Skocz do zawartości
bimbol

Porady w sprawie zakupu konkretnego samochodu

Rekomendowane odpowiedzi

I to może być prawda, patrząc co się dzieje wokół. kupujący idzie do handlarza z bajerą, kupuje na umowe "na niemca", ma przebieg nieraz trudny do zweryfikowania, często grubo ponad 500kkm, a na liczniku poniżej 200kkm, często bez historii, ale za to taniej niż inne oferty. Mało tego, handlarz podatku nie odprowadza. Zaniza ceny i psuje rynek. I nikt się za to nie bierze w tym kraju...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega z roboty 4mc sprzedawał Golfa VI , naprawdę pięknego bo go ogladałem, niestety jedno co raziło to przebieg 340tyś , w końcu ktoś mu doradził by skorygował licznik na poniżej 200tyś i auto poszło w ciagu tygodnia.Taki morał sprzedawania aut.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja już się bujam ponad miesiąc. nie skoryguję licznika, bo jest w stacji diagnostycznej notowany (8 lat użytkuję) - jak ktoś się zaweźmie to mogę zostać oszustem - na to są paragrafy. taki handlarz co "na niemca" ma umowy nie ma takich problemów - "ustala przebieg" jak chce lub jaka jest potrzeba rynku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na stacji diagnostycznej ty podajesz stan licznika , więc ty dyktujesz ilość km w aucie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widać jestem za uczciwy. tacy jak później muszą mieć twardą dupę. takie czasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ano, dlatego takich jak ty handlarze wykorzystują przy kupnie i sprzedazy.Kiedyś też taki byłem ,ale ludzie mnie nauczyli że w handlu nie ma prawdomówności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu się chyba rozrząd kończy albo nikt nie zmieniał popychacza pompy paliwa. Jak popychacz to w najgorszym wypadku do wymiany jest pompa i wałek rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na stacji diagnostycznej ty podajesz stan licznika , więc ty dyktujesz ilość km w aucie:)

 

zależy od stacji ;) u mnie diagnosta wsiada do auta i spisuje licznik, ale......gdyby korygować licznik przed wjazdem na przegląd, to tak, Ja dykuje ilość km w aucie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tu się chyba rozrząd kończy albo nikt nie zmieniał popychacza pompy paliwa. Jak popychacz to w najgorszym wypadku do wymiany jest pompa i wałek rozrządu.

 

 

 

Rozrząd wymieniany był właśnie.

 

Zastanawiałem się właśnie nad pompą paliwa i jej popychaczem. Pytanie, jakie spustoszenie zeobil brak jej wymiany... wałek rozrządu to jaki koszt? 3k się zmieszczę? Jak z braniem oleju? 02-0.3l na 1000km to 2-3l na wymiane. Da radę zrobić jakiś remoncik czy to norma w tych silnikach? Myślałem, ze branie oleju dotyczy tych po 2007 do 2010r. Kurczę pasaat naprawdę zadbany, sprawdziłem książkę, vin, gov historia, itp. a tu takie kwiatki. 160 tys przebiegu i juan takie rzeczy.. szukałem 3.2 bo tak mniej problemów, ale nie da się sedana znaleźć. Wiec zacząłem trafi szukać - w sunie 7 samochodów. Każdy coś ma z silnikiem. Nie ważne czy 22 czy 28 tysięcy za 2006r.

 

Jak myślicie, ryzykować z tym samochodem?

 

autem jedzie się jak nowym, cicho przy 180kmh, żadnym szumów, zgrzytów, cały lakier oryginalny, bo sprawdzałem czujnikiem. Tylko ten felerny silnik ..

Edytowane przez ideally

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na stacji diagnostycznej ty podajesz stan licznika , więc ty dyktujesz ilość km w aucie
Nie wszędzie.

Ale to dla firmowców żaden problem - co roku przed przeglądem robi się korekty. Teraz to dopiero mają bum na zmiany przebiegów, klientów rośnie. Kasa sama pcha się do portfela ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wszędzie.

Ale to dla firmowców żaden problem - co roku przed przeglądem robi się korekty. Teraz to dopiero mają bum na zmiany przebiegów, klientów rośnie. Kasa sama pcha się do portfela ;)

 

Trochę to wszystko smutne, że nasz rynek jest jaki jest. A dodatkowo, niektórzy stają się parszywi jak Ci handlarze. Swoją drogą nasz rynek motoryzacji to jakiś paradox, sprzedawałem audi a6 c6 2005r. z przebiegiem 160k. Pierwszy właściciel w PL, auto sprowadzone z Niemiec serwisowane potem w Polsce już u znajomych mechaników itd. Panowie, jak ciężko jest ludziom przetłumaczyć wiarygodność przebiegu. Ludzie nawet auta nie zobaczą a już wyjadą z tekstem, że kręcony itd... No cóz...

Ogólnie miałem pewną zasadę, że aut z komisu/handlarza są na 99% kręcony licznik w odróżnieniu od właścicieli prywatnych, którzy użytkują auto parę lat. Wszystko się zmienia, aktualnie mam b6 z przebiegiem 84k i też pewnie będzie ciężko sprzedać...

EDIT:

Najlepiej, aby były wysokie kary dla krętaczy. Dodatkowo, system kontroli aut sprowadzonych tak jak w USA. Gdzie można sprawdzić jaki status ma auto importowane (np. wrak). Gdyby coś takiego wprowadzili w EU, zredukowało by to na pewno gnioty i inne ścierwa składane z 3 samochodów.

Edytowane przez disciples

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ile powinien kosztować zadbany polift 2.8 LPG w automacie?

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8-20k zł :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

"Skrzynia biegów TIPTRONIC przeszła generalny remont w sierpniu ub. roku. Koszt ok 3000zł "

po generalnym remoncie za 3000 zł to jadąc oglądać to auto należy dokładnie przetestować tą skrzynie. Chociaż z tego co obserwuje to pewnie za niedługi czas pojawi się ogłoszenie sprzedam ze skrzynią w trybie awaryjnym lub pojawi się post w wątku przeróbka automatu na manual.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"Skrzynia biegów TIPTRONIC przeszła generalny remont w sierpniu ub. roku. Koszt ok 3000zł "

po generalnym remoncie za 3000 zł to jadąc oglądać to auto należy dokładnie przetestować tą skrzynie. Chociaż z tego co obserwuje to pewnie za niedługi czas pojawi się ogłoszenie sprzedam ze skrzynią w trybie awaryjnym lub pojawi się post w wątku przeróbka automatu na manual.

Dzięki za opinie. 3,000 pln to mało za naprawę tipa? Myślałem, że skrzynia po remoncie to zaleta w tym przypadku

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki za opinie. 3,000 pln to mało za naprawę tipa? Myślałem, że skrzynia po remoncie to zaleta w tym przypadku

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

 

za naprawę (wymianę uszkodzonego elementu) to spox, ale za generalny remont to mało. Kumpel w ciągu 1,5 roku mial dww takie "remonty" za trzecim razem się podał i puścił auto za bezcen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

25 tysi rok temu zapłacone - auto na zamówienie sprowadzane.

Doinwestowane, kilka tysi w skrzynie i sprzedaje za 18 z hakiem ?

Dla mnie temat mocno śliski patrząc z boku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 tysi rok temu zapłacone - auto na zamówienie sprowadzane.

Doinwestowane, kilka tysi w skrzynie i sprzedaje za 18 z hakiem ?

Dla mnie temat mocno śliski patrząc z boku.

Dzieki chlopaki za ostudzenie, oczywiscie macie racje - jest to podejrzane. Mimo to wydawalo mi sie ze prawie 19k to mozna sie spodziewac zadbanej sztuki patrzac po cenach srednich dla podobnych modeli (11-14k) i po cenach na mobile.de kolo 4k euro. Chyba czeka mnie dluzsze szukanie sensownego 2.8q tip

Edytowane przez fudi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, może być tak, że gość trochę przesadził w ogłoszeniu i chce podbić cenę pokazując, że sporo zapłacił za auto i nie żałował grosza na naprawy.

Jak nie masz daleko to podjedź i obejrzyj, ale b. dokładnie samo auto, papiery i co było naprawiane.

 

A z drugiej strony to za podobne pieniądze kupisz dobre b6 2005 albo 2006 rok. Jeśli trafisz na silnik bmp z wtryskami boscha to byle miał wymienioną pompe oleju. Przy innych sprawdź pompe i czy wtryski siemensa wymienione na bosche. I masz auto o generacje nowsze.

 

Kupować auto 4 generacje w tył versus najnowsze, 13 letnie za prawwie 20 tysi - no dla mnie średni interes.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności