Skocz do zawartości
maystero

[Instrukcja] Naprawa błędu "Uszkodzony element grzejny ogrzewania dodatkowego - Z35"

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie

a co jeśli nasza furmanka nie ma zainstalowanego dodatkowego ogrzewania elektrycznego? To w jakiś sposób ogrzewana jest kabina nim się silnik ugrzeje?

Pytam, bo zmieniłem Passata B6 (2005r) na Passata B6 (2010r) i ten z 2010 roku nie ma ogrzewania dodatkowego i pierwsze przymrozki już dają o sobie znać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Prowadziłem "walkę" w moim aucie z nieszczęsnym elementem grzejnym dodatkowego ogrzewania. Wyjęcie jego to prawdziwa masakra, plastiki tunelu środkowego i deski trzymają doć mocno, ale udało się w końcu wysunąć cały grzejnik.

Na płytce jeden rezystor faktycznie nie trzymał, został ponownie przylutowany. Dla spokoju ducha wszystkie pozostałe rezystory zostały ponownie przelutowywane (profesjonalna stacja lutownicza u kolegi).

Po zamontowaniu do auta - klapa. Bez zmian, jak było przed naprawą - tak samo jest po. Test wykazuje te same wartości: natężenie prądu 47,0 A , moc na wyjściu 612 W.

Co dalej jest niesprawne? Czy coś w tym segmencie od odlutowanego rezystora, bo wartości są identyczne przed i po naprawie?

Może jakieś sugestie? Może pokusić się o zakup używki z ogłoszeń? Znalazłem na aukcjach w cenach nawet od 50-60zł + wysyłka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widać, kolega nie polutował ci dokładnie wszystkich rezystorów. Pewnie, oprócz tych trzech rezystorów na których jest realizowany pomiar prądu przez sterownik grzałki - jeszcze jakiś rezystor nie domaga do płyty (PCB).

Sugeruje abyś wyjął tą grzałkę jeszcze raz i dobrze przelutować podejrzane elementy. Nawet takie co wydają się byś OK.

 

Z tego co piszesz to grzeją ci pewnie tylko dwie sekcje... Sprawdź dobrze punkty lutownicze na tym "węższej części PCB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak się sprawdza to urządzenie w czasie zimy i zamarzniętej szybie ?? bo mam dylemat, aktualnie mam grzaną przednią szybę w ucie i dogrzewacz webasto, chcę zmienić szybę od passata b7 z dużą kamerą, mam taką do kupienia nówkę pilkingtona za psi grosz :) ale bez ogrzewania :( i tak się zastanawiam czy wymienić sobie całą obudowę nagrzewnicy z opcją elektrycznej grzałki od passata b7 sterowana przekaźnikami.

I teraz jaki mam plan zmienić nagrzewnicę, zamontować Z35 i podłączyć ją pod 2 przekaźniki jak w oryginale, z tym tylko że przekaźnikami nie będzie sterować ECU tylko przekaźnik od grzanej przedniej szyby, czyli jak włączę ogrzewanie przedniej szyby na zimnym silniku to zamiast szyby włączy się elektryczna nagrzewnica :)

 

Teraz pytanie jak elek. nagrzewnica odmraża szybę, ktoś miał porównanie między grzaną szybą a Z35, zresztą i tak chyba to zamontuje nawet jak dorwę podgrzewaną szybę, fajnie tak jak odpalisz auto i zaraz leci ciepłe powietrze z nadmuchu :)

 

z35.jpg

 

Tak wygląda nagrzewnica od B7 jedna masa i 3 konektory od grzałek, zero elektroniki :)

Edytowane przez SZYLO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SZYLO,

mam nagrzewnicę elektryczną + webasto jako ogrzewanie postojowe + elektrycznie podgrzewaną przednią szybę.

Podczas zamarzniętych szyb robiłem testy i najlepiej do odmrożenia przedniej szyby nadaje się jej elektryczne podgrzewanie, są to ok 2min i szyba jest czysta cała a nie tylko tam gdzie nawiew dmucha.

 

Sama nagrzewnica elektryczna ma dość słabą wydajność jeżeli chodzi o odmrażanie, różnica temperatury powietrza z kratek przy -5°C na zewnątrz wynosiła ok 10°C podczas włączonej i wyłączonej nagrzewnicy elektrycznej.

 

Nawet przy włączonym webasto + elektrycznej nagrzewnicy nie uzyskasz tak szybkiego efektu odmrożenia przedniej szyby jak poprzez jej elektryczne podgrzanie.

 

Kupując nagrzewnicę od B7 czyli 1K0963235F najprawdopodobniej nie podłączysz jej aby działała tak jak w oryginale bez wgrania nowego wsadu w ECU. Przerabiałem temat podczas instalacji swojej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy wie ktoś co odpowiada za prąd dochodzący do nagrzewnicy znajdującej się nad nogami kierowcy ??jak ją wyciągałem kabelek zasilający dotknął masy jakaś iskierka i nie ma prądu. Przeglądnąłem wszystkie bezpieczniki ale wszystkie są sprawne ??

Pomocy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź ten co na obrazku

 

988wi8.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupilem nagrzewnice od passata b7 i mam pytanie mam wytłoczone miejsce na nagrzewnice elek. Ale jest zaślepione, ktoś się orientuje czy jak wytne otwór w miejscu wytłoczenia bedzie pasować elek. nagrzewnica ?

 

70f9268dd8bab8903a036e6520bbdda2.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie pasować miałem okazję rozebrać taka nagrzewnice a chcesz założyć po can czy na przekaznikach ?

 

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koledzy mam takie pytanko udało mi się dobrać do nagrzewnicy i spotkałem coś takiego jak na poniższych zdjęciach.

Czy to jest to rozwiązanie na przekaźnikach ??

 

IMG_2456.jpg

IMG_2457.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na przekaznikach jest

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak u siebie zakładałem elektryczną nagrzewnicę to też ją przed zamontowaniem rozebrałem pomimo braku błędów w dawcy Golf V . Nie pamiętam ile ich było ale igłówką przelutowałem wszystkie wyglądające tak samo jak zaznaczone na foto z pierwszego postu. Podobno zimne luty powstają przy elementach które mają wyższą temp. tzn. tam gdzie płytka jest wąska i nie ma jak temp. odprowadzić. U mnie dziwnie wyglądały 2 sztuki ale przelutowałem wszystkie, co mi szkodziło poprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja naprrawiałem swoją wczoraj i jest 5 rezystorów. W końcu po ponad 2 latach znalazłem na nią czas :):):):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat leciwy ale nieco odświeżę.

W moim przypadku odpadł rezystor:

3.jpg

To typowe ale niestety "dostał" podczas mojego lutowania również kondensator (?) znajdujący się po lewej stronie rezystora (widoczne dwa pola lutownicze).

Rozmiar tego jest mikroskopijny i zastanawiam się czy ktoś ma wiedzę jaka tam jest pojemność? Przymocuję tam wtedy jakiś inny na nóżkach, bo lutowanie tego to masakra, tym bardziej, że nie mogę oczyścić padów i mam zwarcie w pomiędzy górnym padem kondensatora, a rezystorem. Chyba, ze taka ma być, bo na zdjęciu wyżej widać przerwę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem ostatnio grzałke na sprzedaż to też udało mi się wylutowac to opornik zwał jak zwał ale dalem więcej cyny i złapał i grzałka śmiga. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opornik jest "ogromny". Go się fajnie lutuje. Mi chodzi o żółty (kondensator?) obok niego, jest tak mały że nie mogę dziada w żaden sposób złapać i nie wiem co z tymi padami - czy mają być połączone czy nie (tj. czy ma być przejście pomiędzy górnym padem żółtego smd i rezystorem)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu widać że jest tam ścieżka łącząca, nawet sprawdziłem bo leży u mnie na biurku. Przy innym rezystorze też znajdziesz ten brakujący element. Niby według miernika nie daje żadnego oporu i działa jak mostek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest OK. Już nie byłem pewny czy mi się to cyną zalało, czy jest tam faktycznie przejście ale mycie i czyszczenie plecionką nic nie dawało.
Tak czy inaczej - udało się go zamocować!

Dla potomnych - wartość jaką odczytał miernik to 11.2 nF (multimetr Brymen).

PTC-rezystor.thumb.jpg.84ef86fe1b31742628e39960a32179cc.jpg

Kabel CAN przygotowany - podpiąłem się pod Climatronic. Muszę tylko dobrze owinąć przewód taśmą tekstylną i ułożyć, bo póki co wcisnąłem go pod wykładzinę.

Do tego "na partyzanta" podłączyłem grzałkę do auta - dwa kable rozruchowe na zewnątrz pojazdu bezpośrednio pod akumulator i do auta gdzie nagrzewnia leżała "luzem".

Błąd dał się skasować, a sama grzałka rusza ale tylko jedna sekcja. Już  bałem się, że coś jest skopane ale ruszyło mnie aby sprawdzić wykorzystanie alternatora... 98%. 110A nie daje więc rady. Co mnie totalnie zaskoczyło - na odpalonych światłach i ogrzewaniu lusterek obciążenie wynosiło 55% - to chyba trochę za dużo?

Pytanie do Was - czy takie działanie jest poprawne, czy w teście w Output w VCDS powinno iść do 100 i brać z akumulatora nie patrząc na parametr obciążenia alternatora?

I tak jeszcze zupełnie przy okazji - zastanawiam się jakich przewodów użyć. To, że musi być 16 mm2 to wiem (tyle wychodzi z samego prądu) ale nie wiem czy muszę szukać kabla typowo do tzw. automotive czy może być przewód do spawarek lub... odzysk z kabli rozruchowych? :D Te ostatnio wychodzą dość tanio ale nie wiem co tam siedzi. Najbardziej zastanawia mnie izolacja - czy np.: od takiego kabla spawalniczego podoła w aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja użyłem kabla do wzmacniacza, dość gruby ale pani nie miała akurat innego mówiła że to 12 ale patrząc na te oryginalne to mój ma 1cm przekroju jak nie więcej . Działa świetnie, u mnie przy grzałce, światłach, nawiew na maks, radio i chyba fotele spadło do 13.69 a gdzie jeszcze szyba przód, tył, lusterka, tylna kanapa i webasto a mam 180A.

inne nr tej grzałki:

1K0963235C

1K0963235D

Edytowane przez robert_s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzałki C i D to inne roczniki produkcji i głównie szły w Touranie/Golfie V. Wersja E to ostatnia wersja z CAN.

W sklepie też widziałem kable do "car audio" ale wyglądają raz że tandetnie (ta świecąca izolacja), a dwa były tylko 10 mm2. Zadzwonię jeszcze do Greene - oni zwykle mają takie rzeczy dużo taniej.

Spawarkowy przewód 16 mm2 będzie dobry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności