latinoo_80 Zgłoś #1 Napisano 26 Stycznia 2013 (edytowane) Podczas ostatniej i jak na razie pierwszej wymiany pompowtrysku niechcący uszkodziłem trzy wtyczki cewek pompowtrysków . Nie mogłem tak tego zostawić bo piny byłyby bez osłony i istniało ryzyko zetknięcia pinów ze sobą co mogłoby spowodować jakieś zwarciątko . Decyzja ? Wymiana listwy . Zaczynamy oczywiście od niezbędnego demontażu elementów silnika . 1 - odkręcamy przepływomierz powietrza i zdejmujemy wężyk podciśnienia , 2 - zdejmujemy opaski i odsuwamy na bok , 3 - zdejmujemy rurę IC , 4 - zdejmujemy pokrywę filtra odkręcając kilka wkrętów dookoła tej obudowy , 5 - zdejmujemy rurkę odmy Po zdemontowaniu powyższych elementów mamy lepsze dojście do poszczególnych śrub itp. , 1 - odkręcamy mocowania przewodów paliwowych i chłodzenia , 2 - tu z tyłu jest śtuba mocująca rurę IC , odkręcamy ją gdyż po odchyleniu jej będzie łatwiej wyjąć pokrywę klawiatury , 3 - wyciągamy białą spinkę i odkręcamy śrubę znajdującą się pod spodem , umożliwi to wyjęcie tej podpórki osłony silnika i późniejszy lepszy dostęp do wtyki listwy pompowtrysków , 4 - zdejmujemy osłonę paska rozrządu , który zachodzi na pokrywę , 5 - odkręcamy śruby pokrywy po jej obwodzie , po odkręceniu śrub pokrywy odchylamy przewody paliwowe , rurę IC i unosząc prawą stronę pokrywy wusuwamy ją delikatnie w prawo (montaż pokrywy analogicznie) Tu zdjęta pokrywa Zabieramy się za gniazdo listwy pompowtrysków od gniazda 1 odkręcamy ruchem przeciwnym do ruchu wskazówek zegara wtykę 2 NIESTETY nie udało mi się zakupić profesjonalnego klucza do demontażu gniazda listwy pompowtrysków (nawet w serwisie ciężko dostępne) i poradziłem sobie w inny sposób , wiertłem trójeczką zrobiłem otworki po przeciwnych stronach brzegów gniazda Następnie włożyłem imbus 2,5 mm i też przeciwnie do ruchu wskazówek zegara odkręciłem kołnierz mocujący gniazdo Teraz odkręcamy śruby 1 mocujące listwę , 2 - wyciągamy wtyczki cewek pompowtrysków , 3 - wyciągamy wtyczki świec żarowych , 4 - zdejmujemy metalową zawleczkę , wyciągamy gniazdo ruchem do wewnątrz i wyjmujemy listwę Tu zdjęta listwa , mamy teraz dostęp do świec i pompowtrysków jeśli ktoś chce Tu z bliska mocowanie pompowtrysku , odkręcając śruby 1 możemy go zdemontować , oczywiście po uprzednim demontażu wałka popychaczy Po zdemontowaniu listwy ale przed montażem nowej wycieramy do sucha gładź do której przylega uszczelka pokrywy klawiatury i miejsce osadzenia gniazda listwy pompowtrysków . Po wyczyszczeniu montujemy listwę i całą resztę . Edytowane 26 Stycznia 2013 przez latinoo_80 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #2 Napisano 28 Stycznia 2013 przeniesione do działu Warsztat Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
insidon Zgłoś #3 Napisano 26 Sierpnia 2013 Jak w miarę bezpiecznie zdjąć wtyczki z cewek pompowtrysków... Dzisiaj zabierałem się za wymianę świec żarowych i utknąłem przy wtyczkach od pompek. Próbowałem podważać, ciągnąć ale mocno siedzą, a nie chciałbym czegoś zepsuć... :hmm Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil220885 Zgłoś #4 Napisano 27 Sierpnia 2013 Jak w miarę bezpiecznie zdjąć wtyczki z cewek pompowtrysków... Dzisiaj zabierałem się za wymianę świec żarowych i utknąłem przy wtyczkach od pompek. Próbowałem podważać, ciągnąć ale mocno siedzą, a nie chciałbym czegoś zepsuć... :hmm Witam ta wtyczkę wysuń do góry wyjdzie bez problemu i oporu:D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
insidon Zgłoś #5 Napisano 27 Sierpnia 2013 Siedzą ciasno... To spróbuję mocniej ciągnąć, może pomogę sobie kombinerkami... Dzwoniłem do ASO to oni używają specjalnych szczypiec, które zwalniają blokadę... A nie chciałbym wymieniać całej wiązki jak autor tej instrukcji:sciana Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach