Skocz do zawartości
jacckii

Passat 1.8T AWT - brak mocy, dusi się, logi do analizy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

pacjent to: passat B5FL 1.8T AWT bez gazu, seria, ok. 250 tys. km

 

Kilka dni temu auto straciło moc i wyskoczył Check engine, Vag pokazał następujące błędy:

 

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

35-00 - -

16517 - O2S B1 S1: Signal too Slow

35-10 - - - Intermittent

 

błąd 16517 był już wcześniej i jedyne co zauważyłem to, że z rana odpalał po dłuższym kręceniu albo za drugim razem

 

obecnie auto nie ma mocy w dolnej części obrotów, dusi się, zdarzyło się, że na zimnym silniku po dodaniu gazu zgasł, powyżej 4 tyś. ciągnie (raczej) normalnie nie czuć dławienia

 

ponadto od pewnego czasu słychać świst turbiny

 

załączam logi do analizy i proszę o interpretację:

 

grupy 02, 115, 118: http://vaglog.rtnet.pl/jacckii_116436.html

grupy 02, 115, 032: http://vaglog.rtnet.pl/jacckii_116435.html

 

jeśli potrzeba dodatkowego info, logów z innych grup dajcie znać

 

z góry wielkie dzięki za pomoc w ustaleniu usterki

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz szczelność dolotu od przpływomierza do turbo może ssać lewe powietrze którego nie zmierzyła przpływka, jeśli ok to cisnienie na listwie paliwa do sprawdzenia, byc może zapchany filtr lub pompka pada, ogólnie logi wyglądaja dobrze oprócz bardzo długich czasów wtrysku i korekty z bloku 32 na 20% co sugeruje uboga mieszanke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaż logi dynamiczne z 030,031,033.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

narazie szczelnosc zostaw w spokoju zajmij sie sprawdzeniem cisnienia paliwa bo najprawdopodobniej pompa paliwa nie jest w stanie podac wystarczajacej ilosci paliwa i dlatego masz problemy z zapalieniem i szarpaniem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi z grup 30, 31, 33 w poniższym linku:

 

http://vaglog.rtnet.pl/jacckii_116685.html

zupełnie nie wiem jak je interpretować, możecie przetłumaczyć na polski? ;)

 

z ciekawości jeszcze raz zrobiłem logi z grup 02, 115, 118, auto dzisiaj przyspieszało dość równomiernie w całym zakresie obrotów ale nadal zamulone i logi wyglądają dużo gorzej niż poprzednie, czy ma to związek z korektą ok. 20% w grupie 032 ?

 

http://vaglog.rtnet.pl/jacckii_116684.html

 

jutro ścignę mechanika żeby sprawdził ciśnienie na listwie wtryskowej i dam znać

dzięki za pomoc, pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamietaj ze jak resetujesz bledy , resetuja tez sie wartosci na kanale 32 , pojezdzij chwile i kontroluj co tam sie dzieje. jak dochodzi do 25% to odcina Ci turbinke :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed pierwszymi logami skasowałem wszystkie błędy i jazda, zauważyłem, że wartość korekcji stale rośnie

przed dzisiejszymi logami nie było czego kasować, zero błędów

pamiętałem, że korekcja osiągnęła poziom ponad 20% stąd było moje pytanie

 

jeśli nie ma żadnych błędów to jak mogę Vagiem zresetować tego typu wartości?

Edytowane przez jacckii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny na 100 % ale jak nacisniesz "kasuj bledy" to powinno sie skasowac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zupełnie nie wiem jak je interpretować, możecie przetłumaczyć na polski?

Po polskiemu to masz tu http://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T.

Sondy pracują. Masz za ubogo i stąd ciągłe wzbogacanie mieszanki. Zobaczysz jakie wyjdzie ciśnienie. Jeśli OK to trzeba się skupić na szczelności dolotu.

czy ma to związek z korektą ok. 20% w grupie 032 ?

W grupie 033 pierwsza wartość to korekta krótkoterminowa czyli to co dzieje się w danym momencie (zakres regulacji sondy), a następnie odzwierciedla się to w grupie 032.

Co do dzisiejszych logów to wyraźnie widać tryb awaryjny.

jeśli nie ma żadnych błędów to jak mogę Vagiem zresetować tego typu wartości?
Nie jestem pewny na 100 % ale jak nacisniesz "kasuj bledy" to powinno sie skasowac.

Dokładnie tak ;) Nawet jak nie ma zapisanych błędów w pamięci to "kasuj błędy" kasuje adaptację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechanik sprawdził dzisiaj ciśnienie paliwa:

- po odpaleniu na wolnych obrotach wahało się między 2,8 -3,0 bara

- po dodaniu gazu, pod obciążeniem spadało do 2 barów

 

twierdzi, że to zdecydowanie za mało, że powinien trzymać 3,5 bara

filtr paliwa wymieniłem ale to nie pomogło

 

więc pompa paliwa do wymiany... ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymien pompe na toprana lub vemo . w topranie jest orginał VDO a vemo jest dobrym zamienikiem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa paliwa wymieniona, passat odżył :)

 

w logach widać poprawę, czasy wtrysków się skróciły, a korekcja jest na zerowym poziomie ;)

 

zastanawiam się teraz nad ciśnieniem turbiny, bo chyba trochę jej już brakuje do ideału...

możecie zerknąć na logi i skomentować ? na czym teraz powinienem się skupić?

 

http://vaglog.rtnet.pl/jacckii_117287.html

http://vaglog.rtnet.pl/jacckii_117288.html

 

wielkie dzięki za pomoc

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyglonda w miare ok , mozesz miec mała nieszczelnosc bo jak na AWT turbo za pózno osiaga wartosc zadana .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pompa paliwa wymieniona, passat odży

 

Możesz podać co to za pompę kupiłeś i ile Cie kosztowała?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz podać co to za pompę kupiłeś i ile Cie kosztowała?

 

Zdecydowałem się wymienić sam wkłąd pompy, koledzy wyżej polecili Topran więc taki zamówiłem w sklepie, w rzeczywistości na pudełku jest napisane Vika i ani słowa o Topranie, więc sam nie wiem co to jest i ile pożyje ale po rabacie kosztował 105zl, mam nadzieje że troche pożyje bo słabo ostatnio z kasą, pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności