10 Napisano 15 Marca 2013 w tych nowych lewarkach są dwa kolory chromu prawda ? Te gałki które mają połączone litery są w satynie a te co maja w oczkach to są w chromie. Dobrze myślę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #11 Napisano 15 Marca 2013 (edytowane) Dzięki, i znowu wydatek :doh No i 2 stówy pękły . Dla zainteresowanych w manualu od b7, pasuje tylko mieszek i gałka, ramkę dolną trzeba przełożyć. Edytowane 15 Marca 2013 przez Zielas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hsv! Zgłoś #12 Napisano 18 Marca 2013 No i 2 stówy pękły . Dla zainteresowanych w manualu od b7, pasuje tylko mieszek i gałka, ramkę dolną trzeba przełożyć. tyczy się to też gałek od DSG ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ml000 Zgłoś #13 Napisano 18 Marca 2013 Zamieszczone przez zielaspiotr No i 2 stówy pękły . Dla zainteresowanych w manualu od b7, pasuje tylko mieszek i gałka, ramkę dolną trzeba przełożyć. tyczy się to też gałek od DSG ?? Nie dotyczy, w przypadku DSG pasują wszystkie od B7 (chrom, satyna). Oczywiście dopasowanie jak w instrukcji montażu. Możesz też kupić gałkę nowego typu od B7 w wersji angielskiej (tanio!!) i przełożyć sam dół (chrom). Podgrzej od spodu plastikową czarną ramkę mieszka (miejsce styku skóry z chromem, zapięta w czterech miejscach) i wepchnij do środka dwa zapięcia skośne tak aby minęły obrys chromu i dopiero wypchnij na zewnątrz. Druga strona pójdzie już łatwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jabber1981 Zgłoś #14 Napisano 9 Kwietnia 2013 (edytowane) mam galke od b7 w piwnicy.......Bimbasz na mojej furce testiwal montaz galki od R36:).......a zdecyduwalem sie na R36 bo od b7 wlasnie nue pasowala jest mniejszy ten chrom wkolo galki i cholera nue pomyslalem ze mozna by wymienic sam ten chrom tylko czy ten chrom z b6 podejdzie do tej galki z b7? z tego co wiem to zeby zalozyc galke id b7 do b6 to trzeba tez zalozyc te boczne przyciski ( hamulec reczny, Start .....) inaczej ramka jest mniejsza njz w b6 Edytowane 9 Kwietnia 2013 przez jabber1981 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ml000 Zgłoś #15 Napisano 10 Kwietnia 2013 z tego co wiem to zeby zalozyc galke id b7 do b6 to trzeba tez zalozyc te boczne przyciski ( hamulec reczny, Start .....) inaczej ramka jest mniejsza njz w b6 Są dwa rodzaje gałek nowego typu !!! Nr. 1 - dół w chromie moduł wyświetlacz pod spodem jak w B6 Nr.2 w satynie (chrom mat) moduł wyświetlacz zmiany biegów podłużny. (jak na foto) Przy pierwszym rozwiązaniu podpinasz i wszystko działa, w przypadku drugiej wersji musisz wymienić popielniczkę na wersję B7 dekor chrom mat Co do gabarytów ramek są identyczne, wymieniasz i masz!!!! Wymiana przycisków w koło nie jest konieczna, no chyba że chcesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszflis83 Zgłoś #16 Napisano 26 Października 2013 Witam, Panowie mam problem podczas wymiany gałki urwał mi się trzpień ten co go obracałem podgrzewając po prostu pękł. jak to teraz wymienić? Pilnie potrzebuje pomocy. ---------- Dodano o 20:43 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:37 ---------- Ramki nie są identyczne, właśnie wymieniałem i i ramka od B7 jest mniejsza. Są dwa rodzaje gałek nowego typu !!! Nr. 1 - dół w chromie moduł wyświetlacz pod spodem jak w B6 Nr.2 w satynie (chrom mat) moduł wyświetlacz zmiany biegów podłużny. (jak na foto) Przy pierwszym rozwiązaniu podpinasz i wszystko działa, w przypadku drugiej wersji musisz wymienić popielniczkę na wersję B7 dekor chrom mat Co do gabarytów ramek są identyczne, wymieniasz i masz!!!! Wymiana przycisków w koło nie jest konieczna, no chyba że chcesz [ATTACH=CONFIG]100358[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]100359[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]100360[/ATTACH] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszflis83 Zgłoś #17 Napisano 27 Października 2013 Ma ktoś może rysunek tej części? tak żeby można było ją dorobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #18 Napisano 27 Października 2013 Chyba lepiej będzie zainwestować 250-300 pln w wybierak z alledrogo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszflis83 Zgłoś #19 Napisano 27 Października 2013 A rozbierał to ktoś może? Zastanawiam się jak to rozebrać i wyciągnąć ten trzpień, mógł bym go dorobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszflis83 Zgłoś #20 Napisano 28 Października 2013 Zrobione:) Bez wymiany wybieraka. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach