Skocz do zawartości
Mareve

Dziwne syczenie po dodaniu gazu 1.9 tdi AVF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż dziś pojawił mi się dziwny problem. Gdy dodam gazu podczas jady to zaczyna coś syczeć w okolicy środkowego nawiewu (wygląda to na jakąś nieszczelną rurę bądź coś takiego).Dodam że gdy dodaję gazu na biegu jałowym to się nic nie dzieje.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i co mamy w związu z tym powiedzieć - syczy - czyli - co ?

Pomoc uzyskasz jeśli dołączysz te syczenie w logach dynamicznych grup 003 i 011 oraz 008 z 010. Jeśli słyszysz syczenie to my musimy to przynajmniej widzieć - jeśli nie w logach to wcale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak z mocą ? Jest słabszy czy jedzie tak samo? Jezeli osłabł, to masz nieszczelny dolot intercoolera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedzie tak samo, jutro postaram się zrobić logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz w pierwszej kolejnosci rure od turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdz w pierwszej kolejnosci rure od turbo

Tak rura tkz. S ta co idzie od turbo do belki poprzecznej pod chłodnicą. W naszych Paskach ta właśnie rura ulega uszkodzeniu i to przy kołnierzu złączki tej co wchodzi w turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zrobiłem logi , logi właściwe będą na samym dole.

Teraz zauważyłem , że z autem rzeczywiście coś jest nie tak, czyli brak mu mocy. I gdy wróciłem z logów poczułem dym jakby palił się plastik, otworzyłem maskę i zauważyłem dym jakby wydobywał się z bądź za złączki elastycznej.

 

http://vaglog.rtnet.pl/Mareve92_112077.html

http://vaglog.rtnet.pl/Mareve92_112078.html

http://vaglog.rtnet.pl/Mareve92_112079.html

http://vaglog.rtnet.pl/Mareve92_112080.html

 

Słabej jakości zdjęcia:

http://www.fotoszok.pl/show.php/1416865_dsc01126.jpg.html

http://www.fotoszok.pl/show.php/1416866_dsc01127.jpg.html

 

Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Mareve

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Im więcej km robię , to coraz bardziej jest odczuwalny brak mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie rozszczelniony masz dolot gdzieś pomiędzy intercoolerem a kolektorem ssącym. Może nie trzymać któraś złączka lub masz przetarcie na rurze które się powiększa w skutek czego spada moc - powietrze pompowane jest do komory silnikowej zamiast do silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz w logach widać nieszczelność ale kolejne co zauważyłem to, że masz problem z ustaleniem co to jest dolot bo wklejasz nam tu fotki plecionki na wydechu wychodzącym z turbo. Jedyne co na fotkach widać to uchalpany od oleju silnik i osprzęt - pewnie daje olejem z zaworu EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,

jestem całkowicie nowy (od dzis na forum) a od czterech dni własiciel B5 2005 AVF 96kw.

Juz wymieniłem rozrząd zaraz po zakupie, wszystkie filtry, paski i została mi do wymiany rura tzw "eska" od Turbo do belki poprzecznej.

Mam do kolegów pytanie, czy aby wymienic tą rurę musze zwalac zderzak czy dam radę bez?

Drugie pytanie: czy wystarczy zakup samej rury, czy potrzebuje do tego jakiś oringów dodatkowych?

Ew. jakich.

Z góry dziękuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba sciągać zderzaka, wystarczy sciągnąć rurę, która łączy filtr powietrza z turbosprężarką.

Wystarczy jak kupisz rurę, oringi są w komplecie, założone na złączki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie trzeba sciągać zderzaka, wystarczy sciągnąć rurę, która łączy filtr powietrza z turbosprężarką.

Wystarczy jak kupisz rurę, oringi są w komplecie, założone na złączki.

Darku, a co ma wspólnego rura łącząca turbo z filtrem powietrza w przypadku kiedy kolega chce wymienić rurę dolotową powietrza doładowanego a nie zasysanego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie pisał by mieć lepszy dostęp do spinki przy turbo :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napewno turbo u Ciebie ma dziurawy dolot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, mam pytanie odnośnie dochodzącego syczenia w trakcie przyspieszania. Komputer nie pokazuje błędów, od góry nie widać żeby węże były mokre od oleju, moc nie wiem czy ok ale jedzie (nie mam możliwości porównania z innym AVF, szwagier ma AVF ale na chipie i jemu to zapiernicza ale czy te 20km więcej może zrobić taką różnice?). Dźwięk porównuję do pompowania koła czyli takie głuche fyyyyy. Auto nie kopci, spalanie na fisie pokazuje w granicy 6.8l/100km, robię krótkie odcinki do pracy. Jest się czym przejmować czy tak ma być. Wcześniej miałem 1z ale to inna bajka niż AVF.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobić zestaw logów i będzie wiadomo, czy ciśnienie ucieka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie kanały zlogować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy 011 na 3 biegu od 1500 rpm i gaz w podłogę go osiągnięcia 4000rpm. Jak znam życie to będziesz miał nieszczelnośc na rurze tkzw "S", aby to sprawdzić organoleptycznie należy ją zdemontować, na aucie nie zawsze da sie zauważyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

003, 008 i 011.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności