pemek2610 Report post #1 Posted February 28, 2013 Witam, od dłuższego czasu dręczy mnie pewien problem w moim Passacie 3BG AWT 1.8 T, a mianowicie przy gwałtownym przyspieszaniu po osiągnięciu 5000 obrotów auto zaczyna dziwnie "bujać", przyspiesza i zamula się i tak na przemian. Tak jakbym podczas przyspieszania naciskał na pedał hamulca pulsacyjnie. Przesyłam logi które zrobił mi kolega: Grupy: 002,031 - http://vaglog.rtnet.pl/pemek2610_116236.html Grupy: 003,020 - http://vaglog.rtnet.pl/pemek2610_116237.html Grupy: 115,118 - http://vaglog.rtnet.pl/pemek2610_116238.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
german81 Report post #2 Posted February 28, 2013 auto po programie jedyne dwie rzeczy które moga byc przyczyna tego szarpania to umierajacy n75 a druga niepokujaca rzecz to czasy wtrysków które sa za długie co powoduje prace na zpetlenie wtrysków i prace na ubogiej mieszance . Quote Share this post Link to post Share on other sites
pemek2610 Report post #3 Posted March 1, 2013 N75 mogę podmienić bo kolega ma taki dobry, a z tymi czasami wtrysków to o co chodzi dokładniej? za małą dawkę paliwa dostaje? Sorki ale jestem ciemny w te klocki Quote Share this post Link to post Share on other sites
bodzik Report post #4 Posted March 1, 2013 N75 mogę podmienić bo kolega ma taki dobry, a z tymi czasami wtrysków to o co chodzi dokładniej? za małą dawkę paliwa dostaje? Sorki ale jestem ciemny w te klocki Czasy wtrysków bardzo długie i brakuje paliwa powyżej 5 tyś. komp z lambdy odczytuje uboga mieszanke i przymyka przpustnice, do sprawdzenie ciśnienie paliwa na listwie, filtr paliwa, itd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
passat_mg Report post #5 Posted March 10, 2013 Witam i pozdrawiam Wszystkich. Obawiam sie, iz dolacze sie do tematu - od paru dni zaobserwowalem bardzo podobne zjawisko do kolegi Przemka. Dokladnie podczas gwaltownego przyspieszania "auto zaczyna dziwnie "bujać", przyspiesza i zamula się i tak na przemian". Niestety u mnie nie ma reguly - w roznych partiach obrotomierza i nie zawsze . Przytrafilo mi sie to 2 razy - 2 razy staralem sie zapisac logi dynamiczne. Niestety podczas gdy robilem logi, problem nie wystepowal. Jedyne co zauwazylem to, ze auto przestalo "wciskac w siedzienie" przede wszystkim podczas zalaczenia turbo. 21/02/2013 pojechalem na hamownie - zalaczam linka do wykresu: wykres wyszedl OK mysle poza tym ze turbo pod koniec troche puszczalo. Dwa tygodnie pozniej zaczalem borykac sie z problemem. Zalaczam logi, ktore niestety nie pokazuja dokladnie problemu ktory posiadam, jednak ktos moze cos zauwazy: Log 04/03 (0 - 115,117,118) Log 04/03 (1 - 032,002,003) Log 04/03 (2 - 001,002,003) Log 09/03 (3 - 002,115,118) Log_idle 09/03 (4 - 002,115,118) Log 09/03 (5 - 115,117,118) Ewentualnie prosze o wskazowki ktore kanaly powinienem jeszcze zeskanowac. Pozdrawiam Marek Quote Share this post Link to post Share on other sites
bodzik Report post #6 Posted March 10, 2013 Z tych logów wszystko wygląda dobrze, co zreszta potwierdza wykres, musiałbyś uchwycić w logach ten moment gdy jest problem. Możesz jeszcze zrobić loga dynamicznego z 020 zobaczymy jak zapłony wyglądają. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Grucha... Report post #7 Posted March 10, 2013 Temperatura za niska, albo silnik nie był dobrze rozgrzany, albo termostat kuleje. Turbo mogłoby trochę szybciej wstawać. Widać delikatne przeładowania. Błędów żadnych nie ma?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
passat_mg Report post #8 Posted March 10, 2013 Faktycznie tez to wczoraj zauwazylem temperatura po logach dynamicznych wynosila 78 stopni auto bylo jezdzone przez godzine. Niestety ze wzgl na pogode (deszcz) jakis nawiew musialem miec ustawiony (bez klimy). Po zaparkowaniu auta, na jalowym po 5 min temperatura wzrosla do 88 stopni. Niestety juz nie wyjezdzalem gdyz przez cala godz bylo "wszystko" ok. Trzeba bedzie faktycznie poczekac na dany moment. Nie zawsze da sie od razu zrobic logi - szczegolnie gdy zona, dziecko i traffic w okolo:) Dzisiaj wieczorem zrobie kolejne podejscie. Zalacze tez 020 oraz postaram sie zwrocic uwage na temperature. Jedyny blad jaki posiadam to: 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71). Dzieki za szybkie odpowiedzi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
german81 Report post #9 Posted March 10, 2013 z logów wyglonda ze jest wszystko w miare ok .tak jak zauwarzyłes doładowanie mogło by byc bardzierj stabilne .wymien termostat bo juz na niego czas bo sie za wczesnie otwiera .z opisu i logów wyglonda ze n75 zaczyna sie przycinac a dokładnie mechaniczna czesc zaworka dlatego szarpie . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jericho Report post #10 Posted March 10, 2013 auto po programie jedyne dwie rzeczy które moga byc przyczyna tego szarpania to umierajacy n75 a druga niepokujaca rzecz to czasy wtrysków które sa za długie co powoduje prace na zpetlenie wtrysków i prace na ubogiej mieszance .To normalne po programie ze wskazania przeplywki skacza gora dol, a nie rosna stopniowo? Przy ok 5500rpm ma wskazania od ok 170 do 146mg. ---------- Dodano o 13:18 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:16 ---------- czasy wtrysków które sa za długieDla zdrowego AWT ile maxymalnie powinny wynosic? ---------- Dodano o 13:22 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:18 ---------- Faktycznie tez to wczoraj zauwazylem temperatura po logach dynamicznych wynosila 78 stopni auto bylo jezdzone przez godzine.U mnie temp. caly czas wynosi ok 94-97C wg panelu climatronica.Co dziwne wczesniej wynosila ok 92-95C, a urosla po dostrojeniu instalacji gazowej i wymianie oleju z Mobila na Motul. Chociaz zwrost temp. zauwazylem zaraz po regulacji gazu, jakos w kwietniu 2012. Quote Share this post Link to post Share on other sites
german81 Report post #11 Posted March 10, 2013 Jericho niezaleznie czy auto jest seryjne czy po programie przepływ powinien rosnac linowo ,chyba ze jest cos nie tak np z doładowaniem .w zdrowym seryjnym silniku AWT czas wtrysku nie powinien byc dłuzszy niz 15,5 ms . co do wyrzeszej temperatury w twoim przypadku najprawdopodobniej jest to spowodowane praca na zbyt ubogiej mieszane co powoduje splanie w wyzszej temperaturze . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jericho Report post #12 Posted March 10, 2013 (edited) co do wyrzeszej temperatury w twoim przypadku najprawdopodobniej jest to spowodowane praca na zbyt ubogiej mieszane co powoduje splanie w wyzszej temperaturze .Logi sondy nic zlego nie pokazuja. Mimo pozniejszego kilkukrotnego ustawiania instalacji temp. pozostala bez zmian. Logi z wrzesnia 2012: Grupy: 002,031,033 - http://vaglog.rtnet.pl/szuriamb_99025.html Grupy: 002,032,033 - http://vaglog.rtnet.pl/szuriamb_99030.html Wiem, ze do perfekcji duzo brakuje, ale po powrocie za pare miesiecy z podrozy sluzbowej bede temat zglebial dalej, bo musze odzyskac brakujaca moc . Tylko 140PS i 190Nm. Wlasnie sprawdzilem log z wrzesnia na PB i temp na trasie oscywlowala pomiedzy 92-95C na VAGu, czyli w normie. A tu logi z czerwcowych tras po dwoch roznych gazownikach, ale z jednego teamu Stag : AutoFlesz.CSV - Grupy: 001,032,033 - http://vaglog.rtnet.pl/szuriamb_117691.html GasPol - Grupy: 001,032,033 - http://vaglog.rtnet.pl/szuriamb_117692.html ============= Hehe. Damian dopiero teraz zobaczylem, ze to Ty mi odpisales. Caly czas pamietam o Tobie i sie skontaktuje jak wroce do kraju. Edited March 10, 2013 by Jericho Quote Share this post Link to post Share on other sites
passat_mg Report post #13 Posted March 10, 2013 Panowie dzieki za odpowiedzi, Jericho na logi zerkne pozniej. Niestety autko zostalo w garazu dzisiaj, w miedzyczasie (hamownia - teraz) pojawil sie dodatkowy problem ktory myslalem ze rozwiazalem - wyciek paliwka. Odpalilem, otworzylem mache a tam dalej kapie (wymiana metalowej obejmy jak widac niestety nie pomogla). Czy myslicie ze takowe zachowanie autka moze miec cos wspolnego z wyciekiem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jericho Report post #14 Posted March 10, 2013 Maras, a jaki przebieg masz? Akcje serwisowa cewek przechodzil twoj silnik? ---------- Dodano o 20:00 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:57 ---------- Czy myslicie ze takowe zachowanie autka moze miec cos wspolnego z wyciekiem? A czemu nie. Przy wiekszym obciazeniu nie dostaje wystarczajacej ilosci paliwa, albo dostaje sie powietrze do ukladu paliwowego, czego objawy dobrze sa znane z naszych vectr DTi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Grucha... Report post #15 Posted March 10, 2013 Czy myslicie ze takowe zachowanie autka moze miec cos wspolnego z wyciekiem? Raczej wyciek (nieszczelność) z zachowaniem auta Coś tam widzę pokombinowane masz z tymi przewodami. Jeżeli to zasilający jest nieszczelny to na pewno będzie miał wpływ na pracę silnika, a jeżeli powrotny to nie koniecznie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
passat_mg Report post #16 Posted March 10, 2013 (edited) Maras, a jaki przebieg masz?Akcje serwisowa cewek przechodzil twoj silnik? Mariusz, ponad 221 tys km, niestety historii auta nie posiadam A czemu nie. Przy wiekszym obciazeniu nie dostaje wystarczajacej ilosci paliwa, albo dostaje sie powietrze do ukladu paliwowego, czego objawy dobrze sa znane z naszych vectr DTi Hehe, musze Ci powiedziec ze moja vectra dobry kumpel jezdzi do tej pory (ciagle zadowolony) - nie chce juz nawet myslec ile ma najechane:)))) Raczej wyciek (nieszczelność) z zachowaniem auta Coś tam widzę pokombinowane masz z tymi przewodami. Jeżeli to zasilający jest nieszczelny to na pewno będzie miał wpływ na pracę silnika, a jeżeli powrotny to nie koniecznie. Karol, faktycznie jest cos tam "namieszane" z tymi przewodami - obawiam sie ze jest to zasilajacy.... Dzisiaj musze posiedziec z rodzinka ale jutro zerkne na te przewody, oczywiscie dam znac czy jest jakas poprawa. Edited March 10, 2013 by passat_mg Quote Share this post Link to post Share on other sites
german81 Report post #17 Posted March 10, 2013 Maras ten wyciek nie ma wpływu na to szarpanie jedynie co moze powodowac to szarpanoie to problem z regulacja doładowania spowodowany przez niesprawny n75 . Mariusz wskazania sondy wyglondaja w miare dobrze bo sterownik wprowadza na biezaco korekte , zobacz jak masz korekte w bloku 32 . zobacz na logi kolegi to zobaczysz jaka powina byc prawidłowa korekta i wskaznia przepływki . ztego co pamientam to u ciebie trzeba najpierw zrobic porzadek z PB a dopiero zabrac sie za LPG . podjedz do wro co ci sie ogarnie benzyne i LPG . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jericho Report post #18 Posted March 10, 2013 ztego co pamientam to u ciebie trzeba najpierw zrobic porzadek z PBTak, pomiar cisnienia paliwa i takie tam wskaznia przepływki . Z nia juz chyba problemow nie mam, bo nowa ori. podjedz do wro co ci sie ogarnie benzyne i LPG . Jak wyzej pisalem, po powrocie z misji melduje sie wskaznia przepływki Mam identyczne jak kolega.zobacz jak masz korekte w bloku 32 . zobacz na logi kolegi to zobaczysz jaka powina byc prawidłowa korekta Na Pb oscyluje u mnie w zakresie +-0,8, a na LPG +3 do +5. Dane sprzed wakacji. Dobra, nie ma u mnie co dalej analizowac poki sie go nie sprawdzi. Pozdrawiam! Quote Share this post Link to post Share on other sites
passat_mg Report post #19 Posted March 10, 2013 Maras ten wyciek nie ma wpływu na to szarpanie jedynie co moze powodowac to szarpanoie to problem z regulacja doładowania spowodowany przez niesprawny n75 . Dzieki Damian, jak ogarne nieszczelnosc to jeszcze raz wrzuce logi do analizy jezeli nie masz nic przeciw. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeus1982 Report post #20 Posted March 10, 2013 Co do szarpania moge dodac cos od siebie.W moim przypadku byl to syf jaki zbieral sie w intercoolerze (mam fmic) z odmy.jak jezdzilem spokojnie (czyt doladowanie kolo 0.5 bara) wszystko bylo ok.a jak dostawal w palnik ( 1 bar) to zaciagalo ten syf i byla chustawka przy przyspieszaniu.Narazie wyczyscilem wszytko i odma pod auto i problemu jak narazie nie mam. Quote Share this post Link to post Share on other sites