WW Zgłoś #21 Napisano 12 Lipca 2013 Witam No i zamontowałem dzisiaj swój rejestrator. Wyjecie schowka ana okulary okazało się zbędne. Kabelek do kamerki przełożyłem szparą pomiędzy podsufitką a szybą. Jest praktycznie niewidoczny. Natomiast podłączenie pod oświetlenie się nie udało. Pojawiające się 12 V po stacyjce jest za słabe na zasilenie, a stałe dla mnie jest nieprzydatne, bo mam wyłączony czujnik ruchu. W efekcie pociągnąłem zasilanie od zapalniczki a masę z pod śruby w dachu. Działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #22 Napisano 24 Lipca 2013 Pojawiające się 12 V po stacyjce jest za słabe na zasilenie, Kee ? Porkee ? Kepassa ? Jak to za słabe ? 12 V to 12 V . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #23 Napisano 25 Lipca 2013 Jak to za słabe ? 12 V to 12 V . Jak wszystko na świecie, może poza bajkami, jest wielowymiarowe. W elektryce liczy się nie tylko "U", ale i "I". W naszym konkretnym przypadku to "U" jest przeznaczone do zasilania tych małych czerwonych światełek i dlatego "I" jest ograniczone. Woltomierz cyfrowy (analogowy już nie), wykaże "U", ale podłączony do tegoż "U" rejestrator nie zadziała. On potrzebuje stosunkowo sporo "I", bo poza zasilaniem rejestratora, ładuje też jego akumulator. Jest też oczywiście tam stałe, "U" z porządnym "I" do zasilania oświetlenia wewnętrznego, ale ja chciałem, aby rejestrator startował po uruchomieniu samochodu i wyłączał się po jego wyłączeniu a więc to stałe "U" z dobrym "I" było dla mnie nie przydatne. :sciana W efekcie pociągnąłem "U" od zapalniczki i po problemie. :victory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #24 Napisano 26 Lipca 2013 Nie musisz przyjacielu tłumaczyć jak debilowi bo już 12 lat "SIEDZĘ" w " U " i " I " i wiem co jest czym . Tylko , że kamerka ma pobór jakieś 600 mA , a bezpiecznik na to wszystko jes 10 A . Tak więc zastanawiam się jak w dwóch identycznych autach jest różna sytuacja ? U mnie działa I TO Z DODATKOWYM PRZEKAŹNIKIEM (czyli dodatkowe mA) , a u Ciebie NIE . To mnie zastanawia , a nie wartości graniczne wbudowanych układów . No ale mniejsza o większość . Skoro wszystko działa to niech działa , jak najdłużej . Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #25 Napisano 26 Lipca 2013 Nie musisz przyjacielu tłumaczyć jak debilowi bo już 12 lat "SIEDZĘ" w " U " i " I " i wiem co jest czym . Wyluzuj. :hehe:krzeslem Próbowałem, ale się nie udało. V640 (Ty na pewno wiesz, co to jest)12V nie pokazuje. Miałem dwa wyjścia. Albo grzebać w elektronice autka, albo pościć kabelek z pod zapalniczki. Wybrałem drugie wyjście jako prostsze i nieingerujące w elektronikę samochodu. Nawet zastosowałem standardowy zasilacz i gniazdo i całość wepchnąłem miedzy dach a podsufitkę. Jedyną widoczną różnicą jest kabelek do zasilania kamerki. W zdjęciach tu zamieszczonych jest wypuszczony obok ramki a u mnie przez szparę między podsufitką a szybą. :kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #26 Napisano 26 Lipca 2013 12V nie pokazuje. A gdzie tego 12 V Ci nie pokazuje? Na tej wtyczce i kablu w podsufitce , o którym ja piszę w instrukcji ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #27 Napisano 27 Lipca 2013 Witaj Znalazłem tylko jeden pin, na którym pojawiało się napięcie +12V po uruchomieniu stacyjki. Zadowolony z siebie podłączyłem tam zasilanie rejestratora i ... nic. Pokombinował trochę, a potem woziłem analogowy V640. On już nie pokazywał 12V. Wywnioskowałem, że na tym pinie jest ograniczenie prądowe i pociągnąłem kabel od zapalniczki. Na tym dywagacje i montaż został zakończony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #28 Napisano 30 Września 2013 Jaki przekaźnik będzie najlepszy do podłączenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #29 Napisano 7 Października 2013 Jaki przekaźnik będzie najlepszy do podłączenia? Taki jak w instrukcji . 12 V . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #30 Napisano 7 Października 2013 Taki jak w instrukcji . 12 V . 12V i 10A, a może więcej? dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
latinoo_80 Zgłoś #31 Napisano 9 Października 2013 12V i 10A, a może więcej? Nie no bez przesady z tym 10 A . Kamera ciągnie około 200 mA i to maks w chwili kiedy doładowuje wbudowaną baterię . Ale jak nie masz innego to może być i taki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kffiatek Zgłoś #32 Napisano 4 Grudnia 2013 Próbuję zrealizować ten pomysł u siebie w B7 i jednej rzeczy nie rozumiem. Jak takie podłączenie przekaźnika, cokolwiek zmienia. Przecież przed i za przekaźnikiem jest napięcie z tego samego źródła. Czy mogę prosić o wyjaśnienie? I druga sprawa. Na którym pinie po przykręceniu, pojawia się masa? Chciałbym wszystko podpiąć wpinając przejściówkę z odgałęzieniem we wtyczkę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #33 Napisano 4 Grudnia 2013 Jak takie podłączenie przekaźnika, cokolwiek zmienia. To już niech Ci latinoo_80 tłumaczy, bo mądrzejszy jest, ale ja wiem tyle, że u mnie bez przekaźnika nie wyłączało rejestratora ani po zamknięciu auta z pilota, ani po wygaszeniu odbiorników tylko działała kam cały czas, a po wpięciu w układ przekaźnika wszystko działa jak należy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #34 Napisano 4 Grudnia 2013 Chodzi o to, że jak masz tak podłączone to przekaźnik w razie wykrycia zaniku zasilania rozłącza swój obwód, co powoduje odłączenie kamery. Chodzi o pin masy na przekaźniku? Bo masę bierzesz normalnie ze śruby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kffiatek Zgłoś #35 Napisano 5 Grudnia 2013 No dobrze, ale zasilanie które steruje przekaźnikiem jest z tego samego źródła, które zasila kamerę. Zwykle robi się tak, że sterowanie jest z jakiegoś wyłącznika, a zasilanie, które przekaźnik odcina jest np. bezpośrednio z akumulatora, gdzie napięcie jest cały czas. Tutaj przecież kamera powinna być odłączana nawet bez przekaźnika. A chodzi o pin w złączu 6-stykowym (niebieskim), ale już znalazłem. w schemacie jest 5. (+) z głównego przekaźnika a 4. masa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gkielich Zgłoś #36 Napisano 26 Czerwca 2014 (edytowane) , na 1 i 3 podajemy zasilanie PLUS z kostki zasilającej Czy zasilanie z tego samego przewodu podajemy bo nie widze sensu na taką operacje odp. Nie widzialem w tym sensu i elektryk samochodowy ani elektronik tez nie widzieli ale w ten sposob dziala swietnie. Prawdopodobnie chodzi o spadek napiecia i stycznik odcina juz zasilanie. Wielkie dzieki za instrukcje- bardzo przydatna Edytowane 26 Czerwca 2014 przez gkielich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fb3 Zgłoś #37 Napisano 1 Lipca 2014 (edytowane) Okazuje się że podłaczenie rejestratora trasy może okazać się nie lada wyzwaniem, zwłaszcza jeśli chcielibyśmy to zrobić tak aby zrobić to raz i o tym zapomnieć, urządzenie powinno się samo włączyć i wyłączyć. Dodatkowo wewnętrzny akumulator nie ma prawa się rozładować aby nie było konieczności wprowadzania daty i godziny po każdym takim rozładowaniu. Mój opis dotyczy rejestratora Msonic MV505 zakupionego w Auchan za około 60zł, w cenie był kabel USB i kabel zasilania z wtykiem do zapalniczki, dokupić trzeba było kartę pamięci. Rejestrator zamontowałem w aucie wyposażonym w lusterko fotochromatyczne, niestety w lampce podsufitki nie ma u mnie zasilania które pojawia się po stacyjce, również sensor deszczu ma stałe zasilanie z przed stacyjki i prze ciągnięciem kabli uratowało mnie lusterko. Rejestrator Msonic MV505 Cała filozofia to podłaczenie 2 kabelków: masy i plusa po stacyjce. Działa to tak że po włożeniu kluczyka rejestrator się sam uruchamia i zaczyna nagrywać. Po wyłaczeniu stacyjki niestety urządzenie się nie wyłacza, nagrywa aż akumulatorek się rozładuje. U mnie to trwa od 15 do 30 sekund przy czym wydawało mi się że to z powodu tandetnego akumulatorka dołaczonego do zestawu, ale okazało się że podstawienie dobrego jakościowo z telefonu niewiele w zasadzie zmieniło, nowy aku naładowany na full nagrywa max około minuty. W tym temacie chcę wam pokazać w miarę prosty sposób na wyłaczenie urządzenia zaraz po wyłaczeniu stacyjki, użyłem do tego kilku ogólnodostępnych elementów z łatwością do dostania u jednego sprzedawcy. Układ działa w ten sposób że w czasie gdy urządzenie pracuje ładuje się duży kondensator który ma za zadanie utrzymać napięcie przez 2-3 sekundy po wyłaczeniu stacyjki. To czas potrzebny na naciśnięcie i przytrzymanie przycisku PWR w urządzeniu aby go wyłączyć gdy pracuje na wewnętrznym akumulatorze. Przycisk dublowany jest tranzystorem MOSFET. Wadą powyższego rozwiązania jest konieczność rozebrania rejestratora i wlutowanie się kabelkami w 3 punkty: masę, zasilanie i roboczy pin przycisku PWR. Wymagane jest aby drugi pin tego przycisku był do masy. Układ automatycznego wyłączania MV505 Powyższe rozwiązanie można stosować również w przypadku podłaczenia rejestratora do gniazda zapalniczki w wersji od 2007 roku gdzie napięcie w gnieździe pojawia się po włożeniu kluczyka. Wszystkim zainteresowanym problemem służę swoją radą i pomocą. Urządzenie już jeździ w aucie i jeśli ktoś będzie potrzebował to wrzucę również fotki. Edytowane 2 Lipca 2014 przez fb3 Dodano zdjęcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #38 Napisano 2 Lipca 2014 Wszystkim zainteresowanym problemem służę swoją radą i pomocą. Urządzenie już jeździ w aucie i jeśli ktoś będzie potrzebował to wrzucę również fotki.Fajny opis. Dawaj fotki bez proszenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fb3 Zgłoś #39 Napisano 2 Lipca 2014 Fotki będę wrzucał w razie konkretnego zainteresowania. jeszcze raz zaznaczam że kluczem do sukcesu jest podłaczenie się do plusa za stacyjką. Jeszcze lepszym rozwiązaniem byłoby podłaczenie do plusa za przekaźnikiem który odcina zasilanie po zamknięciu samochodu kluczykiem, niestety ja u siebie do takiego punktu nie dałem rady się dogrzebać. Wykonałem dodatkowe złacze w rejestratorze aby móc przetestować swój pomysł, od razu zaznaczam że z niczego nie zrzynałem, usiadłem i narysowałem. Tak wygląda to dodatkowe złacze, ja wyprowadziłem 6 sygnałów: 1. zasilanie od razu z gniazda (tutaj w tym rejestratorze to jest +5V z gniazda mikroUSB) (2) zasilanie za wewnętrznym włącznikiem (przyszłościowa sprawa aby wiedzieć czy urządzenie jest właczone) (3) zacisk + akumulatorka wewnętrznego Li-IOn, w przyszłości chcę dodać ogniwo laptopowe schowane w podsufitkę (4) podswietlenie IRED, w przyszłości chcę mieć możliwośc sterowania nim 5. przycisk gorący PWR, drugi pin tego przycisku jest na masie 6. masa Umiejscowienie dodatkowego złacza Po wyprowadzeniu sygnałów na zewnątrz miałem ułatwione zadanie. Niestety kilka wartości trzeba było dobrać aby układ odczekał ułamek sekundy po wyłaczeniu stacyjki po czym na około 1-2 sekundy zasymulował załączenie mikroprzycisku PWR. Jako klucz dublujący włącznik zastosowałem BS170 ale podejdzie każdy inny N-MOSFET, najlepiej jak to będzie Logic Level te najlepiej pracują przy napięciu 5V. Tak wygląda mój pająk, docelowo zrobię to w SMD i zamknę w obudowie rejestratora, najwięcej miejsca zajmuje elektrolit 1000u/6V, można kombinować łaczenie równolegle 2x470 bo mniejsze gabaryty są wtedy. Tak wygląda układ w pająku Na koniec pokaże gdzie na PCB rejestratora trzeba się podlutować. Najłatwiej będzie z masą, jest jej dużo i wszędzie, podłaczenie pod przycisk wymaga precyzji, nieco łatwiej podłaczyć się pod zasilanie. Punkty podłaczenia Inne modele będą nieco się różnić ale ogólnie masę lutujemy na obudowę gniazda USB, a plusem łaczymy się do pinu nr5 tego złącza, ja lutowałem się do rezystora szeregowego ze względu na jego duże wymiary i dobry dostęp. Równie prosto odnajdziemy odpowiedni pin przycisku PWR sprawdzając jednocześnie czy zwiera on do masy. Jeśli żaden jego pin nie jest na stałe do masy to również nie stanowi to problemu, należy tylko klucz tranzystorowy zastapić elektronicznym przekaźnikiem a nawet można dać miniaturowy kontaktron pamiętać jedynie o dobraniu pojemności tego dużego elektrolita bo przekaźnik potrzebuje więcej prądu. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zetec Zgłoś #40 Napisano 2 Lipca 2014 Kolego? A nie lepiej było kupić lepsza kamerę? Teraz kombinujesz jak koń pod górę aby uzyskać efekt kamery za kilka set złotych. .. Przy okazji tracisz gwarancję. A dodatkowo co to za kamera która ma akumulatorek na 30s nagrania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach