Skocz do zawartości
maxio-1991

Wymiana świec żarowych w 2.0 TDI BGW

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak by co to mój pierwszy nowy temat :P, ale zabrałem się ostatnio za wymianę świec żarowych, zrobiłem parę fotek i postanowiłem się podzielić :))

 

Nowe świece i pasta miedziowa

 

nowe swiece.jpg

 

zestaw potrzebny do wykręcenia świec :

zestaw.jpg

 

Na początku musimy wymontować filtr paliwa

filtr.jpg

 

następnie zdejmujemy przewód oznaczony czerwoną strzałką, poleci troszkę płynu chłodzącego... i zaginamy go w miejsce oznaczone niebieską strzałką oraz zdejmujemy "fajki" ze świec żarowych ( ja użyłem kombinerek )...

przewód.jpg

 

po wyjęciu filtra mamy dobry dostęp do wykrecenia 2 ostatnich świec

 

wykręcone.jpg

 

 

 

Nowa świeca i wykręcona stara

 

stara i nowa.jpg

 

 

Smarujemy nową świecę pastą miedziową, aby w przyszłości nie było problemu z wykreceniem :)

 

pasta.jpg

 

i tak samo robimy ze wszystkimi, po wkręceniu wszystkich świec składamy wszystko w kolejności odwrotnej do rozbierania i jeżeli zachodzi taka potrzeba, uzupełniamy płyn chłodniczy po rozgrzaniu silnika.

 

Mam nadzieję że o niczym nie zapomiałemi że komuś się to przyda :)) PZDR :manga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze jest spryskać świeczki jakimś środkiem penetrującym, chodzi o nieszczęsne ukręcanie się ich.

Ja wymieniałem ostatnio w golfiku (ASZ) i zacząłem psikać już dwa dni szybciej.

Polecam WURTH hhs 5000.

Świece wykręciły się kluczem dynamometrycznym już przy sile 25, czyli bardzo lekko.

http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0893%20106%203.pdf

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja niestety nie posiadam klucza dynamometrycznego, ale u mnie świece wykręcały się bez problemu przy użyciu niewielkiej siły :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobry poradnik.

Edytowane przez motylek8522

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim :)

Bardzo fajny poradnik - gratulacje :)

Zastanawiam się czy na tym forum jest więcej takich foto-poradników, one z reguły są najlepsze - przed passatem B5 miałem Honde Civic VI, civic forum ma taki fajny specjalny dział zwany kompedium wiedzy gdzie zamieszczano foto-manuale, człowiek wie gdzie każdą śrubkę odkręcić :)

 

A teraz do rzeczy:

Mam passka b5, silnik 1.6 z LPG. Zabieram się do wymiany świec, zakupiłem ngk standardowe jednożarowe, nie zamierzam robić szału :) Rozmontowałem plastik znad silnika, znalazłem (chyba) te świece w wąskiej alumiowej obudowie którą trzeba prawdopodobnie zdjąć. Ktoś może kojarzy temat jak zdjąć te blaszane kopułki? Próbowałem ręcznie ale nie idą, obkręcać je wokół własnej osi nie chcę próbować... W załączniku przesyłam zdjęcie.

 

PS, kupiłem standardowe świece NGK, te na zdjęciu mojej głowicy wydają się zauważalnie cieńsze, mam nadzieje że dobre świece kupiłem!

 

Pozdrawiam wszystkich!20160530_213005.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności