KLICHO Zgłoś #1 Napisano 14 Lutego 2013 (edytowane) Witam szukam jakiś wiarygodnych źródeł o preparacie STP FLUSH, ktoś miał z tym do czynienia pomaga to rzeczywiście ? Powiem tak mój silniczek ma ponad 600 tys na karku, różna shity były do niego wlewane zmieniany olej z pół syntetyka na mineralny potem znowu pół syntetyk, chciałbym aby te osady zniknęły miej więcej i oczyścić go w miarę Edytowane 14 Lutego 2013 przez KLICHO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #2 Napisano 15 Lutego 2013 z wiarygodnych źródeł, mechanicy mówią: broń boże nie wlewaj bo się rozszczelni silniki będzie ciekł z każdego możliwego uszczelniacza, stracisz kompresję i takie tam bzdury, taka sama śpiewka ze zmianą z mineralnego na półsyntetyk, ja stosuję płukankę motula co drugą wymianę oleju nic się nie dzieje, (przynajmniej wszystki mylt spływa z silnika) również zmieniłem z minerala na półsyntetyk, minerału silnik wpijał ponad litr od wymiany do wymiany po płukance i zmianie oleju dolewam 2 setki, u mnie pomogło zmniejszyć konsumpcję oleju tylko że przebieg to mam połowę twojego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #3 Napisano 16 Lutego 2013 No też tak myślę że to tylko gadania itp ... Tak samo jak niby nie wymienia się olejów w skrzyniach automatycznych ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #4 Napisano 16 Lutego 2013 w automatycznych się wymienia oczywiście, nawet producent zaleca, w manualu instrukcja mówi że należy tylko kontrolować stan bez wymian, dla miarodajności proponuję zmierzyć ciśnienie sprężania przed i po czyszczeniu jeśli masz manometr ja prędzej nie miałem niestety, ciśnienie spreżania 25-32bar ok poniżej 25bar pora myśleć nad wymianą silnika lub remontem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #5 Napisano 16 Lutego 2013 No właśnie nie mam ale będę musiał chyba to zrobić, chodź wydaje mi się że silniczek bardzo równo chodzi nic nie kopci ani nic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yeti67 Zgłoś #6 Napisano 16 Lutego 2013 Chętnie podłącze się pod temat. Planuję dodać do swojego silnika preparat STP to czyszczenia wtryskiwaczy. Jednakże obawiam się jakiś złych konsekwencji. Chcę się na to zdecydować gdyż na wysokich obrotach (zwłaszcza gdy załącza się doładowanie) ulatuje z wydechu czarny dym. Wcześniej myślałem że to EGR, lecz po jego wyczyszczeniu problem jedynie się ograniczył. Mój Ojciec często jeździ do Niemiec i mówi że tam często są stosowane tego typu środki i mi właśnie takie rozwiązanie proponuje, ale jakoś nie jestem przekonany. Nie wiem też czy może mieć jakiś negatywny wpływ olej jaki stosuję, a jest to olej półsyntetyczny Castrol magnatec 10w40 do TDI. Nie korzystam z syntetycznego gdyż auto z takim właśnie olejem już dostałem więc na syntetyk chyba już nie da rady zmienić. A może istnieje jakaś równie nie inwazyjna metoda czyszczenia układu paliwowego?? Proszę o jakąś podpowiedź bardziej doświadczonych użytkowników niż ja... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor23 Zgłoś #7 Napisano 16 Lutego 2013 Chętnie podłącze się pod temat.Planuję dodać do swojego silnika preparat STP to czyszczenia wtryskiwaczy. Jednakże obawiam się jakiś złych konsekwencji. Chcę się na to zdecydować gdyż na wysokich obrotach (zwłaszcza gdy załącza się doładowanie) ulatuje z wydechu czarny dym. Wcześniej myślałem że to EGR, lecz po jego wyczyszczeniu problem jedynie się ograniczył. Mój Ojciec często jeździ do Niemiec i mówi że tam często są stosowane tego typu środki i mi właśnie takie rozwiązanie proponuje, ale jakoś nie jestem przekonany. Nie wiem też czy może mieć jakiś negatywny wpływ olej jaki stosuję, a jest to olej półsyntetyczny Castrol magnatec 10w40 do TDI. Nie korzystam z syntetycznego gdyż auto z takim właśnie olejem już dostałem więc na syntetyk chyba już nie da rady zmienić. A może istnieje jakaś równie nie inwazyjna metoda czyszczenia układu paliwowego?? Proszę o jakąś podpowiedź bardziej doświadczonych użytkowników niż ja... @yeti67 http://forum.vw-passat.pl/threads/17330-Preparat-do-czyszczenia-wtryskiwaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yeti67 Zgłoś #8 Napisano 16 Lutego 2013 No widzę że opinie raczej dobre.. Tylko obawiam się jedynie tego oleju, czy on może mieć jakiś negatywny wpływ na cały proces czyszczenia?? Trochę znajomy mnie wystraszył z tym olejem że ponoć musi być wg jakieś normy i teraz jak coś mam robić z silnikiem to uważam żeby czegoś nie zniszczyć, bo wiadomo koszty naprawy tego auta nie należą do najmniejszych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Guapo Zgłoś #9 Napisano 16 Lutego 2013 W poprzednim aucie używałem "płukanki" Valvoline. Autko miało przebieg ok 240k km szczerze powiem że autko odżyło sporo syfu nagaru zleciało. jeśli chodzi o kompresję nic się nie działo oleju też nie brał. Wszystko zależy od stanu silnika takie moje zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor23 Zgłoś #10 Napisano 16 Lutego 2013 @yeti67 http://forum.vw-passat.pl/threads/50009-Jaki-olej-wlewac-do-silnikow-TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yeti67 Zgłoś #11 Napisano 16 Lutego 2013 uff, dobrze że dałeś ten link, olej ma normę 505.00 więc się nadaję Myślałem że to koniecznie musi być syntetyk. Co do stanu silnika to chyba jest ok bo od wymiany do wymiany (czyli ok 12-15 tys) oleju nie muszę dodawać. Przepraszam za moje (być może głupie) pytania ale dopiero od niedawna mam to auto i uczę się wszystkich ważniejszych terminów. Jutro doleję ten STP, jadę w trasę na 600-700 km więc będzie można sprawdzić jego skuteczność... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KLICHO Zgłoś #12 Napisano 17 Lutego 2013 Ja wlałem STP do wtryskiwaczy to po jakiś 150Km lepiej zaczął reagować na gaz Ok nie wychodźmy po za temat czyli co lepiej STP płukankę czy może jakiejś innej firmy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #13 Napisano 19 Lutego 2013 Ja bym lał motul albo luqui moly. Motula używałem dwa razy i jestem zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #14 Napisano 19 Lutego 2013 Chcę się na to zdecydować gdyż na wysokich obrotach (zwłaszcza gdy załącza się doładowanie) ulatuje z wydechu czarny dym. Masz diesla ze starszym układem zasilania które wszystkie kopcą tym bardziej na wyższych obrotach ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yaro666 Zgłoś #15 Napisano 31 Sierpnia 2016 Wlałem STP w czarnej tubie na 55 L do czyszcz.wtrysków i jak na razie to bomba Nie poznaje fury Super elastyczny,przestał szarpać przy niskch prędkościach na wys.biegu jakby ciszej i równiej. zobacze za 500 klocka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #16 Napisano 31 Sierpnia 2016 czy to czasem nie efekt placebo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zenek_8 Zgłoś #17 Napisano 3 Września 2016 Ja używałem Liqui Moly Pro Line do regeneracji wtryskiwaczy i płukankę i powiem tak jak pompa paliwa pada czy wtryskiwacze to takie preparaty nic nie dadzą szkoda wywalania kasy. Płukanki uważam też nie za wiele dają używałem i miałem okazję rozbierać silnik po takiej wymianie i wszelkie nagary są nadal jak się ich ręcznie nie usunie to tym bardziej takie preparaty nie dadzą rady. Lepiej sobie ściągnąć pokrywę zaworów i miskę i po prostu umyć lub zapłacić za to mechanikowi. Na pewno będzie lepszy efekt niż po wszelkich preparatach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #18 Napisano 4 Września 2016 Najlepiej zapobiegać i lać paliwo premium + wiele wskazuje na to, żeby dodawać środki typu LM1052, które uzupełnia słabe właściwości smarne obecnych paliw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach