Skocz do zawartości
maystero

[Instrukcja] Naprawa błędu "Uszkodzony element grzejny ogrzewania dodatkowego - Z35"

Rekomendowane odpowiedzi

Radek pamiętaj to ma działać a nie wyglądać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby tak ale jak już coś robić to ma cieszyć, a mnie świecący kabel ForCarAłdio jakoś nie cieszy :D Bym go w oplot albo czerwoną termokurczkę dał przynajmniej w obrębie tego co widać między skrzynką bezpieczników, a rynną.

Tak czy inaczej - poczytałem, poszukałem -> będę brał przewód o oznaczeniu H07V-K. Ten się niby nadaje i ceny nie są jakieś tragiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy zna ktoś parametry tego elementu zaznaczonego na niebiesko?

Screenshot-20191112-120305-Chrome.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam taki błąd co w tytule i  na początku słabo grzało lecz dzisiaj  chciałem sobie ot tak sprawdzić stan błedów w swoim Passacie i co sie okazało ?...

Otóż po sprawdzeniu VCDSem dodatkowego ogrzewania w blokach pomiarowych okazało się , że grzałka działa prawidłowo.

Ponizej logi z VCDSa

 

Wcześniej było tak

Adres 7D: Dogrzew.wnętrza  (1K0 963 235 E)

18:03:31
  ON   Heating Element (Z35)
   13.20 V   Voltage (Terminal 30)
   38.0 A   Heating Element (Z35) Current
 641 W   Heating Element (Z35) Output

 

Pózniej było tak

Adres 7D: Dogrzew.wnętrza  (1K0 963 235 E)

18:03:31
  ON   Heating Element (Z35)
   13.20 V   Voltage (Terminal 30)
   73.0 A   Heating Element (Z35) Current
  941 W   Heating Element (Z35) Output

 

Niby OK ale mimo tego że grzeje prawidłowo to nadal wyskakuje błąd 

"" Znaleziono 1 błąd:
00361 - Element grzejny dodatkowego ogrzewania (Z35) 
            014 - wadliwy""

Może ktoś zorientowany w temacie powie mi co jest grane ?

 

Passat B6 2.0 140 KM

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przelutuj rezystory, też tak miałem że pokazywało raz dobrze raz źle. 

Na teście Vcds też był ok a błąd nieusuwalny był

Po naprawie błędów brak.

Tak więc raczej to jedyny sposób

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jednak....... szkoda

myślałem. że da się pominąć lutowanie bo dużo rozbierania jest.

Dzięki za informacje

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tak wcale dużo. Jak ma się wprawę to w mniej jak godzinę da się to zrobić. Trzeba tylko pamiętać o zabezpieczeniu przewodu zasilania jakąś taśmą aby nie narobić sobie kłopotów. Tunel środkowy wystarczy tylko odsunąć, najwięcej kłopotów sprawia mocowanie dolnej osłony deski rozdzielczej, które trzeba wyginać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.06.2016 o 08:33, SZYLO napisał:

Kupilem nagrzewnice od passata b7 i mam pytanie mam wytłoczone miejsce na nagrzewnice elek. Ale jest zaślepione, ktoś się orientuje czy jak wytne otwór w miejscu wytłoczenia bedzie pasować elek. nagrzewnica ?

 

70f9268dd8bab8903a036e6520bbdda2.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

czesc.

udalo ci sie wyciac ten otwor ?

U mnie podobna sytuacja. Ciales srodkowa czesc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pompeusz666 do wycięcia są dwie ścianki.  Ta na zdjęciu powyzej- są kontury oraz druga z 10 cm wgłąb, która zobaczysz jak wytniesz pierwsza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@let_me_b3 dzieki. bylo tak jak mowisz ale wyciecie tej drugiej scianki to byl koszmar. 

w efekcie przedziurawilem nagrzewnice i wlal mi sie plyn do srodka , masakra.

Nagrzewnica elektryczna zamontowana.

?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pompeusz666 jest wojna to i ofiary być muszą. Szkoda, że dodatkowa robota doszła, ale pozytyw jest taki, że nowa nagrzewnica nie będzie zakamieniona jak ta co ori siedziała;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wycinania otworu - jest też wersja partyzancka ale jej nie polecam w 100% głównie dlatego, że nagrzewnica nie dochodzi do końca (chyba, że ktoś ma dobrą poręczną lutownicę z cienkim, szerokim grotem nadającym się do cięcia plastiku, bo ja nie miałem takiego grota niestety).

Ale jeśli się postarać przy tej zewnętrznej powierzchni (mi się już nie chciało bawić grubym grotem) to wszystko pasuje jak oryginał.

IMG_20191026_201217.jpg

IMG_20191026_195044.jpg

Zdjęcia z mojego tematu:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hello, please can you advice me. One diode has drop out from PCB. Does anybody know on which side of the diode is cathode and anode ?

Thanks

Translate to polish:

Witam, proszę o radę. Jedna dioda wypadła z płytki drukowanej. Czy ktoś wie, po której stronie diody jest katoda i anoda? Dzięki

ppppp.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@duneha I don't know it will help You, but bellow can You see some photos of PCB which I make during repair.

........

Nie wiem czy Ci to pomoże, ale poniżej kilka zdjęć PCB wykonanych podczas naprawy.

 

IMG_20191019_192903.jpg

IMG_20191019_192906.jpg

IMG_20191019_192908_1.jpg

IMG_20191019_192911.jpg

IMG_20191019_192914.jpg

IMG_20191019_192941.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Thanks very much Radek.

When I zoom in the first photo, I will see diode orientation.

Thanks.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem grzałkę w teorii 100% sprawna, z przelutowanymi rezystorami. Błędu brak, ale przy testach jest wartość jak na screenie.

Nadaje się to do czegoś czy odsyłać?

grzalka.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No chyba lipa skoro jej nie zalacza w tescie tylko tyle ze napiecie ma ale jakby sie nie uruchomila wiec moze elektronika w niej i tak ma dead.

Swoja droga zastanawiam sie jak wy to wyjmujecie tam ja przymierzalem sie 2 razy i poleglem nie moglem wyjac dziadostwa a tez mam rezystory ro przelutowania bo blad staly mam a zima sie zbliza ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak odkręcisz metalowy wspornik i nagniesz dechę to dasz radę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pierwszych rocznikach wspornik powinien być przykręcany.

IMG_4410.jpg

U mnie był przyspawany więc musiałem go odgiąć.

Ogólnie ja odsuwałem tunel środkowy, naginałem wspornik i wysuwałem/wsuwałem bez problemu grzałkę.

 

Przy okazji jako ciekawostka - w B7 grzałka jest analogowa (na przekaźniki). Nowe MQB mają znów ze sterownikiem CAN/LIN. Skoro Mercedes i Audi tak mają VW nie może być gorszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Wolfe napisał:

Kupiłem grzałkę w teorii 100% sprawna, z przelutowanymi rezystorami. Błędu brak, ale przy testach jest wartość jak na screenie.

Nadaje się to do czegoś czy odsyłać?

 

A sprawdzasz na odpalonym silniku czy zapłonie? Ja musiałem odpalać silnik i dopiero test i poszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności