maxio-1991 Zgłoś #1 Napisano 4 Lutego 2013 Witam Jak by co to mój pierwszy nowy temat , ale zabrałem się ostatnio za wymianę świec żarowych, zrobiłem parę fotek i postanowiłem się podzielić Nowe świece i pasta miedziowa zestaw potrzebny do wykręcenia świec : Na początku musimy wymontować filtr paliwa następnie zdejmujemy przewód oznaczony czerwoną strzałką, poleci troszkę płynu chłodzącego... i zaginamy go w miejsce oznaczone niebieską strzałką oraz zdejmujemy "fajki" ze świec żarowych ( ja użyłem kombinerek )... po wyjęciu filtra mamy dobry dostęp do wykrecenia 2 ostatnich świec Nowa świeca i wykręcona stara Smarujemy nową świecę pastą miedziową, aby w przyszłości nie było problemu z wykreceniem i tak samo robimy ze wszystkimi, po wkręceniu wszystkich świec składamy wszystko w kolejności odwrotnej do rozbierania i jeżeli zachodzi taka potrzeba, uzupełniamy płyn chłodniczy po rozgrzaniu silnika. Mam nadzieję że o niczym nie zapomiałemi że komuś się to przyda PZDR :manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #2 Napisano 4 Lutego 2013 dobrze jest spryskać świeczki jakimś środkiem penetrującym, chodzi o nieszczęsne ukręcanie się ich. Ja wymieniałem ostatnio w golfiku (ASZ) i zacząłem psikać już dwa dni szybciej. Polecam WURTH hhs 5000. Świece wykręciły się kluczem dynamometrycznym już przy sile 25, czyli bardzo lekko. http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0893%20106%203.pdf Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxio-1991 Zgłoś #3 Napisano 4 Lutego 2013 No ja niestety nie posiadam klucza dynamometrycznego, ale u mnie świece wykręcały się bez problemu przy użyciu niewielkiej siły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #4 Napisano 4 Lutego 2013 (edytowane) dobry poradnik. Edytowane 4 Lutego 2013 przez motylek8522 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dxtomekxb Zgłoś #5 Napisano 30 Maja 2016 Cześć wszystkim Bardzo fajny poradnik - gratulacje Zastanawiam się czy na tym forum jest więcej takich foto-poradników, one z reguły są najlepsze - przed passatem B5 miałem Honde Civic VI, civic forum ma taki fajny specjalny dział zwany kompedium wiedzy gdzie zamieszczano foto-manuale, człowiek wie gdzie każdą śrubkę odkręcić A teraz do rzeczy: Mam passka b5, silnik 1.6 z LPG. Zabieram się do wymiany świec, zakupiłem ngk standardowe jednożarowe, nie zamierzam robić szału Rozmontowałem plastik znad silnika, znalazłem (chyba) te świece w wąskiej alumiowej obudowie którą trzeba prawdopodobnie zdjąć. Ktoś może kojarzy temat jak zdjąć te blaszane kopułki? Próbowałem ręcznie ale nie idą, obkręcać je wokół własnej osi nie chcę próbować... W załączniku przesyłam zdjęcie. PS, kupiłem standardowe świece NGK, te na zdjęciu mojej głowicy wydają się zauważalnie cieńsze, mam nadzieje że dobre świece kupiłem! Pozdrawiam wszystkich! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach