Skocz do zawartości
Bart-S

[B6] Montaż ogrzewanej przedniej szyby

Rekomendowane odpowiedzi

Przekaźnik działa prawidłowo. Jutro dryndnę to pogadamy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczekam jeszcze aż spadnie do 4 lub mniej i podepne kompa, ajajajajaj, jestem ciekawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.11.2019 o 14:00, kruszan napisał:

bloki pomiarowe w grupie 08 są nieaktywne, spełniłem na pewno warunki poprawnego działania szyby mimo "prawidłowego działania przycisku i czasu cyklu" szyba nie grzeje, auto na postoju, silnik pracuje, temperatura 0/1 stopni

Masz sterownik UDS - tam nie ma sekcji Bloki pomiarowe - 08, a jedynie sekcja z pomiarami indywidualnymi (u Ciebie Pomiary rozszerzone lub wersji angielskiej - Advanced Measuring Values).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba znalazłem winowajce - przekaźnik...

sprawdziłem miernikiem instalacje, wszystko działa zgodnie z VCDS i panelem klimy, przekaźnik był zapocony, przy jego płaskich pinach widać zielonkawy nalot (charakterystyczne dla układów elektrycznych, taka śniedź/pleśń czy co to tam fachowo jest) a na samych pinach warstwa nalotu, którą zdarłem ostrym płaskim śrubokrętem. Po tym zabiegu pojawiło się napięcie na przewodach bezpośrednio przed samą szybą, szyba stała się ciepła, ja odetchnąłem... u mnie działała przy 6,5 stopnia na temp w samochodzie i 8 stopniach na rtęciowym termometrze w garażu za oknem. Nie mam tylko pojęcia skąd tam wilgoć, przewody w podstawie bezpiecznika zabezpieczone uszczelkami, siedzą ciasno, sam przekaźnik w podstawę wchodzi ciasno, w części komory silnika z przekaźnikiem, instalacją, silnikiem wycieraczek, komputerem brak wilgoci, wszystko suche, nawet w rantach itp...

Póki co instalacja działa, ale planuję zakup nowego przekaźnika bo one są nie rozbieralne bez większych zniszczeń, a skoro widać było trochę zieleniny to we wnętrzu pewnie jest gorzej  ;-/

IMG_20191127_114102.jpg

IMG_20191127_114059.jpg

 

IMG_20191127_114051.jpg

Edytowane przez kruszan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ello. Może ktoś z Was jest w stanie mi pomóc? 

Korzystając z opisu w tym temacie montażu podgrzewania przedniej szyby i przy pomocy kolegów z farum superb zamontowalem takową w mojej szkodzie superb ii. Instalacja zrobiona, w bordnetzie uaktywnione, żadnych błędów, mój bordnetz obsługuje grzanie, sprawdzone. 

Jedyne co poszedłem trochę na skruty i udało mi się zakupić przycisk grzania przedniej szyby do panelu który posiadam. Wyjąłem zaslepkę, wstawiłem klawisz, elementy od niego, styki itp były już w moim panelu. 

Problem jest taki że podświetlenie tego przycisku działa ale już jego wciśnięcie nic nie powoduje, zero reakcji. Domyślam się że trzeba pewnie uaktywnić jakoś w samym panelu funkcję tego że będzie wysyłał do bordnetza info o wciśnięciu przycisku. Jest to możliwe czy jednak i tak muszę szukać odpowiedniego panela bez żadnego rzeźbienia? 

Panel mam coś jak w b7, dwa pokrętła przyciski z grzanymi stołkami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Zmieniając oznaczenie przycisku nijak nie zmieniasz jego funkcjonalności.

Szukaj właściwego panelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde ****, dali elementy styki ale jak już się dołoży klawisz to nie można go uaktywnic:/ szkoda, a miało być tak pięknie. Ja miałem zaślepkę i dołożyłem ten klawisz, ale niestety bordnetz musi jakoś wiedzieć czy został wcisniety ten przycisk od grzania czy może webasto, bo są w tym samym miejscu montowane w panelu, czy też może nic tam nie ma, pewnie jakoś można uaktywnić ale to już pewnie zmiana oprogramowania panelu klimatronika:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanko, na schemacie do B7 jest punkt B616 do podłączenia plusa po zapłonie z bezpiecznika SC15.

Czy ten punkt B616 znajdę w komorze silnika, czy trzeba będzie ciągnąć ze środka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

B616 to bezpiecznik C15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@zima18 I co byś pruł instalację aby znaleźć ten teoretyczny punkt? Nie ma to sensu. Najlepiej się wpiąć bezpośrednio za bezpiecznikiem i już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, zima18 napisał:

Panowie pytanko, na schemacie do B7 jest punkt B616 do podłączenia plusa po zapłonie z bezpiecznika SC15.

Czy ten punkt B616 znajdę w komorze silnika, czy trzeba będzie ciągnąć ze środka ?

Jak wymieniłem bordnez na bcm to musiałem ten plus targać do środka i wpiąłem się w bezpiecznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90 Nie chodzi mi żeby pruć instalację, tylko pytam czy w komorze silnika znajdę od tego przewód.

Że najlepiej wpiąć się za bezpiecznik to rozumiem, ale myślałem może, że gdzieś do komory silnika jest już pociągniety ten plus z SC15 do innych elementów, więc po co ja będę go znów ciągnął do środka, jakby można było się wpiąć w komorze silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego bezpiecznika tylko do przekaźnika grzania tylnej szyby oraz do czujnika deszczu. Instalacja więc tylko wewnątrz auta.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem używaną szybę i przed montażem sprawdziłem czy grzeje. Leganto. Można wstawiać.

IMG_20201114_093546.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt droższy od szyby chyba :D

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na pewno ;) Chciałem jeszcze zerknąć ile ciągnie prądu na jeden obwód grzejny, bo gdzieś u "somsiadów" ze wschodu wyczytałem, że ktoś pisał o poborze 17 A bodajże na całość. Ale podpiąłem zwykły miernik, on ograniczony do pomiaru natężeń do 20 A, i pokazał poza zakresem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to rozumiem że montaż takiej szyby np w passku cc jest prawie taki sam jak  w b6 ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadal walczę z grzaniem przedniej szyby. W tamtym roku olałem temat ale teraz powróciłem ;)

Co zrobiłem ?

- rozpiąłem i przemyłem dwie wtyczki od szyby na podszybiu,

- podmieniłem przekaźnik na dwa inne

- przemyłem gniazdo przekaźnika

- bezpiecznik ok

Po podpięciu vcds pojawił się błąd. Da się go skasować, czasami się pojawia a czasami nie i nie jest to za każdym razem gdy wcisnę przycisk na panelu climatronica.

 

01593 - Heated Windshield (Z2) 
            010 - Open or Short to Plus
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101010
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 4
                    Reset counter: 235
                    Mileage: 262548 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.12.01
                    Time: 11:46:00

             Freeze Frame:
                        ON
                    Voltage: 14.05 V
                        ON
                        ON
                        OFF
                        OFF
                        OFF
 

W bloku 022 w drugim okienku na chwilę pojawia się " activated " by po sekundzie pojawił się " not operational "

 

Gdzie szukać tego zwarcia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kuczi napisał:

W bloku 022 w drugim okienku na chwilę pojawia się " activated " by po sekundzie pojawił się " not operational "

Tak akurat ma być i to jest informacja, że przekaźnik działa raczej dobrze. 

Próbowałeś na krótko podpiąć zasilanie bezpośrednio do szyby?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, mkpol napisał:

Tak akurat ma być i to jest informacja, że przekaźnik działa raczej dobrze. 

No chyba nie. Ma być w drugim oknie cały czas " activated "  a nie na ułamek sekundy. Zresztą, w pierwszym poście Bart-S o tym wspomniał :

W dniu 3.02.2013 o 19:42, Bart-S napisał:

- Not Oper jeśli ogrzewanie szyby nie jest włączone

- Activated jeśli przekaźnik podaje napięcie na szybę

 

Trzecia kolumna wskazuje uruchomienie przekaźnika przez moduł mocy (jest to tożsame z wciśnięciem przycisku i aktywacją wskaźnika LED ogrzewania przedniej szyby na panelu klimatyzacji)

 

- ON (tryb ogrzewania włączony, przekaźnik zasilony)

- OFF (tryb ogrzewania przedniej szyby wyłączony, przekaźnik wyłączony)

 

6 minut temu, mkpol napisał:

Próbowałeś na krótko podpiąć zasilanie bezpośrednio do szyby?

Nie i nie mam pomysłu jak. Dać 12 V z akumulatora, (+) do jednego  (-) do drugiego przewodu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności